Iulie 2021

August 2021

Varful Rosu
Muntii Iezer-Papusa

Cabana Sambata 14-15.05.2005 (Muntii Fagarasului)

Cabana Valea Sambetei din data de mai sus mentionata se afla intr-o stare cat de cat catre picaj, dar, intotdeauna este vorba de partea sentimentala si sufletista care da mult mai multa viata in asemenea conditii. Dupa o saptamana care nu se mai termina, se tinea scai de absolut toata lumea, si, dupa ce ca era lunga, mai era si plina de belele din toate punctele de vedere, ne-am hotarat sa plecam.

Cel putin pentru mine....pfiu....bine ca a trecut. In fine, la un moment dat tarziu in noaptea de catre vineri si catre sambata, nu stiu ce m-a lovit in somnul de 1 ora jumate de a trebuit sa ma trezesc. Am aflat: era ceva cu mult par in cap :). M-am trezit....s-au trezit, ne-am trezit, si, uite asa, toata lumea s-a trezit. Este un sentiment foarte foarte frumos asta cu trezitul...imi place foarte tare. Cu bunavointa tuturor, am reusit sa ne si adunam toti, dar...nu la 6:45. Am plecat din bucale, sanatosi, voiosi, voinici. Si, cat ai bate din palme....am si ajuns la locul unde dadea camionul peste mine si eram noi 3 aliniati in spatele boschetilor si faceam una si alta :))).

Traseul, atunci cand am si ajuns acolo....foarte foarte foarte frumos...de mare angajament. Parerile despre deja vu-uri sunt destul de impartite, dar totusi comune. Soricelul baga carbuni cot la cot cu vanticelul, dar noi nu ne-am lasat ademeniti de niciunul. Dupa masacrul de la postavarie, am papa bun niste biskrem, baut apica din aia bunutza, dar nu prea multa....ptr ca ne stricam.

Sincer, nu stiu cand s-a terminat atat de repede berea....buna dom le...cred ca era bere de la munte ne-a placut noua atat de mult. Cata, datorita sechelelor, dupa cum afirma unele surse neoficiale, a plecat usor in fata. He he he, hai mah sherpi, ca glumeam....da ma mai primiti pe la voi, nu? Asa, sa revenim....am trecut peste rausor de cateva ori, pe niste
podete...pfiu...fascinante. Dupa ce am ajuns la un luminis, am vazut o chestie care m-a ridicat 15 cm de la sol, si m-a plimbat putin printre conurile brazilor.

Te uitai pe 1 metru patrat: si...vedeai urmatoarele: zapada, iarba proaspata, un pic de pamant ingrasat, iar in aer....era asa o briza calda ce te ungea pe suflet. Adicatelea...pentru cunoscatori era o ploaie calda de vara. Am ajuns intr-un final si pe sus, unde ne asteptau multe. Nici cu gandul nu gandesti, si nici mintea nu mai e capabila sa zica in gandul ei ce si cum. Un mare mic cutzu de 8 luni m-a dat in urma cu 4 saptamani.

Scarile catre camera, parca te indemnau sa fii baiat cumintel si sa nu faci vreo prostie, ptr ca o sa suporti toate consecintele. Dar, cum noi suntem asa foarte prietenosi cu toata lumea, ne-am bagat in seama cu ele, am vorbit o gramada. Am avut curajul sa ma duc sa ma spal....lucru care de multe ori face bine la intelect, si este chiar indicat pentru relaxarea maxima a psihicului. Nici dupa jumatate de ora nu imi puteam controla extremitatile mainilor...era un fel de facem ce vrem cu tine boule.

La capitolul cu bauturica am stat si noi ca oamenii, la limita bunului simt. Cu toate astea, nimeni nu s-a putut concentra la minunata masa pescareasca facuta in stilul fiecaruia, si la pestele cel scapat amaratu peste tot, mai apoi revigorat in apa rece, spalat cu sapun (si nimeni nu ne crede ma Gheo ma...da ...ata ete..treaba lor), la masa de pe care am mancat eu cu denisa, nici la cerul cel senin si plin de stele, care mai de care mai faine, si multe, in orice caz, foarte multe, nici la zgomotul frumos al raului din apropiere, nici la suieratul vantului printre brazi, nici la frig, nici la orice alta idee, atentie, maslina sau calorie, deoarece toti eram foarte nerabdatori sa privim, si.....poate sa si atingem (si apoi muream fericiti) niste treburi in valoare totala de 750.000 cu tot cu tva.

In fine, totul e bine cand se termina cu bine, slava cerului ca nu ne-am incaierat cu aia de la cabana...niste tampiti....ai dreaq cu melcii vostri, io am adormit aproape cantand, tere aproape spargand lemne, iar restul aproape de cate ceva, ca nu mai stiu ca adormisem io. Duminica de dimi, m-am trezit ultimul, bineinteles. A plouat de dimineata, dar in cabana era foarte soare. Apoi ne-am cocotzat putin, am schiat putin, ne-am dat cu dosu de zapada. E frumos.

Sunt senzatii care fiecare isi are locul foarte bine stabilit in cutiutza cu amintiri. Si nu numai. Apoi....iarasi a revenit treaba cu carbunii de ambele parti. Parca erau la intrecere.....da tot noi am terminat primii cursa. Drumul la intoarcere....parca nu isi mai gasea inceputul...parca eram niste fiare pe niste dusumele de magneti. Nu stiu...e ceva asa un pic inexplicabil. Dupa ce am gasit explicatia, am reusit sa ne urnim de acolo. Am fost si pe la manastire, exceptional si acolo. Pacat ca din pricina pantalonilor nu am reusit sa vad totul.

Dar....de cele mai multe ori nu de ochii fizici e nevoie ca sa vezi ceea ce e cu adevarat important. Dupa ultima masa in natura, ne-am pus in miscare. Si, ne-am tot miscat, pana am ajuns in cabina de dus de acasa..unde, bine dreaq ca unii din noi nu au atipit iarasi.
Pe drumul catre casa...numai masline, atentii, idei si calorii. Dar combinatia a fost foarte foarte inspirata. nu i s-a facut greata nimanui.
Cu siguranta ca am omis o gramada de lucruri, dar vreau sa cred ca am reusit sa dezvolt un lant in care fiecare sa vina cu cate o za a celor intamplate si mai ales traite si infipte bine in retina.
Bafta multa si lipsa de ghinion stimabililor!