Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Februarie 2020
LMMJVSD
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Martie 2020
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Online

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

Joc si joaca

JOC SI JOACA-pentru copii mari si mici


Dintotdeauna oamenii au iubit jocul din motive diverse, cei mai multi asociindu-l cu copilaria.

Dar daca la varsta matura jocul este mai mult o forma de relaxare pentru copii in schimb jocul este o forma de educatie si inca una foarte eficientsi il sustine pe copil in dezoltarea sa fizica, psihologica, sociala.

Jocul oglindeste in el viata, se inspira din viata din elementele comune noua, pe care le imbina insa cu imaginatie, orferind un spatiu nou de exprimare copilului, un spatiu adaptat in mod firesc nevoilor sale.

Jocul nu e o inventie recenta si radacinile lui se ascund in cele mai vechi timpuri (aduceti-va aminte doar de jocurile publice dedicate zeilor tutelari care existau inca de pe vremea grecilor si romanilor). Jocul se regaseste in orice ne inconjoara, in literatura, in arta-care in fond e un joc continuu cu lumea pe care o traim, creearea unei alte realitati nascuta din cea prezenta, in natura care ne inconjoara, in relatiile umane chiar, si are un caracter universal caci orice om sau animal cunoaste jocul si invinge bariere lingvistice si culturale.

De aceea este atat de valoros pentru educatie si de aceea copii sunt atat de receptivi la joc. Ei invata astfel sa rezolve probleme, sa lucreze in echipa, isi dezvolta spiritul competitiv dar si fair-payul, invata sa respecte niste regului, sa capete initiativa,sa isi dezvolte atentia etc.

Si din modul in care se joaca si dinjocurile pe care le prefera, noi ca adulti putem trage multe concluzii asupra caracterului copiilor.


Astfel la sugestia mai multor parinti care fac ture impreuna cu copii lor, m-am gandit sa fac o selectie de jocuri de grup, fie din amintirile mele de cercetas, fie selectand si adaptand o parte din jocurile cercetasesti .


1. Jocuri cu mingea:


1.1Capturand cetatea

Impartim grupul in 2: atacatorii si gardienii.

Gardienii formeaza un cerc tinandu-se de mana si se uita spre exterior , capitanul lor fiind in centru.

Atacatorii inconjoara fortul la 8-10 pasi distanta si incearca sa loveasca o minge de fotbal in interiorul fortului. Aceasta poate sa treaca fie printre picioarele gardienilor acestia parand ca la fotbal, fie deasupra capetelor acestora caz in care capitanul trebuie sa incerce sa prinda mingea fara ca aceasta sa cada pe sol, in interiorul fortului. Daca o prinde, o arunca inapoi spre atacatori, daca nu o prinde, fortul este cucerit, si capitanul schimba locul cu atacatorul care a aruncat mingea.


1.2 Jocul balonului japonez

Grupul sta in cerc.Liderul are o jumatate de duzina de baloane.In fiecare balon a fost introdus un mesaj inainte dea-l umfla. Unul cate unul balonul trece de la un om la altul in cerc, pana cand liderul fluiera odata. Jucatorul care tine balonul in momentul respectiv, trebuie sa mearga in centrul cercului si sa se aseze pe balon pana cand il sparge. Apoi trebuie sa citeascamesajul (care poate sa fie o porunca, sau o intrebare) si sa ii dea curs.

Carpati.org


1.3 Apara Balonul

Fiecare jucator are un balon legat de glezna.Obiectivul este sa spargi baloanele altora pazindu-l insa pe al tau.

Carpati.org

1.4 Prinde mingea

Copii sunt stransi intr-un cerc mare cu 3-4 oameni formand un cerc mic in interior fiecare din ei cu cate o minge.

Unul din cei din centru arunca mingea spre orice jucator din cerul exterior si daca acesta nu o prinde se aseaza in genunchi. La urmatoarea ratare in pozitia sezut, si apoi intins pe spate. Daca aflandu-se in una din aceste pozitii el prinde insa mingea, revine cu o pozitie mai sus (din intins, in sezut, din sezut in genunchi etc).


1.5 Loveste-ma daca poti

Unul dintre jucatori sta in centru si ceilalti incep sa se numere de la 1 la 10.Cand au terminat cel din centru arunca mingea cat de sus poate si striga un numar. Jucatorul cu numarul respectiv alearga sa prinda mingea timp in care ceilalti se indeparteaza in fuga de el. Cand a prins mingea striga stop, toti se opresc si el incearca sa loveasca pe unul din jucatori.Daca reuseste cel lovit va arunca mingea tura urmatoare, daca nu rolurile raman neschimbate.


2. Jocuri statice

2.1 Zambetul e contagios

Grupul se aseaza in cerc. Copii sunt avertizati sa pastreze o expresie serioasa. Liderul sta in centru cercului, alege un copil din ochi, ii striga numele si ii adreseaza un zambet. Cel care a prins zambetul, trebuie sa il pastreze pe fata cateva secunde si sa il dea mai departe in acelasi mod. In tot acest timp toti ceilalti trebuie sa ramana seriosi. Cei care zambesc fara motiv trebuie sa stea in picioare si iese din joc. Dar atata timp cat zambetul e contagois in scurt timp toata lumea va sta in picioare si va zambi.

Carpati.org

2.2 Ha, ha, ha

Jucatorii se aranjeaza in cerc.Primul spune ha, al doilea ha, ha si tot asa. Ha, ha trebuie spus fara sa razi. Cei care rad cand spun ha ha ha etc sunt eliminati. Castiga cel care rezista cel mai mult

Carpati.org

2.3 Pasare sau animal

Liderul imita sunetul unei pasari sau unui animal, iar copii trebuie sa ghiceasca de la ce vietata provine sunetul. Cel care ghiceste poate sa imite urmatorul sunet.etc


2.4 Shopping

Grupul sta in cerc. Unul dintre copii este trimis afara din camera iar ceilalti fac un scurt consiliu si hotarasc ce meserie sa aiba cel trimis afara cand se intoarce. Ei hotarasc de exemplu ca cel plecat sa fie de exemplupolitist. Astfel cand acesta se intoarce, ii intreaba pe fiecare din grup ce poate sa cumpere de la el. In acest caz , el va putea cumpara,de ex, o pereche de bocanci negri, un fluier, un steag etc. Cand se termina indiciile el trebuie sa ghiceasca meseria, si daca nu stie, pierde un punct.


2.5 Nava A.B.C


Se joaca in cerc, fiecare participant primind 5 cartonase/pietricele etc.

Va incepe prima persoana aflata la stanga conducatorului de joc cu litera A, spunand :

Numele unei nave : Arcadia Numele capitanului : Anghel Prenumele capitanului : Andrei Portul de plecare : Aberdeen Portul de sosire: Alexandria Incarcatura:Alune

Si tot asa cu fiecare litera din alfabet. Cel caruia ii vine randul si nu poate da un raspuns cu litera respectiva, pierde un cartonas, o pietricica etc. Castiga cel care ramane cu cat mai multe cartonase, pietricele etc.

Carpati.org

2.6 Trezeste-te !

Jucatorii se aranjeaza in cerc. Se potriveste alarma unui ceas sa inceapa sa sune. Copii trebuie sa dea rapid ceasul din mana in manacu alarma la maxim. Cand aceasta se opreste, cel care are ceasul in mana trebuie sa raspunda la o intrebare de cultura generala (adresata de conducatorul de joc) si daca nu stie iese din joc.Urmatoarele intrebari vor fi puse de cei care au iesit din joc pentru a nu sta degeaba si a se plictisi.

Carpati.org

2.7 SVAMP

Grupul este impartit in echipe de 3-4 copii. Fiecare echipa primeste o foaie de hartie si un creion.

Fiecare litera din cuvantul SVAMP descrie ceva din natura :

Stele, Vremea, Animale, Minerale si Plante.

La cuvantul « start »  fiecare echipa scrie cat mai multecuvinte legate de Stele. Singura mentiune esteca jucatorii sa poata vedea acele cuvinte pe care le scriu, din locul in care se afla (ex : cerul –este legat de stele caci este locul in care se vad stelele, si tot grupul vede cerul ; sau norii-sunt legati de stele caci norii ascund stelele in noptile innorate si toata lumea vede norii pe cer (daca nu e o zi extrem de senina)). Fiecare echipa are 5 minute pentru a scrie cat mai multe cuvinte. Urmatoarele 5 min sunt dedicate vremii ,apoi animalelor etc.

La sfarsitul jocului, liderul numara cuvintele gasite pentru a vedea ce echipa are cea mai buna imaginatie si cel mai bun spirit de observatie (uneori echipele vor trebui sa explice argumentarile facute). Veti fi impresionati de rezultate J.


2.8 Festin cuciocolata

Jucatorii stau in cerc, in mijloc se afla o farfurie cu o prajitura/ciocolata etc, lingura/furculita si un zar. Copii arunca zarul si primul care da un 6 merge in cerc si se apuca sa manance din prajitura. Intre timp ceilalti continua sa arunce cu zarul si la urmatorul 6 « degustatorul din centru » se schimba pana cand se termina toata prajitura/ciocolata.

Carpati.org

2.9 Jocul cu ciocolata

Se stă în cerc și conducătorul jocului pune o întrebare primului jucător. Până răspunde acesta, cel de lângă el va trebui să taie o bucățică din tabla de ciocolată cu furculița și cuțitul (chiar la început conducătorul jocului se confundă cu cel care taie ciocolata). Cel care a răspuns la întrebarea celui ce a mâncat este următorul care taie ciocolata și pune întrebarea. Astfel, jocul continuă până când se termină ciocolata


2.10 Fantoma lui Baden Powell

Un jucător se întinde la pământ și se acoperă cu haine sau cu o pătură punăndu-și papucii la cap și o căciulă la picioare. Până se fac aceste pregătiri, sunt duși deoparte câțiva jucători care nu cunosc jocul. Când revin, se pun cu un picior de o parte și cu unul de altă parte a "fantomei lui B.P." și cu fața spre căciulă. Ei vor trebui să-i pună trei întrebări "fantomei" la care va da din cap Da sau Nu (de fapt dă din picioare) și după a treia întrebare se va ridica pe la spate și îi va speria. (jucătorii sunt aduși pe rând)



Jocuri de atentie

3.1 Pe punte

Se deseneaza un cerc pe podea. Aceasta va fi puntea. Tot grupul va sta pe marginea cercului. Se alege un comandant si toti vor asculta de el. Astfel incat atunci cand acesta striga « Pe punte », toata lumea sare in cerc, cand striga “In apa” toti sar in afara cercului. Dar cateodata va striga si « In punte » sau « Pe apa »si atunci nimeni nu trebuie sa asculte de el. Oricine misca la un ordin gresit iese din joc.

Carpati.org

3.2 Nu ma poti vedea

Jocul se joaca in natura, in padure, in apropierea unei poteci.

Obiectivul jocului este sa permiti jucatorilor sa pretinda ca sunt animale salbatice si se ascund de om.

Astfel fieare jucator se poate ascunde intr-un loc aflat in proximitatea potecii (maxim 30 de m de poteca) folosind orice mijloace naturale de camuflaj.

Conducatorul grupului asteapta 5-10 min la unul din capetele potecii pana toata lumea s-a ascuns si apoi traverseaza campul de joaca, pe poteca o singura data, incercand sa descopere cat mai multi dintre cei ascunsi.

Apoi este foarte distractiv sa vorbesti despre cele mai bune ascunzatori si metode de camuflaj si cum animalele se pot apara de pradatori.

Carpati.org


3.3 Poti sa le vezi ?

20 de obiecte trebuiesc asezate intr-o incapere astfel incat ele sa fie dificil vizibile dar expuse la vedere…de ex o bucata de ceolofan pe o oglinda etc. Copiilor li se da o lisa cu obiectele in cauza pe care ei trebuie sa le identifice din vedere, scriind in dreptul fiecaruia unde anume l-a vazut, fara insa a atinje obiectele…Se da timp de lucru 20 de min, dupa care cel care a identificat corect cel mai mare numar de obiecte e considerat castigator.



3.4 Gaseste directia

Un drum este desenat pe jos , cu linii drepte, curbe, ace de par, si treceri la nivel cu cale ferata…Fiecare jucator este lasat mai intai sa studieze drumul timp de 5-10 min, dupa care sunt legati pe rand la ochi si trebuie sa parcurga corect cat mai mult din drum, luand curbele corect, pasind peste trecerile la nivel cu calea ferata. Cand greseste, este oprit si numele lui este marcat in locul in care a gresit. Cel care a ajuns cel mai departe castiga.


3.5 Gaseste ruta cea mai buna

Inainte de joc se strange un numar considerabil de harti/planuri ale orasului si orare de autobuz/metrou/tren.

Apoi se gandesc cateva zile pline sau rute complicate si se impart jucatorii in mici grupuri fiecare cu harta si orarele lor.

La fiecare grup se da o tema de ex cum ajungi din Lacul Tei in Titan in mai putin de 2 ore sau folosind fix 3 mijloace de transport.

Carpati.org


Jocuri educative

4.1 Alfabetul in natura

Fiecare copil primeste o punga mare si trebuie sa gaseasca cate un obiect din natura pentru fiecare litera din alfabet. Se va stabili evident si o limita de timp. Castiga cel care gaseste cele mai multe obiecte.

Carpati.org

4.2 Dupa miros

Se pregatesc cateva cutiute mici, perforate cu gaurele in care se introduc cateve obiecte cu mirosuri specifice : legume, fructe, pasta de dinti, vopsea etc si apoi cutiile sunt agatate.

Fiecare copil trece pe rand si miroase continutul scriind apoi pe hartie ce obiecte se ascunde in cutie


4.3 Barca naufragiata Fiecare jucator va spune o meserie, care ii vine mai repede in minte. Apoi isi vor imagina ca se afla pe o barca ce se indreapta spre o insula pustie. Acea barca a supraincarcata si cineva trebuie dat jos, asa ca vor incerca sa arate cu argumente ca meseria fiecaruia e importanta pe insula pustie.


Jocuri de miscare

5.1 Fratii

Copii sunt impartiti in 2 grupuri, asezati apoi in 2 cercuri concentrice, fata in fata si tinandu-se de mana cu cel din fata lui. La primul semnal de fluier ei se despart si la al doilea semnal cercul exterior se roteste in sensul acelor de ceasornic iar cercul interior in sens invers. Cand conducatorul de joc striga : Fratii perechile trebuie sa se regaseasca, sa se ia de mana si sa se aseze jos. Ultima pereche care ramane in picioare iese din joc.


5.2 Prinde ziarul

Copii alearga pe marginea unui perimetru bine determinat, circular , iar in mijloc se gaseste o foaie de ziar.La semnalul de comun convenit acestia se arunca spre foaia de ziar pentru a vedea cine a prins bucata cea mai mare.

Carpati.org

5.3 Bomba zburatoare

Fiecare jucator isi apara teritoriul sau delimitat egal, in parcele una langa alta.

La semnalul comun convenit se arunca in joc “bomba” –un balon, pe care fiecare trebuie sa il indeparteze de pe teritoriul sau , sufland inspre el. Daca balonul cade pe una dintre parcele,terenul sare in aer si jucatorul iese din joc.

Carpati.org

5.4 Umple sticla

Fiecare jucator primeste o sticla de plastic si un pahar de plastic. Jucatorii stau in dreptul liniei de start si pun sticlele la picioare.La semnal ei alearga spre bidonul/butoiul care se gaseste le cel putin 50 de m departare, umplu paharul se inapoiaza cu el la sticla tinandul pe timpul drumului cu o singura mana si il varsa in stilca. Repeta procedeul pana cand se umple sticla.

Carpati.org

5.5 Distruge cetatea

Inca de la inceputul jocului se alege gardianul cetatii reprezentata de un cerc cu un pahar mare de bere in centru.Ceilalti jucatori stau pe marginea cercului si unul dintre ei intra in cerc si rastoarna paharul. Ceilalti fug apoi cu totii in afara de gardian care alearga sa puna paharul la locul lui. Apoi Gardianul incepe sa ii caute pe cei ascunsi si odata ce vede un jucator ii striga numele si amandoi alearga apoi spre pahar. Daca Gardianul ajunge primul si rastoarna paharul, celalalt jucator e facut prizonier, iar daca fugarul ajunge primul si rastoarna paharul el se poate ascunde din nou.

Prizonierii stau langa cerc fara sa incurce jocul si cand gardianul nu e atent pot striga Ajutor. Oricine din cei ascunsi poate atunci sa alerge nevazut de gardian sa loveasca paharul si atunci va salva unul dintre prizonieri. Prizonierii trebuiesc eliberati in ordinea in care au fost prinsi.

Doar gardianul poate pune la loc paharul dupa ce acesta e daramat si lovitura se ia in calcul doar daca paharul e in cerc.

Gardianul nu trebuie insa sa ramana langa cetatate ci trebuie sa ii caute pe fugarii ascunsi.

Carpati.org




Resurse web folosite:


http://www.netwoods.com/d-games.html#specialgames

respectiv: Games for boys by Sir Robert Baden-Powell


http://membres.lycos.fr/scoutcluj/cuprins.php?s=jocuri&t=miscare


http://students.usm.maine.edu/kristin.reed/happy_kids_trans.gif


http://blog.proporta.com/wp-content/uploads/2009/02/metal-bell-alarm-clock-15574192307.jpg


http://blog.proporta.com/wp-content/uploads/2009/02/metal-bell-alarm-clock-15574192307.jpg


http://www.scout.org/en/about_scouting/the_youth_programme/environment/ scenes_centres/naesbycentret/games>

http://www.sanderscandy.com/images/22792ChocolateBumpyCake.jpg


http://mascot.crystalxp.net/png/eroik-fantaisy-bob-bomb-v2-3100.png


http://www.brightpointelite.com.au/Images/Magnetic%20Island%20Bus%20Timetable.jpg


http://onwardstate.com/wp-content/uploads/2008/12/water_bottle-300x300.jpg


http://farm4.static.flickr.com/3085/2357135650_b015872032.jpg


http://mascot.crystalxp.net/png/eroik-fantaisy-bob-bomb-v2-3100.png


https://www.bridgeport.edu/Images/finaid/abc_of_graduate_aid.jpg



Sâmbătă, 11 iulie 2009 - 11:23 
Afisari: 15,406 


Postari similare:





Comentariile membrilor (12)

omarc
omarc

 
1
Foarte interesant articolul. Poate ar trebui continuat cu jocuri de cabana, sau jocuri ce se adreseaza si grupelor de varsta mai mari


Duminică, 12 iulie 2009 - 11:40  

claudiuiasi
claudiuiasi
Coarda
 
2
Copy paste , multumiri si deabia astept sa aplic cu piticii, mai greu cu baloanele la munte dar ma inarmez si cu ele.


Duminică, 12 iulie 2009 - 11:48  

mike
mike
Rucsac
 
3
@claudiu: Baloanele sunt usor de carat ca le umflii pe loc...cu mingea e mai greu etc dar baloanele din 2 plamani se rezolva...
@omarc: din pacate la capitolul jocuri de cabana si pentru copii mari nu te pot ajuta...la cercetasi am petrecut f mult timp in natura, o parte din jocuri insa, cele statice se pot juca in cabana f bine, dar ele sunt pentru copii, eu stiu pana in 8-9 maxim 10 ani.


Duminică, 12 iulie 2009 - 13:17  

mastroiani
mastroiani
Caraba
 
4
Am citit, am rumegat si am trecut la treaba. Sa ne vezi prin casa cu baloanele legate de picior...duduie blocul dar asta este Carpati.org ( din pacate vremea ne-a tinut intre betoane ).

Multumiri din toata inima.


Duminică, 12 iulie 2009 - 17:01  

mike
mike
Rucsac
 
5
Cam pe toti vremea ne-a tinut acasa dar asta va fi un prilej sa ne bucuram si mai mult de urmatoarea iesire pe munte Carpati.org


Duminică, 12 iulie 2009 - 19:29  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
6
Fain, frumos, bravo!


Marți, 14 iulie 2009 - 22:02  

goretex
goretex

 
7
JOACA-TE !!! Nu pentru ca imbatranesti nu te mai joci ci pentru ca nu te mai joci imbatranesti !


Joi, 16 iulie 2009 - 02:08  

claudiuiasi
claudiuiasi
Coarda
 
8
Feedback jocuri statice:
-a mers de minune mai ales shoppingul si hahaha; dupa ce ne-am hahait ( copiii tineau mana la gura ca sa nu se vada cand rad , eu numarasem deja vreo 20 si ceva de ha-uri) , shoppingul l-am inteles in sensul ca personajul care ghiceste meseria sa este si cel care cumpara obiectele de la copii; copii sunt cei care hotarasc meseria.
Data viitoare le punem in practica si pe celelalte. Carpati.org


Joi, 30 iulie 2009 - 13:16  

mike
mike
Rucsac
 
9
Da copii hotarasc meseria si cel care cumpara obiectele trebuie sa ghiceasca dupa ce a cumarat de la fiecare copil cate un obiect despre ce meserie e vorba...


Joi, 30 iulie 2009 - 16:31  

ad.rian
ad.rian
Caraba
 
10
Surprinzatoare si placuta deschidere spre o varsta evitata pana in prezent. Pentru montaniarzii care au copii este o buna sursa de acomodare a acestora cu mediul montan, prin joc. Lipseste, inca, acea "gradinita" si "scoala" pentru cei mici, de initiere pentru varsta lor in frumusetile si pericolele muntelui. Pe cand riscul asumat al unor excursii de cateva ore nu pe trasee alpine, ci in preajma cabanelor, pe coclauri bine temperate, si alese pentru puterile lor, ca in tarile vestice? Asa cum exista gradinite si scoli particulare in limbi straine, cine se incumeta sa deschida prima gradinita si scoala montana, pentru viitorii montaniarzi, azi doar niste copii?


Duminică, 12 august 2012 - 16:01  

florinam
florinam

 
11
Multumim mult. Foarte util articolul, cu atat mai mult cu cat copiii stiu din ce in ce mai putine jocuri.


Duminică, 12 august 2012 - 18:01  

mike
mike
Rucsac
 
12
Adrian, ai perfecta dreptate. Invatamantul "sufera" cand vine vorba de partea practica si ramane ancorat intre 4 pereti. Excursiile au devenit din ce in ce mai rare, spre inexistente in unele scoli. Poate saptamana de activitati extracurriculare nou introdusa, va schimva ceva, insa si aceasta schimbare tot de ong-uri va fi antrenata.


Luni, 13 august 2012 - 16:47  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0651 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2020) www.carpati.org