Nu e nevoie sa strangi batul cu patentul. Trebuie doar sa lovesti in rozeta. Daca rozeta e destul de mare, reusesti sa lovesti in ea fara sa strangi pe langa bat. Si oricum, la cate zgarieturi urate are in 9 ani de folosire intensiva....
(si un sfat: daca faci ca in clip folosind un patent ai mari sanse sa zgarii urat batul, deci inainte de a incepe "batutul" ar fi bine sa aplici un scotch obisnuit pe tot perimetrul si pe toata lungimea de batut, pe care la final il indepartezi).
metoda din clipul postat de danutzvasile am folosit-o si eu cu succes la unul din bete. celalalt a refuzat sa coopereze, asa ca am taiat varful pe lung cu un bomfaier pana am putut sa-l crap cu o surubelnita (cam cum e aici la 4:37 https://www.youtube.com/watch?v=1WvniHS9rBs&ab_channel=AspenFieldsGardening).
in principiu la orice bete se pot schimba varfurile, trebuie doar sa te asiguri ca piesele de schimb au grosimea potrivita (eu am gasit de 11mm sau 13mm). poti sa iei betele cu tine la magazin si te ajuta baietii de la nootka sa alegi modelul potrivit.
Mesaj modificat de autor!
Am procedat ca in filmulet, cu un patent de-a lungul batului, dar naaaaaah, mult mai tzapan al meu decat cel din film .
M-am gandit sa adaptez putin tehnica de acolo . Repetand insistent si ritmic miscarea, ca si cum as lovi cu ciocanul, am reusit sa scot varful!!!!! Nu pare sa fi avut vreun adeziv, e doar rugina multa pe batul de metal.
(Studiasem deja cu atentie piesele noi fata in fata cu betele mele, mi-era clar ca sunt identice si ca nu e vreun filet acolo.)
Multumesc mult, Dan! Si va multumesc tuturor!
PS:
Mi se confirma ca e o treaba tare faina carpati.org!
Pentru ca intotdeauna ai nevoie de un prieten!
Un sfat gresit... este de evitat.
Daca se poate ar fi foarte util sa faci niste poze localizate. Le poti urca pe un site de gazduire imagini, eu folosesc postimages.org.
Asa vei avea sugestii mai tintite.
In plus:
- nu te apuca de demontare pana nu ai deja in posesie piesele de schimb.
- in mare parte se poate deduce modul de demontare examinand acele piese de schimb, daca le ai cumva atunci pozele detaliate ar fi bine sa fie cu ele.
- ar fi util sa ai dotare ceva la genul "prelucrari mecanice" chiar daca este ceva limitat, la nivel de hobby.
- trebuie ca sa fii pregatita psihic si pentru varianta ca ceva nu merge bine si betele vor fi compromise...
Si in final: chestia cu diagnosticul la distanta este periculoasa chiar si pentru niste biete bete, eu as zice ca in orice situatie persoana care va purcede la actiune se lamureste despre problema nu din niste poze ci numai prin contact direct nemijlocit cu subiectul.
Încearcă să aplici un pic de spray WD - 40 și lasă un pic....poate 1-2 minute. După aceea ar trebui să se întâmple ceva. Oricum, nu cu patentul sau cu vreo unealtă care să deformeze...
Baftă!
Am niste bete Black Diamond pe care le folosesc de 9 ani in toate turele si ar fi fara moarte, daca nu s-ar fi tocit complet varfurile. Stiu ca majoritatea modelelor de la firma respectiva au varfuri interschimbabile. Am gasit si capete de schimb la magazinele de profil. Arata exact ca cele ale betelor mele (forma, dimensiune), adica asa:
Nu stiu ce model de bete am eu. Am incercat sa aflu de pe internet modelul si sa ma informez daca la acest model capetele se pot schimba, dar nu am reusit sa gasesc numele modelului, nu mai vad nicaieri acest model de bete.
Nu stiu cum sa scot varfurile vechi. Nu reactioneaza nici la vreo desurubare, nici la o smulgere directa. La sfatul unui amic, am incalzit in apa fierbinte capetele (in speranta ca se vor dilata mai mult decat metalul si vor deveni mai usor de extras), dar fara rezultat.
Are cineva vreo recomandare pentru mine in acest sens, din experienta proprie?
Joi, 21 iulie 2022 - 10:05