Iunie 2024

Iulie 2024

Varful Urechea
Muntii Baiului

Bucegi: Busteni - V Cerbului - Omu - Padina - S Strunga - Moieciu (Muntii Bucegi)

Participantii la tura:
?- veniti din Bucuresti: ciupakabra, gabicolea, radmar, scrabeul1984, silviub12, tesla4536;
?- veniti din Brasov: danir, nycbv.

Echipa intrunita in Busteni inainte de ora 10, incepe sa mearga cu voie buna, nici unul din ei neputandu-si imagina ce va urma.

Vremea parea sa tina cu noi, nici prea cald, nici prea frig, cu un soare jucaus ce se ascundea printre niste nori mai negriciosi, ce nu ne-au facut insa probleme.

Din Busteni se pleaca pe BG, pe Valea Cerbului.

Foto 1 - Intrarea in padure pe Munticelul

Ajunsi in Poiana Costilei, facem o pauza de mancare si de intrare in ritm.

Foto 2 - Verde crud in Poiana Costilei

Masa fiind sfarsita incepem sa urcam cu voie buna pe vale.

Foto 3 - Valea Caldarilor, ce ne va primi o viitoare vizita

Fara sa ne grabim, urcam pe V Cerbului, fiind atenti la peisajul ce nu ne plictiseste niciodata. Traseul este destul de populat, din pacate insa majoritatea turistilor nefiind echipati corespunzator. In general, noi romanii (nefripturistii si nepantofarii) nu suntem de acord cu aceasta atitudine (prietenii stiu de ce), insa unii straini bine echipati apreciaza vointa acestor oameni, care, chiar fara echipamentul necesar reusesc sa parcurga aceste trasee. Restul nu-l mai comentez.

Foto 4 - Spre Omu

Foto 5 - La Vf. Omu

La vf Omu s-a facut o pauza ceva mai lunga, pt a se odihni echipa si a prinde puteri, pt ca mai era inca mult de mers.

Foto 6 - Trupa de soc la masa

Foto 7 - Costila si norii ocrotitori

De la Omu coboram pe BA spre Padina.

Pana aici lucrurile au decurs normal, insa de la o vreme, Nae a parut ca da semne de oboseala si nervozitate.

Foto 8 - Nae circular

Astfel, mai mergem ce mergem si facem iar nsite pauze, pt ca Nae sa-si revina si sa se comporte civilizat.

Foto 9 - Pauza langa Mecetul Turcesc

Tot la vale, inainte de cascada Obarsia, dam de niste cai, foarte cuminti si aratosi.

Foto 10 - Cai si caluti

Foto 11 - Caii nu sunt deranjati de prezenta noastra

La urmatoarea pauza, echipa suparata pe comportamentul lui Nae, hotoraste judecarea lui. Astfel, se formeaza adhoc o comisie de judecata.

Foto 12 - Nae in boxa inculpatilor

Nae nu vrea sa fie comunicativ, nu raspunde acuzatiilor, asteptand rezultatul.

Foto 13 - Nae fiind in comuniuni cu natura, este naapdit de iarba in asteptarea rezultatului

In final, decizia este surprinzatoare pt Nae, neputandu-se stapani cand afla ca va fi expulzat datorita comportamentului sau.

Foto 14 - Nae, afectat de decizia grupului

Nae se pierde cu firea si devine tot mai disperat.

Foto 15 - Nae, caindu-se pt ca a fost parasit pe "creasta Bucegilor"

Astfel, scapati de tartor, echipa esti continua drumul. Ne-am gandit ca Nae are experienta, frontale, haine, apa si ca o sa se descurce si singur. L-am sfatuit totusi prieteneste sa se intoarca la Omu, sa ne lase in pace sa ne vedem de tura noastra.

Foto 16 - Spre Pestera

Cum mergeam noi linistiti, deodata apare Nae foarte nervos, cu gand de razbunare, alergand vijelios si amentitator spre noi, deoarece pretindea ca i-am furat tura si decizia nu a fost corecta. Speriati toti infatisarea si atitudinea lui, incercam sa scapam fiecare pe unde poate, insa din pacate Nae este viclean.

Foto 17 - Nae, aruncandu-l in prapastie pe Ionut

Deja facuse o victima si nu stiam ce se va intampla. Ne pitim dupa niste stanci si reusit sa ne piarda urma. Ceva mai linistiti ca am scapat de el, dar terifiati de faptul ca unul de-al nostru a fost aruncat in prapastie ne-am continuat drumul; ne-am gadit ca nu mai putem sa acordam nici un prim ajutor, air noi pe munte mergem fara telefoane, trusa de prim ajutor, cordelina sau alte chestii, pt ca-s grele si nu vrem sa le caram. Singurul nostru tel era acum sa facem tura si sa nu ne prinda Nae, care devenise periculos.

Foto 18 - In drum, la o mica cascada

Cm stateam noi linistiti la aceasta cascada, duap niste stanci iese foarte vijelios razboinicul nycbv (mie frica sa-i mai zic Nae) si o prinde pe Dana, care incerca sa bea apa. Pe semne ca a fost tare suparat pe presedinta jurului si astfel a anihilat-o in timp ce noi fugeam care incotro.

Foto 19 - Nycbv, anihiland-o pe Dana

Sub Cascada Obarsiei, reusim sa ne regrupam, cei care am scapat de atacul de mai devreme al lui nycbv. Mai mergem putin si vrem sa facem o poza cu un bolovan. Cand sa declansez aapratul, il oberv pe nycbv in coltul din stanga al blocului de stanca, aprinzand o dinamita. Nu am mai avut timp sa alarmez colegii blocul de stanca prabusindu-se si eu ramanand singur si foarte speriat contra lui nycbv cel fioros.

Foto 20 - Inainte de explozia bolovanului

Foto 21 - dovezi clare cu nycbv ascuns sub bolovan, aprinzand dinamita

Eu incerc sa-mi continui tura, fiind foarte atent pt a nu da de nycbv.

Foto 22 - eu, haituit de nycbv

Foto 23 - cred ca mi-a pierdut urma

Pana la Pestera am mers bine, fara alte evenimente. Acolo, insa, in paradisul speciilor pamantesti "porcus turisticus", "manelus valea-suna" si "pom verdes pe foc", spiritele colegilor de tura anihilati de nycbv, au aparut cu gand sa ma insoteasca si ma ocroteasca. Vedeti, si speciile de mai sus au partea lor buna in aceasta poveste. Daca nu faceau ele invocatiile poate nu aveam parte de spirite.

Continui de la Pestera pana la Padina, iar de acolo, pt a fi sigur ca scap de nycbv, sfatuit si ceilelti, aleg sa cobor in Moieciu.

La ora 22:00 imi iau talpasita din zona Padina, ce avea si ea parte de speciile de mai sus, urmand BR.

Foto 24 - odihna inainte de saua Strunga

Foto 25 - desi era tura de noapte, nu am avut frontala, ca doar nu o mai caram si pe aia dupa mine, nu? si am mers la lumina lunii ce aparea rar printre nori

Usurel si cu bagare de seama, pe la miezul noptii ajung in saua Strunga si deoarece era prea devreme, hotarasc sa intru refugiu si sa stau vreo 90 de minute. Altfel, as fi ajuns prea repede in Moieciu. As fi avut o varianta ceva mai lunga, spre Leaota si de la Curmatura Fiarelor sa merg spre Fundata sau Podu Dambovitei, insa am preferat sa ma odihnesc alaturi de spiritele inconjuratoare.

Cand intru insa in refugiul, raman gura-casca vazandu-l pe nycbv asteptandu-ma ranjind vicleneste. Fara sa ma pierd cu firea, reusesc sa-l conving sa nu-mi faca nimic, deoarece am fost fortat de ceilalti sa votez impotriva lui.

Si astfel, raman cu nycbv si ceilalti in refugiu pana pe la 1:45.

Foto 26 - In refugiu

Din saua Strunga, coboram pe CR. Pierdem cateva minute pt a gasi intrarea traseului in padure, dar ne descurcam pana la urma. Cu strigate si chiote incepem sa ne afundam adanc in padurea deasa, in unele locuri poteca fiind blocata de copaci zdraveni rapusi de vant.

Foto 27 - Pauza in padure

Foto 28 - Coborare prin padure, mare atentie la cepi!

Foto 29 - Gabi, ajutand-o pe Dana

Foto 30 - Nae, traversand busteni cazuti, (hau de 1-1,5m pe sub busteni). Atentie, a nu se folosi betele de treking in aceste operatiuni. Pot fi foarte periculoase. Mai vine aveti toate mainile libere micsorand riscul de accidente. eu am avut noroc!

Foto 31 - pe forestier, spre Moieciu de Sus

In jurul orei 5:30 am ajuns la confluenta vailor Grohotisului si Bucsei (din ce-mi dau seama) si am luat rata pana in Moieciu, apoi rata spre Brasov. De aici nu mai are importanta.

In final, a fost o tura fara dificultati tehnice, dar lunga, cu mers pe noapte, fara evenimente nedorite*; vremea fost de partea noastra si am reusit sa terminam toti cu bine.

PS: pt cei care vor sa invete ceva din acest RT, ii rog sa fac distintia intre real si parodie, iar daca au neclaritati, sa vian cu intrebari. Nu doresc sa se invate lucruri gresite de aici.

Luni, 2 iulie 2007 - 09:45

gabriella

De-abia imi pot stapani rasul! Grozav si indaratnic acuzat e Nae asta!!! V-a dat de furca rau de tot; si mai e si violent!!! HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HA!!!!

Mi-a mers la inima RT-ul asta, nu stiu de ce... Carpati.org [cine stie, cunoaste, nu?]

Felicitari inca o data pentru tura si tot inainte pana la revedere!!! Carpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 09:58

gabicolea

haios RT !!! da, dom'le ... cel mai tacut dintre pitici (Mutulica, zis si Nae) a fost in verva sambata dupa amiaza.
ps: acolo unde erau busteni cazuti in unele locuri erau si 2.5 metri sub ei ... si se cadea pe moale ... asa-i radmar? hihihi ...

Luni, 2 iulie 2007 - 10:00

radmar

Da... fusesera tratati cu cocolino; la cazatura se simtea placut: moale, pufos si mirosea foarte frumos a rasinoase Carpati.org

Sa stii ca m-am sfortat apoi sa ies din gaura aia... Carpati.org))

Luni, 2 iulie 2007 - 10:04

radmar

De fapt, io am vrut sa ma duc pe acolo, sa fac o inspectie, o cercetare mai detaliata Carpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 10:05

mike

Frumos mai marti, dar ma asteptam la o inchiere mai reusita....pai cum vine asta sa faci pace cu lupul eu credeam ca ai deschis usa refugiului si cand ai vazut , ai aruncat si rucsac si de toate si ai luat-o in jos, si acolo la copaci, cu haul de 2.5 m era loc de o diversiune...hai ca ati fost tari

Luni, 2 iulie 2007 - 10:10

vintila

V-am mai spus si in alte randuri ca este ceva in neregula cu acest Nae, se pare ca am avut dreptate...... v-am zis eu, v-am zis eu ....

Ma bucur Martin ca cel putin tu ai scapat sa ne povestesti despre atrocitatile comise de Nae. Acum cred ca s-a lamurit toata lumea despre ce fel de om este.

Si pe aceasta cale vreau sa avetizez toti carpatistii mare atentie la urs dar mai mare la Nae caci este inca in libertate, in putere si
umbla prin muntii Carpati - este periculos si viclean vedeti ce orori pot decurge dintr-o intalnire cu Nae - mare grija, totusi daca intalnirea este inevitabila il puteti indupleca cu dulciuri dar in nici un caz sa nu ii dati Cola prinde puteri inzecite de la acesta bautura.

Carpati.orgCarpati.orgCarpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 10:14

nycbv

gluma , gluma dar colegul radmar intr-o zona unde furtuna a doborat zeci de brazi pe cand faceam toti echilibristca Radmar a cazut intre brazi cativa metri ,pe cand era catarat pe unul si din pacate si-a rupt telescopicele care erau din fibra de carbon. Mare pacat bine ca el nu sa accidentat

Luni, 2 iulie 2007 - 10:31

Imi pare rau Radmar! Bine ca esti teafar! Carpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 18:47

radmar

Io-s teafar si bucuros ca am invatat ceva din chestia asta si mai fericit ca nu m-am accidentat. Cat despre bete, nu sunt suparat deloc, poate au meritat sacrificiul pt integritatea mea si lectia oferita.

O sa le pun totusi la colectia de "victime ale colaborarii mele cu muntele" Carpati.org

Data viitoare o sa fiu mai inspirat la astfel de jurnale Carpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 19:40

gabriella

Carpati.org Asta este tot ce conteaza iar pe viitor iti tin pumnii la inspiratie caci uite asa mai capatam toti si rasete, si curaj, si intelepciune, si entuziasm! Mult noroc si sa ramana pentru o intalnire cat mai curand!!! Carpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 19:47

kya

perfid nae! cum v-a venit el de hac la cati ati fost... dar asta nu e nimic. sa vezi ce genocid a facut pe bucsoiului cu 40 de oameni, anul trecut... voi chiar ati avut noroc!
eu, una, speram sa-l dovediti, pentru ca dorinta mea secreta sau mai putin secreta (vezi malaiestiul de vara) era sa fiu eu lider de ture de initiere. te "umple de respect" o astfel de titulatura Carpati.org
poza cu nae in iarba m-a umplut de invidie. nu este egalata de prea multe instantanee cu el.

Luni, 2 iulie 2007 - 22:15

adrias

piperat cu glume dar presarat cu imagini frumoase si elocvente , ati scos la iveala caracterul gurului cu 7 capete. Cred ca a anume licoare l-a inversunat asa ( stim noi care)Carpati.org incepe cu COCA si se termina LA. ca nu sunteti sungurii asupritiCarpati.org). Daca ati fi stiut incantatia HAIDA HAIDA HAIDA HAAAAA....scapati mai usorCarpati.org)) cred ca multi asteapta sa o auda in direct de la protagonistCarpati.org

Luni, 2 iulie 2007 - 22:42

emils

Marti ma bucur ca ai scapat teafar din aceasta tura ( desi se vede treaba ca ai fost vanat de "neinfricatul si neinduplecatul" nycbv Carpati.org ca sa poti scrie acest jurnal.
Felicitari pentru jurnal radmar si sa ne vedem cu bine.
Carari insorite

Marşi, 3 iulie 2007 - 01:18

alina-maria

iata ca in sfarsit cineva a avut curaj sa spuna lucrurilor pe nume intr-un jurnal! Carpati.org
atata doar, imi pare rau ca n-am fost si eu acolo, sa vad "pe viu" ce-ati avut de indurat cu Nae ;-)

Marşi, 3 iulie 2007 - 09:14

griz

Mult prea tare RT-ul, cred ca a aratat tuturor ca v-ati simtit bine si ca desi tura a fost foarte lunga buna dispozitie a domnit intre voiCarpati.org, sa aveti timp sa faceti si poze pentru rt-ul asta e ceva... (mult prea tare poza cu blocul de piatra si cu nae in stanga lui).

Si sa nu uitam "Nae za anihilator"Carpati.org.

Marşi, 3 iulie 2007 - 09:36

nycbv

Nu va rateaza "vinatorul " nicusor, cum va prind pe potecile carpatiilor ingerasi va fac ( am tot mereu la mine ,dinamita)

Marşi, 3 iulie 2007 - 09:42

xemax

Pai nea Nae, atunci spune-ne pe unde ai de gand sa mergi weekend-urile urmatoare, ca sa stim ce trasee sa evitam! :-)

Marşi, 3 iulie 2007 - 10:41

nycbv

Voi pleca saptamina viitoare in concediu si cand ma intorc plec sa fac Fagarasu, cap -coada

Marşi, 3 iulie 2007 - 10:51

mike

Aham, pai atunci sectantii de pe Carpati cum zicea vintila iti ureaza concediu placut Carpati.org

Marşi, 3 iulie 2007 - 15:01

curls

Concediu placut Nae, si sa ne mai anunti pe unde pleci apoi, ca sa stim unde fugim de tine.
Fain jurnal Radmar, m-am hlizit la greu. Se vede ca ai fost terorizat de Nae, ca nu te-am vazut la bustul gol in tura asta. Precis ti-a amestecat gandurile.
Ture faine in continuare!

Marşi, 3 iulie 2007 - 16:14

nycbv

Multumesc pentru urari , ture frumoase si zile senine!

Marşi, 3 iulie 2007 - 17:43

radmar

Multumesc si eu tuturor pt aprecieri si sa ne vedem cu bine.

Cat despre tinuta mea, Nae vrea sa-mi schimbe imaginea si m-a pozat numai cand aveam tricou pe mine Carpati.org

Marşi, 3 iulie 2007 - 17:58

nycbv

Pacat Martin, acum nu pot sa mai te admir in toata splendoarea ta masculina

Marşi, 3 iulie 2007 - 20:11

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante