Februarie 2020

Martie 2020

18 August 2007 - A doua zi de degustare - Valea Seaca a Caraimanului (Muntii Bucegi)

CONTINUARE

Traseu:

Busteni - Valea Seaca a Caraimanului (1B) - Valcelul Mortului (1A) - Monumentul Eroilor - Babele - Busteni

Participanti:

Eu (silvique_ms), Alex, Cristi (Boreal2007)

A doua zi ne-am trezit "ametiti". Degustarea din prima zi se resimtea in mod serios... insa dorinta noastra de a continua "petrecerea" era suficient de mare .....

La ora 8:10 eram pe drum ...

Am urmat marcajul Bulina Galbena o bucatica de drum .... (stalpul dreapta sus!)

Pe unde vom "petrece" astazi.

Iar ORIENTARE:

Si inca....

Traversam o apa si urmam poteca in dreapta .....

Urmand poteca dam intr-un valcel aproape insesizabil incercand sa ajungem sub Vf. Picaturii ....

.....pe unde trece Valea Seaca a Caraimanului si se poate incepe "petrecareala" Smiley

La intrarea in Valea Seaca, Cristi, care balaurise zona pentru a gasi poteca de intrare s-a intalnit cu un ursulet ce boschetarea la cativa metri departare de poteca ce ar fi trebuit sa o urmam. In acel moment Cristi s-a retras in liniste si , neexplicand motivul deviarii traseului, ne determina sa ocolim zona.....

Dupa ce a considerat ca am ajus destul de departe de boschetii ursului, ne povesteste cele vazute...

Nu dupa mult timp dam in vale pe o cale mai anevoioasa ... un perete inclinat la 45 grade de pietris si pamant foarte instabil .... Smiley

Eram rupti de foame! Stomacele noastre isi cereau dreptul ..... insa combinatia intre gandul faptului ca ursul boschetarea prin zona si picnic nu prea se potrivea. Am inceput sa ne cocotam prin vale pe saritori mici, accesibile timp de 20 min cand nu am mai rezistat! PICNIC!!!

Mancam bucurosi, povesteam patanii, radeam...cand: "Pssst!"

In departare se auzeau fosnaituri: "O fi ursul? Vine dupa noi?"

Cristi a inceput sa strige!

Alex a inceput sa strige!

Eu ma cutremuram la fiecare strigat! Cred ca mai mult strigatele baietilor ma speriau atunci ... mai mult ca gandul ca ursul ar fi pe urmele noastre... eram destul de sceptica la ideea ca ursul ne urmareste...dar strigatele lor....Smiley

Gata picnicul!!! Hai la drum! Si in pas grabit o luam la sanatoasa printre stancarii....

Prima saritoare mai serioasa .... O fi "saritoarea lui Zangur"! (imi dau si eu cu parerea....Smiley)

Alex la "degustare"!!

O "degustam" voiosi si bucurosi!!! Habar nu aveam ce ne astepta....

Suntem la jumatate... De aici e floare la ureche!!Smiley

Te descurci, Alex?

Cocooooot!

Urmeaza alte saritori destul de mari ....

Inainte cu tupeu...Smiley

Looking UP...

Si iar...

Looking behind...

Odihna....

Catre Cristi: "Gata? mergem? .....uh!"

"Nu mai e mult de aici!", ne repetam... si nimic mai dificil decat a fost, credeam....

Wow! Eu nu am picioarele asa de lungi...ce ma fac cand ajung acolo?

Nu stiu ce am facut, dar a iesit bine! Nu am avut nevoie de picioare mai lungi Smiley

Ce-mi mai place sa ma uit un sus!!!

Monumentul Eroilor

Asta chiar ca e dura..... Cristi o abordeaza frontal!! Mai degraba asta este "Saritoarea lui Zangur" caci imediat dupa aceasta saritoare am dat in locul unde se intra in "Valea lui Zangur" (1A) care ne duce in Brana Portitei.

Destul de dificil ... mai ales pentru niste incepatori ca noi.... Cristi ne sugereaza sa o abordam prin stanga ...

Greu, greu! Pamant ud si instabil .... cea mai grea incercare a noastra de pana acum!

La final un traverseu foarte urat (cel putin asa ni s-a parut mie si lui Alex). Cristi a fost acolo sa ne ajute!!

Cum am trecut eu de saritoarea asta? Nu m-am descurcat... recunosc! A venit Cristi si m-a culas de pe drum, prima data de la jumatate caci abordasem saritoare pe un mic valcel plin cu pamant instabil .... apoi Cristi si cu Alex m-au ajutat sa trec de traverseul de final, unde m-am speriat foarte tare .....

Prima zi de "Degustare" am invatat foarte multe: am castigat putina incredere in picioare si in stanca, cum sa gasesc prizele, putina tehnica .... insa saritoarea asta a fost un pic cam mult pentru noi (eu si Alex)

Dupa caracteristica principala a Vai Seci a Caraimanului, o putem redenumi: Valea Seaca a Pet-urilor!!

Tot cursul vaii este plin de pet-uri goale..... Acestea sunt 5 din sutele de pet-uri pe care le-am intalnit in cale!

Se zareste Tancul Uriasului

Tancul Uriasului

Eram obositi si stresati in urma ultimei saritori. Ne gadeam sa renuntam si sa continuam pe Valea lui Zangur pana in Brana Portitei, insa dupa ce ne-am odihnit ... am decis sa continuam pe Valea Seaca a Caraimanului pana in Brana Portitei cu care se intersecteaza imediat dupa trecerea de Tancul Uriasului si apoi, in functie de starea fizica si psihica, sa decidem ce facem...

Pe bucatica asta nu prea am realizat exact ce am facut, l-am urmat intocmai pe Cristi. Acum, incercand sa reconstitui traseul cred ca am intrat pe Valcelul Uriasului incercand sa evitam alte senzatii tari, pe care nu ni le mai doream sub nici o forma.

Insa pe acest valcel stramt umezeala domnea.... nu prea a fost o alegere potrivita!

Tancul Uriasului iar...

Ne-am lecuit si cu Valcelul Uriasului, asa ne-am cocotat pe partea dreapta si am mers printre boscheti si copaci culcati la pamant .... pana am intrat iar in Valea Seaca....

Ba urmam cursul vaii, ba ne cocotam pe fetele laterale ......

Faptul ca nu a mai fost nevoie sa trecem de saritori prea mari m-a ajutat sa-mi regasesc linistea interioara si sa ma bucur iar de traseu ....

Vf Picaturii, Strunga Marelui V, Vf Strungii Mari, Gemenele......

A "petrecut" cam mult.....

In dreptul Tancului Uriasului

Putin mai sus dam in Brana Portitei

Vf Strungii Mari si una din Gemene (sau Turnul Albisoarelor)

In "Poiana Mare"

Hornurile Vaii Seci (dreapta), Valcelul Mortului

Intrarea in Valcelul Mortului este destul de "urata" asa ca am continuat sa urcam pe partea stanga ....

Alex

Eu..

Se auzeau zgomote, oameni razand si vorbind ..... Chiar de pe Vf Picaturii!!!

Ne continuam drumul...

In Valcelul Mortului.. stramt si umed ..... dar destul de accesibil!

La un moment dat am dat peste o saritoare stramta si greu accesibila, asa ca ne-am cocotat prin stanga, am dat de o poteca care ne-a condus tot la o saritoare dar destul de accesibila .... urmand sa ne intoarcem in Valcelul Mortului...

O poteca ingusta care da inapoi in Valcel...

O mica "Portita"

Iesirea din valcel care da in partea superioara a Muchii Mari a Portitei

Urcare in Saua Caraimanului

Monumentul Eroilor

Iesirea din Hornurile Vaii Seci

La Monumetul Eroilor ne astepta o familie de capre negre....

Peisajul pe care il admirau caprele inainte sa se simta urmarite de admiratori .... (Cristi s-a dus cu camera dupa ele sa le fotografize mai de aproape...moment in care acestea s-au retras Smiley)

Era traziu, si eram obositi! Am decis sa coboram cu telecabina de la Babele .... privind inapoi....

Am prins ultima telacabina de la ora 9:00. Am stat la coada la telecabina 3 sferturi de ora..... a fost prima plimbare cu telecabina pe timp de noapte din viata noastra! Supeeer!

Ajunsi in Busteni am sarbatorit iar cu bere si cipsuri ....

Pentru urmatoare zi se anuntase ploaie! Desi cred ca cineva acolo sus ma iubeste si m-ar fi ferit de ploaie, fizic si eu si Alex eram cam terminati.... deja doua vai seci consecutive fusesera prea mult pentru noi .... si am decis ca a treia zi de degustare sa o lasam pe alta data. Intr-adevar urmatoarea zi a plouat destul de tare in Busteni ....

Concluzie :17-18 August au fost 2 zile superbe din viata mea in care am invatat multe despre munte, dar si despre mine insami.

Desi am avut momente de teama, nu regret nimic din cele intamplate, si retraiesc povestea iar si iar, ori de cate ori am timp, deruland intregul set de poze ......

Autori fotografi: eu si Cristi

Vineri, 28 decembrie 2007 - 13:54

stefalexe

bun, bun, si asta mi-a placut. pacat ca nu s-a realizat tripleta de aur, dar si turele gemene sunt bune! multam fain pt relatare!

Sâmbătă, 8 septembrie 2007 - 15:28

ad078

Super! Bravo! Carpati.org

Sâmbătă, 8 septembrie 2007 - 15:29

adrias

ce mari va faceti in ochii mei !Carpati.org

Sâmbătă, 8 septembrie 2007 - 17:56

andrei

Bravos! Chiar ma intrebam daca nu cumva ai renuntat la rt, dar ai reusit pana la urma sa-l postezi, si foarte bine ai facut. Foarte frumos. Foarte bine prins in poze si caracterul aerian al traseului Carpati.org

Si ca si confirmare: saritoarea lui Zangur era cea de care ziceai ca e chiar f dura. Si in al doilea rand, "portita Caraimanului" este de fapt iesirea din Hornuri, care, practic sunt continuarea vaii seci a caraimanului, insa considerabil mai dificile decat valea seaca pana la intersectia cu valcelul mortului.

Sâmbătă, 8 septembrie 2007 - 21:19

crzdmnd

S-a strans ceva in mine doar privind la fotografii. Aceeasi senzatie am avut-o prima oara cand am mers pe munte, cand niste prieteni m-au luat in Retezat.

Felicitari pentru curaj, sper ca in cativa ani sa am curajul de a ma gandi la asemenea realizari Carpati.org

Mihai, un MARE incepator Carpati.org

Sâmbătă, 8 septembrie 2007 - 21:25

scarabeul1984
scarabeul198..

Bestial, frumos si incredibil, felicitari.
A durat destul de mult pana ai reusit sa il postezi si pe asta.
Pacat ca se strica vremea.

Duminică, 9 septembrie 2007 - 00:19

silvique_ms

Multumesc frumos pentru comentarii si celor care m-au corectat pe unde a mai fost nevoie... Am mai facut cateva modificari ... sper ca acum sa fie bine ....
A durat ceva mai mult caci, asa cum am spus, examenele imi bat la usa! Carpati.org

Carari cu soare tuturor!

Duminică, 9 septembrie 2007 - 13:46

mvc

Apar in continuare oameni cu pasiune !