Aprilie 2024

Mai 2024

Varful Rusu
Muntii Baiului

Dobrogea de Nord- O tura de vara de la popasul Cetatuia, pe Valea Glontului, via Manastirea Cocos, com Niculitel (Muntii Macin)

Traseu nemarcat

Participanți - baltarel și Andrei Raftopol

,, Dacă ai chef de muncă, așeazte și așteaptă să-ți treacă. Munca devine repede o boală; proba este că există medicina muncii”

Așa că hai,,, la plimbare!

Încă de anul trecut, din tura de creastă din Munții Măcinului, am discutat despre acest traseu - nerecomandat incepătorilor, pericol de rătacire, lipsa apei pe parcursul traseului

.Scopul acestei ture pe acest traseu, la propunerea lui Andrei, un inceput de recunoaștere și eventual marcare, atragerea turiștilor spre vizitarea atracțiilor turistice din această zonă a județului.

Traseul leagă două localități cu potential turistic- Luncavița și Niculițel – poate fi parcurs tot timpul anului(vara, perpedis, și cu bicicleta -iarna, perpedis și ski de tură).Acum când toți amici au plecat în cele patru zări și amicul Andrei Raftopol e mare amator de ture prin această zonă a Dobrogei, vineri dimineata sun, 22 iulie 2011, cu gândul poate facem o echipă, dar, degeaba, pâna la ora 21, nu-i de găsit.

Imediat, ce-l găsesc, e de acord și sambată ne întâlnim la bacul de la Galați, deplasarea pană la Luncavița. Facem o incursiune prin zona pieții și mai adaugăm cate ceva de-a le gurii prin rucsaci.De aici incepe tura propriu-zisă e ora 8 și 10min./cocos/p1.jpg Andrei cu căruța, face cateva poze, eu cu teleaga!!!... ajungem la popasul Cetățuia.Se lucrează din plin la repararea drumului dintre Luncavița și Nifon, nu știu cum este mai departe spre Horia/cocos/p2a.jpg ora 8 și 40 min

Popasul turistic Cetațuia așa arată la această dată./cocos/p3a.jpg Un mic popas aici, cateva poze si apa în rezervoare, 3,5 litri de caciulă, de la fântâna din curte.Drept, să vă spun, am băut amândoi, doar ½ l, surpriza a fost mare.

N-am reușit sa fiu prezent nici anul acesta la Sărbătoarea Teiului de la Luncavița pe 1 IulieAm rămas amândoi surprinși de verdele câmpului, al păduri și de pe marginea drumului, au fost mai multe ploi pe aici, in aceasta parte a Dobrogei, apicultori au avut o recolta mai slabă./cocos/p4a.jpg La ora 9 și 6 min. intram in traseu pe Valea Glonțului, la un moment dat, la confluiența cu un afluient de pe dreapta văii, intr-o zonă ascunsă, un refugiu, aici câțiva pustnici își petrec, vara, weekendurile./cocos/p5a.jpg E ora 9 si 37 min. Aici se află o sursă de apă potabilă, sub acoperămantul de mai jos/cocos/p6a.jpg Îndrăznim și tulburăm liniștea celor ce se aflau la micul dejun, cu binețele de rigoare si vorbe blânde ne apropiem. Suntem primiți cu orice curiozitate, omeniți cu un pahar de tărie, pe care-l imparțim frățește si cu mulțumirile de rigoare, dupa ce schimbăm câteva vorbe, ne înapoiem la drumul nostru, e ora 9 și 45min.

Ne continuăm drumul și la un moment dat albia văii Glonțului face o curbă spre stânga, urmăm drumul, spre stânga, în urcare ușoară, cel spre dreapta merge spre Pasul TeilorPe la ora 10 si un sfert, un pui de cuc, ne taie calea, iată-l/cocos/p7a.jpg /cocos/p8a.jpgE ora 10 și 22 min suntem atenți la urcare să nu ne depărtăm de culme fără a găsi borna forestieră, aici apar mai multe drumuri noi, s-a făcut igenizarea zonei si sunt multe urme recente, lăsate de utilajele de exploatare.

/cocos/p9a.jpgCu greu găsim drumul bun, e ora 12, marcajul bornei 139 ne scoate din încurcătură.

Dăm din nou peste altă intersecție de drumuri, undeva se aude o drujbă la lucru, zărim printe copaci locul cu pricina, suntem la rându -i vazuți de lucrători, unul dintre ei, ne indică drumul bun, cel pe care se aflau ei, urcă de la Revarsarea.E ora 12 si 10min. Undeva pe aici facem o pauza de masăă/cocos/p10a.jpg Aici vreme de 30 de minute ne ospatăm din plin cu cele cărate, de-a le guri, prin rucsaci, mai putin apa, la umbra păduri totul a fost plăcut la gust si miros./cocos/p11a.jpgLa ora 13 ne aflăm la această curbă, in drum spre mănăstirea Cocoș.

Intrucât timpul scurs de la plecare, ne permite să mai zăbovim prin zonă, de la intersecția cu drumul ce duce la Nifon, cel ce pleaca dinspre Niculițel, Isaccea si mănăstire, scurtăm și ne indreptăm spre mănăstire, asta a fost posibil deoarece fâneața din vecinătate era cosită. Se poate merge direct către Niculițel făra această abatere pe la mănăstire, direct pe culmea dealului ./cocos/p12a.jpgLa ora 13si 36 min zărim turla biserici de la mănăstire. Acolo sus unde se vede stâlpul de tensiune va trebui să urcăm, dupa ce facem o vizita pe la mănăstire. In scurt timp ajungem la poarta mănăstirii, știind ca aici găsim, la magazinul cu suveniruri, un vin bun din podgoria proprie.

Călugărul de serviciu e la post, ne facem cunoscută prezența si Andrei cere sa cumpere ceva vin, așa cum era obișnuit și altă dată, dar surpriză , vinul s-a gătat. Aflăm cate ceva din cele petrecute de cand am fost ultima dată, află si dânsul despre traseul nostru de azi si de aici ne indreptăm catre biserica mănăstiri, ce se află in renovare, ne facem datoria de credincioși smeriți ce suntem, mergem mai departe spre poteca ce urcă spre linia de înaltă tensiune ce duce spre undeva./cocos/p13a.jpgInterior din curtea manastirii ora 13 și 50 min..

,,Poate că treci printr-o perioadă dificilă, dar ține minte că Dumnezeu te binecuvântează în moduri pe care nu ți le poți încă imagina.” spune intr-un citat.Și revin ,,În fiecare dimineața viața reincepe, mereu în mișcare, renaște, crește, se transformă, și se dezvoltă. În fiecare dimineață, viața inflorește, își întinde brațele către cer, se multiplică. În fiecare dimineață, viața se manifestă, își caută perechea, se regăseșste, se oferă, apare sub multiple forme. În mii de iviiri, diferite si sublime, ea se reinventează mereu și mereu, miracolul etern al reînceperii unei noi zile”

Ne îndreptăm spre spatele curți și aici mare surpriză, la cuptorul de pâine, câteva femei, de prin partea locului, aveau de lucru, un miros imbietor de plăcintă caldă ne cam amețeste. Salutăm si suntem invitați, cu mare plăcere, să gustăm din cele oferite de dânsele, dar și câte-o sticlă cu bere. E ora 14/cocos/p14.jpg

Aduc mulțumire pe această cale acelor truditoare destoinice pentru munca lor și bunul Dumnezeu să răsplătească cum crede de cuviință./cocos/p15.jpg În scurt timp sun echipa ce se află in drum spre Retezat, aflu de la gigicepoiu că abia au ajuns și s-au cazat la o pensiune, impărtășesc din ale noastre intâmplări si ne continuăm urcușul pe lângă cele trei cruci spre culme. ora 14 și 20 min /cocos/p16.jpgOra 14și 26 min. prima cruce si o frumoasă vedere spre așezământul mănăstirii /cocos/p17.jpgOra 14 și 32 min. cea de a doua cruce /cocos/p18.jpgOra 14 și 41 minCea de a treia cruce /cocos/p19.jpgOra 14 și 47 min. ne continuăm drumul pe linia stâlpilor de inaltă trnsiune ce duce spre Nifon pe o distanța de aproape 2 stâlpi și apoi spre stânga la 90º pe culmea dealului, mai greu de observat, drumul spre Niculițel /cocos/p20.jpgOra 14 și 52 min. drumul, mai greu de observat, merge pe o curba a culmii dealului, aici iarba e uscată, la umbra pădurii e bine de mers, nu se simte căldura, se simte in schimb oboseala la picioare. /cocos/p21.jpgOra 15și 24 min. un mic popas pentru odihna căluților. O parte a acestui traseu l-am facut anul trecut în echipă mai mare. /cocos/p22.jpgOra 16 și 30 min iarași un popas mic, scrutăm zările că avem ce vedea. /cocos/p23.jpgOra 16 și 45 min. stiind ora la care pleacă autobuzul sau microbuzul spre bacul de la Galați nu zăbovim prea mult si in coborâre ușoara ne indreptăm către centrul civic din Niculițel /cocos/p24.jpgOra 17 și 7min. în drum spre centru.Se lucrează la amenajarea drumului din centru, atât spre mănăstire cât și spre Valea Teilor ce iese aproape de Izvoarele

/cocos/p25.jpgOra 17 și 10 min sosit in centru la o terasă cu bere bună pe masă, aici a luat sfârșit si tura noastră, la ora 18, cu un autobuz, plecăm spre locul unde, dimineața, ne-am întâlnit.

Aici în centru se află un țuțuroi cu apă potabilă, chiar peste drum în sensul giratoriu.

Încheiem această tură frumoasă în atmosfera de seară, cu un cer puțin înnourat și o briză dinspre Dunăre.Timp de 9 ore am mărșăluit, cu pauzele de rigoare, în acest traseu. La propunerea lui Andrei vrem să reluăm din nou acest traseu când timpul ne va permite.Pozele au fost făcute de Andrei Raftopol, din păcate nu avem o poză de grup.Dacă timpul permite o dedicație

Toate cele bune, cărări cu soare pe unde pașii vii purtați.

Marți, 26 iulie 2011 - 23:14

baltighost

Chiar imi era dor de un jurnal scris de dumneavoastra. Ca de obicei frumos si plin de locuri interesante. Felicitari.

Miercuri, 27 iulie 2011 - 09:03

leovit

O ,frumoasa plimbare Dl Marin, mi-a placut si colajul...Ture tot asa de frumoase , Carpati.org

Miercuri, 27 iulie 2011 - 14:34

proilavia

foarte tare...ultima poza cu dl Marin e cea mai tare, mai Andrei, l-ai cam istovit pe "tovarsu'" de drumetie !
in rest , ca de obicei, tura scoala...super

Miercuri, 27 iulie 2011 - 22:38

oleg

Ma bucur tare mult cand vad cunostinte mai vechi prezente cu jurnale "carpati.org" Carpati.org
D-ule Marin va felicit din toata inima pentru frumoasa tura, dar si pentru frumosul jurnal presarat cu poze minunate.
Iar dedicatia este superba, pentru care va multumim. Cat de bine se potriveste aceasta parte din Anotimpurile lui Vivaldi cu atmosfera turei. Carpati.org
Va doresc sanatate si cat mai multe carari insorite pe cresteCarpati.org

Joi, 28 iulie 2011 - 12:27

baltarel

Mă bucur că v-a plăcut jurnalul, mulțumesc pentru comentariile adresate, când timpul-mi permite mai evadez din culcușul de acasă, tare mi-e dor să mai merg pe undeva, la peste 2000m altitudine.

Joi, 28 iulie 2011 - 12:48

ceceapchi

Fain traseu, Marinica!
Daca stiam de acesta tura, mergeam si eu......
Poate mergem impreuna la tura cu coborare in Nifon si continuare spre Tutuiatu.

Joi, 28 iulie 2011 - 12:55

nelson

Si asa ati mai bifat o frumoasa tura dobrogeana si o minunata bere de finish, iar noi, cei de-acasa, ne-am delectat parcurgand...jurnalul. Sanatate, s-auzim de bine.

Sâmbătă, 30 iulie 2011 - 15:12

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante