Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Decembrie 2024
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Ianuarie 2025
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Papusa
Muntii Iezer-Papusa
#21  Inapoi 1 2 Inainte

Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un topic

  Forum Sugestii si impresii Car-Sharing destinatii montane (21)
 
odin
odin
Rucsac
 
Eu pricep treaba asa, un fel de autostop privat?
Vreau sa merg la munte, deschid sectiunea si vad anunt "sambata plec la ora x in zona y. Doritorii sa anunte." ???????????
In principiu treaba asta aduce beneficii si soferului si calatorului. Soferul oricum are drum si benzina consumata si daca isi scoate parleala, e foarte ok. Eu ca turist, ca dau bani la CFR sau soferului, tot aia e. Soferul iese cu banii lui, eu cu timp castigat. Eventual la mica intelegere, ma duce si unde vreau, chiar daca va ocoli.

Acum sa intreb asa... : doriti o astfel de sectiune in care sa fie numai userii? Ca problema nu este drobul de sare sau daca moare vreunul, doamne fereste! Daca plec cu CFR sau cu masina, nu tot aia e? La ora fixa ori in gara ori in locul x sa fiu preluat. Ca in masina e mai comod e una...dar daca e a mea. Daca nu e a mea, nu pot pleca unde vreau si cand vreau Carpati.org In schimb pot ajunge lejer in zona dorita daca nu am acces CFR.

Exista munti unde poti ajunge destul de usor cu masina si cu trenul provoaca destule calcule si greutati. Mai bine hai sa vorbim cum vreti sa puneti pe roate la propriu sectiunea. Vreau sa plec din Bucuresti si sa merg in munti din Moldova unde nu am acces facil cu CFR-ul. Cum fac? Merg cu trenul pana la Neamt si de acolo ma asteapta? Nu pot lua un tren, rata...tinand cont ca nu plec in weekend acolo? Mai merita sa incurc lumea? Asta ar fi una.
Alta: posteaza numai userii. Cum ii deosebesti pe cei corecti de cei necinstiti? Poate am spus aiurea "necinstiti" dar te poti trezi ca posteaza unii la sectiune care nu vor decat sa faca pe taxi-ul, ei neavand nimic in comun cu muntele si pasiunea si carpati.org. Vor vedea in site doar o posibilitate de a face afaceri. Cu astfel de useri, nu as merge cu masina lor.
Problema a 3-a: sunt useri care activeaza dar tac, nu ii cunosti din forum, etc. Pot fi cinstiti dar pe care criteriu ii deosebesti de afaceristii locali? La astia sunt riscuri, nu la userii care merg in ture. Vorba aia, si acolo se merge cu masina si a fost totul ok.
Singura problema este ca pot aparea unii sa faca pe soferii, useri noi si in astia nu as avea incredere. In rest, sunt de acord, daca se cladeste ceva, sa se cladeasca. Nu sa se distruga. Dar sa cantarim situatiile... Carpati.org


Miercuri, 12 iunie 2013 - 21:43

dinac
dinac
Coarda
 
Sunt de acord cu propunerea lui Vasile Popescu! Iar avantajele sunt multe si benefice! Sa le insirui? Le banuiti cu totii...Eu am folosit-o, si toata lumea a fost multumita!Carpati.org


Miercuri, 12 iunie 2013 - 21:14

gabicolea
gabicolea
Caraba
 
Si eu sustin car-sharing.

Accident poti foarte bine sa ai si de acasa pana la gara, haideti sa nu ne speriem de drobul de sare.
Cat despre ecologie si altele, vs tren...iarasi cred ca este o discutie irelevanta, ca dimensiune.
Conditiile din tren? Mai ales din personale, ma rog interregio ... hm...

Pe de alta parte, costurile sunt totusi un amanunt de luat in seama mai ales daca mergi foarte des.

Sau, mai exista situatia in care am fost eu ... dotat de firma cu masina si combustibil (desi nu m-am considerat niciodata cu sange albastru corporatic si nu mi-a putit prea tare mersul in comun, exceptand cateva trasee din Bucuresti) in care am luat prieteni, amici si cunoscuti fara a le cere vre-un ban.

Trasee lungi, trasee de balaureala, etc. nu ti le poti planifica daca esti legat de tren. Imi aduc aminte niste marsuri incredibile de la Diham la gara Predeal..si niste basici asijderea ...


Zile senine
Gabi


Miercuri, 12 iunie 2013 - 20:52

timmy
timmy

 
Gras, lenes si fara respect pentru natura si sanatatea celorlalti, subscriu la faptul ca principiul de car-sharing este genial. Cum la munte merg mai des la alpinism si nu la trekking, gasesc posibilitatea de a pleca la ore tarzii, din busteni sa zicem, chiar si duminica, MINUNATA. Masina iti castiga, din punctul meu de vedere, mai mult timp pe munte, oricum ai privi-o. Aproape toate experientele mele recente cu CFR-ul au dus la frustrare intr-un fel sau altul. Sarind peste romantismul dat de aventura, mie unuia nu imi mai face placere sa dorm prin nu stiu ce gara din cauza unor lucruri neplanificate. De multe ori am mers doar 2 in masina "la o zi" si ne gandeam ca ar fi fost fain sa impartim drumul cu alti oameni. Din cate stiu Germania are un astfel de sistem (nu neaparat pentru munte) foarte bine pus la punct. Respect si numai bine.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 15:34

albinutzathc
albinutzathc..

 
Topicul nu este “de ce s-a dus naibii CFR-ul in tara asta?” sau “ne riscam sau nu viata, cand mergem cu masina unui strain”, sau “care mijloc de transport este mai ieftin, mai ecologic si mai rapid”, ci daca o rubrica de car sharing ar fi binevenita.

E devarat ca masina polueaza, aglomereaza, accidenteaza, ingrasa si in general unora li se pare ca aduce toate relele de pe lume, simbol fiiind, al corporatistilor lenesi, cu papion si camasa in carouri.
Din pacate, daca trecem de subiectivismul depasit, practic vorbind lista muntilor la care poti ajunge folosind doar CFR-ul este mult prea scurta. Bucegii ii poti urca (nu din Bran), Piatra Mare, Piatra Craiului, Fagarasul (daca vii dinspre Crai ai ceva cale de batut pe jos) si ar mai fi cativa, nu multi.

Dar cum ajungi (doar cu CFR-ul) sa urci Parangul (din alta parte decat Petrosani), Retezatul, Rodnei (nu stiu daca e tren prin Borsa, poate o fi), Raraul, Capatanii, Ciucasul, Trascaul, Ceahlaul, Fagarasul (daca nu vrei sa urci de la Olt) si multi altii? Iei autobuzul / maxi-taxi de la gara. Deci nu ne plac masinile, decat cateodata: doar atunci cand suntem mai mult de 5 in ele si doar cele care merg cu mai putin de 50 km/h? sau nu ne plac deloc si mergem cativa km pe jos?

Parerea mea este ca ar fi o idee foarte, foarte buna o astfel de rubrica. Cei care prefera trenul, sa nu o foloseasca. Asa cum cei care merg singuri pe munte, nu se inscriu in turele de pe site.
Riscuri pe sosele sunt, poate la fel (sau aproape la fel) de mari ca acelea de a merge pe poteci de munte cu un necunoscut. Dar, din nou, nu asta este subiectul topicului.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 15:00

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
Rentabil? Pentru cine?
Nici măcar pentru tine care:
- Îți periclitezi viața ,
- Periclitezi viața altora, direct, a pasagerilor și indirect a celorlalți ce nu se află în aceeași mașină.
- Poluezi și tu alături de ceilalți, afectând sănătatea tuturor celorlalți, inclusiv a mediului natural pe care, presupunem că-l iubești.

Plecând la munte, bănuiesc eu, înseamnă să te deconectezi de oraș, muncă, stres, tot balamucul civilizației.
De aici deduc că scurtarea turei este contraproductivă - ideea fiind ca tura să fie cât mai lungă cu putință, ca timp mai mult decât spațiu pentru cât mai mult timp petrecut deconectat de... carnaval.

Oricum, tot ce ziceam eu e „No, sharing or not sharing - driving ain't not a good idea.”
Dar mai știu că, odată urcat la volan, nimeni nu se mai scoboară, în vecii vecilor, amin.
Cum am auzit un marinar că spunea „I'll give up when they'll pry my cold, dead, hands of the wheel”

Sal'tare.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 14:02

midan
midan
Rucsac
 
Si eu prefer trenul de cate ori se poate dar uneori e prea complicat sau imposibil cu trenul

In principu ideea de a imparti un drum cu masina e buna.
Poate fi doar la dus sau doar la intors.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 13:36

csuporj
csuporj
Coarda
 
Problema cu autobuzul, cel putin pe ruta Cluj - Sighisoara e ca trebuie sa faci rezervare inainte, altfel e posibil sa ajungi la usa (micro)buzului si sa ti se spuna "ne pare rau", nu mai sunt locuri.

Iar sa fac rezervare pentru un banal drum intre doua orase, m-i se pare exagerat.

Legat de paguba pentru mers cu nasul, in Elvetia oare cati merg cu nasul de e mult mai rentabill sa mergi cu masina.

Legat de cumparatul de masina/revizie, la astea am ajuns fiindca iesirea din Cluj spre vest cu bicicleta e prea periculoasa, iar cu trenul si autobuzul era problema sa transporti bicicleta. Adica nasul facea taraboi, cerea spaga, apoi cand venea supracontrolul te punea sa iei bilet de om in tren pentru bicicleta (adica plateam de 2 ori pentru bicicleta).

Da, un plus pentru tren mai e ca dupa un traseu lung mi-e somn cand conduc masina. Dar fac tura mai scurta, ca ajung mai aproape de intrarea in traseu.

Acum teoretic poti transporta legal bicicleta cu trenul, practic duminica seara nu incapi cu ea in tren (ca se intorc studentii din Oradea). Sau sambata dimineata nu ai loc de navetisti.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 11:58

bubus8
bubus8
Caraba
 
pe mine ca si sofer, ma relaxeaza condusul, da e posibil ca uneori sa fi mai obosit la destinatie, dar pt mine nu e un impediment sa nu parcurg traseul din cauza oboselii de la condus.
in schimb un factor important pt mine e pretul, sunt cazuri unde diferentele sunt enorme, bani pe care ii pot folosi in alte scopuri pt acea tura.
da, e frumos sa mergi in gasca cu trenul, sa socializezi cu altii care poate au aceleasi destinatii, dar pt mine asta nu e un criteriu care sa incline balanta spre tren.
si apoi sunt si situatii unde timpul pierdut din gara pana la intrarea intr-un traseu e semnificativ, ori nu stiu cati au timp de pierdut inca o jumate de zi, cand ar putea fi pe munte in acelasi interval.

eu consider ca ar fi folositoare o astfel de sectiune.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 11:35

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
Sa revenim la subiectul initial, deja s-a deviat mult prea mult.

Subiectul este cat se poate de simplu: "Este sau nu folositoare o astfel de sectiune". Raspundeti la aceasta intrebare. Restul este balast si risca sa devina... amintire. Carpati.org


Miercuri, 12 iunie 2013 - 11:27

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
@Jeno:Și cum s-a ajuns în situația asta?
Îți mai explic, și ție, odată:

Inițial era doar „Plec când vreau eu”
Apoi a fost „N-ai mașină - ești nimeni”
Apoi a survenit „De ce să merg la grămadă cu toți jegoșii de pe tren?”
Și așa, numărul de călători, pe tren, plătitori de bilet, vreo 50 de bani pe kilometru, a scăzut în favoarea șoferilor.
Numărul de călători care mergeau „cu nașul” a rămas. Încasările au scăzut.
...ok. Poate nu _exact_ în ordinea asta dar p'acolo.

Nu este ăsta motivul principal dar unul din cele două motive pentru care CFR s-a dus în moașă-sa pe gheață.
Unul din cele două motive pentru care, prețul unui bilet de tren, a ajuns să fie absurd de mare - trenul fiind unul din cele mai eficiente mijloace de transport utilizatoare de combustibili fosili. (Care ar putea să fi trecut deja la biocombustibili, deja)
Eficiență dictată de numărul de pasageri, cu marfă/bagaje, transportați per cantitatea de combustibil.

Dar alternative nu mai sunt la mașinuțe?
De la mersul pe jos, ce face piciorul frumos, la biciclete?
Touring pe recumbents (incl. carosate) cu trailer - călătorie cu adevărat relaxantă. Doar de exemplu...
Ah... stai că știu de ce. Vă e frică de alții ca voi - de șoferi. Carpati.org


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:59

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
@csuporj: La ce salariu minim/mediu...?


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:55

csuporj
csuporj
Coarda
 
Si inca la noi e ieftin trenul. Scoruri in Elvetia, 7,80 Franci pentru 6 km:

http://www.mgbahn.ch/Documents/Prospekte/flyer-shuttle.pdf

http://goo.gl/maps/EBGL1


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:45

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
Csuporj - Optica ingusta. Principial vorbind, in loc de CFR, puteti folosi autobuzul. Care autobuz poate folosi aceleasi drumuri si nu va ajunge la Sighisoara ocolind jumatate de tara (asa cum, in lipsa unei rute directe, se intampla atunci cand calatoriti cu trenul).


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:43

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
Masina o primesti gratis? Eu as pune la socoteala si cei ~15.000 de euro +/-dobanda daca-i in rate + asigurarea anuala + revizia + impozitul. Plus pentru unii oboseala (exista meseria de sofer, dar unii o fac de placere) Plus poluarea plus uzura, riscul, etc. Dar cel mai stupid dpdv al eficientei mi se pare faptul ca pentru a muta cateva zeci de kile de carne mutam peste o tona de fier folosind computere pentru a aprinde focul Carpati.org


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:41

csuporj
csuporj
Coarda
 
De exemplu Cluj - Sighisoara cu CFR = 58 lei bilet tren + 2 lei bilet tramvai = 60 lei. Timp = 4 ore 20 cu trenul + 20 minute cu tramvaiul + 10 minute pe jos + 30 minute de asteptat = 5 ore 20.
Cu masina = benzina pentru 175 km (ocolind pe autostrada) = vreo 60 lei. Timp = vreo 3 ore. Plus pornesc cand vreau.

Deci inafara de accidente, de ce ar merita sa merg cu trenul, daca fac cu doua ore jumate in plus, si costul e acelasi daca merg singur ?


Miercuri, 12 iunie 2013 - 10:31

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
(Si cu toate astea CFR calatori s-o dus la vale si se rostogoleste pentru ca tre' sa creasca niste conturi si niste vile, si sa se cumpere niste mertsane...Desigur si pentru ca unora cu sange albastru corporatic le pute deja prea tare mersul in comun asa ca prefera sa mearga in...comun.)

O buba al acestui tip de transport ar fi faza cu mersul pe trasee diferite sau chiar pe acelasi traseu dar nu impreuna. La intoarcere unul va trebui sa-l astepte pe celalalt/ceilalti. Deci macar soferul tre sa fie de treaba ca altfel tot la tren ajungi cumva Carpati.org

Deci daca apare sectiunea asta sa existe si punctaje cu experienta, fisa tehnica, cazier, si daca esti de treaba sau nu.


Miercuri, 12 iunie 2013 - 09:02

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
Ăsta-i unul din principalele motivele pentu care s-a dus pe apa Sâmbetei tot CFR-ul.
Câți vă mai amintiți ce fain era cu personalul către munte unde mai schimbai o vorbă cu prietenii, întâlneai alți drumeți cu destinații similare sau chiar aceleași și mai trăgeai un pui de somn, pân' la Azuga, dacă, în seara precedentă ai împachetat rucsacul până la pe la două și nimeni nu avea grija turcilor și tătarilor tiriști.
Și nu contau nici mirosul, nici vânzătorii de nimicuri.
Toată lumea vrea, acuma, cu mașina.

Numărul de autoturisme, care merg sau stau cu motorul pornit, pe șosele este din ce în ce mai mare, numărul accidentelor de tot felul este în perpetuă creștere, poluarea este ținută, zi de zi, la cote record, etc. Nu mai zic de numărul animalelor ucise de șoferii demizei.
Apoi, cum zi-sa Scufițul, mai rămâne să știi că ai la volan un șofer tânăr, viteaz, care conduce pe bază de RedBull.

Nici de confort nu poate fi vorba cu 6-7 într-o mașină.


Marți, 11 iunie 2013 - 23:12

bubus8
bubus8
Caraba
 
cred ca e o idee super, mi-ar place sa vad ca se realizeaza...


Marți, 11 iunie 2013 - 23:06

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
Ideea n-ar fi rea, dar oare iti lasi asa usor viata pe mana altuia?


Marți, 11 iunie 2013 - 21:38

Afisari: 3,568


#21  Inapoi 1 2 Inainte

Adauga un mesaj in topic






Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un mesaj

 


 
0,0574 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org