Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Noiembrie 2024
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Decembrie 2024
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Online

Vremea
Varful Stevia
Muntii Baiului

Pazea!!! WB + MACRO!!! :)

Bun gasit tuturor si "Hai la circ!" :D

Pentru inceput, trebuie sa va spun ca gasesc pe acest site fotografii remarcabile, care imi bucura sufletul si ma lasa paf! :), si inca de mai mult timp, ma fascineaza operele veteranilor acestei arte - care nu dispuneau de tehnica performanta dar au realizat lucrari inedite ce dainuie si astazi -, si ma refer la Dorothea Lange, Margaret Bourke-White, Andreas Feininger si, de curand, romancutul Alex Axon! :)

Datorita lor, imi dau bine seama de calitatile unei fotografii si fac diferenta dintre ea si o poza oarecare! Mai am insa de invatat cum sa o fac si eu! :)

Dispun de un Fujifilm Finepix A800 (tocmai luat) - asadar, nu mare lucru fata de ceea ce are lumea pe aici si nici nu trebuie mai mult pana prind cum merge treaba! :)

Salut cu bucurie si entuziasm invitatia stimabilului Andrei Dudescu la workshop si am pus in aplicare sugestiile sale! Sper ca am inteles cum si ceea ce am de facut cat mai correct, si ca nu am luat-o pe aratura... Daca da, ma intorc din "drum"! :)

Asa ca ieri dupa-amiaza (ca sa folosesc lumina asfintitului! :D) m-am jucat in propria curte, alergand pisica, umbland dupa furnici, gaze si flori in miniatura!!!

Sa vedeti ce a iesit mai jos!!!

Pentru WB: Aparatul dispune de posibilitatea de adaptare automata pentru peisaje, imagini in miscare, reducerea ochilor rosii, marire a cadrelor.... In brosura care il insoteste se pare ca ar exista si posibilitatea manuala de setare dar nu am gasit-o inca; voi mai incerca pentur ca totul sa fie facut ca la carte! Ce am facut, in schimb: am trecut aparatul in modul automat, am renuntat la blit si am utilizat peretele pe post de reglator de luminozitate!

Pentru MACRO: Aparatul are un buton "macro" de care am uzat. Apoi, m-am folosit de zoom, indepartandu-ma cat mai mult de "modele", pana la punctul de la care nu se pierdea claritatea imaginii. Am incercat sa scot imagini de stilul "inainte - dupa" pentru a se vedea efectul si diferenta!

Astept, pareri, sugestii si critici (dar nu prea dure! :D) si promit sa bag la cap! Multam frumos! :D

Gabriela Petrisor


1. WB


a)


Carpati.org

Carpati.org


Carpati.org


b)


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


2) MACRO


a)


Carpati.org


Carpati.org


b) Toate luate de la distanta de 10 - 15 metri.


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


c) De la o distanta de 20 metri!


Carpati.org


d) De la o distanta de cca. 5-7 metri.


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Carpati.org


Cam asta e! :D



Luni, 30 iulie 2007 - 16:50 
Afisari: 3,694 


Postari similare:





Comentariile membrilor (21)

andrey
andrey
(admin)

 
1
Sa inteleg ca la nici o imagine nu ai setat WB-ul ?


Marți, 31 iulie 2007 - 10:22  

gabriella
gabriella
Caraba
 
2
Mda, am facut doar ceea ce am precizat la primele doua exemple!!! Incerc inca sa ma prind cum si daca se poate asa ceva cu Vic! Am vrut sa fac asa cum ai indicat tu, sa utilizez functiile manuale din meniu dar nu le-am gasit! Tot ceea ce tine de manual (pana acum) sunt mutarile (automate) in functie de locatie si ce vrei sa pozezi! La macro am utilizat blit-ul pentru ca imi dadea o imagine mai clara - deja se lasa seara!


Marți, 31 iulie 2007 - 10:39  

gabriella
gabriella
Caraba
 
3
Aaaa, iar panoul cu instructiuni a fost facut vineri de dimineata, in drum spre birou!


Marți, 31 iulie 2007 - 10:41  

andrey
andrey
(admin)

 
4
Din ce am citit se pare ca tu nu poti seta WB in mod manual. Ai 5 presetari automate. Asa este sau ma insel eu ?


Marți, 31 iulie 2007 - 11:20  

gabriella
gabriella
Caraba
 
5
Nu, ai dreptate! Deci ma pot culca pe o ureche, nu, ca sa zic asa? Carpati.org Tocmai de aceea intreb daca ceea ce am facut eu se poate numi WB?


Marți, 31 iulie 2007 - 11:27  

andrey
andrey
(admin)

 
6
Se poate numi testarea WB-urile presetate ale aparatului ! In nici un caz nu este o setare manuala in functie de conditiile concrete la locul unde ai fotografiat (asta urmaream eu in articol ) ! Carpati.org


Marți, 31 iulie 2007 - 11:41  

andrey
andrey
(admin)

 
7
Oricum iti multumesc pentru efortul tau de a posta aceste rezultate si iti doresc multa bafta pe viitor ! Carpati.org


Marți, 31 iulie 2007 - 11:47  

gabriella
gabriella
Caraba
 
8
Asa ma gandeam si eu! Carpati.org Dar, trist este ca nu-ti prea da alternativa si tot aparatul face treaba, atata doar ca ii dai comanda, fara sa ai o influenta propriu-zisa! Cel putin, stiu cu ce se mananca acum si ce calitati trebuie sa aiba Victor-ul viitorului! Nu-mi ramane decat sa tot fac teste! Cat despre terminologie, este binevenita pentru ca am tot intrebat in stanga si in dreapta si multi "cunoscatori" mai mult m-au incurcat decat sa imi dea explicatii concrete si corecte! Merci din suflet Andrei pentru tot si pentru ca iti iei din timpul tau si-asa limitat! Carpati.org

Pacat ca cei care dispun de posibilitatea de a seta WB-ul nu posteaza pe site! Ar fi super interesant si distractiv! Carpati.org


Marți, 31 iulie 2007 - 11:49  

andrey
andrey
(admin)

 
9
Daca ai posibilitatea de a folosi modul prioritar diafragma te invit sa faci teste conform ultimului articol postat si sa vedem care este cea mai sharp diafragma a lui ! Carpati.org


Marți, 31 iulie 2007 - 11:56  

gabriella
gabriella
Caraba
 
10
OK! Imi plac aceste provocari la nebunie! O sa iau fir cu fir articolul si pe dl. Victor si vin cu rezultatele! Carpati.org


Marți, 31 iulie 2007 - 12:00  

valearea
valearea

 
11
WB automat lucreaza in general bine sau acceptabil in lumina naturala, aproape foarte bine in lumina naturala puternica. Nu te necajii! problemele adevarate cu el apar la lumina becului incandescent sau a lampilor cu sodiu si mercur.
Eu pot seta WB la aparatul meu, dar nici asta nu garanteaza rezultate exacte, setarea este comandata de un soft si fiecare producator are ideea lui despre temperatura de culoare potrivita. de asemenea, timpul de expunere ales afecteaza temperatura de culoare. Multe camere scot fotografii grozave cu WB automat, Fuji se pricep foarte bine la culori, ca sa nu mai spun ca, uneori, o fotografie in culori mai calde arata mai bine decit originalul asa cum il vezi cu ochiul liber. Bafta, fa cit mai multe fotografii !


Luni, 6 august 2007 - 11:21  

gabriella
gabriella
Caraba
 
12
Merci muuuuuuult pentru acest punct! E de retinut si da, am remarcat si eu ca Fuji scoate niste culori nemaipomenite! Carpati.org

Totusi, arta fotografica este nemaipomenita si imi doresc mult sa prind toate "chichitele"! Ma fascineaza si mi se pare o mare realizare a omului de a reusi sa transfere ceea ce el vede in imagini graitoare care sa transmita aceleasi simtaminte! Carpati.org


Luni, 6 august 2007 - 11:45  

valearea
valearea

 
13
Ai spus bine, "sa transmita simtaminte". asta-i esential la o fotografie. Capacitatea unei imagini de a-ti induce o anumita stare mie mi se pare mai importanta decit detaliile tehnice. Fiindca undeva , mai sus, spuneai ceva despre lipsa de familiarizare cu termenii spacifici, daca-mi permiti, enumar citiva:
- temperatura de culoare sau echilibrul de alb sau WB = caracteristica unei culori de a arata diferit in diferite surse si intensitati de lumina. Un rosu arata intr-un fel in plin soare, altfel la umbra, altfel la semiintuneric, ochiul nostru stie ca e rosu, dar aparatului trebuie sa i se spuna. asta face reglajul de WB. Din temperatura de culoare poti manevra atmosfera unei fotografii.
- focalizare: reglarea distantei focale intre lentile in asa fel incit imaginea sa se formeze exact pe senzorul aparatului, rezultind fotografii perfect clare si cu o mai puternica impresie de profunzime.
-contralumina: sursa luminoasa, de obicei puternica. aflata in spatele subiectului(obiectului) ce urmeaza a fi fotografiat. Atentie la timpul de expunere, trebuie pus de acord cu luminozitatea subiectului si nu cu cea inconjuratoare. (uneori e foarte dificil..)
atit, nu vreau sa te plictisesc. fa sute de poze, multe lucruri le vei descoperii singura, experimentind. Succes!


Miercuri, 8 august 2007 - 18:02  

gabriella
gabriella
Caraba
 
14
Aham!Carpati.org Si eu sunt de acord si de aceea nu imi este greu sa fac diferenta dintre o fotografie si o poza obisnuita pentru ca dincolo de a privi o imagine incerc sa captez mesajul ei - la fel ca la un tablou - chiar si cu motiv abstract! Carpati.org

Merci pentru terminologie si nu m-am plictisit! Dimpotriva! De-acum incepe interesantul! Carpati.org Voi continua sa experimentez si sa ma bucur de ceea ce descopar! Multam! Carpati.org


Miercuri, 8 august 2007 - 19:08  

erneszt
erneszt

 
15
Pentru a seta W.B. trebuie sa cauti undeva in meniu submeniul White Balance ,dupa care schimbi setarea in functie de cerinte la Sunlight ,Tungsten ,Fluorescent ,Light Bulb.Eu am avut (tocmai s-a stricat )un aparat Medion de 4.1Megapixeli -nu era ceva de marca -la care am avut posibilitatea de a schimba W.B.(Sunlight, Fluorescent si Light Bulb). Pe mod automat mai facea figura de a schimba WB de la o poza la alta atunci cind faceam fotografii iarna cu cer intunecat .(Normal ,cind am observat ce se intimpla ,am pus pe manual setarea WB -pe sunlight -,si nu mai aveam probleme.


Vineri, 17 august 2007 - 13:22  

erneszt
erneszt

 
16
Nu m-am exprimat foarte bine -pozele respective am facut iarna cu cer noros.


Vineri, 17 august 2007 - 13:24  

gabriella
gabriella
Caraba
 
17
OK!


Vineri, 17 august 2007 - 13:42  

cris
cris

 
18
un aparat foto este doar o unealta (mai rudimentara sau mai complexa)deci nu el hotareste unde sa mearga si ce sa "ochiasca"Multe poze obisnuite,care cu trecerea timpului unele vor deveni fotografii.


Miercuri, 29 august 2007 - 03:24  

gabriella
gabriella
Caraba
 
19
Sa stii ca ai dreptate, Cristi, il am pe Victor de o luna si jumatate. Am facut poze cu el cu duiumul si am inceput sa ma prind de multe lucruri. Sa speram ca foarte curand ma pot prezenta cu fotografii caci deocamdata le pastrez la statutul de simple imagini si poze. Carpati.org


Miercuri, 29 august 2007 - 09:29  

miparv
miparv
Rucsac
 
20
8,3 Mp ar trebui sa te satisfaca ... ma mir totusi ca are numai 3X zoom optic.


Vineri, 28 septembrie 2007 - 19:01  

gabriella
gabriella
Caraba
 
21
Mda, deocamdata e fain. Pe viitor... Imi cresc "urechile" (adica pretentiile) Carpati.org Si eu as fi vrut un minim 5X zoom optic dar e bine pentru moment! Cel putin, am cu ce sa ma joc si sa ma antrenez, nu?


Vineri, 28 septembrie 2007 - 20:07  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0683 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org