Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Septembrie 2024
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Octombrie 2024
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Online

Vremea
Varful Hodrancusa
Muntii Padurea Craiului

Pacat...

In general, nu ma amestec.

 

Nu ma amestec, pentru ca nu e treaba mea, pentru ca nu ii cunosc sau pentru ca nu am fost acolo, ca sa pot judeca - si asta in mod public.

 

Daca ma amestec, ma trezesc cu o injuratura sau cu o jignire, pe care o inghit cu greu si care ma afecteaza zile in sir, pentru ca nu inteleg cum poti jigni pe cineva pe care nu cunosti si care practic nu ti-a facut nimic rau. Daca nu ma amestec, sunt acuzata ca ar trebui sa iau atitudine, ca sunt lasa sau ca nu am coloana vertebrala.

 

Eu nu tin cu nimeni... nici cu mustaciosul carcotas, nici cu temerari; nici cu Carpati, nici cu adeptii lui Guru; nici cu Guru, nici cu cei care nu s-au adaptat stilului lui sau care nu il inghit pentru atitudinea lui de "lider". Sau tin cu toti. Pentru ca toti au dreptate intr-o anumita masura.

 

Mustaciosul e un cal batran, care a trecut prin multe si stie ce inseamna muntele. Nu vrea decat sa faca bine, ba chiar scoate bani din buzunar [al lui] pentru a ajuta Salvamontul din Romania, echipa de nivologie a ANM si multe altele, desi nu mai bate muntii nostri de peste 30 de ani. Temerarii sunt oameni indragostiti de munte, care nu vor decat sa mearga, sa urce, sa mearga, sa urce si sa isi impartaseasca din trairi. Carpati este un tip normal, de treaba, pe care l-am cunoscut personal si care mi-a lasat o impresie buna. Adeptii lui Guru sunt niste oameni normali, de treaba, dintre care am cunoscut pe cativa, care mi-au lasat o impresie buna. Guru este tot un cal batran, care nu vrea decat sa insufle tinerilor dragostea si respectul pentru munte. Pe unii dintre cei care se opun stilului si persoanei lui, acuzandu-l de autoritarism si totalitarism, i-am cunoscut. Sunt oameni normali, de treaba si care mi-au lasat o impresie buna.

 

Am crezut ca acest site va fi... altfel. Am crezut ca daca se creeaza o "noua" comunitate montana, aceasta va fi lipsita - pe cat posibil - de rautati, invidii, jigniri si acuze, oamenii fiind deja satui de astfel de caractere. Am aparat carpatiul cat am putut si am gasit de fiecare data scuze pentru "iesirile" oamenilor. Le-am gasit scuze pana si celor care l-au acuzat pe cel care a "nascut" acest site, persoane care sustineau ca este un ignorant si un nepasator.

 

In loc sa comunicam normal, sa ne impartasim experientele, sa invatam din greselile altora, sa admiram fotografii si sa schimbam pareri despre diverse, ne batem cu pumnii in piept si jignim fara scrupule. Poate ca asa e trendy si hip acum, poate ca am ramas in urma. Dar cred ca atitudinea fata de munte si de adevaratii oameni ai muntelui nu este demodata. Sau...



Joi, 5 aprilie 2007 - 10:44 
Afisari: 2,472 


Postari similare:





Comentariile membrilor (14)

vasile_todea
vasile_todea..

 
1
AI MARE DREPTATE,CEI DE AICI UITA CARE ESTE TELUL COMUN AL TUTUROR CELOR DE AICI....MUNTELE....SE LASA PURTATI IN POLEMICI FARA FAIR PLAY,INTERVINE SPIRITUL DE COMPETITIE,DE GENUL "CINE STIE MAI MULTE DECAT MINE DESPRE MUNTE,SA MA INVETE CUM SA MA FERESC DE POTENTIALE PERICOLE" SAU "CE IMI SPUNE MIE CA EU STIU MUNTELE CUTARE CU OCHII INCHISI"...
IN FINE,MAI LASATI CEARTA SI MAI BINE ADUNATI GUNOIUL IMPRASTIAT PESTE TOT PRIN MUNTII NOSTRI...


Joi, 5 aprilie 2007 - 13:47  

radmar
radmar
(admin)

 
2
Acum, ce sa zic, ce ii bun nu se vede, nu se observa prea clar, insa ce-i rau, urat si cum mai vreti, SARE Al NAIBII DE TARE IN OCHI.

Cam pe oriunde, proportiile se pastreaza. Oameni buni, oameni buni in alte sensuri. Certuri, neintelegeri. Toate au cam aceleasi rapoarte. La inceput fiind o comunitate mai mica toata lumea era fericita si bucuroasa iar mierea curgea din belsug.

Odata ce a crescut numarul de utilizatori ai siteului s-a produs o crestere normala a numarului de polemici. Si cum padure fara uscaciune nu exista, au aparut si discutii mai incinse intre diferite persoane (toti oameni normali care de cele mai multe ori lasau o impresie buna; dar suntem oameni si uneori mai gresim si o dam in bara).

Numarul de persoane a tot crescut. La fel si interactiunea de pe site. S-au facut multe lucruri utile, dar asa ceva ne dorim toti, iar cand se indeplinesc ni se pare normal, de aceea nu prea s-a tinut seama de ele. Intre timp s-au inmultit si neintelegerile (dmdv nu le-as numi asa, ci doar discutii constructive... ca doar tot raul e spre bine) care se observa cel mai repede si derangeaza.

Sa facem oare vreo statistica sa vedem cate "lucruri urate" (repet, dpmdv nu prea exista asa ceva aici si nu e nimic anormal) sunt si cate persoane participa la ele? Sa vedem cate persaone fac ceva placut si interesant? N-are sens. E nesemnificativ numarul de oameni din "comunitatea railor" (care nu exista) pe langa cei care isi vad de treaba lor si discuta politicos pe site.

In final, un sistem care nu are probleme nu mai prezinta interes si utilitate. Asadar, e normal ce se intampla.


Sa auzim de bine si de drumetii placute!


Joi, 5 aprilie 2007 - 19:44  

kya
kya
Coarda
 
3
Corect, radmar! Si mai adaug ca important pentru un site este sa aiba viata. Iar viata este si cu bune si cu rele. Deci, important este sa participam, sa dam viata acestui site. Restul, imaginile idilice in care ne bucuram toti unii pentru altii fara rezerve, in care ne declaram de acord cu orice, nu au radacina in realitate. Acest site traieste si asta e important.
Unde ar trebui putin lucrat poate ar fi la toleranta si la un limbaj putin mai civilizat. Dar pana la urma si chestiile astea tot din natura umana fac parte. Eu sunt pentru acceptarea tuturor parerilor, daca sunt exprimate respectand conditiile de mai sus.
Si nu odata am invatat chiar din aceste polemici care uneori pareau tare neconstructive. Trebuie sa inveti din toate...


Joi, 5 aprilie 2007 - 20:43  

varverica
varverica
(admin)

 
4
Aveti dreptate si ma bucur sincer ca ganditi asa.

Intentia mea era exact asta: sa subliniez faptul ca ar fi bine ca cei care intra in polemici, discutii aprinse etc. sa NU dispara de pe site, lasand in urma o fotografie neagra la profil si un text "de adio". Din pacate, majoritatea procedeaza asa dupa niste "certuri". Si e pacat. Asta este de fapt pacat...


Joi, 5 aprilie 2007 - 21:02  

gabriella
gabriella
Caraba
 
5
Prima pagina a carpati.org are postat un mesaj extrem de frumos care mie imi place nespus de mult: "Pentru ca intotdeauna ai nevoie de un prieten." Fiind fiinta sociala, omul are nevoie de alti semeni cu care sa interactioneze, sa comunice, sa schimbe idei, pareri si opinii, pro sau contra, sa poate sustrage din acestea elementele care sa il ajute sa se dezvolte, mai cu seama cnad este orientat intr-o anumita directie. Cu alte cuvinte, adevarul este ca la foarte multa lume comunicarea lasa de dorit; si nu atat "datul din gura", cat modul de a comunica, limbajul ales, tonul, atitudinea.... Chiar daca majoritatea nu urmeaza o scoala de bune maniere, oricine stie ca a fi civilizat, respectuos, cu bun simt este o cerinta a progresului si denota minimul de educatie primit de-acasa, de la scoala, din anturaj... Imi place si mie tare mult cand cineva are curajul de pune punctul pe "i" pentru ca pana la urma, suntem oameni pentru oameni!!!

Revenind la motto-ul de pe prima pagina, mi se pare extraordinar ca dupa ani de zile de cautari intense, am gasit in sfarsit oameni deosebiti alaturi de care pot merge pe munte, ma pot bucura de natura, de fotografie, de prietenii durabile si frumoase, de un sfat si o mana de ajutor, de o critica constructiva, de un suras... Si cand te gandesti cine ne-a unit, iti piere orice urma de resentiment fata de orice jignire a cuiva. Lasi sa treaca pe langa tine si iti dai seama ca in imensitatea spatiului alpin te unesti cu divinitatea si cu tot ce este mai frumos, respiratia ti se opreste in loc si simti ca viata merita traita intens!

Nu e poezie ci pur si simplu realitatea pe care o percep si care ma hraneste sa merg mai departe cu optimism fara a ma lasa cuprinsa de valul de elemente negtive care au infectat lumea obisnuita! Numai bine si carari cat mai multe si cat mai senine! Carpati.org




Vineri, 6 aprilie 2007 - 12:53  

mvc
mvc
Caraba
 
6
Daca parcurgi un traseu mai aparte si doresti sa impartasesti si altora din impresiile traite se gasesc cate unii care sa-ti strice cheful de a mai posta si alta data ceva in mod public.

Iar asta in conditiile in care autorul nu a dorit nimic altceva decat sa se ralieze la Spiritul Muntelui.

Din pacate cei care strica fac parte atat din generatii mai "fragede", cat si din generatii mai "coapte". Daca la primii le mai poti acorda circumstante, la cei din a doua categorie e aproape imposibil. Pur si simplu e de neinteles atitudinea lor, ca oameni care totusi au trecut (se presupune) prin multe...

Personal m-am ciocnit cu aceasta situatie in special la proiectiile publice pe care le sustin.

Concluzia care se desprinde este aceea ca Spiritul Muntelui e tot mai bolnav. Poate incurabil.
Din pacate...

Mihai Cernat



Marți, 8 mai 2007 - 12:52  

varverica
varverica
(admin)

 
7
Este, intr-adevar, bolnav.

Tocmai de aceea cred ca daca nici macar noi, cei care ne dam seama de acest lucru, nu facem ceva, va putrezi de tot.

Intotdeauna se gaseste cineva care sa ne critice, pentru diverse fapte sau vorbe. Daca ar fi sa renuntam din cauza asta, nu am mai face nimic in viata.

Deci... tot inainte!


Marți, 8 mai 2007 - 13:55  

nautilus
nautilus

 
8
Comentariile la acest articol m-au pus o secunda pe ganduri si m-au "determinat" candva sa revin...desi nu era vorba despre problema mea.

In multe "comunitati" reale sau virtuale am fost, dar niciuna nu mi se pare mai idealista si paradoxal mai realista ca aceea a oamenilor de munte.
Pentru ca muntele e visul meu.

Sa auzim de bine !


Sâmbătă, 16 iunie 2007 - 00:35  

ciobu
ciobu

 
9
Interesant articoul, pentru ca incercam sa ii caut acestui site o motivatie. A aparut in mod evident ca reactie la celalalt portal de munte romanesc. Daca acolo, stilul este unul mai impersonal, observ ca aici legaturile sunt mai directe.

Mi-au trezit interesul cuvintele despre "guru". Nu il cunosc decat din diverse poze de aici, plus ca l-am vazut odata cu "gasca" la un refugiu cu nume de sentiment. Nu am putut sa nu remarc un stil de profesor aspru dar pasionat. Toate bune pana aici si tot respectul pentru un cunoscator al Craiului. Dupa articolul dumneavastra, am vazut si articolul anterior al celui in cauza, unde dumnealui isi descrie crezul.

Simt ca trebuie sa spun asta aici pentru ca am observat din fotografii ca nu sunteti straina de traseele cele mai frumoase din Piatra Craiului. Mie unuia, mi se pare o violare sa le popularizezi exact pe acelea, mai ales pe un site public, cu descrieri detaliate etc, sa nu mai spun de filme. Daca scopul dumnealui este sa popularizeze muntele, de ce nu organizeaza ture publice pe lanturi, creste, turnuri, mari grohotisuri si asa mai departe? Daca doreste sa ii duca pe tineri pe acele trasee despre care vorbeam mai sus, de ce trebuie sa le faca publice?
Argumentele mele cred ca sunt deja cunoscute si rasdiscutate. Chiar atat de mici sunt muntii nostrii incat sa mearga cu ei tocmai pe acolo? Cat inca la noi, popularizare inseamna distrugere (un exemplu oarecum paralel este Vama Veche)?
Asadar, consider ca desi scopurile dumnealui sunt onorabile (extrapolez la tot site-ul), efectele sunt daunatoare in proportie mai mare decat beneficiile.

Mentionez ca nu sunt vreun alt "guru" ci doar un pasionat care are aceeasi varsta ca si dumneavoastra.
Tibi M.


Marți, 19 iunie 2007 - 15:23  

nautilus
nautilus

 
10
In mesajul de mai sus e o intrebare..."existentiala" la care trebuie raspuns.

Intr-o anume masura subscriu la cele spuse de Tibi M.
Totusi, anonimatul unui loc nu il fereste de vandalism. E suficient de exemplu ca o data in zece mii de ani sa treaca un tip care sa rupa stalactite intr-o pestera.
Piatra Craiului nu e tocmai mare si o "popularizeaza" simplul sau nume si renume...si cred ca suficienti "aventurieri" ii bat cararile stiute si nestiute, "protejand" sau distrugand, fara sa fie nevoie de descrieri amanuntite de trasee pe site-uri


Miercuri, 20 iunie 2007 - 10:22  

varverica
varverica
(admin)

 
11
Tibi, daca tot avem aceeasi varsta, hai sa nu ne dumneavostrim Carpati.org

Sunt de acord cu tine in privinta lui "guru". De aceea, l-am si rugat sa nu mai faca ture pe-acolo. Sper sa ne respecte dorinta.

Mircea Florian nu cred ca a dus multa lume in castel. Cu toate acestea, e destul de umblat si de cunoscut / devastat. Pentru astfel de locuri si altele asemanatoare, prefer sa nu ofer descrieri mai detaliate de "prin crai" sau alte denumiri generale (Valea Cutare).

Nu putem interzice nimanui sa posteze descrieri sau sa inscrie fotografii cu informatii care altora le pot fi utile. Insa putem minimiza - ca sa spun asa - descrierea sau detaliile.

Nici eu nu am stiut de aceste locuri, pana nu m-a dus cineva... Pana atunci faceam si eu parte din categoria celor "neinitiati" in minunatiile Craiesei... Mai rau este faptul ca in locul amintit am intalnit oameni care spuneau ca acela este "locul lor", injurandu-ne si adresandu-ne jigniri de neimaginat. Si erau oameni DE MUNTE... Asta e si mai dureros.

PS. Intr-adevar, trista comparatia cu Inchisa (defrisarile)...


Miercuri, 20 iunie 2007 - 12:10  

valearea
valearea

 
12
deoarece muntii nostri sint mai mici ca ai lor si, cu investitii nu neaparat uriase pot deveni foarte accesibili, intr-un numar oarecare de ani vor fi plini de drumuri, hoteluri, pirtii, gratare, ATV-uri, dughene, bude, PET-uri, hirtii, samd. Asa ca lasati smiorcaiala, evolutia este obiectiv-istorica, cum spunea batrinul barbos si noi nu vom avea ce face, decit sa ne bucuram de placerile astea cit mai avem vreme, eventual sa ne luam si copiii cu noi, cit mai e timp, sa afle si ei despre ce a fost vorba inainte ca ceea ce noi numim munte sa dispara.
Ce, nu suna destul de optimist? nu, nu suna! dar suna veridic.


Miercuri, 4 iulie 2007 - 16:35  

ciobu
ciobu

 
13
Nu cred ca asa va evolua situatia. La un moment dat, se vor inaspri si regulile si se vor schimba si mentalitatile "oamenilor muncii", fie prin asimilare fie prin disparitia lor. Asa cum manelele au aparut acu stiu eu cati ani, asa vor si disparea. Asa cum moda gratarelor peste tot a aparut (se pare tot din nevoia de odihna activa a oamenilor muncii), tot ea va disparea fortata de imprejurari-mentalitate sau amenzi.
Daca ecologismul nu are sorti de izbanda ca doctrina politica intr-o lume betonata, ca si puntc pe o platforma politica tot va exista.
Pe de alta parte, pesimismul iti confera satisfactii mai mari cand se intampla contratiul Carpati.org


Miercuri, 4 iulie 2007 - 17:00  

debutant
debutant

 
14
Super reflexia din jurnal.
Iata,sclipirea divina din fiecare,ai observat-o perfect.
De asta am eu incredere in Carpati.org
Dar cine sunt eu?
Un om obosit de pe drumul vietii care se intoarce la o fantana racoroasa sa se adape...
Sunt prea batran sa sap alte fantani,si prea tanar sa nu umblu.


Miercuri, 3 decembrie 2008 - 10:54  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0518 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org