Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Octombrie 2024
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Noiembrie 2024
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Online

Vremea
Varful La Om (Piscul Baciului
Muntii Piatra Craiului

SCURT GHID DE EVITAT NEPLACERI (pe relatia Aosta- Chamonix)


Desi ramasesem cum ca peregrinarile mele prin Valea Aosta ar putea fi o trilogie, dupa consultari cu autoritatile in domeniu :), am socotit sa inchei sub forma acestui mic ghid de evitat neplacerile. Deci, dupa o pauza de-o saptamana am peregrinat pe Valea Aosta vizitand castelele ce au putut fi vizitate.Daca aveti mai mult timp dupa o tura pe Mont Blanc (sau Gran Paradiso) va recomand sa popositi macar o zi sa vizitati Aosta si castelele situate in apropierea acestei localitati.Nu va va parea rau! Noi am ajuns la Campingul Ville d’Aosta (Italia) si am ramas profund neplacut impresionati, fata de campingul Illes de France (Franta).Inainte de toate atmosfera ne-a facut sa ne inchipuim cam cum ar fi intr-un ghetou.Unde erau linistea si discretia? In Franta se vorbea in soapta si-n miezul zilei. Nimeni nu se zgaia la tine si intalnirile pe aleile campingului erau un schimb gratios de politeturi. In Campingul Ville d’Aosta erau, in stanga, o sleahta de tigani, aciuiti intr-o rulota. Pareau acolo dintotdeauna. In dreapta, trei mame, aprig de tinerele, cam de aceeasi etnie, cu odraslele lor, savurau realitatea cam la aceleasi cote cu grupul din stanga. Dincolo de mamele cu pricina mai era o rulota cu personaje ce pareau o fratie intru „colectionarea” fierului vechi. Noaptea s-au cantat cantece de inima albastra , de catanie, de dor si de suparare. Se pare ca linistea celorlalti din camping functiona mai bine cu un pic de atmosfera! Nu cred sa le fi scapat ceva din inventar cat am montat cortul. Asta a determinat contrareactia noastra. Nu m-am miscat de langa cort mai mult de doua ori in acea zi, si doar cand fiziologia a invins indarjirea sa a nu ma lasa lucrat de sfanta realitate;). Desigur, cu lasarea Inei pe redute. A fost cea mai lunga zi!Cred c-am fumat un pachet de tigari pana seara. M-as fi luat la hartag cu Ina, ca ea a fost cu ideea pacostei de castele dar era si ea destul de speriata. A doua zi, de dimineata, cortul era strans si am reconfigurat, plecand in Sarre, la un camping de trei stele. Si uite asa s-a nascut ideea acestui mic ghid.

 

Deci:

 

- in Italia si Franta e pauza de pranz de la 13 la 15. Si mie imi plac pauzele lungi si dese (calea marilor succese). Insa, in Le Fayet era o singura „alimentara” din care s-ar putea cumpara apa. Si culmea, nu functionau nici automatele din gara. Singurul market care functiona „non stop” (adica de la 8 la 19, o mare victorie a capitalismului) e in Passy, la 6 km de Le Fayet, o plimbare placuta daca stii zona . Cand sunteti acolo ar fi cu mult mai bine sa aveti in vedere si acest aspect. Pe noi ne-a incurcat asta mai tot timpul, caci si noi eram consecventi in a uita de acest aspect.

 

 - atat in Italia, cat si in Franta, trenul e mai ieftin decat autocarul. Daca circulati cu trenul, nu uitati sa validati biletul inainte de urca in tren , aparatele de validare fiind , cel mai adesea, pe peronul garii. Biletul , nevalidat, e valabil 30 de zile de la data cumpararii. Deci, nu va faceti probleme daca ati pierdut trenul.Important e sa nu pierdeti biletul:).Trenurile private nu necesitatea validarea biletului.Treaba e ca nu prea stii care sunt alea private.Cel mai bine e de intrebat.In Franta,de la Le Fayet am vazut plecand un singur tren privat si ca sa va fie mai usor, biletele la aceste trenuri nu pot fi validate in aparatele de validat.Deci, daca cumparati un bilet de la aparatele automatele de bilete si nu va este validat de aparatul de validat biletul, acel bilet e la un tren privat. Va va fi compostat in tren de catre controlor.E necesar sa aveti bilet, caci prin Franta si Italia nu exista institutia "nasului" si amenzile sunt generoase.Am vazut insa cum trenul ce circula spre Saint Gervais, dinspre Chamonnix, a oprit pe linie , intre statii,sa recupereze doi turisti, fiind chiar intrebati de conductor daca nu vor sa ia trenul spre Saint Gervais,acestia cumparand bilet de la controlor.(desigur, trenul nu se deplasa cu viteza luminii si Franta a ramas pe alocuri o tara bonoma ca-n reclamele de la Stella Artois)

Deasemenea, daca nimeriti in pauza de pranz, sau seara, dupa program, puteti cumpara bilet de tren de la aparatele automate postate in gari in acest sens.Sunt destul de usor de utilizat si functioneaza.

 

- daca aveti nelamuriri in legatura cu orice legat de turism, intrati in primul punct de informare turistica (astea sunt deschise si pe perioada pauzei de care am amintit).Gratuit, vi se pun la dispozitie o harta a zonei si un mic ghid. In ghid gasiti informatii de tot felul despre campinguri, obiective turistice, mijloace de transport. Va sfatuiesc sa alegeti campingul in functie de facilitati, fara sa va zgarciti la 3-4 euro pe zi. Alternativa s-ar putea sa va strice vacanta.

 

- in week - end cursele locale nu circula intre localitati si pentru cele dintre Courmayeur si Aosta trebuie sa stati in statiile lor (au pe stalpul statiei sigla firmei). In caz contrar veti admira din statiile curselor locale cum aceste autocare elegante trec maiestuoase pe langa voi, neimpresionate de gesturile voastre prin care indicati ca circulati in aceeasi directie. Regulile e reguli, bre! M-am intrebat si eu ce clienti ar putea fi „furati” sau ce concurenta neloiala s-ar face curselor locale de vreme ce acestea tot nu circula in w.e.?! Dar mi-am adus aminte ca-s in tara lui da Vinci si unele subtilitati ale gandirii latine ar putea sa-mi scape;)

 

- la tramvaiul din le Fayet, la statia Nid d'Aigle, angajatii sunt setati spre functionare pe doi bitzi.Unul e pentru bilet si celalalt e pentru rezervare la trenul cu pricina. Deci, nu uitati de rezervare (un cartonas, pe culoare, asociat unui anumit tramvai, care au si ele nume.De cand eram prunc m-au enervat jocurile cu cartonase colorate.Asta de la Nid d'Aigle e surprinzator de enervant...pentru ca daca incerci sa iei tramvaiul mai rapid decat sunt ei obisnuiti sa perceapa realitatea, treaba cu rezervarea e discretia pana la urmatorul tramvai...ca-n bancul cu ala ce mergea prin desert si n-avea cravata.Daca toate astea s-ar intampla prin gara din Paris as socoti ca cel ce-mi vinde un bilet la un tren ce-l pierd, ar fi indreptatit sa nu se intrebe daca biletul ramane valabil pentru urmatorul tren.Ca daca am pierdut trenul spre Geneva, poate m-am razgandit si vreau sa plec spre Marsilia. Dar la Nid d'Aigle, unde exista un singur tren si o singura directie indoiala rezervarii la trenul urmator celui pierdut ar putea sa nu si-o puna doar o minte extrem de odihnita). Uneori e mai importanta chiar decat biletul.Asa ca fiti extrem de atenti si la rezervare! Cum nu-mi refuz darul gandirii, m-am intrebat la ce ar folosi rezervarea, caci e clar ca n-ar folosi numai pentru enervarea turistului! Initial, am chitit in mintea mea cum c-ar folosi sa nu se aglomereze trenul dar realitatea m-a sfidat in acest aspect caci mai toate trenurile erau pline la coborare precum erau alea cu evreii in drumul lor spre Dachau. Apoi am socotit ca ar urmari castigul firmei si aici poate c-am ghicit cate ceva pentru ca unele trenuri se anulau din lipsa de clienti, desi clienti erau dar nu cat sa se umple trenul conform algoritmului castig/pierdere, eficientizata la maxim.Deci, nu uitati rezervarea, caci interesul castigului la maxim trece uneori peste bucuria turistului de a fi in zona.In fond, nici nu dureaza prea mult si asta face calvarul suportabil, desi pretul e de lux (25 euro de persoana).Mai e un pont: la coborare aveti grija la locul unde va puneti rucsacul in tramvaiul de la Le Fayet si la ce aveti in el pentru ca supraveghetorii va indeamna, cu o starunita ce nu poate fi refuzata, sa-i asezati in stiva.Daca sunteti doi, secretul ar fi ca unul sa mearga in fata, sa ocupe locuri, iar celalalt sa urce in tramvai mai pe la urma si-n felul asta rucsacul o sa fie , cat de cat, deasupra.Sau scoateti din rucsac, in prealabil, ochelarii si tot ceea ce e mai fragil.

 

- la refugiul de la Gouter sau Tette Rousse pretul la „peluza” (adica pe jos) e acelasi cu pretul unui pat. Si , desigur, nu vi se elibereaza vreo chitanta pentru ceea ce cumparati acolo (cazare sau masa) desi o zi acolo costa in jur de 68 de euro, fara masa de pranz. Si probabil e un gest extrem de subtil, ca n-am vazut sa se elibereze vreo chitanta cuiva.Desigur, si eu eram distras de alte trebi pe acolo. Daca mergeti pe sponsori ar fi bine sa aveti in vedere acest aspect!Si eu am socotit ca, probabil, evaziunea fiscala e cazuta in desuetitudine in Franta.

 

-  fiti atenti tot timpul la actele de identitate si la bani. Desi noi n-am avut incidente, prin gari (incepand cu Ivrea si terminand cu Piacenza) mai circula fauna.

 

- daca vizitati castele, nu puteti face asta decat cand se formeaza un grup de 10- 12 vizitatori si fotografiatul/ filmatul sunt interzise. Au sisteme de supraveghere video si daca nesocotiti regula va veti face de ras!

 

Succes in turele voastre pe acolo!



Sâmbătă, 22 octombrie 2011 - 14:11 
Afisari: 6,552 


Postari similare:





Comentariile membrilor (6)

mkcp
mkcp
Busola
 
1
Cu regret:

"- in Italia si Franta e pauza de pranz de la 13 la 15. Si mie imi plac pauzele lungi si dese (calea marilor succese). Insa, in Le Fayet era o singura „alimentara” din care s-ar putea cumpara apa. Si culmea, nu functionau nici automatele din gara. Singurul market care functiona „non stop” (adica de la 8 la 19, o mare victorie a capitalismului) e in Passy, la 6 km de Le Fayet, o plimbare placuta daca stii zona . Cand sunteti acolo ar fi cu mult mai bine sa aveti in vedere si acest aspect. Pe noi ne-a incurcat asta mai tot timpul, caci si noi eram consecventi in a uita de acest aspect."
- eronat! La 200m de statia de cremaliera, pe langa o farmacie, este un soi de minimarket deschis "non-stop" cu de toate pentru toate buzunarele.

"- la refugiul de la Gouter sau Tette Rousse pretul la „peluza” (adica pe jos) e acelasi cu pretul unui pat. Si , desigur, nu vi se elibereaza vreo chitanta pentru ceea ce cumparati acolo (cazare sau masa) desi o zi acolo costa in jur de 68 de euro, fara masa de pranz. Daca mergeti pe sponsori ar fi bine sa aveti in vedere acest aspect!Si eu am socotit ca, probabil, evaziunea fiscala e cazuta in desuetitudine in Franta. "
- Sunt vreo 5 persoane pe site care au fost in aceeasi perioada cu mine si pot confirma urmatoarele: o noapte de cazare acolo costa intre 29 si 34 de euro (depinde cu cine mergi) si se elibereaza chitanta. O masa (un fel de mancare) la pranz costa intre 9 si 19 euro. dimineata costa 13 euro o omleta cu de toate - absolut delicioasa!. O omleta normala costa 9 euro. Inca am chitantele pastrate si in afara de asta am si poze cu preturile Carpati.org. Un ceai 3.80 E, O bere la tete rousse 4.20 E, o coca cola la doza, 3.90 E

- rezervarile la TMB sunt - in mod special - pentru grupurile conduse de ghizi.


Buna intentia, laudabila dar informatia lasa de dorit. Nu ar fi mai util sa le spui cand si cum sa treaca Le Grand Couloir care a facut in primele 12 zile ale lunii august 7 morti? Sau cand sa urce pe varf ca sa nu prinda aglomeratie?


Luni, 24 octombrie 2011 - 00:31  

zentai
zentai
Coarda
 
2
Je ne pas regret rienCarpati.org

Rezervarile la TMB nu sunt facute de ghizi.Pur si simplu, vis-a vis de gara din Le Fayet e un mic chiosc cochet, din lemn si de acolo se poate lua bilet fara nici o problema si fara nici o treaba cu ghizii din Saint Gervais sau de aiurea!

Informatia plasata de mine pe site are in vedere ceea ce poate au omis sa spuna altii.Si daca nu erau glumele scarboase legate de romani, prin Franta, poate ca nu m-as fi exercitat cu toate asteaCarpati.org.Dar afirm mereu ca romanii nu sunt cu nimic mai prejos decat vesticii, ba chiar pe alocuri, cu mult mai buni.

Mi-e imposibil sa cred c-as putea fi vreodata indreptatit sa spun cuiva cum si cand sa treaca pe la Grand Culoir, avand in vedere ca nu am trecut decat de doar doua ori...Dupa mine, a doua zi, au murit doi, de-i cautau cu elicopterul pe ghetarul de langa Tette Rousse, luati de o avalansa de pietre.Si eu am povestit in RT cum stateam crucit, c-as fi jurat ca la Culoar era o coarda galbena si ochii mei vedeau o noua sufa de otel si ca am fost ajutat de un ghid din Slovenia, care si el a precizat ca pe unde trecea sufa de otel erau multe morene.Dar cu atentie sporita, increzator si cu ceva stapanire de sine poate trece oricine.Daca am trecut eu, nu vad de ce ar fi o problema pentru altii!Nu sunt cu nimic mai deosebit decat altii iar Grand Culoir nu e o problema in sine si nici o ruleta ruseasca, cum se insinueaza cel mai adesea!

E greu de spus cand sa urce cineva pe varf ca sa nu prinda aglomeratie, Mont Blanc fiind un munte destul de "uzitat".Cred ca nisele de timp in care nu sunt foarte multi montaniarzi in drumul spre varf se suprapun peste alea in care in care este si extrem de periculos (in timpul amiezii, pe viscol etc).

Nu vad de ce ar deranja pe cineva ca mai urca grupuri sau coboara!Asta da un anumit sentiment de pace, de solidaritate.Pe mine , sincer, nu m-a deranjat.Era fiecare cu job-ul lui si la urcat nu era timp nici macar de injuraturi cat de cat duioase...macar ca ar fi avut chef cineva de asta!Am depasit un grup de francezi si pe polonezi si nimeni nu ne-a luat-o de rau pentru asta.Nici nu am incurcat, nici n-am fost incurcati.Si noi am fost depasiti, la randul nostru de altii.Nu era o intrecere care sa ajunga primul pe varf.Fiecare are ritmul lui si asta e!

Eu sfatuiesc pe oricine are posibilitatea sa urce Mont Blanc-ul, s-o faca.E un munte extraordinar de frumos, trecand peste micile neajunsuri care doar sunt in fiecare tura la extern!.E un munte sublim!

In informatiile mele, am incercat sa adaug ceva peste ceea ce se stie deja.Poate de asta par...incomplete!Dar am socotit ca cine urca pe Mont Blanc, isi face temele si citeste bibliografiaCarpati.org


Luni, 24 octombrie 2011 - 09:27  

mkcp
mkcp
Busola
 
3
Da, de la chiosul ala am luat si noi bilete iar la al doilea vagon era nenea cu rezervarile. Acolo au urcat 2 ghizi cu vreo 16 oameni. Unul din colegii nostrii l-a intrebat pe "vatman" cum se fac rezervarile si care e treaba cu ele. Raspunsul a fost simplu: sunati cu 2 zile inainte si aveti locuri pe banci. Dupa aia ne arata si afisul pe chioscul ala din lemn cu aspect "retro".

Cu Grand Couloir, sunt multe de spus... ora la care e mai bine sa urci, cand e bine sa eviti... etc etc etc. Pe noi ne-a intampinat o stanca maricica (cam cat un frigider mai mic). Pe altii i-a intampinat o avalansa si i-a luat elicopterul. Cristi Popa - Ghidul pe acest site, cobora cand noi am ajuns la Tete Rousse si ne zicea ca nu a prins pietre cazand...

Apoi, cum trebuie tratat cu gardienii de la Gouter in privinta cazarii, cum sa faceti rezervarile a.i. sa nu fie anulate, in beneficiul unor ghizi montani, etc etc etc.

Sunt multa variabile de luat in seama: sa mai punem la socoteala ca daca ajungi pe un vant puternic, nu iti convine sa stai sa coboarea cine stie cate grupuri pe "le bosses", pentru ca "poteca" aia nu are mereu juma de metru latime... Un grup de romani venit la o saptamana dupa noi s-au oprit la 200m de varf din motive de asteptare si de vant puternic.

Cu preturile cum ramane? Carpati.org


Luni, 24 octombrie 2011 - 09:46  

zentai
zentai
Coarda
 
4
Inseamna ca noi am avut noroc, pentru ca nu ne-a intrebat nimeni de nici o rezervare si am stat pe banci, atat la urcat , cat si la coborat!

Stiu ca se poate intampla sa fie oarescare neplaceri, atat la baza sau la refugii, cfat si in drumul spre varf.Eu am luat totul ca atare.Cred ca asa e cel mai bine!ca daca bagi in seama toate alea...se duce dracu bucuria.

Ne-am contrazis la preturi?Carpati.orgdaca adaugi cazarea, micul dejun si cina ajungi taman la vreo 60 de euro si ceva.Nu am inteles de ce dormitul pe jos e socotit la acelasi pret cu dormitul in pat?!Asta, mie mi s-a parut o golanie, ieftina si de asta facila.Nu mai spun ca la coborare, in prima statie de dupa Nid d'Aigle o batranica cu nepoata ei nu li s-a permis sa urce in tramvai (nimeni n-a coborat) spunand ca este prea aglomerat, ca la urmatoarea statie sa se gaseasca, totusi, loc pentru doua papuseleCarpati.org..ceea ce e chiar jegos raportat la "grandoarea" franceza!Carpati.org.Mici amanunte...ce ar face sa cada totul in prozaic.Dar tragem usor aer in piept si admiram peisajul.In fond, nu tre sa lasam ca altii sa-si verse mizeriile in sufletul nostru.Parerea mea!


Luni, 24 octombrie 2011 - 10:08  

mkcp
mkcp
Busola
 
5
"Nu am inteles de ce dormitul pe jos e socotit la acelasi pret cu dormitul in pat?!Asta, mie mi s-a parut o golanie, ieftina si de asta facila." Asta e o mare tampenie si golaneala franceza. Total de acord cu tine.

Nu vreau sa spun cum am fost noi tratati cand am spus ca suntem romani (cica pentru ca niste jegosi de alti romani lasasera mizerie cu cateva zile inainte)...

Daca nu ar fi Mont Blanc as prefera oricand Austria cu alti oameni, net mai civilizati si mai educati, mai binevoitori (la Erzherzog Johann Hutte si in Heiligenblutt cel putin)


Luni, 24 octombrie 2011 - 10:22  

zentai
zentai
Coarda
 
6
Eu n-am avut interactiuni in care sa mi se insinueze cum c-ar fi deranjati c-as fi roman (probabil ca m-au "citit" c-as fi reactionat bizar...).Te asigur, ca am stat peste zi, si toti turistii lasa o mizerie ingrozitoare.Am vazut fracezi care fumau pe holul acela mic de la intrare in Gouter si aruncau chistocul pe jos..asa ca...

Perfect de acord cu tine...Austria e o tara exact pe gustul meu!Carpati.org.Si am si eu amintiri placute de pe acolo...


Luni, 24 octombrie 2011 - 11:01  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0630 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org