Octombrie 2021

Noiembrie 2021

Varful Rusu
Muntii Baiului

Godeanu-Retezat (partea I- Godeanu) (Muntii Godeanu)

GODEANU- august 2009

Muntele si singuratatea innobileaza omul.

Emilio Comici

In final, dupa multa asteptare ne-am vazut si gata sa plecam spre Godeanu. De cam un an tot visam sa ajungem pe acolo, bine, in planul nostru ca prima etapa pentru Meridionali.

Ziua 1, luni, 10 august

Luam un Intercity de dimineata din Gara de Nord, pe la 12 juma taman bine coboram in Herculane.

Portile de Fier

Gasca proaspat coborata din trenCarpati.org

Hoteluri in zona comunista a statiunii

Autobuzul ne astepta sa coboram si il luam pana la hotelul Dacia. Aruncam repede un ochi prin zona si ne suim intr-un microbuz care urca spre lacul de la 7 Izvoare. De acolo incepem sa mergem, tot facand cu mana, doar doar ne-o lua cineva si pe noi mai incolo pe drum, insa slabe sanse, facem vreo 2 km, vedem barajul si apoi gasim o ocazie, eu cu Holban.

Ocazia ne duce pana la capatul lacului, iar de acolo continuam pe jos pana ne ajung Mihai si Oana cu „autobuzul forestier”. Ei, mai norocosi, au loc inauntru, noi, bucurosi de aventura drumului ne aruncam rucsacii pe platoforma plina de scoarta de copac, punem rucsacii jos si, ca in orice autobuz care se respecta, punem mainile pe barile si cablurile pentru sustinut bustenii.

Ca si in Bucuresti, Daciile nu prea au rabdare cu autobuzele

Camionul ne lasa la vreo 15 km de Cerna-sat, kilometrii pe care ii facem pe jos. Pe la 4 jumatate ne oprim langa un pod, desfacem rucsacii si ne punem pe mancat, iar apoi continuam drumul, vanand cand o aluna deabia parguita, cand o zmeura sau o mura.

Una dintre primele case

Carpati.orgCarpati.org

O clanta care a intampinat vicisitudinile vremii  Carpati.org

Baietii pe pajiste

Motiv pe o poarta Carpati.org

Un camion ridica un nor de praf de pe drum

In final apar primele case, ne apropiem de Cerna-sat; luam un pachet de tigari de contrabanda de la magazinul satesc si o sticla de bere Hategana, cu un gust aproximativ identic cu cel de Timisoreana desfacuta si tinuta la soare 2 zile :D iar apoi campam la iesirea din Cheila Corcoaiei. Vizitam doi cate doi partea amenajata a cheilor, ca sa nu lasam corturile prada oilor si magarilor unui cioban din zona si, dupa ce incercam zadarnic sa aprindem un foc, tragem pe dreapta.

In sat am dat de o moara de apa; m-am bucurat sa vad care era mecanismul de functionare :) am si eu la bunicu' ceva asemanator dar actionata manual

Cheile Corcoaiei

Prin aceleasi chei

Ziua 2, marti, 11 august

Ne pregatim repede de plecare si cu ajutorul unei ocazii scutim o parte din drumul de o ora pana la intrarea pe forestierul de pe Valea Balmosului. Cateva ore tinem drumul de-a lungul vaii, desfatandu-ne la popasuri cu fructele de padure aflate din belsug pe marginea drumului.

Trecem de o cascada care nu se afla pe harta, o botezam „cascada Tanta” si continuam. In final gasim drumul care urca pe Cracul cu Stevie, dar, realitatea difera de harta mea si in loc sa urcam direct pe picior continuam pe drumul fantoma pret de inca un kilometru. Realizand deviatia, nu ne ramane decat sa urcam de-a dreptul in sus.

Prin padure, pe unde ne indruma busola

Stana de pe cracul cu Stevie Carpati.org

Dupa ce mai dam cateva telefoane, ajungem la stana; de aici urma sa urcam, dar harta iarasi ne joaca o mica festa, lipsindu-i cateva elemente pentru a face locul mai usor de inteles; astfel, descoperim ca mai avem inca multicel pana sa ajungem la Lacul Godeanu si preferam, mai ales ca se anunta o zi ploiasa pe miercuri sa punem corturile intr-o sa a Piciorului Balmosului, chiar langa izvorul paraului care il separa de Cracul cu Stevie.

Cand apune soarele, omul se pune pe fotografiat :D Carpati.org

Ziua 3, miercuri, 12 august

Noaptea a plouat iar dimineata norii au facut un plafon ce nu s-a spart decat mai tarziu; norii negrii si grei traverseaza creasta fara a ploua, totusi. Decidem sa ramanem pe loc; si fara ploaie, la ce nori acopera creasta orientarea ar fi cam mult prea dificila. Mai pe la pranz, Oana cu Holban decid sa urce pana in sa sa vada cum se prezinta drumul inainte, acesta fiind singurul traseu pe ziua de azi; in rest am tras cateva jocuri de carti.

Ziua 4, joi, 13 august

Azi avem bafta de vreme ok asa ca plecam; in ceva timp ajungem pe varful Godeanu, putem vedea acum spre Muntii Tarcu cat si intreaga creasta inaintea noastra. Coboram un pic spre stanga pana dam de poteca firava a crestei si apoi continuam pe curba de nivel; in sfarsit vedem si lacul Godeanu si apoi continuam pe curba de nivel.

Muntii Tarcu vazuti de la Vf. Godeanu

Lacul Godeanu Carpati.org

Curand ajungem in zona Muntelui Moraru; spre Gugu vedem un grup de vreo 8-10 turisti, iar 10 minute mai apoi vreo 4 magari ne trateaza cu o privire.

Portiunea de creasta dintre Vf. Moraru si Piatra Scarisoarei

Privind inapoi spre Vf. Gugu Carpati.org

Lacul Scarisoara

Pe la 5 ajungem la Scarisoara, la lac; preferam sa punem corturile aici, oricum noi nu aveam suficienta mancare pentru Retezat, asa ca nu avea sens sa ne grabim prea mult. Profitand de soarele care inca mai batea in caldarea glaciara decidem sa facem si o baita scurta in apa lacului, nu de alta dar sunt ceva zile de cand am plecat din Bucuresti. Noi baietii ne rezervam primii lacul pentru baie iar Oana alege sa se spele mai jos la paraul care curge din lac.

Baia cu apa rece ne-a prins bine, facand sangele sa circule mai voios, singura care s-a resimtit fiind Oana. Mai pe seara, tot stand noi la un rentz, ne pomenim cu strigat de pe muntele de deasupra: „Maaaa! N-ati vazut niste magari?” Ne facem datoria, reglam corzile vocale pe treapta „urlet” si raspundem: ”Acum vreo 3 ore”. Omu’ o mai urlat el ceva dar nu l-am inteles. Scot aparatul foto, aveam poze cu magarii, si urlu, doar doar o mai fi omul in raza de acoperire: „Omule, mai esti?” Dupa vreo 3 minute apare din nou in buza prapastiei, ii spun ca am vazut 4 magari pe Morar acum vreo 3 ore.

Ne continuam jocul si curand vine la noi; il servim cu un coniac, daca vrea si o cafea rece si ii aratam pozele cu magarii. Aflam ca stanele deja au inceput sa coboare si ca nici ei nu vor mai sta mult, in cateva zile pleaca la vale, apoi pleaca grabit sa gaseasca magarii. Mai stam putin, terminam rentzul la frontala si ne culcam.

Ziua 5, vineri, 14 august

Strangem bagajele, mancam si apoi plecam repede-repejor, azi e ceva mai mult de mers. Taiem curba de nivel pe sub muntele Micusa, iar apoi continuam tot pe curba de nibel pana in zona varfului Galbena. Deja se adunau nori negri peste Gura Apelor si erau semne clare ca am puteam prinde o ploaie.

Ne uitam sa vedem evolutia norilor si dupa ce un trasnet loveste Borascul Mic, aproape de noi, incepem sa cautam un loc mai ferit (eram cam pe creasta) si drept unde sa punem cortul pana trece ploaia. Ne miscam repejor, si nici bine nu-l terminam de intins si betele de pus prin preajma de paratraznet ca si incepe aversa. Pret de o jumatate de ora ne tintuieste locului, profitam de ocazie si bagam cate o bombonica, un baton energizant, iar, odata ploaia stata strangem repejor, urcam muntele, dam din nou in sa si apoi urcam pe platforma Borascu.

Vedeti ce camp, ma simt ca la bunicu' pe izlaz :D totusi altimetrul arata peste 2100 m altitudine.

E vorba de o platforma de eroziune glaciara, din ce am cautat pe net,, una dintre putinele din Romania. Intalnim o herghelie de cai; armasarii nu se scapa din ochi si chiar ne urmaresc pana herghelia nu mai este de vazut. Coboram pe o poteca, pe drumul spre Stana din Borascu. Coboram valea glaciara si, la intrarea in padure dam de stana; facem un mic popas, mancam cate ceva si apoi continuam coborarea prin padure pana la lacul Gura Apelor.

Si, in mijlocul campului, apare un circ glaciar

I-am bagat si blitul lui Mihai in ochi

Ca de obicei, apusul ne avantajeaza

Valea Lapusnicului Mare; am ramas indragostit de combinatia de rosu cu albastru din albie sub lumina galbena a apusului

Mai mergem cativa kilometri si ajungem la coada lacului; aici desfac bagajul sa-mi iau doar strictul necesar, sacul, cortul si ceva mancare, urma sa merg cu Oana pana in Hateg sa fac aprovizionarea si apoi sa ma intorc. Zic salut baietilor si ramane sa ne vedem a doua zi pe seara cand estimam sa ajung inapoi cu proviziile pentru Retezat.

Numai bine, Vlad

Luni, 12 octombrie 2009 - 21:32

Cort

cand a-ti inceput sa urcati spre Varful Godeanu eu eram pe Olanele. un drum mai bun spre Groapa Balmosului si mai pitoresc este pe Naiba. sper sa ajungeti si pe la Bisericile Bulzului, la anul.

Luni, 12 octombrie 2009 - 22:45

vladonne

Deci nu eram chiar singurii turisti din masiv Carpati.org Pe Naiba sau pe Oslea Romaneasca am fi incercat sa urcam, dar ar fi fost un ocol prea mare pt noi, de asta am ales varianta directa, la harta si busola Carpati.org
Speram sa ajungem la anul din nou pe acolo, muntele chiar merita Carpati.org ma mir ca este atat de uitat de lume la cat este de frumos si de interesant.

Ture faine, Vlad

Marşi, 13 octombrie 2009 - 21:48

maddie

Fain jurnal! Penultima poza este de poveste.. te invidiez ca ai avut prilejul sa vezi si sa fotografiezi asa ceva Carpati.org

Marşi, 13 octombrie 2009 - 21:55

Cort

ai dreptate si poate la anul mergem impreuna, sunt multe locuri frumoase si uitate.

Marşi, 13 octombrie 2009 - 21:56

mihaiburo

Frumoasa prima etapa! Cu descrieri si fotografii sugestive/frumoase. Pana la parcurgerea ultimei etape probabil ca echipa se va mari. Si sa ne "povestesti" toate etapele. Succes !

Joi, 15 octombrie 2009 - 00:34

gigicepoiu

O tura foarte frumoasa, care seamana maidegraba a expeditie! La anul poate suntem si noi pe felie cand organizeaza Valentin incursiunea...

Joi, 15 octombrie 2009 - 19:54

Cort

deci s-a hotarat. tinem legatura.

Joi, 15 octombrie 2009 - 20:52

vladonne

ok; daca am timp vin cu draga inima Carpati.org