Martie 2021

Aprilie 2021

11.05.2008 - Valea Seaca dintre Clai - Hornul cu Florile - Coama Jepii Mici - Valea Urlatoarea Mica (Muntii Bucegi)

Aproape week-end din nou, cand imi gasesc timp sa scriu despre tura de duminica, 11 mai... Bucegii ne-au chemat din nou la ei, eram incantata sa abordez in sfarsit Valea Seaca dintre Clai; am mai avut intentia in iarna si atunci am ajuns, in schimb, la Poiana Izvoarelor, pentru ca in Busteni era un viscol de toata frumsetea cand am ajuns dimineata. Intalnire in Busteni cu Corina, Radu si Roxana: Carpati.org Carpati.org Intrare pe traseu la ora 11. De cate ori am trecut pe langa intrarea pe Valea Seaca dintre Clai fara sa stiu ca aici incepe... Vegetatia e deja destul de abundenda, deci valea nu se vede prea mult in fata, insa se descopera pe masura ce inaintam. Carpati.org Carpati.org Jos este soare si cald si incepem cocotatul pe bolovani, pe langa bolovani, sprinteni nevoie mare cu bocancii de iarna in picioare. Carpati.org Carpati.org Din ciclul : "Decat o viata Cioran, mai bine o zi Van Damme": Carpati.org Carpati.org Ajungem la zapada, o noua categorie de zapada pe care am numit-o FANATA - si ne punem coltarii, cu ajutorul carora inaintam destul de bine. Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Sus se intrevede o negura detul de deasa, ceea ce da pozelor o usoara tenta sepia… Peretele Claitei: Carpati.org Carpati.org Si cum arata valea in sus: Carpati.org Carpati.org In sa, singurul loc drept, luam un pranz calare pe rucsaci si mergem mai departe, deja pe o mazariche interesanta. Valea pe care am urcat: Carpati.org Carpati.org Dupa ce mergem putin pe Braul lui Raducu pe langa Peretele cu Flori: Carpati.org Carpati.org urmeaza o usoara jnepeneala si ajungem la intrarea pe Hornul cu Florile unde facem o regrupare si ne punem coltarii. Carpati.org Carpati.org Aici ninge foarte linistit cu soare: Hornul cu Florile Carpati.org Carpati.org Zapada e pe alocuri mai umeda decat ne-am dori dar urcam bine. Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Prin ferestrele de ceata mai zarim in urma Busteniul. Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org La un moment dat hornul se bifurca, pe latura din dreapta nu e zapada si oricum o luam spre stanga. Carpati.org Carpati.org De-aici incalecam o creasta cu jnepeni, prilej sa ne dam frau liber creativitatii in incercarea de a inventa o metoda mai usoara de traversare. Dar cum levitatia, cea mai usoara cale, nu e posibila… ramanem tot la apucat jneapanul, scuturat bine de apa pe echipamentul nostru, stecurat printre si pe alocuri intepenire cu picioarele printre ei si /sau zapada. Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Dar, dupa chin si rasplata, Valea Caraimanului se intinde frumos in dreapta, si sporadic mai zarim si Crucea Eroilor, cand ceata se mai ridica.

Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Carpati.org Ocolim usor bazinul Comorilor Carpati.org Carpati.org

si gasim intrarea pe Valea Urlatoarea Mica. Intre timp incepe sa ninga de-a binelea… Carpati.org Carpati.org Dam la vale repejor, mai ocolim o saritoare pe niste fete inierbatate pe care le aram elegant cu coltarii nostri. Carpati.org Carpati.org si ajungem la un punct unde chiar deasupra noastra e marcajul CA (cruce albastra) care coboara pe Schiell in Busteni. O tura care, desi solicitanta, nu mi s-a parut grea, pentru ca m-a tinut permanent in incantare. M-am intors simtind inca sub mainile usor umflate stanca, port (la propriu) amintirea unui bolovan aflat in jnepeni care mi-a invintetit un genunchi, si totusi…e atat de bine… Citeam deunazi in tramvai in drum spre servici legat de implinirea prin pasiuni: „Intr-un fel este vorba de niste momente in care sensul propriei vieti se instituie de la sine. Nici macar nu iti mai trece prin cap sa-ti pui intrebari in legatura cu ceea ce faci sau de ce faci ceea ce faci, fiindca te bucuri sa faci ceea ce faci”. Si am coborat din tramvai zambind, gandind la acea parte din sensul vietii pe care o caut si care ma gaseste pe vreo vale sau o creasta…

Duminică, 31 mai 2009 - 22:36

gabrielbv

Bravo pt fuga din monotonia de zi cu zi Carpati.org...
Orice iesire are farmecul ei, fie o tura mai grea , fie una mai usoara...
Dar ce vreme Carpati.org , si soare , si ploaie , si ninsoare ...

Vineri, 16 mai 2008 - 22:51

romanian_bat
romanian_bat..

Faina tura, faine amintiri de pe hornul cu pricina, ca si din balaureala prin jnepenimea spre Vf. Jepii Mici intr-o noapte de iarna-primavara Carpati.org
Multumesc pentru RT!

Vineri, 16 mai 2008 - 23:40

ultrasro

Frumoasa tura, vanataile vor trece repede...

Sâmbătă, 17 mai 2008 - 01:02

wraith

Bravos natiune! Pe printipiul: Nicio tura fara urme sau Asa ne amintim de tura respectiva Carpati.org

Sâmbătă, 17 mai 2008 - 19:20

gigicepoiu

O tura in care si numai pozele iti dau fiori!...O Seaca,un Raducu a mai facut lumea,dar Hornul cu Flori nici in poze nu-l vazusem pana acum...Foarte interesant!
Felicitari echipei!

Duminică, 18 mai 2008 - 17:31

guapo

hai ca sunteti tari. aveti prea multa energie

Luni, 19 mai 2008 - 08:20

vintila

Felicitari Van Damme, frumusica rau tura asta... la cat mai multe.

Luni, 19 mai 2008 - 09:00

mike

Dap, si mie mi-a placut Carpati.org

Luni, 19 mai 2008 - 22:14

paciu

mi-a placut f mult incheierea.......si tura a fost deosebita, dar mai ales incheiereaCarpati.org....si mai fain este daca si serviciul ar putea fi pasiune, u? in felul asta s-ar incheia un cerc intr-un mod mult mai fericit...
ai talent, nu-l lasa sa scape printre degeteCarpati.org...

Luni, 19 mai 2008 - 22:37

curls

Cum zicea si Cristi: frumusica tura, frumusele poze, frumusica fata!
Felicitari tuturor pentru reusita.

Marți, 20 mai 2008 - 08:48

puma

Bravo!

Miercuri, 21 mai 2008 - 23:37

silvique_ms

misto! Bravo!

Joi, 22 mai 2008 - 10:36

bunicu

Abia acum cautind printre rt-uri cit se poate de multe informatii despre Rila si Pirin ti-am citit acest jurnal si ca si altii m-am infiorat la vederea pozelor din doua motive: unul ca sunt tatal tau si altul ca am vazut multe,si nu pot sa nu va cert ca in Hornul cu florile un traseu cu asa mare "expunere" ati mers fara asigurare in coarda. Este extrem de periculos! Va rog din suflet cumparati-va coarda si invatati tehnica de asigurare. Va stau la dispozitie oricind,urgent..........P.S Nu fiti suparati,dragii mei alpinisti tineri,sunt absolut sigur ca am dreptate!

Marți, 8 iulie 2008 - 20:30

ultrasro

Am luat si eu ieri un bolovan pe Seaca si un ciot de jneapan pe Claie asa ca sunt multumit Carpati.org de tura mea de duminica.