Decembrie 2021

Ianuarie 2022

Varful Sureanu
Muntii Sureanu

Cu hotarare, tot spre culmi - partea a II-a (Muntii Bucegi)

CU HOTARARE, TOT SPRE CULMI II – PARTEA A II-A

22-23 SEPTEMBRIE 2007

Itinerariu Ziua 2: Valea Malaiesti – Hormul Mare al Malaiestilor – Poteca de vara –Cabana Omu – Valea Gaura – Poarta – Cristian – Brasov

Participanti:

- Brasov: Nicolae Preda (nycbv)

- Bucuresti: Mihalea Pipirig, Gabriela Petrisor (gabriella)

______________________________________________________________________________

"Stiu din experienta ca ori de cate ori i-am spus vietii, calm dar apasat:, ea, viata, mi-a oferit, misterios, exact ceea ce-mi doream."

OLGA ILYIN

_______________________________________________________________________________

"Dumnzeu m-a inzestrat cu puterea de a accepta lucrurile pe care nu pot sa le schimb, mi-a dat curajul sa schimb ceea ce se poate schimba si intelepciunea de a face diferenta. Arta de a fi intelept este arta de a intui ce trebuie trecut cu vederea."

~ WILLIAM JAMES ~

(psiholog american)

_______________________________________________________________________________

Noaptea 22 – 23.09.2007 a trecut pe nesimtite, lasandu-mi impresia ca imediat ce am pus capul pe perna, a si trebuit sa ma trezesc... :) Sau, asa se intampla ori de cate ori nerabdarea te impinge sa pierzi notiunea timpului... Ne astepta o noua zi la care ma gandeam de mult si de care nu puteam decat sa fiu incantata!!! ;)

Inca de la ora 3 AM m-as fi dat jos din pat dar am mai avut rabdare pana la ora 5:30 AM cand am facut o plimbare, privind, "muta", splendoarea transformarii culorilor de la ivitul zorilor. Desi liniste deplina, era placut si imi dadea un sentiment de pace si calm doar contempland. Ma tot gandeam ce mica sunt in comparatie cu ceea ce vedeam si ma bucuram de comuniune, de deschidere, de oportunitate, de absolut tot...

Stabilisem cu o zi inainte sa plecam mai departe pe la 7:30 AM ca sa avem timp sa mergem pe indelete si sa ne putem bucura de munte, in voie.

Pe la 6:30 AM eram treji si in circa 15-20 minute ne si aflam in sala de mese, luand micul dejun: paine prajita cu sunca, biscuiti, cereale si ceai. Nu am mancat nici mult dar nici nu am facut nazuri! :)

Iata-ne, la 7:30, punand la punct ultimele detalii, salutand pe cei care se trezisera intre timp si plecand, cu voinicie, spre Hornul Mare al Malaiestilor, cu scop de a ajunge in creasta pentru a cobori apoi in Valea Gaura, urmand sa facem legatura cu satul Poarta, cu Bran si cu Brasov si cu... acasa!

Am auzit multe despre aceasta vale,insemnata, atit prin proporiii, cit si prin intensitatea fenomenelor de glaciaiiune, evidente in tot ansamblul sau, si m-a facut curioasa, mai cu seama ca se afla situata intr-o extremitate a Bucegilor pe care nu am abordat-o cu piciorul pana acum, ci doar vizual, prin intermediul relatarilor altora si al fotografiilor. Era, asadar, momentul sa-mi fac eu propria impresie! :)

Ma inarmasem cu hotararea de a fi cu luare aminte si de a incerca sa retin cat mai multe desi aveam sa patrund pe un taram aproape necunoscut. Provocarea e mare si imi place senzatia pe care o am atunci cand descopar si fac asocieri! Este ca si cum rezolvi o enigma dupa ce analizezi si pui toate elementele cap la cap! ;)

Iata-ne urcand, lasand in urma Bucsoiul peste care am urmarit Brana Caprelor, Bisericuta, si fragmentarile acestui abrupt, incercand sa identific punctul unde se situeaza si Valea Pietrelor, in preajma careia se afla doua pesteri, desi stiam ca ar fi trebuit sa ma urc mai sus pentru a avea o privire de ansamblu.

Nea Nae merge in fata, ca deschizator de drum, Mihaela la mijloc pentru a fi tinuta sub observatie si eu la urma, mai oprindu-ma din cand in cand pentru a privi si poza! Victor mi-a tot multumit pentru ca si-a clatit ochii cu asemenea frumuseti si s-a straduit sa fie performer! :)

Urcusul nu este dificil deloc dar trebuie sa stii ce ai de facut. Inca o data, pun in aplicare teoria, mai cu seama pentru ca energia de dimineata este incomparabila.

Desi ma incalzesc la mers, imi pastrez hainele groase pe mine pentru ca stiu ca pe horn este racoare si ca nu voi avea unde si timp sa ma imbrac la loc. :)

Imi intorc privirea inapoi pentru a vedea ce las in urma... Cabana se face tot mai mica iar orizontul imi dezvaluie imaginea fantastica a Postavarului. Nu-mi pot opri un "Ooooooo!" caci parca este desprins din "Stapanul Inelelor"! ;)

Lasam in stanga poteca ce se indreapta spre Omu, marcaj banda albastra, continuand sa urcam la baza Hornului Mare al Malaiestilor. De aici, aspectul pare a fi acela al unei palnii, usor curbata, care se ingusteaza spre varf.

Remarcam portiuni de zapada si bolovanisul peste care suntem indemnate sa calcam cu prudenta.

Eu am coborat pe horn in urma cu aproape un an si nu mi s-a parut a fi prea complicat daca esti putin atent. De urcat insa, nu am avut prilejul sa o fac astfel ca am emotii, dar mi le stapanesc si sunt cu ochii in patru. :)

Nea Nae avanseaza cate putin, intorcandu-se pentru a ne urmari pasii si pentru a ne indruma, insistand pe seriozitate, luciditate si precautie.

Podeaua hornului este acoperita cu portiuni considerabile de crusta de gheata si zapada intarita, care se trec, de regula, fara probleme, la coltari si piolet. Ajutandu-ne de bolovani si de prizele de mana de pe pereti, urcam incet, dandu-ne silinta sa nu declansam pravalirea pietrelor.

Ajungem in portiunea superioara a hornului, mai avand de urcat in jur de 40-50 m. pentru a iesi in creasta, cand Nea Nae apreciaza ca ar trebui sa coboram, considerand ca este foarte posibil ca gheata si zapada sa fie mai abundente mai sus decat aici. Desi initial as fi vrut sa insist sa mai urcam, mi-am amintit ca succesul unei ascensiuni montane se bazeaza adesea pe maturitatea de a sti cand sa renunti si de a evita riscurile care pot avea un final nedorit. Totodata, mi-am amintit si ca intotdeauna trebuie sa tii cont de cel mai neexperimentat. In cazul de fata, Mihaela era prima de care trebuia sa se aiba grija, cu atat mai mult cu cat bocancii ei, desi buni, nu sunt prevazuti cu rama solida, de care s-ar fi putut ajuta in portiuni mai dificile.

De comun acord, hotaram coborarea, pe portiuni, cu asigurare.

Nea Nae pregateste cordelina si prima care coboara este Mihaela, ghidandu-i pasii si semnalandu-i ce are de facut pentru a ajunge teafara jos. :)

Eu imi gasesc un loc unde sa stau comod si urmaresc ce se intampla, oferindu-mi ajutorul, daca este cazul.

Dupa ce surprind cateva cadre, vine si randul meu dar nu-mi fac probleme. Ma straduiesc sa tin cont de toate sfaturile si totul merge struna! :)

Ajungem la baza hornurilor si o luam spre dreapta; traversam bolovanisurile si urmam poteca de vara care conduce la cabana Omu. Desi initial ne gandeam sa cotim pentru a iesi doar in creasta, decidem sa ne oprim la Omu, la un ceai cald, si sa isi satisfaca si Miha curiozitatea, fiind prima data pentru ea cand ajunge la cabana. :)

Poteca urca in serpentine, intai pe poteca foarte limpede conturata, apoi pe aglomerare de bolovanisuri, iar privelistea care se deruleaza in fata ochilor depaseste puterea de exprimare prin graiul omenesc! :D

Padina Crucii imi pare asa de mica ;) iar Valea Tiganesti se remarca imediat. In spatele ei, Culmea Tiganesti si Muntele Velicanu si, din ce in ce mai clar, creasta Pietrei Craiului strajuieste solemn.

Totodata, cadrul este completat de Depresiunea Barsei si muntele Postavaru, invaluit intr-o mare de nori.

Indicatorul ne semnaleaza ca mai avem 50 de minute pana la cabana si continuam drumul nostru, intorcand capul in toate partile, savurand vremea splendida, razand si mobilizandu-ne! ;)

Ajungand in creasta Bucsoiului, perspectiva se deschide si mai larg, distingand cu usurinta culmea Scara si Coltii Tiganesti, si desfasurandu-se pana la Magura Codlei si Depresiunea Brasovului, pana la Iezer-Papusa, pana la Fagaras, pana la Leaota...

Curba de nivel, usor in urcare, se contureaza pe marginea Vaii Gaura pe care o privesc si o admir necontenit, si ard de nerabdare sa o cunosc si sa calc peste cele patru caldari, in trepte succesive, de forma literei "U", situate la 2.170m, 2075m, 1.745m si 1.600m.

Inaintand printre razele soarelui, amestecate cu vantul care sufla puternic, urcam, consecvent si cu daruire, ultimele 15-20 de minute care ne aduc in fata locuintei situate la cea mai inalta altitudine din Romania, 2.505m, cabana Omu, la ora 12:15. :)

Ma bucur de incantarea fara margini a Mihaelei si imi amintesc de mine cand am ajuns aici prima data! ;)

Ceaiurile se epuizeaza cat ai clipi si dupa cateva poze, si cateva saluturi, atacam poteca spre muntele Scara, depasind ramificatia drumurilor, pe deasupra circului superior al Vaii Gaura in partea stanga.

Catunul Mare, prima caldare a Vaii Gaura, se deschide amplu.

Calcaiele ne sfaraie si in nici 10 minute ne aflam in Curmatura Hornurilor Malaiesti de unde aruncam o privire! Constatam ca traseul nu ar fi fost dificil daca am fi urcat pe aici dar suntem constienti ca, de multe ori, pana si pentru cativa metri este mai bine sa te intorci, daramite cand vine vorba de 50 m. si, mai ales, cand exista riscuri!

Aud si citesc despre renuntari ale unor alpinisti cu experienta vasta, din ascensiuni catre culmi de peste 8.000 m., care hotarasc sa se intoarca de la o distanta de cativa zeci de metri, ori de cate ori conditiile o cer. Pare o nebunie cand te gandesti cata investitie este necesara pentru asemenea proiecte, cate vise si eforturi se depun dar, sa nu uitam ca insusi Walter Kargel a facut o afirmatie inteleapta: "Alpinist este cel care ajunge teafar la poale." :)

Sunt de neoprit atunci cand vine vorba de lucrurile care imi plac si in care cred, si ma dedic lor, dar incerc sa nu uit ca nu sunt decat un biet om care se straduie sa cunoasca mai mult decat percepe cineva doar privind de la poale! Cu fiecare urcus si cu fiecare traseu, simt ceva deosebit si unic si sunt recunoscatoare ca am privilegiul de a vedea eu insami! Astfel, faptul ca noi am coborat de pe Hornul Mare nu este ceva rusinos sau o dovada de slabiciune ci, dimpotriva, un act de intelepciune in urma caruia am invatat enorm! :D

Deasupra caldarii superioare a Vaii Malaiesti intalnim o noua rascruce de drumuri. Inainte, ramanand pe creasta, drumul conduce catre Bran, prin Ciubotea sau Clincea; la dreapta, prin horn, inapoi la cabana Malaiesti.

Cararea noastra se angajeza la stanga, spre sud, coborand o panta domoala, acoperita cu iarba grasa, care ne aduce, dupa circa 20 de minute, in a doua caldare a acestei vaii, denumita si Catunasul, care se deschide larg in amfiteatrul format de flancul sudic al cumii Scara (in dreapta) si abruptul muntelui Doamnele (in stanga).

Indicatorul ne semnaleaza ca avem de mers 4 ore si jumatate pana in Bran. Fiind aproape 13:00 si punand la socoteala eventualele opriri, pentru o gustare, o adapare, sau pentru pozat, calculam ca nu vom ajunge mai tarziu de18:00-18:30. Stiind ca sunt trenuri care pleaca din Brasov spre Bucuresti si la ora 21:00, nu ne facem griji si ne bucuram de momentele deosebite, de farmecul intreg al acestei zone, ca si cand timpul ar fi incremenit! :)

Traversam terasa, si de la marginea acesteia continuam pe firul vaii care strabate valul format de zavorul caldarii; urmand malul ei stang, un coboras direct ne conduce pe un prag secundar.

Cararea ramane tot pe partea stanga, in serpentina, apoi merge de-a coasta, pe o brana inclinata, prevazuta cu palcuri mici de jnepeni. Parasim, apoi, brana, dupa circa 5-10 minute, si ne mutam pe partea dreapta, in coborare, pe o sistoaca stancoasa, pana in firul vaii, deasupra primei trepte inalte a vaii, numita Fruntea Catunasului.

Traversam firul vaii, prindem o curba de nivel cu jnepeni, strecurandu-ne, apoi, catre dreapta, printr-o strunga stancoasa si ingusta, intr-o sistoaca puternic inclinata; coboram, trecem o saritoare de vreo 5 m. inaltime si coboram panta abrupta, printre stancarii.

La baza zonei stancoase, puternic inclinata, coboram repede prin pajisti cu palcuri de molid, in lungul unei muchii ce desparte firul vaii de Valcelul Catunasului si, lasand in stanga ingramadirea de blocuri stancoase, ajungem in fundul usor inclinat al celei de a 3-a caldari ca vaii. Aceasta caldare glaciara se deschide larg intre abruptul Gutanului (in stanga) si cel al Gaurei (in dreapta).

Continuand pe dreapta firului vaii, ajungem la marginea inferioara a caldarii, deasupra ultimei trepte a vaii. Dupa un coboras scurt, traversam, de doua ori, Valcelul Galbinarilor, care se desprinde din abruptul Galbinarilor Gaurei, si contiuam spre stanga, trecand Izvorul Gaurei. Apa strabate o cheie foarte ingusta in care formeaza o cascada si apoi, poteca patrunde intr-un horn adanc si ingust unde, mai jos, formeaza cascada Moara Dracului.

De aici mergem printr-un palc de molidis si apoi, in coborare, pe sub peretii Gutanului, pe bolovanisuri si grohotisuri de calcare si printre raristi de molid si larice cu jnepenisuri.

Lasam in dreapta casacada Moara Dracului si ajungem in cea de a 4-a caldare a vaii, nu departe de baza rupturii de panta, urmand apoi firul sec si acoperit cu bolovanisuri care ne scoate la Stana din Gaura (1.540 m).

Aici facem un popas de vreo 20 de minute unde mancam stafide, ciocolata, biscuti si cereale. Yummy! ;D Bem apa pe saturate pentru ca mai jos sunt multe surse de apa proaspata si rece! Totodata, este prilej de admiratie. Ma intind pe iarba moale si adulmec mirosul placut, hranindu-ma sulfeteste, intelectual si vizual! :D

Ce sa mai, nu imi gasesc cuvintele! Daca as mai adauga si melodiile Lucretiei Ciobanu sau ale lui Dumitru Farcas, as putea spune ca am murit si am ajuns in Paradis! ;D

La o mica distanta de aici, drumul paraseste valea. Indicatorul ne semnaleaza ca pana in Bran mai sunt circa 3 ore!!! Mi se pare putin ciudat pentru ca am coborat de mai bine de 2 ore si jumatate si la intrarea in traseu aveam de strabatut 4 ore si jumatate... Avand in vedere ca mai exista si greseli de "tipar", ne vedem de drum si ramane de vazut cat vom face si la ce ora vom termina! Deocamdata, e prea fain si nu vreau sa ma gandesc la final! :)

Noi o luam spre dreapta, prin plantatie, in urcus domol, apoi aproape orizontal, si, dupa circa 15 minute de la stana, intram in padure, intr-o mica sa stancoasa. Coboram pe partea opusa, traversam un valcel si, dupa aproximativ 15 minute, parasim drumul care continua de-a coasta (spre Simon, prin Predusul-Vladoaia), si urmam brusc, la dreapta, in urcus, direct prin molidis. Dupa alte 20 minute de la bifurcatie, ajungem intr-o poiana, la casa de vanatoare din punctul "La Politie", la 1.623 m., denumire adesea modificata in "Polite" sau "Polita", provenind de la fostul post de politie care se afla inainte de primul razboi mondial pe locul actualei case de vanatoare.

Privind de la N catre S, observam muntele Clincea, muntele Tiganesti – de sub care porneste V. Urlatoarea Clincei -, Piciorul Ciubotei cu stancarii impadurite, V. urlatoarea Mica (sau Valea Ciubotei), cu surpaturi si rape adanci pe malul drept, turnurile de stanca ce formeaza Coltii Ciubotei (deasupra lor, se afla muntele Scara si jos, in vale, V. Poarta), apoi Coltii Steioarei si muntele Scara.

Continuam de aici, de partea cealalta a seii, prin molidis, in coborare usoara, si apoi pe curba de nivel, catre stanga, pe flancul dintre Valea Poartea a culmii Pantece, printr-o intinsa plantatie. Trecem pe langa un sipot si de aici, nu departe, poteca se lasa in coborare abrupta.

Continuam pe versantul dispre Valea Poarta a magurii Gogu Noaghiei (1.648 m), mai intai in coborare, trecem prin doua poienite, si ajungem intr-o padure cu brazi.

Mergem drept inainte si trecem prin marginea unei poieni mai largi. Coborarea continua de-a coasta si dupa 5 minute intram in alta poienita. Cararea incepe sa coboare repede, conducandu-ne in Valea Poarta, intr-o poiana unde intalnim, venind din dreapta, drumul de la Varful Omu, prin Ciubotea, situata la 995m.

Aici, dam nas in nas cu un domn, insotit de doi tineri, care se indreapta si ei spre Bran. Mergem impreuna o bucata de drum, timp in care Nea Nae si acest domn descopera ca au cunoscuti comuni si "se incing" la discutii care mai de care mai interesanta, dezbatand si amintitndu-si! :)

Eu si Mihaela mergem in spatele lor, ascultand, vorbind noi doua, si facand alte poze intrucat totul continua sa fie splendid! ;)

Ajungem pe nesimtite in satul Poarta unde drumetii nostri o iau la pas, luandu-ne ramas bun!

Noi mergem tantos prin sat, printre case si fanete si ne gandim la varianta de a lua ocazie. Ca si cand ne-ar fi citit gandul, un "Land Rover" oprestein fata noastra si ne ia la drum. Soferul cu sotia sunt foarte cumsecade si ne spun ca ne pot duce pana la "Metro" - Brasov sau in localitatea Cristian unde putem astepta autobuzul. Hotaram sa coboram la Cristian, situat la circa 6 km. de Brasov.

Din vorba in vorba, coincidenta iese la iveala si iata ca soferul nostru este si el pasionat de munte si discutam despre traseele facute. Ce mica este lumea! ;)

Pana una alta, micutul lor nu poate fi ignorat intrucat are personalitate si, la un an si 3 luni, deja solicita convorbiri telefonice. Avem un dialog foarte interesant ;) si promite sa faca treaba buna atunci cand o fi mare! :)

Coboram in Cristian si ne asezam pe banca din statie, afland ca autobuzul soseste aici la interval de o ora. Este 18:15 si ne punem pe asteptat, lasand amuzamentul sa iasa la suprafata. :D

Intre timp, Dany il suna pe Nea Nae si ne anunta ca ne asteapta in gara, intrucat trenul spre Cluj pleaca mai tarziu, sa ne vedem si sa mai palavragim! :)

Dupa circa o jumatate de ora in care nu a venit nici un autobuz, am hotarat sa facem autostopul si rezultatul a fost un domn amabil care ne-a dus pana foarte aproape de gara. :) O luam la pas si in cateva minute intram in gara unde ma si reped la panoul cu informatii si iau biletele ca sa scap de grija!

Ne luam ramas bun de la Nea Nae care pleaca acasa, apoi ne punem pe asteptat trenul care urmeaza sa soseasca intr-o ora, vorbind si razand cu totii, mirandu-ma ca Dany a renuntat la plete, ascultand relatarea turei lor. ;)

La 19:50, eu si Mihaela am pornit spre Interciry-ul nostru, ramand pentru o revedere in Bucuresti sau Cluj.

In tren, eu si Miha am facut cu schimbul la motaiala si am ajuns in Bucuresti la 23:00.

Fiecare si-a vazut de drum mai departe iar eu nu am plecat linistita pana ce Adi nu a venit sa o conduca acasa! ;)

Asa s-a mai incheiat o tura de pomina care, ca de fiecare data, la final, imi pare asa de rau ca s-a incheiat! Am numai cuvinte bune si o satsfactie mare pentru ceea ce am vazut, pentru tot ce am invatat, pentru inca o oportunitate de a fi in preajma unor oameni jos palaria, alaturi de care ma simt eu insami: Miha si Nea Nae! Sunteti frumosi la suflet, plini de haz, demni de respect si de toata admiratia si ma inclin cu umilinta! :D

______________________________________________________________________________________

Cabana Malaiesti, la 5:30 AM

Se crapa de ziua...

Rasarit la ora 6 AM

Ei?! ;)

Un Bubi naravas, care s-a dat la mine...

...si apoi ii ardea de joaca! ;)

Nu e dragut? ;)

La 7 si jumatate AM, in haine de "scandal", gata de drum! :)

Abruptul Bucsoiu cu fragmentarile sale arhicunoscute si Brana Caprelor care conduce la Omu

Curat Bucsoiu: Tancul Pietrelor distingandu-se imediat.

Bisericuta Bucsoiului - vedere din caldarea glaciara Malaiesti, in drum spre Hornuri

In urcare spre Hornul Mare al Malaiestilor - Nea Nae si Mihaela

Hornurile Malaiestilor si muntele Scara

Postavarul ca desprins din "Stapanul Inelelor"

Eu si Mihaela, la intrare in Hornul Mare

Zapada intarita

Din ce in ce mai sus

Puteti rade cat vreti dar eu nu ma joc!

Valea Malaiesti vazuta din Hornul Mare

Mihaela in stand-by...

...si coborand cu asigurare

Asemenea monumente te fac sa te gandesti bine inainte de a face pe grozavul! Cel putin daca vrei sa te bucuri de munte din plin!

Padina Crucii si Tiganesti de pe poteca de vara inspre Omu, marcaj banda albastra

Doi oameni la care tin enorm - Mihaela si Nea Nae!

Mihaela si Valea Malaiesti - undeva, mica de tot, in fundal, cabana Malaiesti

Capre negre pe Bucsoiu

Creasta Padinii Crucii, Depresiunea Barsei si Postavaru

Scara si Hornurile Malaiesti, vazute de pe poteca de vara, inspre Omu

Se vede treaba ca Miha nu e chiar asa de obosita daca ne pozeaza! :)

Magura Codlei

Din inalt, Padina Crucii si Tiganesti

Cu elan, inca 50 de minute, spre Omu, cu Vf. Bucsoiu in spate

Denivelarile crestei Piatra Craiului din spatele culmii Tiganesti si a Coltilor

Super urcare! ;)

La obarsia Vaii Gaura

Mihaela cu Valea Gaura in fundal, la cateva minute de cabana Omu

La Omu - prima data pentru Mihaela!!! :)

Forfota si animatie

In varful muntelui

Pe picior de plecare...

In coborare spre Valea Gaura, peste Bucsoiului; Scara in spate, Coltii Tiganesti si Piatra Craiului

Poteca spre Valea Gaura se desprinde la stanga, din Curmatura Hornurilor Malaiesti care se observa din imagine

Pe aici, peste pasuni spelndide, urmand marcajul cruce rosie

La rascruce de drumuri, cu abruptul si culmea Doamnele

Cu asa vreme splendida, cu un peisaj de basm, ne-am clatit ochii, sufletul si mintea!

O stana la Catunul Mare (2174 m) - prima caldare a Vaii Gaura

Mihaela ciobanind

Culmea Scara

Lasand Cerdacul in urma

Nea Nae si Mihaela pe terasa larga; in coborare, abruptul Gutanu

Nu vi s-a oprit respiratia?

Zona arcadei dintre Tiganesti si Gaura

De acum incepe coborarea printre stancarii. Mihaela e prima iar eu a doua, asteptand mereu pana coboara ea ca sa nu declasez, accidental, pietrele

Miha cea Far' de Cap si abi Ghemotoc ;)

Peretii muntelui Gaura

Tot la coborare

Miha prima...

...si apoi e randul meu

Canionul Moara Dracului

Alta coborare spectaculoasa! :)

Poteca peste grohotis si printre malcuri de molid si jnepeni Carpati.org

... si printre brazi

Natura vorbeste de la sine. Urmeaza cele mai diverse forme de piatra, slefuite ca si o capodopera! Stati asa! :D

Noi suntem fermecate! Si asta nu e tot! :D

Iata!

Nea Nae umpland sticlele cu apa de izvor...

... si discutand cu Mihaela

Miraj!

Caderi de apa care mai de care mai impresionanta...

In chei...

...Si direct din stanca

La margine de Rai

Si noi pe-aici!

In padurea de brazi...

... Miha a vrut sa fie sirena si a devenit ciobanita. :)

Fara grai! Alte sculpturi ale naturii! :)

Bifurcatie de drumuri in apropierea stanei din Valea Gaura. Noi facem dreapta!

Popas si moment in care ma pierd cu totul in ganduri si atmosfera de nedescris! :)

Ei?! Faceti abstractie de cele cateva trunchiuri "moarte", din prim-plan! :)

Si... am trecut si de "Polite", sau "Polita" sau "La Politie" pentru ca am fost smecheri! :)

Imi permit sa ma tolanesc... :)

... si sa admir, la nesfarsit, daca s-ar putea!!!

In Valea Poarta, gasim mure...

Iaca-ta!

...o ciuperca buclucasa...

... un izvoras pentru potolit setea...

... si minunea asta! :)

Dialog intre veterani! ;)

Multam, Boboc! ;) Sa cresti mare si frumos, sa fii destept, iscusit si iubit! (baiatul celui care ne-a adus din Poarta pana in Cristian) ;)

Noi trei, in Cristian, la vreo 6 km. de Brasov, asteptand autobuzul :D

Nu ne mai incapem in piele! ;) Carpati.org

(1) Cineva spunea, nu demult, ca Valea Gaura este mitica. Eu spun ca este Raiul pe pamant; cu o varietate de forme, de la ses, la pante in serpentine, la stanci si izvoare, la abrupturi si creste in forme dintre cele mai diverse, la pajisti intinse si paduri, la chei si multa verdeata care iti umple sufletul! Iata un loc neatins de "civilizatia" devastatoare care a pus stapanire pe mare parte din Bucegi.

(2) Desi nu a depins de mine ca am intarziat atat de mult cu partea a II-a, imi cer scuze si am facut deja un angajament sa controlez mai bine situatia pe viitor

(3) Spuneam ca am invatat enorm de multe din aceasta tura si asa este! Nici nu stiu cu ce sa incep dar ideea este ca am primit atat de multe lectii incat nu am cuvinte! ;)

Marți, 9 octombrie 2007 - 16:56

satov

f f binevenite pozele insotite de informatii de toponimie. mai invat si eu cate ceva Carpati.org. felicitari pt o tura misto.

Marți, 9 octombrie 2007 - 23:39

canon5d

Frumos si acest jurnal si fotografiile postate!Felicitari pt. tura!!!!

Miercuri, 10 octombrie 2007 - 11:43

mihai.telemark
mihai.telema..

Aha, deci mai era si partea a doua :-) Nu stiu daca fac pariu pentru o urmare :-))

Miercuri, 10 octombrie 2007 - 15:11

gabriella

Placerea e de partea mea, Mihai (satov). Cu toate ca deumirile se mai schimba, sau sunt eronat folosite, si trebuie sa iti dai silinta sa fii la curent ca sa nu te trezesti ca "dai miel" Carpati.org Multam mult! Carpati.org

Sorin, ma bucura aprecierile tale si sper ca nu va mai trece mult pana cand pozele mele vor fi fotografii pe bune. Am de lucru! Carpati.org

Mihai T., Carpati.org, cam asta e roman-fileton-ul; partea a treia cuprinde somnic si vise frumoase dar le pastrez pentru mine! Carpati.org

Miercuri, 10 octombrie 2007 - 16:33

mike

Ati prins vreme f frumoasa in tura si valea gaura merita povestita frumos , pe soare si cu ganduri limpezi....bravo pentru tura si iti astept in continuarele povestile Carpati.org