Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Ianuarie 2022
LMMJVSD
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Februarie 2022
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Online

Vremea
Varful Mircii
Muntii Fagarasului

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii
#22  Inapoi 1 2 Inainte

Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un topic

  Forum Altele Moralitatea utilizarii drumurilor forestiere (22)
 
neco
neco

 
Nu putem sti daca drumurile in discutie, cel pana la parcare, parcurs cu autoturismul, si cele pe care plecau microbuzele nu mai erau folosite si in scopuri de exploatare forestiera, intretinere de instalatii, etc. Sigur erau folosite pentru aprovizionarea cabananelor din parc, deci nu erau destinate strict turismului. Cred ca s-ar putea debuta cu o miscare de genul celei relevate de mine pe drumul (forestier) care duce de la Azuga spre cabana (pensiunea/hotelul ?) "Trifoiul" si apoi spre "Susai". Vara pe drumul ala e trafic ca pe Cale Victoriei ! Iar pe malurile raului Azuga din proximitate drunului sunt zeci de autoturisme parcate in fel de fel de locuri: pe mal de apa, in apa, sub apa, etc. Ar fi mai ieftin pentru turisti si, mai ales, benefic pentru zona daca un microbuz ar face curse din juma in juma de ora sau din ora in ora.


Marți, 27 februarie 2018 - 12:58

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
Acela nu este un drum forestier. Este, cel mai probabil, un drum turistic prin pădure și nu deservește lucrările de exploatare forestieră. Poate a fost în trecut.

Drumurile forestiere, în România, au ca scop facilitarea accesului mecanizat către parchetele în exploatare și transportul lemnului, nu scop turistic.
Intersectarea cu trasee turistice este accidentală.
Nu sunt asfaltate pentru că nu deservesc autoturisme ci tractoare șenilate.
Nu sint nici drumuri publice ci drumuri administrate de către ocoale silvice.

Și unele țări din uniune nu mai exploatează lemn ca pe vremuri. România exportă multă cherestea.
Așa că au făcut din pădure muzeu și rup bilet la intrare.
Apoi amuză turiștii cu trenulețul și trasee tematice.
Mesaj modificat de autor!

Marți, 27 februarie 2018 - 09:55

neco
neco

 
Am fost in Franta, intr-un parc national.
1.Drumul forestier care ducea spre acel parc avea la intrare un panou cu harta parcului si cu inscrisuri in care erau informatiile necesare: distanta pana la locule de parcare, orarul si traseele micobuzelor, pretul parcarii si al calatoriei cu microbuzele, etc.
2.Ajungi intr-o parcare imensa, betonata, super ingrijita, in care cum ai oprit, cum apare angajatul care iti ia banii. Chioscuri cu alimente, sucuri, inghetata, etc.
3.In maxim 10-15 min., depinde de traseul ales, pleaca un micobuz pe un drum forestier. Cel in care am fost eu a mai asteptat un pic pana s-a umplut, cam 15 locuri cred, asa ceva.
4.Cobori unde ai chef. Spui ca vrei sa cobori si soferul opreste.
5.La intoarcere spre parcare insa microbuzul opreste DOAR in locuri special prevazute, statii, care au si ele un orar afisat.

Nu, nu sunt basme, astea le-am vazut cu ochii mei. Dar am mai vazut ca in parcul ala mergeau tineri, familii cu copii care abia invatau sa mearga, pe care ii tarau pe poteci (unii mai bazaiau) pana la varstinici venerabili. Toti cu bete de trekking. Si foarte multi biciclisti. Tabloul contureaza imaginea unei activitati rentabile si de natura sa protejeze parcul. La noi mai e mult pana sa se infiripe asa ceva. Poate ca nu suntem educati sa practicam mersul pe munte. Dar eu cred ca e o chestiune de timp pana vom ajunge si noi ca ei.


Marți, 27 februarie 2018 - 09:37

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
"In alta ordine de idei, accesul in Poiana Pelegii se face contra cost pe vreo 25 de km de forestier.E Parc national si ditamai rezervatia la o aruncatura de bat distanta. Aici cum stam cu moralitatea ?"

Stam asa si asa. Prin parcurile nationale din State, am inteles ca asta ar fi practica (de a fi lasat sa intri cu masina in parc pana la o parcare aflata in interiorul sau, sper sa fi inteles bine). Prin Austria, nu esti lasat sa intri (lasi masina la marginea parcului) si de-acolo ai doua posibilitati: perpedes apostolorum sau mai comod fie cu unul din microbuzele agreate de parc fie... cu caleasca cu cai asistata de un motor electric pe urcari (asta a fost o varianta tare faina si relativ eco, daca ignoram acumulatorii).

Dar cum noi traim intr-o tara care inca isi mai cauta drumul, nici administratorii parcurilor / domeniilor silvice nu iti ofera alternative, nici nu stiu prea multi care sa fie dispusi sa dea echivalentul a 10 litri de benzina pe un bilet dus intors cu un microbuz. Ceea ce, pana la urma, e un cerc vicios. Si nu vad pe nimeni interesat sa il rupa.
Mesaj modificat de autor!

Vineri, 27 octombrie 2017 - 10:45

danutzvasile
danutzvasile..

 
Da, de ce nu, atata timp cat persoana care la finalul drumului forestier se echipeaza adecvat, porneste in tura si are o conduita respectuoasa din toate punctele de vedere si respectam regulile de circulatie in vigoare(daca e semnalizat ca fiind inchis, asta e ,o iau pe jos, dar daca nu, prefer sa-mi conserv puterile, avand in vedere si ''etatea inaintata'' (sper sa nu se supere Laura,le-am batut cu piciorul mare parte din ele de mai multe ori,dar timpul nu iarta pe nimeni)
In alta ordine de idei, accesul in Poiana Pelegii se face contra cost pe vreo 25 de km de forestier.E Parc national si ditamai rezervatia la o aruncatura de bat distanta. Aici cum stam cu moralitatea ?
Total de acord cu Gabriel si cateodata lucrurile le mai complicam si noi dupa ce ca-s ele deja ''aranjate'' de altii.
Drumuri bune va doresc si bucurati-va de munti,atat cat mai puteti.


Vineri, 27 octombrie 2017 - 10:16

monycata
monycata

 
Referitor la problemă, așa cum a fost pusă în post-ul original, da, eu zic că este "moral", deși nu este tocmai cuvântul potrivit. Sunt multe cazuri în care marcajul turistic coincide, o porțiune măcar, cu drumul forestier. Doar nu o iau de nebun prin coclauri că nu e moral să merg pe forestier. Să nu uităm totuși că de cele mai multe ori un drum forestier, chiar dacă e mai comod de parcurs, este mai lung decât o potecă marcată. Accesul auto. Sunt drumuri care sunt "inchise" circulatiei de acest tip. Uneori se tine cont, alteori nu. Și au am mers cu mașina în unele cazuri până la intrarea în traseul propriu-zis, fie datorită lungimii, fie datorită timpului scurt avut la dispoziție. Atâta timp cât te porți decent, cât îi respecți atât pe ceilalți cât și natura, eu nu văd în asta o problemă.
@ Mihaita 39: "drumețul ce voiește să se folosească de un forestier, parcurgându-l fie pe jos, fie motorizat, ar trebui să ceară în prealabil permisiunea proprietarului acelui drum, furnizându-i câteva informații de bun-simț despre călătoria sa". Pe bune???? Într-o țară plină de hârtii să mai inventăm altele. Adicălea dacă vreau să merg, spre exemplu de la Sâmbăta de Sus la refugiu trebuie să fac o cerere către cineva (cine???? - de unde să știu al cui e drumul), să aștept aprobare, eventual mai dau și bani. Accesul motorizat nu îl comentez acum, este altceva.
S-a pus mai demult problema când, în cazul unor retrocedări, actualii proprietari au îngrădit și/sau au interzic accesul turiștilor, mai ales în condițiile în care traseul turistic marcat trecea exact pe-acolo. Aici vorbim de moralitate sau de o carență legislativă?

Un exemplu de "așa nu!": Drumul forestier spre cascada Lotrișor.
De multe ori am trecut pe lângă el pe valea Oltului, de fiecare dată în grabă. O singură dată, prima și ultima oară, am oprit, chiar dacă timpul nu îmi permitea să întârzi. Am plătit taxa de acces (au fost discuții pe forum legate și de aceasta ...). Am mers o porțiune, nu foarte mare, până la intrarea pe chei, trecând de cei care făceau grătare deși era interzis, unde am parcat mașina, continuând pe jos. Foarte frumos drumul, dar prea circulat. Când am ajuns la cascadă, carambol de mașini (deh, fiecare voia parcare în buza cascadei), iar la baza cascadei funcționau din plin 2 grătare și măsuțele ocupate, berea la rece, așa cum se cade, în apă iar manelele susurând. Am șters-o imediat de acolo.


Miercuri, 25 octombrie 2017 - 09:09

mihaitzateo
mihaitzateo
Coarda
 
Mi se pare greu sa comentezi referitor la "moralitatea folosirii drumurilor forestiere" cand:
-cel putin unele drumuri forestiere au ditai gropile pline cu apa, datorita masinilor supraincarcate cu busteni, de au trecut si trec pe acolo
-cel putin unele drumuri forestiere au un peisaj dezolant in jur, de cum s-a defrisat padurea de langa



Sa luam exemplu de la care a pornit postarea lui Xoreax:
Cum se mergea inainte de la Zarnesti la Plaiul Foii ,stat si relaxat acolo, luat o masa,apoi continuat pana la Cantonul Rudarita si dormit peste noapte la Cantonul Rudarita cu cortul/in canton.
Cand aratau drumurile cum era in 1970-1980, era frumos sa mergi pe jos.
http://taiedarnudetot.ro/iosca/

Sa luam alt exemplu, cine s-ar incumenta sa mearga de la Podul Dambovitei pana la lacul Peceneagu pe acel forestier?
Sunt 25 de kilometri, ai zice ca e o incantare sa mergi 5 - 6 ore pe acel drum.
Dar nu e chiar asa.


Marți, 24 octombrie 2017 - 20:17

mihaita_39
mihaita_39
Coarda
 
Salut,

Să revenim oleacă la datele de intrare ale acestui topic: subiectul discuției se referă strict la drumeții iubitori de munte, cu alte cuvinte la cei cu o conduită ecologică pe durata călătoriei, derivată dintr-o cultură a naturii și a practicilor montane civilizate. Vorbim exclusiv despre munțomanii conștienți de respectarea reliefului, climatului, faunei și florei prin care îi va conduce traseul ales. Marcat au ba.

Uneori, intrarea propriu-zisă pe traseu poate surveni la capătul unui drum secundar, forestier, comunal, de car sau de carieră … de obicei suficient de denivelat pentru a fi practicat doar de mașinile cu o gardă la sol mai ridicată. De cele mai multe ori, acest forestier se întinde pe mulți kilometri, de ordinul zecilor. Această lungime interminabilă și anostă, ce trebuie parcursă înaintea traseului propriu-zis, generează preocuparea acestui topic.

Personal, cred că folosirea sau evitarea unui forestier țin de alegerea subiectivă a fiecărui turist, neavând nimic de-a face cu moralitatea, imoralitatea ori amoralitatea turei. Presupunând totuși că ar fi o cruntă blasfemie să începi un traseu după ce ai mărșăluit ori șofat pe un forestier … cum s-ar considera atunci o retragere urgentă și dramatică de pe creastă, într-un forestier de mai jos și mai sigur ? Sau, cât de (i)morală ar fi utilizarea unui forestier de către un echipaj de la Salvamont aflat în misiune ?

Lăsând la o parte poezia teoriei și filozofia moralizatoare, în care ne-am învârti și tot învârti … ar trebui să găsim un răspuns ferm și definitiv, în baza propriei noastre experiențe turistice, a jurisprudenței actuale și a perspectivei consecințelor viitoare ale punerii în practică a acestui răspuns.

Așadar, iată ce zic io: pentru a promova un turism agreabil și responsabil, în condiții de securitate și în litera legii, drumețul ce voiește să se folosească de un forestier, parcurgându-l fie pe jos, fie motorizat, ar trebui să ceară în prealabil permisiunea proprietarului acelui drum, furnizându-i câteva informații de bun-simț despre călătoria sa. La rândul său, proprietarul forestierului ar trebui să fie deschis către sprijinirea turismului de agrement în zona sa de exploatare. Pentru ca aceste două principii să fie aplicate, ar trebui consemnate sub forma unei legi clare. De către Ministerul Turismului ?! Cred că deja există o astfel de procedură legală, însă prea interpretabilă și foarte puțin aplicabilă …

În încheiere, trebuie spus că legea ar trebui să revizuiască condițiile de îndeplinit de către un exploatator forestier, astfel încât parchetul respectiv și logistica aferentă să aibă un impact cât mai redus asupra proprietarilor de facto ai pădurilor: fauna și flora, râurile și izvoarele … Iată ceea ce ar fi cu adevărat moral !
În prezent, romsilva taie un milion de copaci și plantează o mie.


Mihăiță


PS Pentru civilizarea celor ce odată ajunși pe munte îi murdăresc la propriu, lăsând în urma lor tot felul de gunoaie, sau îl pângăresc la figurat, prin poluare fonică ori comportament distructiv, o soluție ar fi amendarea lor de către serviciul de jandarmerie montană, de rangeri, de Salvamont sau de pădurari. Asta ar presupune o prezență activă și eficientă a celor enumerați, precum și o modificare legislativă în domeniu. Având în vedere că la țară oamenii încă își aruncă gunoiul în pârâul din spatele casei, de unde ajunge uneori direct în diferite chei și cheițe, adevărate bijuterii ale naturii, înclin să cred că cele scrise mai sus vor rămâne la stadiul de … palavre.


Marți, 24 octombrie 2017 - 16:54

mihaitzateo
mihaitzateo
Coarda
 
Eu o sa comentez din punctul meu de vedere, nu referitor la moralitatea folosirii drumurilor forestiere ci referitor la folosirea drumurilor forestiere si a drumurilor asfaltate/cimentate, atat cu piciorul cat si cu masina.

Eu nu am umblat prea mult pe munte,dar sunt anumite drumuri forestiere sau asfaltate care par frumoase, sa fie parcurse cu piciorul.
Exemplu: De la cabana Voina la cabana Cuca, in muntii Iezer Papusa, e un drum forestier .
De la Manastirea Sambata la cabana Sambata, era drum forestier, acum numai o bucata e ramas drum forestier, dar e frumos de parcurs pe jos.
Un drum pe care se poate merge cu piciorul si e foarte frumos, desi e asfaltat, de la Ciunget pana la Lacul Galbenu, treci si prin Cheile Latoritei.
Iarasi, sunt cheile Dambovicioarei, unde se poate merge pe jos mai degraba, desi drumul e asfaltat.

Si sunt alte exemple de drumuri forestiere sau asfaltate care sunt interesante de parcurs la picior.

Daca te duci sa te relaxezi in natura, cred ca mai mult te relaxezi daca mai mergi pe drumul forestier sau asfaltat cu piciorul, de unde incepe traseul ,decat daca mergi cu masina pana la capatul drumului forestier/drumului asfaltat/cimentat si de acolo o iei pe poteca.
Normal,ca sa faci bucata de drum forestier/drum asfaltat la picior e necesar timp mai mult.


Daca unii vor sa ajunga mai repede la obiectivul propus, si merg cu masina pe drumul forestier, nu vad nimic rau in asa ceva.
Mesaj modificat de autor!

Marți, 24 octombrie 2017 - 14:27

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
Tocmai am mers prin niste locuri absolut superbe, zona de gol alpin, cu drum auto. Nu mi-a dispacut deloc sa merg pe jos. Erau si doua masini oprite undeva si niste oameni de toate varstele mersesera un pic si pe jos. I-am intalnit. Pareau ok, oameni civilizati, am stat de vorba, n-am nimic cu ei, chiar nu cred ca ar fi facut ei ceva rau pe acolo. Ma intrebau daca sunt drumuri de masina si in muntii de vis-a vis (Retezat si Godeanu). Ar fi vrut cu masina peste tot. Mergeau, admirau, probabil erau turisti exemplari si nu faceau nimic rau, doar atat (destul!) cat facea masina. Dar ce bine faceau? In afara de placerea lor personala, cum foloseste naturii accesul lor acolo?

Era si o dara de ulei pe jos (de la altii), pe o buna bucata de drum. Si niste recipiente goale de ulei, aruncate mai incolo.... Si cutii de bere, pe alocuri...

Cum sa-i delimitezi pe unii de altii, cand trec cu masina pe drumul forestier?

Observ si eu ca peste tot pe unde ajunge masina, ceva se murdareste si se strica, si nu ma refer doar la murdaria concreta, fizica, aia care se vede cu ochiul liber. Se perverteste ceva din spiritul locului. Recent am fost la stana lui Burnei (nu cu masina!!) si am zis ca acolo se poate vedea una dintre cele mai frumoase imagini din muntii nostri (ma refer la tabloul cu stana si peisajul din spatele ei). Si totusi, am simtit ceva amarui, cand alaturi vedeam masini si stiam cata lume vine acolo, ce fel de oameni am vazut cu alta ocazie pe acolo si care e spiritul locului.

Am gandit si eu ca, ajungand cat mai in natura, oamenii, cat mai multi, o vor intelege, o vor respecta si o vor iubi, vor fi informati despre raul ce se petrece (defrisari, braconaj) si vor lua, poate, atitudine. Nu-i asa. Cine ajunge cu masina, casca gura, face trei poze si merge mai departe, nu intelege nimic. Nu turistii ajunsi pe forestier cu masina de teren sunt cei care vor respecta natura. Nu ei sunt "agentii verzi". La ei nu ajunge nimic, ei raman la nivelul de suprafata. E drept ca nici eu, pedestra convinsa, nu fac nimic, caci n-am nici putere, nici stiinta, dar cine stie??

Eu zic ca beneficiile accesului auto pe forestiere sunt mai mici decat implicatiile negative. Fara sa dau cu piatra, caci si eu le-am folosit si le folosesc, recunosc.

Dar n-as merge la extrem. Se pot lasa deschise doar anumite artere, in functie de rostul lor. De exemplu, cele care constituie acces catre cabanele turistice au un rost. Si accesul catre stane ar putea fi permis, oamenii aceia au nevoie de acces mai usor, pentru o viata normala, pentru urgente, insa le-as da amenzi drastice pentru abandonarea gunoiului in jurul stanelor. Nu discutam de accesul pentru situatii de urgenta (salvamont, pompieri etc).

Candva am ajuns si eu cu o masina de teren pe valea Topologului pana destul de sus, la poteca, apoi am facut un traseu foarte fain, in circuit, urcand pe un marcaj si revenind la masina pe altul. Mi-a prins bine accesul pe forestier. Dar nu era absolut necesar. Daca voiam sa vad locurile acelea si sa parcurg cele doua trasee, puteam sa le merg de sus, coborand pe unul si urcand pe celalalt. Asa cum am facut de fiecare data cu superbul circuit Valea Rea- Moldoveanu- Galbena, pe care eu il incep de sus, nu de jos, asa ca il merg fara sa calc forestierul cu vreo masina.

Am mers si eu in Ceahlau pe drumurile despre care vorbeste Zentai (Neagra, Bicazul Ardelean) , si nu mi-au cazut picioarele, ba chiar aveam si rucsac urias, pentru multe zile, si l-am dus fara probleme.

Am si eu locuri in care nu pot ajunge. Asta e, nu ajung, daca nu pot. Daca pot si vreau cu adevarat, ma duc, nu-s comoda. Nu-i musai sa ajungem toti peste tot, nici macar noi, cei care ne consideram "nestricatori" si indreptatiti. Sunt 30 km de drum, nu ai timp sau nu poti sa-i mergi?Aia e, nu mai mergi acolo sau abordezi zona prin alta parte.

Parerea mea: ca de obicei, calea de mijloc, solutiile rezonabile, adoptate dupa evaluari obiective, echilibrul, acestea par sa fie raspunsul cel mai potrivit. Dar din pacate legile nu-s gandite pentru a mentine vreun echilibru, ci mai degraba pentru a apara anumite interese.


Marți, 24 octombrie 2017 - 11:47

senty
senty
(admin)

 
Ramaneti la subiect! (asta daca va intrebati unde au disparut unele mesaje)


Marți, 24 octombrie 2017 - 10:36

ionescuadrian
ionescuadria..
Cort de expeditie
 
De cand a aparut postarea despre moralitatea folosirii drumurilor forestiere ma simt foarte vinovat.

Nu stiu daca si ursii au voie pe drumurile forestiere.

Ma gandesc ca poate este un cosmar si nu voi vedea niciodata indicatoare care sa opreasca folosirea drumurilor forestiere pe motiv ca HOLZINDUSTRIE SCHWEIGHOFER & CO nu trebuie deranjata(e).


Marți, 24 octombrie 2017 - 09:05

zentai
zentai
Coarda
 
@-ionescuadrian- să ne "mărginim",totuși, la moralitatea în legătură cu drumurile forestiere.
Nu știu ce au asimilat din zicerea ta,ceilalți colegi, eu exprim doar nedumerirea mea personală. Nu am înțeles prea bine citatul tău din generalul chesaro-crăiesc, pe care îl consider cel puțin ofensator! NU mai zic că legătura lui cu subiectul e cel puțin îndoielnică ....


Marți, 24 octombrie 2017 - 08:50

ionescuadrian
ionescuadria..
Cort de expeditie
 
Povestea cu moralitatea folosirii drumurilor forestiere este o mare prostie. De cele mai multe ori actualele drumuri forestiere sunt dezvoltari ale potecilor folosite de ciobani. Vezi Plaiul Foii - Rudarita, Rudarita - intrarea in banda rosie, Turnu Rosu - Culmea Pietrelor.....

Lipsa de moralitate ar fi de fapt legata de toate tehnicile folosite pentru reducerea turismului montan. Azi, la foarte multi tineri exista un blocaj mental prin care se urmareste delegarea masiva a deciziei.

Pe o cladire din Cainenii Mici, localitate la poalele Muntilor Fagaras, pe Valea Oltului, a vazut o placa pusa in amitirea tinierilor din localitate, care fara sa fi avut serviciul militar efectuat, au urcat in munte si au eliberat un regiment de vanatori de munte romanesc incercurit de un regiment alpin german, in primul razboi.

In alta oridne, pe partea de sud a varfului Moldoveanu este nevoie urgenta de o cabana montana la nivelul secolui 21. Sunt insa sceptic, sunt prea multe voici mai mult sau mai putin interesate care spun ca romanii trebuie sa ramana un fel de maimute feudale.


Marți, 24 octombrie 2017 - 08:11

emile
emile

 
Consider că nu este moral folosirea drumurilor forestiere pentru a ne apropia de poteca mult dorită. Poate pentru unii drumeți este o mare frustrare să meargă pe jos 5-7 km pe un drum forestier și să fie depășiți de automobile cu burețari, grătăriști, habar-plimbăriști, atv-iști sau motocicliști. Drumul forestier respectiv este teoretic închis circulației publice dar în 90% din cazuri nu respectă nimeni această interdicție (,,-Suntem în România !,,). Toți vrem cât mai aproape de potecă cu motorul, pentru că de... suntem în epoca vitezei și ,,timpul costă bani,,.
Dar, măcar noi drumeții, să respectăm interdicția, nu neapărat pentru că este interdicție, ci și pentru faptul că un drum forestier liniștit poate să aibă un farmec aparte și să ne pregătească mintea și picioarele pentru marea întâlnire cu panta și stâncăria. Iar la coborâre un drum forestier de 1-2 ore ne limpezește gândurile iar picioarele cad într-o dulce oboseală.
Și mai este un aspect: în ultima vreme, drumurile forestiere ,,solicitate,, (inclusiv cele de pe pajiștea alpină) sunt în vizorul multor ,,oameni de bine,, (îndeosebi administrații locale, dar nu numai...) care le doresc lungite și cât mai nivelate de la an la an. Astfel încet, încet automobilul se apropie de vf. Moldoveanu și alte locuri similare unde ar trebui să găsim liniștea muntelui, pe care mulți o aclamă. Deja avem motocicliștii pe poteci la 2200-2500 m în masivele unde nu sunt parcuri naționale, dar asta este poate subiect pentru un alt topic.
Deci, dacă vom folosi (și noi !) intens acele drumuri forestiere și alpine, există riscul ca ele să fie extinse de la an la an în detrimentul naturii și al peisajelor naturale din Carpați.


Luni, 23 octombrie 2017 - 20:18

ionescuadrian
ionescuadria..
Cort de expeditie
 
Interesant topic! Un general austriac venit prin partile noastre ar fi spus "frumoasa țară, pacat că este locuită!".

Interesul public pentru dezvoltarea turismului montan este in cadere liberă sub presiunea unor factori externi care opereaza cu mercenari locali.

Cel putini doua sunt directiile:

1. Extinderea exploatarilor forestiere, defrisări masive cu implicatii drastice si asupra faunei;
2. Extinderea fară precedent a fondurilor de vânătoare. O campanie media violenta asupra ursilor infometati si ramasi fara padure.

Pentru aceste directii este important ca:
1. numarul de turisti (agenti verzi) sa fie cat mai mic (obtinut prin starea deplorabila a infrastructurii turistice - poteci, cabane, refugii....)
2. daca nu poate fi eliminat, numarul de turisti trebuie se miste in zone cat mai restranse pentru a nu incomoda asa-numita elita gretoasa;
3. numarul ciobanilor cu tot cu caini sa fie cat mai mic si sa se miste in cerc.

Sunt zone diverse in care autoritatiile urmaresc depopularea pentru a putea dezvolta fondurile de vanatoare (sursa de venituri in cea mai mare parte nefiscalizata).

Este in discutie un ordin de ministru pentru eliminarea fizica a 170 de ursi. Sa fim seriosi! Cine o sa numere ursii ucisi. Poate Pristanda.


Luni, 23 octombrie 2017 - 18:13

zentai
zentai
Coarda
 
Ai dreptate,Alex!Asta mă enervează la tine,că ai tot timpul dreptate! Carpati.org
Doar sub un singur aspect te inșeli,vinul bun îl ții pentru tine,pentru ocazii speciale!La "dispecerat" keep walking! Carpati.org

Dar,ca să diversificăm trăirile,te las odată in Bicazul Ardelean si tu bagi la picior,pe la Stanile,până sus pe platou! Eu am un ascendent,l-am facut de vreo zece ori la viata mea,asa că chiar m-as enerva pe tine că-l faci numai o dată!Dar tot putem schimba impresii după avatar! Carpati.org Forestierul e deschis circulației publice,la oareșcare bază unde e proptită si-o barieră,dup tăierea cinstitului bilet chiar ti se spune că poti urca in siguranță cu masina pana la izvor.Si,bace,când ti se spune asta de către autoritate,parcă ti se moaie genunchii să mai mergi pe jos!
Mesaj modificat de autor!

Luni, 23 octombrie 2017 - 18:12

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
Dacă aș putea monta piloni de carbură de tungsten în jurul pădurilor... acum m-aș apuca.


Zicând astea, consider că:

- Pădurile sunt ultimele refugii reale ale unei mari păți din fauna sălbatică de mamifere pe planeta asta.
- Munții sunt ultimele refugii ale pădurilor, pe planeta asta. Tot ce-i șes este ori teren agricol ori așezare umană. Singurele excepții find mlaștinile.
- Poluarea a depășit, de mult, orice noțiune de bun simț și siguranță.
Doar în acele zone, sus menționate, impactul poluant este mai redus dar și în creștere.

Nu e destul că ne poluăm aerul, apa și hrana, zi de zi. Trebuie să poluăm, pentru a ne satisface comoditatea, tot ce a rămas?

Probabil.

Autovehiculele pe munte, pe văile joase, prin pădure, fie pe forestiere sau nu, aduc pe banchete oameni comozi, adesea indiferenți și impasibili formelor de poluare pe care le cauzează.
Autoturismele, șoferii și pasagerii nu poluează doar prin eșaparea unor gaze arse de motor.
De la uleiuri sintetice ce curg adesea din blocul motor (Zică fiecare proprietar ce-o vrea) la banalul ambalaj de șervețele zvârlit de geam.

Nu zic de tine, Mihai. Bănuiesc că ești un om care nu azvârle chiștocul de țigară pe geam.
Dar cum are să facă cineva, vreodată, diferențierea între persoanele cu ”o conduita respectuoasa din toate punctele de vedere”?
Miliția și jandarmii nu-și văd capul de trebi cu accidentele rutiere și răzmerițele de la căminul cultural. Amendează ”lucrătoarele” de pe margine șoselei doar dacă ”nu fac bine” și se mai descarcă nervos pe boschetari și nu mă refer la genul nostru de boschetăreală.

Vedeți voi... erau vremuri în care sălbăticiunile pădurii trăiau în păduri și arareori se apropiau de așezările omenești.
Astăzi, vuietul motoarelor le stârnesc afară din pădure. Liniștea pădurii nu mai există de mult.
Acum cântă drujba, pușca și motoare de tot felul.

Asta cu moralul. Cu legalul știm cu toți că nu e fără voie de la înalta poartă. Dai un vin la șeful de ocol, bănuiesc că-i iei permis pe viață. Desigur... să nu fie poșircă.


Luni, 23 octombrie 2017 - 17:44

neco
neco

 
La Azuga, atat pe Limbaselu cat mai ales pe DJ 129A, spre pastravarie si cabana "Trifoiul", desi exista atat indicatoare rutiere de interzicere cat si pancarde cu texte care interzic accesul, se circula cu autoturismele ca pe bulevard. In conditiile in care ambele au bariere de oprire a accesului care sunt deschise ! Cred ca administartorii drumurilor forestiere ar trebui sa fie mai seriosi. Ce facem aici ? Ori se circula pe drumul respectiv, ori ba ! Personal cred ca nu comit o blestematie daca merg cu masina pe un forestier accesibil spre un traseu marcat de tip carare/poteca. Cum e la Azuga poteca numita "Drumul lui Ceausescu" la care ajungi din Azuga in cateva ore bune pe jos pe forestier si in cateva zeci de minute cu masina.


Luni, 23 octombrie 2017 - 15:53

victoranica
victoranica
Coarda
 
Avand in vedere ca o buna parte a traseelor marcate incep cu un forestier de apropiere, si daca mergi pe jos pe acel forestier se cheama ca "il folosesti". Fara a fi niznai, deduc ca intrebarea ta vizeaza strict condusul pe forestiere, nu deplasatul 'per pedes'.

Forestierul acela a aparut cu un scop, care, de cele mai multe ori, e total diferit de accesul turistic intr-o zona, avand legatura in multe situatii cu diversele exploatari. Asadar, pentru o parte a iubitorilor de munte, aparitia unui asemenea drum cu impact nociv asupra mediului si pentru actiuni cu impact nociv asupra mediului este ceva de evitat. Pe de alta parte, daca forestierul ala exista, nu e ca si cum daca noi nu-l folosim pentru a ne apropia de traseele dorite, el dispare. Nu, nu dispare, ramane acolo, copacii au fost taiati, drumul a fost batut, pana si o amarata de poteca uitata prin cine stie ce padure ar avea nevoie de ani buni sa devina impracticabila, excluzand dezastrele naturale inopinate, care totusi nu se produc chiar peste tot si nici chiar mereu.

Asadar, daca exista un forestier care sa ma aduca mai aproape de munte, il folosesc cu incredere, cata vreme stiu ca e deschis circulatiei publice si am dreptul legal de a circula pe el; altfel, nu am nicio tragere de inima sa ma avant pe cine stie ce drumeag interzis sau intr-o rezervatie ori arie protejata doar asa, ca sa ma bat cu pumnii in piept ca uite pe unde am ajuns. Mersul pe jos il iubesc, totusi nu am intalnit inca muntoman care sa-si doreasca prea tare sa bata drum pe kilometri de forestier. Pana si puristii cei mai infocati si vehementi ar prefera sa-si traga oasele la deal pe o poteca de bun simt.

Partea cu moralitatea pe care o invoca unii e un fel de stimulent pentru propriile egouri, care ne cer de mancare, trebuie sa recunoastem, tuturor. Acum fiecare din noi le hraneste cu ce i se dicteaza de micul monstrulet. Daca mai vine unul si iti da in cap cu moralitatea ca de ce ai bagat masina pe un forestier, ca au murit copacii ca sa treci tu pe acolo, intreaba-l daca a fost in viata lui pe Transfagarasan. Daca da, spune-i ca au murit cateva zeci de oameni lucrand la drumul ala.

In fine, privind dincolo, nu sunt de acord cu impanzirea ultraintruziva a masivelor cu forestiere, nu sunt de acord cu necesitatea construirii de drumuri peste tot pe unde li se nazare unor autoritati imbecile si nici cu transformarea poalelor de munte in parcuri auto. Cuvantul cheie este "echilibrul", care la noi arareori se pupa cu realitatea.
Mesaj modificat de autor!

Luni, 23 octombrie 2017 - 13:44

Afisari: 3,407


#22  Inapoi 1 2 Inainte

Adauga un mesaj in topic






Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un mesaj

 


 
0,0807 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2022) www.carpati.org