![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com Regulament carpati.org © copyright (2004 - 2025) www.carpati.org |
Posibilitățile de asigurare pe traseu sunt destul de reduse. Câteva pitoane vechi, în special pe porțiunile care presupun cățărare (Urechile de Iepure), plus încă 2-3 ici-colo pe parcurs.
Mai poți pune asigurări mobile sau anouri pe după țancuri, dar nu peste tot, așa că nu te gândi că vei putea merge fără griji, sau ca pe un fel de via ferrata.
Traseul este unul destul de umblat și, pe cale de consecință, destul de curățat de pietre care se pot desprinde, dar niciodată nu poți fi sigur de asta, așa că mai bine verifici prizele înainte să le încarci.
Expunerea este una mare, dar sentimentul de siguranță e diferit de la o persoană la alta. Într-adevăr, unii merg în coardă, dar alții fac traseul la liber sau chiar solitar.
Mai depinde și de experiența fiecăruia. Un „doritor” nepregătit pentru astfel de trasee, dar care vrea să ardă etape, e posibil să se găsească în dificultate pe anumite pasaje, chiar și cu cel mai bun ghid lângă el. În definitiv nici ghidul ăla nu te poate „căra în spate”. Pe de altă parte, un doritor cu abilitățile necesare și fără rău/frică de înălțime, ar trebui să facă traseul fără probleme.
Mersul cu coarda trecută printre stânci nu prea e de folos pe acest traseu, terenul nu e prea generos pentru metoda aceasta. Sunt porțiuni întregi, în special unele de traversare, unde nu ai după ce stânci să faci zig-zag cu coarda. Ori că mergi așa, ori că mergi fără coardă, rezultatul unei căderi are șanse considerabile să fie același.
Cel mai sigur ar fi să mergeți în coardă, concomitent, cu 2-3 asigurări intermediare între voi, dar cum ziceam mai sus, nu poți asigura chiar peste tot.
Jurnale despre traseu găsești și pe site, dar despre asigurări sunt spuse puține, pentru că asigurările sunt puține .....
Mesaj modificat de autor!
Vineri, 12 august 2022 - 19:47