Ianuarie 2022

Februarie 2022

Varful Vanturarita
Muntii Capatinii

Urlea- trecut, prezent....fara viitor!

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand ma gandesc la ceea ce reprezinta  "URLEA", la simtamintele ce le rascoleste in suflet, la gandurile si amintirile ce ma incearca,stiind situatia prezenta, parca mi se blocheaza degetele pe tastatura,ma incearca un sentiment de pustietate interioara si tristete de nedescris, nu imi vine sa mai spun nimic desi ar fi atat de multe de spus...      Urlea  fost prima cabana alpina la care am ajuns acum multi ani, si a ramas  cea mai mare dragoste in peisajul cabanelor din Fagaras,pe principul prima dragoste nu se uita niciodata. Acolo am vazut prima data ce inseamna un traseu montan, mi s-au dat primele lectii referitoare regulile muntelui, acolo am cunoscut oameni minunati cu care am mentinut legatura de-a lungul anilor si imi sunt si acum prieteni dragi,acolo am vazut prima data ce inseamna atmosfera de cabana asa cum era odata si, din pacate, rar o mai gasesti in prezent,acolo am ascultat primele povesti si legende despre munte,  pe scurt, ACOLO AM INCEPUT SA IUBESC MUNTELE!

Nu pot uita serile linistite petrecute langa vatra unui foc de tabara sau la gura sobei, in care nea Costica (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace) ne povestea istoria cabanei si aventurile sale pe crestele Fagarasului. Si acum tin minte cu cata pasiune ne povestea de unde vine denumirea unui varf sau a unui traseu, cu cata daruire si grija ne dadacea la plecarea in trasee si cum ne certa atunci cand ne abateam catusi de putin de la regulile nescrise ale muntelui.

Atunci am aflat ca pe vremea cand tara noastra era inca rupta in bucatele, fiecare cu alta stapanire, pe locul unde e situata azi cabana era un post de observatie al granicerilor austro-ungari care au profitat de atunci de variantele exceptionale ale zonei si le-au exploatat in intersul propriu. Ruta care acum se numeste traseu pe Valea Pojortei, era un cunoscut drum de trecere intre Transilvania si Tara Romaneasca, utilizat nu de cetatenii onesti care isi vedeau de treburile lor pasnice sau razboinice, ci mai ales de cei certati cu legile de atunci, traficanti sau hoti care se refugiau dintr-o parte in alta a granitei, functie de faptele ce le savarseau in una sau cealalta dintre provincii. Si in prezent, in limbajul cunoscatorilor zonei, traseul de pe Valea Pojortei , cu continuare pe fundul vaii si trecerea spre sud, se numeste "Plaiul Hotilor". E doar o istorioara auzita atunci care mi-a ramas in memorie si am placerea sa o relatez tuturor, fiind constient ca putini au auzit de Plaiul Hotilor si chiar mai putini stiu de unde se trage aceasta denumire.

Imi aduc aminte de intalnirile ce se organizau la cabana, (balul bujorilor, onomastica vreunuia dintre cabanieri, etc) cu participarea a 200 de oameni ai muntelui, de noptile nedormite in jurul focurilor de tabara, de oboseala crunta ce o simteam in oase dupa turele nebune in zona, raceala apei din Valea Brezei ce ne primenea si caldura ce o simteam in suflet vazand bucuria si omenia cu care cabanierii ne rasfatau si cabana care ne aduna ca un magnet, primitoare si calda.

Din pacate, cu privire la batrana Urlea raman doar amintirile. Pe de o parte, ma incearca sentimentul ca am avut norocul de a prinde acele vremuri si am amintiri adanc intiparite care nu se vor sterge niciodata. Ca am trait perioada cand Urlea era un punct de atractie pentru multi montaniarzi din tara noastra si de peste hotare. Cand Urlea era cabana la care visam cu totii.

De cealalta parte, atarna greu sentimentul desertaciunii, stiind ca din cauza unor interese idioate care au facut-o si pe coana Viorica sa renunte la administrare, in prezent , acel leagan al culturii si educatiei montane, este parasit, vandalizat si pe punctul de a se ruina. Si nu putem face nimic!  Ma chinuie gandul ca peste ani, de-oi fi sanatos, in loc sa imi duc copilul la Urlea, sa ii arat unde a fost tati prima data pe munte, unde s-a ingragostit de munte, unde a invatat ce inseamna muntele si a invatat sa il respecte, in loc  sa vada o cabana adevarata, sa traiasca si el acolo prima experienta montana si sa perpetuam niste traditii si obiceiuri ale muntelui, o sa ii arat niste fotografii de arhiva si o sa ii povestesc doar ce a fost, incepand cu tragicul, in acest caz, a fost odata ca niciodata... fiindca eu personal nu vad viitorul.

PS. Sunt doar niste ganduri, care nu stiu daca isi gasesc locul la aceasta rubrica, dar cu siguranta vor gasi ecou in inima celor care au cunoscut Urlea asa cum era odata.....

Joi, 9 noiembrie 2006 - 17:12

chitaristu

Mare pacat ce se intampla cu Urlea. In vara vroiam sa merg acolo.Porcarii se intampla si la cabana Sambata... aceeasi situatie.
Pacat ca in tara noastra se vrea sa se distruga tot ceea ce este frumos.... Urlea este cea mai veche cabana din muntii Fagaras, si dupa spusele celor ce au fost acolo, este singura care mai pastreaza atmosfera aceea de demult...

Vineri, 10 noiembrie 2006 - 10:29

iri_sf

Am scris de nenumarate ori despre aceasta nebunie cu Urlea,nu sint singura care regreta ca sub ochii nostri trebuie sa moara o cabana;ne mindrim cind romani de-ai nostri cuceresc virfuri indepartate dar nu sintem in stare sa salvam o asemenea cabana superba.Ma simt neputincioasa si mi-e rusine ca sint martora la un asemenea sacrilegiu.

Duminică, 12 noiembrie 2006 - 23:03

dorina_fagaras
dorina_fagar..

Pentru mine e foarte greu sa vorbesc despre Urlea... pentru ca mi se rupe sufletul cand ma gandesc cat de minunat era acolo si ce a ajuns astazi. Si mai dureros si frustrant este ca nu pot face nimic in acest sens. Refuz sa ma duc acolo, pentru ca nu as putea. Este intr-un fel leaganul copilariei mele, este locul in care m-am indragostit de munte pentru toata viata. Prima data am fost intr-o tabara cu domn' profesor Viorel Socol, un mare om de munte din Fagaras. Eram copii. Atunci ne-a interzis sa ne ducem pe "Armasari", dar 2 ani mai tarziu ne-a dus chiar el.. Am colindat toate potecile, am invatat cantece de munte si jocuri de cabana, bancuri si glume de munte si nu numai... dupa care m-am tot dus. Fiind liceana am trait primul bal al bujoreilor - era cabana plina si o atmosfera de zile mari: studenti, oameni de munte, cu voie buna... Cu un an inainte tin minte ca aveam 16 ani si plecasem pe creasta de la Suru iar in ultima zi am ajuns la Urlea si ne-a dat 'nea Costica (Dumnezeu sa-l odihneasca) o ciorba atat de buna... La priciuri am facut cele mai faine chefuri... pe soare sau pe ploaie acolo m-am simtit ca acasa. Imi povestea mama ca a ajuns o data din creasta si era plina poiana - 200 de oameni - a gasit loc de dormit in pod... Iar azi e totul postiu si devastat!! Poate pentru altii care citesc aceste randuri sunt banale amintiri fara valoare, dar pentru mine Urlea este o parte din suflet, cabana si oamenii au contribuit intr-un fel aparte la ceea ce sunt azi. Mi-as fi dorit ca si la 70 de ani sa pot sta cu prietenii o noapte la un foc langa cabana Urlea, sau asa cum zice profu' "Pe mine sa ma ingropati in Urlea". As vrea atat de mult sa pot schimba ceva pentru cabana iubita si ma simt neputincioasa... imi pun nadejdea in Dumnezeu ca Urlea va renaste candva si ne vom bucura din nou de ea - e singura speranta pe care o pot avea pentru Urlea..

Miercuri, 15 noiembrie 2006 - 18:52

babarunca

Din pacate,sunt asa de multe cabane in aceiasi tragica situatie caci numai bunul Dumnezeu mai poate face ceva. Dar haideti sa initiem o campanie de genul,,Salvati Rosia Montana'' pt. ca eu cred ca mai exista o sansa , sper ca mai existe macar o bruma de speranta si vreau sa le arat copiilor mei si cateva cabane in muntii nu doar statiuni si vile de "vedete.

Sâmbătă, 18 noiembrie 2006 - 20:26

iri_sf

Da,n-ar fi rau sa incercam ceva, poate ajungem la un final ceva mai fericit. Eu sint de acord,trebe sa vedem concret ce e de facut.

Duminică, 19 noiembrie 2006 - 20:38

chitaristu

pai ce sa fie de facut? nu prea multe... eventual sa se gaseasca un club montan care sa stranga bani de la oameni, sa faca o campanie ceva de genul "salvati Urlea" , si apoi sa poarte tratative cu propietarul care a lasat-o in paragina.. sa o vanda , sa o dea unora care sa se si ocupe de ea. nu sa o puna in conservare.. pardon, degradare

Marți, 21 noiembrie 2006 - 14:55

adicerna

salvati Urlea.

Miercuri, 22 noiembrie 2006 - 11:46

cristi_dav

gasesc ele ecou si in inima celor ce nu au cunoscut Urlea, este dureros.... dar putem face noi ceva ? Carpati.org ...

Marți, 5 decembrie 2006 - 03:27

gabic

Traiesc aceleasi sentimente. Bravo Iri.

Miercuri, 24 ianuarie 2007 - 18:29

florin83

am fost pt prima data acum o saptamana la cabana urlea. nu vazusem inainte decat niste poze cu ea pe net si citisem ca a murit cabanierul de curand (chiar am vazut crucea pe drum Carpati.org )..
intradevar, arata jalnic.. pacat de ea..

Duminică, 4 martie 2007 - 15:27

ovidiu_sb

prima data am fost la urle in inauarie 2007, si am ramas impresionat de cabana... este extraordinara, nu se compara cu nici o cabana din fagaras... mi se ridica parul pe mana cand citeam din regidtrele din ani 80.... ce ma dezgustat a fost gunoiul gasit in cabana, si dupa ca am citit ultima fila din registru am aflat si de unde provenea..
"clubul de munte" ursul trubadur facuse revelionul acolo... trist. intors in sibiu, am intrat pe pagina acestui club, sa vad despre cine e vorba, si pozele care le-am vazut m-au lasat fara cuvinte (fara cuvinte decente). Au folosit masa de afara pe post de capra de lemne, au urcat cu coltari pe cabana, au facut rapel de pe fereastra podului, pe jos erau sute de resturi de artifici, care nu se vereau cand am fost eu acolo deoarece le acoperise zapada, dar dupa cum au lasat restul cabanei sunt sigur ca nu au strans, au spart 2 geamuri pe care le-au carpit cu ceolofan... ,etc.. asta se alege cu cabana, din vina unor oameni care asta stiu sa faca la munte... imi pare rau ca le-am scris si lor un mail cu aceste atentionari si au scos repede toate pozele de pe site, ca altfel le-as fi postat.... o cabana nu se distruge singura, o distrug oameni ca acestia din ursul trubadur... sper sa se faca ceva cu cabana asta. nu oricine poate sa inceapa o campanie de cenul "salvati rosia montana", sau sa stranga fonduri dar sper ca cei care au aceasta posibilitate sa o faca...
sper sa dea soarele si peste cabanele din fagaras

Miercuri, 14 martie 2007 - 15:42

sascha

eu sambata plec la cabana urlea...o sa dormim in anexa, dar....ma doare sufletul cand ma gandesc la faptul ca si aceasta cabana, la fel ca multe altele, e in paragina...e prea trist...mult prea trist...

Joi, 29 martie 2007 - 17:26

dany
Cort

numai noi romanii suntem capabili sa stricam lucrurile de pret!pacat!Carpati.org

Vineri, 30 martie 2007 - 00:49

urlea2002

Sascha, te rog ca, dupa ce va intoarceti din Urlea, sa imi trimiti pe privat IDul tau de messenger ca vreau sa discutam mai multe. Mercic anticipat si vreme buna!!

Vineri, 30 martie 2007 - 06:35

sascha

nici o problema...o sa facem si ceva poze, daca vreti o sa le postez si pe-aici...sunt extrem de curioasa cum o sa fie...pastram legatura...carari cu soare si voie buna!

Vineri, 30 martie 2007 - 12:19

chitaristu

da sascha, ar fi super sa postezi pozele, sa vedem toti ce mai este pe la urlea...

Vineri, 30 martie 2007 - 17:43

florin83

am si eu cateva poze de acum o luna..

Vineri, 30 martie 2007 - 18:51

urlea2002

Cele cu peisaje le poti posta in galerie, iar dak ai ceva cu starea cabanei, trimite-le pe mail, te rog, la: urlea2002@yahoo.com.Merci!

Sâmbătă, 31 martie 2007 - 05:41

sascha

Ascensiune la cabana Urlea 2007.
Cel mai superb traseu pe care l-am facut vreodata.Una dintre cele mai mari dezamagiri cand am ajuns sus.Cabana in paragina, dezastru total.Este nelocuibil.Am eu oarece planuri si idei despre ce s-ar putea face, dar o sa postez un articol legat de treaba asta.In orice caz, mizerabil arata cabana, scaune rupte, mese la fel, saltele sfasiate, prezervative folosite, ambalaje, resturi de mancare....dezolant!
in anexa, doar camera 5 este locuibila, aceasta aratand chiar foarte bine, cu soba functionala.am improvizat o masa, am mancat, am facut focul.s-a facut atat de cald, incat am dormit in maieu.traseul, repet, este mult mai frumos decat ma gandeam ca va fi.ii dau dreptate celui care a zis ca daca nu ai fost la urlea, nu ai fost nicaieri in fagaras.
urmeaza sa postez zilele astea si pozele cu peisaje.
cine vrea sa ma contacteze pentru alte poze si informatii despre starea cabanei, ma gaseste pe id-ul de messenger sasha_rulz_2005.
va doresc o saptamana frumoasa!

Duminică, 1 aprilie 2007 - 20:50

gabic

Aceeasi situatie si la Sambata (chiar daca erau niste tineri care te serveau cu ceai)

Luni, 9 aprilie 2007 - 19:28

sascha

ganditi-va ca am urcat coltii brezei pe zapada, am ajuns sus si nici macar apa nu am avut.minunat, nu?

Luni, 9 aprilie 2007 - 22:30

kdt_vip

Am citit cu mare mirare cele scrise de domnul ovidiu_sb si ma simt nevoit sa raspund la acuzele nefondate aduse de acesta la adresa Clubului Montan "Ursul Trubadur". Este foarte adevarat ca Revelionul 2007 a fost facut la Cabana Urlea impreuna cu cativa "carpatisti": Mike (mike), Radu (griz), Catalin (catalins), Mugur (mugur_m), Suru si Andrei (andrei) - pentru reamintire se poate citi RT-ul scris de Mike (http://www.carpati.org/jurnal/fagarasul_intram_impreuna_in_noul_
an/437/).

Noi am stat in anexa, in a doua camera (cred ca e nr. 5 – unde apropo, noi am reparat soba si cosul) si in ultima camera (cea de 24 de paturi). Tot atunci, la cabana au mai fost 2 grupuri, care au dormit in cabana (in bucatarie, parter, si la etaj). Am spus-o atunci, o spun si acum, cabana nu arata prea bine (etajul era complet devastat), la fel ca si doua camere din anexa (cele doua in care am stat le-am lasat mult mai curate si aranjate decat le-am gasit).

Despre taiatul lemnelor pe masa din fata cabanei (de unde concluzi asta, nu stiu) nu pot decat sa demonstrez cu o poza (http://ursultrubadur.ase.ro/modules/xg2/index.php?g2_itemId=5550
in care taiem lemnele pe capra (din DEX "Unealt? de lemn cu patru picioare, ?ncruci?ate dou? c?te dou?, pe care se pun lemnele pentru a fi t?iate cu fer?str?ul") care poate parea o masa intoarsa – domnule ovidiu_sb tin sa va informez ca masa din fata cabanei are 4 picioare drepte care sunt ingropate in pamant.

La afirmatia "pe jos erau sute de resturi de artifici, care nu se vedeau cand am fost eu acolo deoarece le acoperise zapada, dar dupa cum au lasat restul cabanei sunt sigur ca nu au strans" nu pot decat sa comentez ca aveti o imaginatie bogata si o deductie imbatabila.

Nu stiu la care 2 geamuri sparte va referiti, erau mai multe cand am ajuns la cabana si numarul lor a ramas acelasi si cand am plecat, iar carpitul cu celofan eu nu l-am observat, dar merita felicitat cine l-a facut.

Inainte de a pleca de la cabana am strans tot gunoiul (care apropo, nu era facut de noi), o parte l-am ars si o parte l-am carat in pungi si saci pana in Breaza, asa ca nu stiu despre ce gunoi vorbiti.

Pe viitor ar fi corect sa va informati mai bine inainte de a aduce acuzatii, eventual sa le si argumentati, noi suntem deschisi la dialog si critici fondate, iar pentru alte informatii ma puteti contacta pe privat.

Marți, 10 aprilie 2007 - 14:50

giou_go

Cum spunea bunica , daca se aude un fasait de tufis nu inseamna neaparat ca a venit ursul , asa ca stimate zeu ovidiu_sb e posibil sa gresesti ,avand in vedere ca 50% din urcatori completeaza registrul. E simplu sa arunci pietre in intuneric , iar daca striga cineva "au" inseamna ca l-ai nimerit. Eu merg de ceva timp cu ursii si niciodata nu au devastat vreo cabana ,refugiu etc. As putea spune ca unii dintre ei sunt "suprazelosi" , si te fugaresc cu pioletul daca arunci o hartiuta, asa ca ma indoiesc ca or fi fost ei vinovatii. Parerea mea e ca ursii ar trebui sa reposteze pozele de la revelion , desi nu cred ca au fost sterse. Cat despre celebra "pe jos erau sute de resturi de artifici, care nu se vereau cand am fost eu acolo deoarece le acoperise zapada" , sigur mai omorasera si cativa turisti ale caror lesuri probabil tot zapada le acoperise . Aceste acuzatii mi se par praf in ochi si bravada. E ciudat ca nu aveti nici o dovada in privinta asta dar ce sa-i faci unii sunt foarte dornici sa arate cu degetul uneori.

Marți, 10 aprilie 2007 - 16:29

andrei

Adaug si eu cateva remarci privind postul domnului ovidiu_sb.

Este cel putin interesant ca faceti niste afirmatii despre cum arata cabana dupa revelion, fara a stii cum arata cabana INAINTE de revelion.

Si eu, alaturi de alti membri carpati.org, am fost alaturi de UT la urlea de revelion, intamplarea face ca am ajuns printre primii si am vazut cabana inainte de a ajunge majoritatea celorlalti membri: mobilier stricat, camere devastate, geamuri sparte.

Cand am ajuns noi, cabana era deja ocupata de un grup, prin urmare UT si noi, vreo 8 carpati.org, ne-am "cazat" la anexa, in a doua camera si in ultima camera. Atunci ambele au fost destul de locuibile, sobele functionau in amandoua (dupa reparatiile de care vorbea kdt_vip).

Legat de taiatul lemnelor pe masa din fata cabanei, aceasta afirmatie mi se pare cel putin nefondata, in fata cabanei existand o capra mult mai utila pt taiat lemnele decat o masa. De ce ar fi fost folosita masa atunci? Nu stiu ce ati vazut in poze, dar eu am participat la toate "sesiunile" de taiat lemne, iar lemnele au fost taiate pe capra, nu pe masa.

Nu vreau sa iau partea UT-ului, vreau doar sa expun cititorilor acestui site ce am vazut ca participant la acel revelion la urlea, ca non-membru ursul trubadur.

Lucrul care m-a surprins si la care chiar nu ma asteptam, in dimineata plecarii, membrii UT au strans mai mult decat gunoiul produs in urma revelionului, iar la coborare mai fiecare avea cate o punga cu gunoaie, pungi ce au fost aruncate intr-un cos jos, la pastravarie. Dupa aceasta actiune, anexa arata considerabil mai bine decat cand am ajuns.

Este pacat cand vezi astfel de acuze intre oameni iubitori de munte, fara a cunoaste oamenii si mai ales fara a cunoaste faptele...

Marți, 10 aprilie 2007 - 17:39

sascha

imi pare rau ca nu am pozele facute in cabana, ca sa pot confirma spusele lui ovidiu_sb...
cabana chiar arata deplorabil, ghirlandele de la revelion inca mai atarna de tavan, pe jos, in cabana, erau doar prezervative folosite si in fata cabanei se vedeau resturi de artificii.
intr-adevar, camera 5 din priciuri arata bine, noi am reparat usa, pentru ca nu se inchidea.imi vine greu sa cred ca un club montan ca "ursul trubadur" ar putea devasta o cabana, mai ales una "legendara" ca urlea.
oricum, ramane de vazut daca se mai poate face ceva cu cabana.parerea mea este ca ar trebui renovata si pus lacat pe ea.atunci, sigur se va sesiza cineva.

Marți, 10 aprilie 2007 - 22:24

artiistu

Sascha NO OFFENCE, dar din 1 ianuarie si pan' la 30 martie cand ai plecat tu nu crezi ca ar fi putut veni cineva dupa Ursi ? Dac astii sa citesti te rog citeste tot ce au scris oamenii anterior, mergi pe pagina ursilor, intalneste-i si dupa aceea vorbeste. Pe bune si fara nici o gluma. carari insorite ! Andrei... Carpati.org

Miercuri, 11 aprilie 2007 - 11:55

ovidiu_sb

un comentariu scurt ca nu am timp acum dar promit sa revin cu explicatii.... vreau sa vad daca cineva din club poate sa nege faptul ca s-a facut rapel de pe geamul podului (si toti stiu ca urlea e acoperita cu sindrila), si s-a catarat cu coltarii pe cabana, pentru ca asta ar fi chiar prea de tot , mai ales ca pozele au fost postate pe site-ul vostru.... de ce nu mai sunt?

Miercuri, 11 aprilie 2007 - 20:13

kdt_vip

Asa cum am raspuns si atunci cand ati intrat la noi pe site (dar se pare ca ati completat o adresa fictiva), ne asumam raspunderea pentru cei 3 carora le-a venit ideea proasta, de la ei putere, de a face rapel din pod. Imediat ce i-am gasit acolo, au fost mustruluiti sanatos si trimisi la plimbare. Pozele au scoase de pe site pentru ca nu ne caracterizeaza si pentru ca nu ofera un exemplu demn de urmat pentru nimeni.

Ce nu inteleg eu este de ce nu ati scris atunci pe forumul de pe site-ul nostru. V-ati multumit sa completati niste acuze la rubrica de contact fara a ne lasa posibilitatea sa explicam absolut nimic (vad ca nu sunteti prea familiarizat cu functionarea forumui, va stau la dispozitie pe privat). Ba mai mult, intr-unul dintre formulare v-ati semnat cu numele fostului cabanier, Costica Dragomir, Dumnezeu sa-l ierte (pe care l-am si cunoscut). Daca ati fi avut atunci curajul sa completati corect datele din pagina contact (nu adrese de genul nuconteaza@yahoo.com si totnuconteaza@yahoo.com), v-am fi lamurit de atunci, insa tonul dumneavoastra si graba cu care ne aruncati in spate toate gunoaiele si distrugerile de la Urlea lasa de dorit.

E foarte usor sa acuzi pe cineva fara sa cunosti cu cine stai de vorba, dar parerile despre un om sau grup de oameni se fac in timp nu doar vizualizand o poza. Imi lasasti impresia ca vreti numai sa gasiti un vinovat nu sa rezolvati problema si acest lucru v-a facut sa ignorati faptul ca pe munte urca multi si doar putini scriu despre ce au facut acolo.

Consider ca in orice grup exista tot felul de oameni. Important e ca in final sa ajunga cat mai multi (toti e imposibil) sa inteleaga si sa respecte legile nescrise ale muntelui. Iar daca o sa aruncam cu noroi si in acei putini oameni, care se straduie sa-i invete si pe altii ce e muntele, pentru fiecare greseala (ignorand tot ce au facut bine) n-o sa ajungem nicaieri. Din pacate, in ultima vreme sunt din ce in ce mai multi oameni gata sa acuze si din ce in ce mai putini oameni capabili sa se bucure de ce e bun si frumos. Sper sa se schimbe rapoartele.

Joi, 12 aprilie 2007 - 09:27

lilian_marius
lilian_mariu..

Probabil "domnul" ovidiu_sb are o problema mare de tot cu ursul_trubadur - si cu tot ce tine de acesta ; nu inteleg de ce se tot chinuie unii prin afirmatii , comentarii pe site-ul ursului la jurnalele postate si pe alte site-uri sa denigreze imaginea acestui grup de muntzomani ; probabil ca dorinta unora de a iesi in fata si de a se afirma ca "salvatori" ai ecosistemului e prea mare si ii orbeste ; si mai sunt unii care stau ascunsi in fata unui monitor si isi dau cu parerea despre tot si toate ca niste experti ce sunt in tot ceea ce e legat de munte , uitand de cand nu au mai pus piciorul pe acesta;
Eu unul zic sa mai incetati cu rautatile si cu aruncatul cu noroi in altii , fara a-i cunoaste macar si fara a stii ce le poate capul , ca unii dintre voi puteti fi caracterizati exact ca intr-un vechi proverb rusesc "Vede paiul in padure si nu vede barna din fata nasului".

P.S. Si acum astept o avalansa de critici si de vorbe de bine coraborate cu "bateri parintesti" pe umar

Joi, 12 aprilie 2007 - 11:54

ovidiu_sb

cum am promis am revenit cu explicatiile si cu scuzele de rigore.. sa incep cu scuzele pentru fraza cu masa, pentru care aveti perfecta dreptate.. vina mea... si cu scuzele adresate unor oameni din club care probabil nu au nimic de a face cu tot ce au postat eu.. inteleg ca fiecare padure are si vreascurile ei... cat despre faza cu artificiile, asta a fost o presupunere, facuta pe baza celorlale gunoaie care au ramas in cabana si in jurul ei.. probabil vom vedea daca e asa mai catre vara cand se va topi zapada... si daca ma insel imi cer scuze si pentru asta , anticipat. acum sa revin cu explicatii... am trimis coment semnat cu nuconteaza, pentru ca nu cred ca e important cine scrie, ci ceea ce scrie, dar NU am folosit numele fostului cabanier... abia atunci ati scos pozele... si acum sa faco recapitulare la primul meu comentariu , ca sa zic asa : rapel pe cabana- adevarat...... taiat lemne pe masa- fals....... catarat cu coltari pe aneza..... adevarat, resturi de artificii- presupinere.... si sa explic si de ce am facut aceasta presupunere.... sala de mese a ramas plina de ornamente si baloane sparte, agatate pe sus, sub scarile din cabana era plin de pungi cu gunoi, bradul de langa cabana era inca inpodobit cu o gramada de chestii (la munte bate si vantul alea nu raman acolo) in anexa intradevar era mai curat dar dar si acolo erau sticle (de ballantine's asta imi amintesc, pentru ca nu vezi prea des pe la munte) masa din hol era plina cu sticle (si pline si goale) de bautura. intradevar, probabil am gresit punand acuzatiile astea in spatele intreului club , dar imaginea unui club este facuta si de membri "buni" si de membri "rai", asta nu e un lucru inventat de mine, asa e. cum tot clubul este laudat si vazut bine pentru realizarile unor membri asa si vice versa, e o moneda cu doua fete.. voi ati sesizat imediat gresala cu capra de lemne si ati sarit la atac.. Da, poate comentariul a fost prea dur, dar cand am vazut ce mandrie prosteasca afisa tipul ala cu polar rosu care face rapel , ca vai doamne ce face el, nu mi sa parut dur de loc... nu ca asta ar fi mai rau decat ceilalti care erau pe cabana cu el, dar nu poti sa-i reti pe toti... inca o data imi cer scuze celor din club care nu au nici o legatura cu astfel de practici. cansider ca am dat explicatile si scuzele de rigore, asa ca asta va fi ultimul meu meu comentariu, (ati scapat de o pacoste) deoarece au aparut oameni care in loc sa aiba atitudinea care trebuiau sa o aiba dupa cele intamplate, au gasit o gresala in comentariu si au facut caz pe seama ei... Din cauza atitudini de genul "eu nu am gresit nimic, voi vorbiti aiurea" care se gaseste la multi oameni arata toate cabanele asa cum arata!
inca un rand special pentru domnul giou_go, vad ca aveti un simt al umorului foarte dezvoltat... dar stati linistit, nu ma consider un zeu, cum ma numiti dumneavoastra cu toata "marinimia", nu ma consider nici montaniard, sau alte apelative care sa-mi creasca orgoliul, sunt doar un om care vrea sa-si bucure sufletul cu ce avem frumos, si care se simte revoltat cand vede ce se intampla cu muntii nostrii....

Joi, 12 aprilie 2007 - 12:41

quijote

mai voi astia cu ursul trubadur, nu va cunosc asa ca nu pot sa ma pronunt...

dar nu o mai dati la intors cu explicatii si explicatiuni.
asumati-va greselile si atitudinile care nu sunt demne de un club montan.
daca ati sters pozele de pe site, nu inseamna ca lucrurile respective nu s-au intamplat...
si cand cativa din grupul cu care mergi pe munte fac rapel si se catara cu coltarii pe cabana, o lasi mai moale cu teoriile despre "legile nescrise ale muntelui"...

...si ne mai plangem de pantofari care arunca punga de la croissant pe unde-apuca...

Vineri, 15 iunie 2007 - 13:11

madalin

Stiri proaspete:
Am dormit la Urlea acum 2 nopti. Cabana e devastata, cu greu gasesti un loc decent sa te adapostesti peste noapte. Una din camerele cabanei vechi (cea mai veche din muntii Fagarasului - anexa, cum i se spune) a fost mai ok, in sensul ca, printre mizeria care domnea am gasit priciuri de lemn in conditii bune, am dat la o parte saltelele imputite de pe ele si am putut pune izoprenele si sacii. Chiar daca ploua prin tavan, in mai multe locuri, am putut sa dormim 5 oameni fara sa ne picure. Desi a plouat non-stop, si torential in cursul noptii.
Problema la Urlea este apa. Nu stiu daca intai a secat sursa de alimentare din curte si apoi s-a paraginit cabana, cert este ca atunci cand faci o ora si un sfert dus-intors ca sa aduci apa cu spinarea, de la cel mai apropiat izvor, e clar ca locul e greu de intretinut...
In cabana mare, doar sala principala de la parter ar putea fi folosita, insa doar ca sala de mese, loc de popas sau de petrecut serile. Intr-un cuvant, la Urlea distrugere totala. Apa, inghetul si vantul vor continua munca lor, si in curand va fi afectata si structura de rezistenta. Acoperisurile sunt compromise oricum...

Luni, 13 iulie 2009 - 11:48

dorina_fagaras
dorina_fagar..

Pentru madalin: nu e nevoie sa faci o ora si un sfert ca sa aduci apa. Exista un parau la 5-10 minute de cabana - probabil fiind iarba mare in poiana nu se mai vede bine poteca, insa dincolo de linia de brazi poteca era lata si foarte vizibila. Ca orientare, trebuie sa strabati poiana spre vest, poate usor S-V si gasesti poteca ce te va duce apoi la paraias. De acolo a fost facuta si aductiunea de apa la cabana, prin tevi, insa si din acestea s-a furat - dupa ce nu a mai fost ingrijita de nimeni cabana.
Tot de pe poteca aceasta se deschide privelistea spre Tara Fagarasului.

Luni, 13 iulie 2009 - 13:34

grindboy_rol
grindboy_rol..

Am inoptat impreuna cu madalin si inca 3 prieteni sambata spre duminica (11-12 iulie) in anexa cabeni Urlea, iar cand m-am trezit si am iesit in poiana sa arunc o privire de ansamblu a cabanei si a locului. Am avut un gol in stomac... un sentiment de melancolie de parca as mai fi fost acolo si acum nu imi venea sa cred ca aceasta cabana este in situatia pe care o vedeam. Involuntar imi cream imaginea posibila a cabanei pline de viata care a fost odata! Am o mare parere de rau ca nu am apucat sa traiesc in aceasta legenda...

Luni, 13 iulie 2009 - 13:37

copilu

Cabana este destul de ok in prezent.. spun ok, nefiind un om pretentios, nici eu, nici cei din anturajul meu. Am stat foarte bine de revelion acolo, 3 nopti fara nicio problema.. Mentionez ca am fost si in Februarie la cabana, alaturi de CPNT, am facut si atunci "reamenajarea cabanei", lucru ce nu se mai vedea prin decembrie, din pacate! Materialele puse de noi au fost furate, arse, ce stiu eu.. asa ca am luat-o de la capat. Cateva cuie si cateva nailoane au facut minuni! E drept, m-am trezit intr-o noapte picurat de apa ce se prelingea pe grinda.. de rev a fost super cald si acolo.. insa am acoperit cu pungi in pod, deasupra camerei si nu am mai avut treaba de atunci, desi a plouat calumea in perioada respectiva. Acoperisul e irecuperabil.. asta ca o paranteza. In rest, merge super fain! Peretii-s in picioare, nu te ploua, nu te bate vantul! Ba mai mult, daca ai un topor si vointa, faci sauna acolo! Doboraturi sunt o gramada.. sobe .. le numeri pe degete (3 in total : 2 in anexa si una in cabana) toate 3 erau functionabile.. nu mai e ca inainte, sunt convins de asta.. si mi se pare normal sincer.. traim in romania! La ce va asteptati? Insa e mai spatioasa decat un refugiu.. nu se pot compara cele 2. Am fost si voi mai merge cu siguranta la Cabana Urlea. Promit ca de fiecare data sa fac cate putin, atat pentru confortul meu, cat si al celorlalti ce vin dupa mine.
Ce nu mi-a placut la aceasta cabana.. evident.. cei ce au furat totul nu au procedat corect dar ei pentru asa ceva au mers acolo!Dar.. o gramada de insemnari si toate cele prin camere! Peretii-s plini de mazgalituri de la asa zisi oameni ai muntelui.. nu ma mira, insa nu mi se pare corect! Mergi acolo sa locuiesti pentru o noapte, 2 3.. dar nu devastezi locul considerandu-te buricul pamantului, sa vada toata lumea ca tu ai cucerit si regretata cabana Urlea.. in acest sens, am lasat un caiet acolo.. si un pix.. nu am trecut nimic in el, special pentru cei cu astfel de ganduri.. ai 48 de file sa mazgalesti.. lasa peretii in pace! Un lucru ce mi-a placut si nu l-am observat in primavara: un indicator catre paraias.. foarte inspirati oamenii.. desi pe sagetuta scria in engleza.. felicitari!
Creste insorite tuturor!

Marți, 19 ianuarie 2010 - 15:17

meles

Se pare ca va fi reconstruita. Este o cabana de vis...un loc de vis. Imi si imaginez cum era in perioada de dinainte de 1918...cate intamplari nu s-au petrecut acolo. Eu unul, o am in minte si in suflet, ca un loc de unde atunci cand plec, ma readaptez cu greu.

Miercuri, 25 mai 2011 - 15:52

gabic

cine se inhama la aceasta munca de reconstruire?