Mai 2022

Iunie 2022

Varful Svinecea Mare
Muntii Almajului

30 aprilie - Curmatura (Muntii Piatra Craiului)

Asteptam de ceva timp aceasta iesire, chit ca era planuit doar Brasovu , Piatra Craiului era doar un vis asupra caruia speram ca voi reusi sa-mi conving prietenii. Doar o prietena s-a aratat amatoare de ceva urcat... asa ca, duminica la 8:20 dimineata trezirea, chiar daca stateam la maxim 5 minute de gara tot simteam ca suntem in intarziere, normal ca abia la 8:44 reusim sa ajungem in gara dupa multe incercari de convingere a prietenei mele ca nu are nevoie de machiaj pe munte!! Ne suim in tren, in tot compartimentu oameni cu traseele si hartile in mana. Deja ma simteam ca-n familie, cu totii aveam aceleasi ganduri pentru ziua ce se lasa de inteles ca urma a fi minunata si nu numai din punctul de vedere al vremii. Ajungem in Zarnesti, e momentu de scos foaia cu traseu din ghiozdan, centru - sosea - rau pe dreapta!, faza cu rau pe dreapta chiar ca nu am lamurit-o de nici o culoare, oricum am fi facut rau tot pe stanga ne era si tot nu mergea alaturi de noi mai mult de 10m. Asa ca intrebam mai in stanga, mai in dreapta, ne orientam dupa instincte si ajungem si la Gura Raului. Deja stiam ca nu avem cum sa nu fim pe drumu cel bun si cum in fata noastra nu mai era decat o singura sosea ne-am dat seama ca aceea urma sa ne duca si la fantana lui Botorog (si PARALEL CU RAU !, chit ca el tot pe stanga se incapatana sa ramana). Pe drum mai primim unele indicatii din partea altor iubitori ai muntelui, mai ne bate vantu , mai ne suna parintii... incet - incet ajungem si la fantana. Ne oprim, incepem sa ne uitam cam cu jind la sticla de suc care nu mai dadea semne ca ne-ar mai insoti mult timp, mancam ceva pe post de mic-dejun, fumam si le plangeam de mila celor care incepeau sa se aseze la picnic prin zona... pentru ei asta ar insemna o iesire la munte, gratar, bere si manele... yeah right! Dupa ce ne-am recapatat fortele incepem sa urcam, dupa cativa metri ne intalnim cu un grup de baieti care ne zice sa-l asteptam, sa urce si el cu noi. Noua ni s-au parut putin suspiciosi asa ca le-am zis ca nu avem timp sa-i asteptam, ca suntem pe fuga. Mare greseala am facut! Dupa 10 minute noi deja eram la primu popas, vaitandu-ne de picioare, ei ne ajunsesera deja din urma si faceau caterinca de noi "pe fuga, ziceati, nu?", asa ne-au tinut tot drumu pana la Poiana Danisorului. Conditia mea fizica a lasat muuult de dorit.. prietena mea tragea de mine si-mi spune ca n-are sa mi-o ierte niciodata daca ma voi intoarce din drum, eu-mi juram in gand ca nu se poate asa ceva, ca nu renunt, ca asta vreau sa fac, ca vreau sa ajung pana la Curmatura. Cum am dat de Poiana n-am facut altceva decat sa ma trantesc pe spate si sa privesc cerul senin si crestele Pietrei Craiului, cred ca am ramas in pozitia asta vreo 15 minute. Prietena mea a inceput sa traga de mine aducandu-mi aminte ca mai avem de mers pentru a ajunge la Curmatura. Deja mi se parea ca m-am odihnit o vesnicie, asa ca recapatandu-mi puterile o luam din nou la drum pe marchaj galben spre Curmatura. Pe drum ne mai intalnim cu ceva - ceva limbi de zapada, unele mai inghetate, altele mai moi, imi cam blestemam eu alegerea adidasilor in defavoarea bocancilor. Ajungem intr-un final la Curmatura, am fost intampinate de Max, de 2 ceaiuri fierbinti si de oameni zambareti si plini de viata. Ne-am tolanit la soare cu cestile aburinde de ceai admirand crestele ce se desfatau in razele soarelui cu dinti. Dupa ce ne-am mai revenit ne uitam la lumea din jurul nostru si incepem sa ne simtit prost... prost... ca niste adevarati pantofari ce eram! Lumea cu bocanci si coltari si noi in adidasi... foarte frumos din partea noastra, sa ne fie invatarura de minte! Primind mesaj de la prietenu nostru pe care-l lasasem singur acasa-n Brasov, ne hotaram ca ar fi cazul sa o luam inapoi spre plaiuri mai la vale, asa ca primim din partea domnului Nicu recomandarea sa ne tinem dupa un grup din fata noastra care tot pe la Prapastiile Zanoagai o lua. Bun, zis si facut.. numai ca la intalnirea cu paraul si zonele cu zapada si mult noroi am cam pierdut grupu , atentia fiindu-ne mai mult la protejarea cat de cat a picioarelor noastra. Nu a fost mult pana am ajuns in Poiana Zanoaga (lucru de care nu eram constiente la acel moment), singure cuc si fara nici un marchaj in jurul nostru... incepem sa dam tarcoale poienei in speranta de a gasi totusi ceva ceva... intram putin in padure in speranta ca marchajele incep mai incolo, padure de care prietena mea a zis ca "se uita nervoasa la noi"... nu stiu exact ce a vrut sa zica, doar ca ma injura pe mine ca am vrut sa o luam prin padure si crengile care nu ne-au iertat aproape nici o particica a corpurilor noastre. Din padure iesim inapoi in poaina, sigure fiind ca nu urma sa dam de vreun marchaj in acea zona neumblata. La iesire ne intalnim cu un drum forestier, de gasirea caruia am fost foarte multumite, zicandu-ne ca asta tre sa ne duca intr-un loc cunoscut. Dupa vreo 20 de minute ne-am dat seama ca nu prea are sa ne dea vreo satisfactie, dar in momentu in care ne gandeam deja sa ne intoarcem la Curmatura si sa o luam pe traseu galben pe unde venisem auzim niste voci la vreo 10 m deasupra noastra pe serpentine, alergand aproape taiem serpentinele cu ultimile noastre forte si ne trezim din nou pe marchaju nostru galben! Ajungem in Poiana Danisorului unde ne dam seama ca facusem o confuzie intre Zanoaga si Danisor, crezand ca la urcare locu in care am stat tolanita privind ceru era Poiana Zanoaga... wrong, era Danisor, inca nu inteleg cum putusem sa uit de pietrele ei... Coborarea n-a fost chiar asa de usoara cum ne imaginam noi, picioarele ne erau fortate putin si noi trebuia sa le stapanim destul de bine, pentru a evita o alunecare prea ampla. Apoi de la Botorog la Gara Zarnesti ni s-a parut o aruncatura de bat si radeam amintindu-ne cat de lung ni s-a parut drumul la inceput... In gara ne-am intalnit cu o parte din cei cu care am impartisem acelasi compartiment de dimineata... care de care mai prafuit, mai plin de noroi, mai obosit... dar toti aveam acelasi zambet plin de multumire si satisfactie...

Miercuri, 3 mai 2006 - 14:16

ovidiu

Scrie si tu cu paragrafe sa se inteleaga Carpati.org

Miercuri, 3 mai 2006 - 14:46

e0wyn

Carpati.org Asa e, ai dreptate. Cand am scris nu mi-am dat seama; am sa tin cont de asta data viitoare, sper sa am despre ce scrie cat mai curand. Carpati.org

Miercuri, 3 mai 2006 - 20:20

nycbv

Daca doriti santeti binevenite la turele de initiere de care aveti nevoie dupa cum miam dat seama dupa lecturarea jurnalului.

Miercuri, 3 mai 2006 - 20:35

mugur_m

Ai ajuns in cele din urma?
Am pus pariu cu amicul meu ca faci cel putin 5 ore pana la cabana

scuze Carpati.org

Joi, 4 mai 2006 - 12:14

maxel

V-ati intors in aceeasi zi sau luni? Chiar ne gandeam in timp ce coboram de pe creasta la voi. Si apropo, Piatra Craiului eu cred ca incepe de la Curmatura!

Vineri, 5 mai 2006 - 18:51

alexutza88

Curmatura e acasa.. cred k acolo toate par mai frumoase.. nimic nu-i mai frumos decat sa bei un ceaipe terasa cu ochii atintit spre creasta.. sper sa mai ajungeti acolo ca e un paradis