Iulie 2020

August 2020

Godeanu: Varful Olanelor-1990m (Muntii Godeanu)

In drumetia de pe Oslea Romaneasca am hotarat sa revenim pe Valea Olanului Mare si sa incercam si drumul care stiam ca duce spre Groapa lui Fistiag. Am intrat deci pe acelasi drum care ne-a dus spre Oslea Romaneasca.

Am urcat cu masina pana la ultimul pod, de unde am urcat spre Osle Romaneasca. Aici ne-am luat apa (nu am mai carat-o din Valea Cernei) caci stiam deja ca sunt izvoare. Nu va sfatuiesc sa beti din Olanul Mare caci mai sus am gasit gunoaie in albia raului, lasate de ciobani. Nu sunt constienti de frumusetea si puritatea locurilor in care traiesc. De obicei acesti ciobani abia leaga cateva cuvinte, deci nu le poti cere sa pastreze muntii curati. Multi nu stiu sa scrie si sa citeasca si de multe ori au si cate un handicap psihic. Dar sa revenim la oile noastre. Am lasat deci papucul si am inceput sa urcam pe drumul din stanga, cel ce urca spre groapa. Paraul Olanul Mare se arata in toata splendoarea lui. Un adevarat rau de munte.

Am urcat pe drum cam trei kilometri dar frumusetea locurilor a facut ca distanta sa para mai mica. Totul era verde, Olanul se auzea vuind, pasarile ciripeau de zor, mai lipseau cateva jivine si tabloul ar fi fost perfect.

Drumul se termina si, dupa ce studiem putin locurile, hotaram sa trecem apa si sa incepem sa urcam pe Cracul Dragutului spre Cracul Olanului.

Am trecut apa si incepem sa urcam pe un drum de taf care se va termina dupa sapte-opt sute de metri asa ca ne facem drum prin padure unde gasim o poteca, facuta probabil de ciobani. Carpati.org

Urcam incet dar sigur la adapost de soarele care ardea si dupa aproximativ patruzeci de minuta iesim in golul alpin.

Aici trebuie sa fiti atenti si sa tine-ti minte poteca sau locul pe unde iesiti din padure caci la intoarcere este greu de gasit din cauza tufelor mari de afine. Noi nu am facut asa si a trebuit sa cautam.Am avut timp la dispozitie dar in alte imprejurari ar fi fost cam greu. Odata ajunsi in golul alpin am descoperit ca planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ. Cracul Olanului statea in fata noastra, amenintandu-ne cu o culme tare inclinata. Nu stiam ce sa facem, sa il urcam sau sa mergem pa cota de nivel in urcare usoara prin Groapa lui Fistiag. Am ales ultima varianta dar am grabit pasul pentru ca desi era mai usor, drumul era si mult mai lung.Rand-pe-rand frumusetea locurilor se arata cu fiecare pas pe care il facem.

Oslea Romaneasca:

Groapa lui Fistiag:

Maiestuos apare si Godeanu dupa care sta ascuns enigmaticul Gugu.Carpati.org

Odata ajunsi in groapa golim sticlele de apa si luam alta proaspata si rece.Apa iese aici din toate partile.Carpati.org

Bem apa rece ne stergem fruntile de transpratie si atacam ultima parte, care este mai usoara. Se vedea deja Curmatura Olanelor-1851m, de unde o sa urcam spre varf. Si am ajuns. Nu am cuvinte sa descriu expresia fetelor celor din grup. Nu se asteptau sa vada Raul Ses. Am tinut sa le fac o surpriza si am reusit. La picioarele noastre se intinde, urias Raul Ses.Carpati.orgCarpati.org

Parea a fi un copac urias ce are radacinile adanc infipte in varfurile Godeanu si Zana. In dreapta se vede Oslea Romaneasca:

Piatra Mare si Piatra Mica a Closanilor:Carpati.org

Zarim ca prin ceata Varful Lui Stan, iar mai spre dreapta creasta Muntilor Cernei.Langa noi vedem Varful Dobrii, Cailor iar mai in spate vedem Vlascu si Geantul Ajanei:Carpati.org

Dupa ce ne revenim putin mancam si incepem sa coboram. Alegem sa coboram pe Cracul Olanului pentru ca peisajul ne va insotii mult, iar coborarea este asa mai usoara.Carpati.org

Ne trezesc din extaz cainii unui cioban, care veneau amenintatori spre noi in timp ce acesta se uita la noi cu un ranjet ciudat pe fata. Avem exprienta in acest sens asa ca le-am spus celorlalti sa merga incet, fara miscari bruste, in timp ce eu scoteam din rucsac o paine. Am impartit-o "cateilor" si ei sau retras mestecand tacticosi. Carpati.org

Dupa aceasta intalnire hotaram sa coboram in groapa.Carpati.org

Mai privim odata spre Godeanu...

...si intram in groapa:

In scurt timp intram in padure, nu inainte de a cauta intrarea pe care, sincer, o cam pierdusem. Nu am fost inspirati sa insemnam locul cu ceva. Dar am trecut si peste asta si ne afundam in padure lasand in spate frumusetea Muntilor Godeanu atat de putin cunoscuti. Sper ca dupa ce veti citi aceste randuri si, dupa ce veti vedea fotografiile, ve-ti dori sa vedeti aceste locuri magice.

Miercuri, 2 septembrie 2009 - 15:04

pisti2004
Cort

Frumoasa trupa,frumoasa tura,frumoase poze!Felicitari tuturor participantilor!

Joi, 27 august 2009 - 23:24

andy79

Dupa atatea minunatii descrise de dumneavoastra si D-l Cepoiu e clar: la anu' concediu la Herculane! Felicitari atat pentru reusita cat si pentru alegere!

Vineri, 28 august 2009 - 10:23

renutzu

si eu am trait un astfel de episod, cu 3 catei ciobanesti, dar o piticanie s-a remarcat imediat si ne latra de mama focului! sa stai in ploaie, 10 minute, timp care pare mai mult decat valoros, asteptand sa vina ciobanii sa-si ia odraslele...e prea mult...asa ca te inteleg perfect! Iti urez ture placute si pline de frumos! sigur m-ai ispitit sa gust din acesti munti, data viitoare!

Miercuri, 2 septembrie 2009 - 23:39

jujea
Cort

Te astept pentru cateva ture. Avem locuri frumoase in acest colt uitat de lume.