Mai 2024

Iunie 2024

Varful Carja
Muntii Parang

9.03.2008 - Valea Alba - Scara spre cer (Muntii Bucegi)

Povestea week-endului trecut incepea sa se scrie pe vineri seara. Dupa cateva consultari ale prognozei decid totusi cu tata sa plecam de-acasa, sa ne punem in miscare catre Busteni, pentru o mica plimbare.

In plus, ii promisesem Corinei ca iesim, mai ramanea sa vedem unde. Aveam noi in cap de ceva vreme Valea Alba, dar cum primul tren cu plecare la o ora mai "decenta" din Bucuresti ajungea la 9.30 in Busteni, nu era ziua pentru asa ceva.

...asta era ideea cu care am plecat de-acasa...Dar, in Busteni o splendoare de vreme, soarele ne mangaia caldutz asa ca trupa reunita in Busteni decide : sa fie Valea Alba !

O luam voiniceste prin padurea Munticelu'...caldura mare...dezechipari repetate...noroi, zapezile se dezgheata pe la baza muntelui.

si dupa ce traversam portiunea de padure incepe sa se vada Valea:

la baza ei, doi localnici schiau vegheati indeaproape de un tovaras cam obosit:

avalansa spuneti ?

Din fericire avem urme, ceea ce ne face urcarea considerabil mai usoara decat daca am fi fost nevoiti sa ni le facem singuri.

Peretele Vaii Albe cu Fisura Albastra:

Nu dureaza mult si vremea incepe sa se zburleasca, valea ni se acopera si ni se descopera dupa cum este cuprinsa de ceata.

Aproape de saritoarea Carnului:

spre inalturi:

inspre baza: mi dad

moi:

pintenul Vaii Albe:

jnepeni pudrati de vreme:

si tot cerul peste noi:

si scara urca agale spre cer:

pe la orele 15 am ajuns sus...unde ne astepta doar un neant alb...vizibilitate zero: in timp tata o ia grabit inainte incercand sa gaseasca intrarea in Valea Priponului, pe acolo gandisem retragerea...eu si cu Corina ne distram incercand sa pozam ce NU se vedea.Suntem doar noi intr-o mare de alb:

Dupa foarte putin timp e din ce in ce mai clar ca cea mai buna cale de intoarcere e pe unde am venit, toata lumea e de acord.

Cam asa incepea sa arate coborarea:

coltarii rad voiosi la vale si ca atare si noi:

Dupa ce se linisteste si tata ca ne tinem pe picioare vedem de fapt ca coborarea nu e numai usoara ci chiar amuzanta: rand pe rand ne intrecem la coborarea tip Fundeni, eu cu Corina punand un pic pioletii la treaba iar tata intr-un stil unic "canoe" vaslind cu betele de ski.

...inca o escapada la inaltime, si la propriu si la figurat...

...sa fie munte, sa fie zapada...

Luni, 17 martie 2008 - 23:22

catalina_curly
catalina_cur..

Salut Cristina ,

Super iesirea voastra , mai ales ca a fost cu tata!

La cat mai multe ture in familie! :-D

Luni, 17 martie 2008 - 23:46

stefalexe

Total needucativa coborarea in stil fundeni, iar avalansa aia mie imi spune ceva mai multe lucruri Carpati.org Multam pentru imagini recente din zona!

Marți, 18 martie 2008 - 00:32

kya

Supertare, Cristina! Si eu as dori sa mai parcurg acest traseu mai ales ca la vremea respectiva a ramas neterminat.

Scurgerile de la avalansa sunt nelipsite pe multe vai, iar tehnica fundeni e needucativa, dar tare distractiva... daca am face mereu numai ce-i educativ... Carpati.org

Noi, ceilalti pinguini, am ales zone mai calde si am tras o tura pe cinste, dar fara pic de zapada Carpati.org Urmeaza rt-ul, evident...

Marți, 18 martie 2008 - 08:33

emils

Faina tura ati mai tras si bineinteles un frumos rt.
Sa ne vedem cu bine

Marți, 18 martie 2008 - 10:29

mike

Kya tura a fost pe 9.03
ADICA inainte de weekendul trecut Carpati.org
Oricum ma bucur pt tine cristina, dupa crai trebuia sa intrii si pe vaile bucegilor

Marți, 18 martie 2008 - 11:23

kya

ms, mike Carpati.org eu inca mai sunt in macin Carpati.org

Marți, 18 martie 2008 - 11:42

silvique_ms

Bravos! Simpatica tura ... si eu care credeam ca weekendul respectiv nu s-a putut face absolut nimic in Bucegi.... Carpati.org

Carari cu soare!

Marți, 18 martie 2008 - 13:43

octavian67

Frumos Carpati.org

Marți, 18 martie 2008 - 14:47

puma

O Vale Alba cu adevarat ALBA!

E bine sa nu uitam ca dincolo de nori si ceata soarele straluceste cu putere, iar in momente cu atat ceata ne dam seama cat de pretioasa este o raza de soare care isi face loc printre nori.

Mi-ai dat o idee de a merge in mai la schi pe Valea Alba, cu minischiurile, asa, una mica, de control!

Marți, 18 martie 2008 - 22:48

alexus

O coborare cu " senzatii tari ", nerecomandabila, dar pana la urma, a fost totul bine si frumos.
Am in plan o ultima drumetie pe iarna asta ( Vf.Omu sau Vf.Negoiu ) si chiar ma intrebam ce traseu sa aleg si care este starea zapezii.
Multumiri pentru jurnal si pentru poze.

Bravo si tineti-o tot asa, munte si zapada ... cat o mai fi din iarna asta.

Miercuri, 19 martie 2008 - 01:40

michael_rd31
michael_rd31..

Felicitari pentru tura si RT! Mult succes in continuare si ture la fel de frumoase!

Miercuri, 19 martie 2008 - 08:29

curls

Frumoase poze cu Valea Alba. RT-ul a iesit super. Felicitari celor trei participanti.

Miercuri, 19 martie 2008 - 11:58

urlea2002

Ca de obicei, Cristina e la inaltime..Carpati.org Frumoasa tura si RTul!...Carpati.org

Miercuri, 19 martie 2008 - 16:39

andrei

Si ce piolet roshu avem Carpati.org

Joi, 20 martie 2008 - 00:17

cristina.moldoveanu
cristina.mol..

multumesc tuturor de comentarii ! la succesul turei a contribuit in mod decisiv pioletul rosu Carpati.org Da, m-am bucurat ca se asorta, ai dreptate, Andrei ! Carpati.org

Joi, 20 martie 2008 - 19:41

bunicu

Multa bucurie mi a facut rt ul aici in Belgia in Lummen unde sunt nevoit sa traiesc vre o luna Salutari caspatistilor si vreme buna Sper sa ma intorc la timp sa nu pierd schiul de primavara pe vai Cit despre coborirea pe dosul pantalonilor tinind cont ca ma misc prin munti de vreo 40 de ani a fost totul sub control Nu va inchipuiti ca lasam tinara generatie de alpinisti sa faca de alea nefacute Vreme buna!

Sâmbătă, 22 martie 2008 - 20:18

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante