Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Noiembrie 2021
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Decembrie 2021
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Vitos
Muntii Hasmas

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

E演i ceea ce 螽dr罳ne演i!

 Carpati.org

 

 

Undeva 螽 trecut, pe c滱d eu m綖turiseam c am g綼it 螽 munte un loc 螽 care s-mi 螸plinesc dorurile, cineva mi-a adresat retoric, o 螽trebare: "De ce mai exist 槐 restul lumii, 螽 afar acestui loc (螽 care s ne putem 螸plini dorurile)? 波 de ce nu 螽cepem de acolo fiecare c緄綟orie? De ce ne-am obi槃uit s tr緅m ca str緅ni 螽 locurile f綖 sens 螽 care ne g綼im aruncai?"

Hm... locurile f綖 sens 螽 care ne trezim aruncai, poate c sunt 螽su槐 drumul nostru. Dac nu tr緅m puin 螽 aceste locuri nu avem cum s le cunoa演em 槐 s 演im dac sunt sau nu lipsite de sens. Dar, 螽tradev綖, e de condamnat s tr緅m din obi槃uin 螽 locuri 螽 care ne simim str緅ni. Dar de ce, totu槐, facem a榮!? Momentan nu am r綼punsul. Peste ani, c滱d cu voia Domnului 槐 cu vrerea mea poate voi descoperi acest r綼puns, vi-l voi spune.


Alii, m invidiaz pentru norocul meu de a fi descoperit toate aceste locuri minunate din muni (de parc n-ar fi meritul meu c merg acolo - spre deosebire de ei, ghinioni演i, eu am c熇tigat mersul pe muni la loto) 槐 de a fi cunoscut oameni cu acelea槐 pasiuni, al綟uri de care s pot tr緅 asemenea experiene!

Ceea ce am eu de spus 螽 aceast privin, este c atunci c滱d urmezi un drum, e imposibil s nu 螽t滎ne演i ali oameni care s urmeze, m綷ar 槐 pentru scurt vreme, acela槐 drum, ca tine. Atunci c滱d descoperi cine e演i cu adev綖at, sau m綷ar 螽cepi s ai o idee 槐 z綖e演i o potec ce seam緋 cu drumul t綦 螽 via, dac ai curajul 槐 螽crederea s o urmezi, e imposibil s nu 螽t滎ne演i ali oameni, cu acela槐 scop 槐 ideal. Dar concentrarea prea mare a unora, asupra unor lucruri pe care societatea le impune, precum 槐 stresul 槐 oboseala continu, 蟊 螽str緅neaz de fapt de lucrurile simple care i-ar putea face cu adev綖at fericii. 波 nu mai au puterea dec漮 s 蟊 invidieze pe alii. C綷i 演iu c muli dintre cei care m invidiaz, nu s-ar urni din loc, s urce munii cu rucsacul 螽 spate, chiar dac li s-ar ivi ocazia.


 

Carpati.org 

Atunci c滱d ai anumite pasiuni, e imposibil s nu g綼e演i oameni cu acelea槐 pasiuni ca 槐 tine. C滱d spui c nu ai cu cine s faci ceea ce 鞜i dore演i, mie 螸i sun ca o scuz pentru faptul c nu 螽dr罳ne演i s fii sau s faci ceea ce visezi. E ca 槐 cum ai da vina pe soart c ai picat un examen pentru care n-ai 螽v裻at, pentru c n-ai avut cu cine s te meditezi. Sau poate c dorina de a face acel lucru despre care spui c nu ai cu cine s 螿 faci, nu te arde, nu este un foc mistuitor - e doar o sc滱teie, pe care a演epi s o aprind alii. Anturajul, grupul de prieteni sau de amici, se face pe ni演e criterii, care pot fi preferine muzicale, sportive, intelectuale, pasiuni comune, etc. Altfel, nu ai avea nici un motiv s te 螽t滎ne演i cu ei. Iar acel criteriu, pe baza c綖uia 鞜i alegi "anturajul" este de cele mai multe ori tr綼綟ura esenial a personalit裻ii tale. Aceea e pasiunea ta. Iar dac n-ai cu cine s mergi pe munte, 螽seamn c asta (螽c) nu e pasiunea ta.


Pasiunea mea e muntele. O flac綖 care m arde, m mistuie. Tr緅esc s綯t緆滱a cu g滱dul la weekend, s o iau din loc, spre 螽緄imi (chiar dac nu reu榷sc intodeauna). 波 astfel am 螽t滎nit oameni cu acelea槐 pasiuni. 波 chiar dac aceast pasiune nu a fost deca o sc滱teie, am sporit-o eu, am aprins-o. 波 da, a榮 e, p滱 c滱d mi se vor 螸plini 槐 alte vise, sunt con演ient c de ceva timp 螽coace, tr緅esc mereu unul... f綖 de care, n-a fi Claudiu Cr綷iun. Cunosc comorile munilor.


E演i ceea ce 螽dr罳ne演i!

 

 

Carpati.org 


波 am mai 螽v裻at ceva, pe munte: cu c漮 urci mai sus, cu at漮 螽t滎ne演i mai puini oameni. La fel e 槐 螽 via...

_________________________________

Pozele mi le-a facut Radu Diaconescu, pe Valea Morarului, 螽tr-o tur despre care voi povesti cur滱d.



Joi, 2 iulie 2009 - 21:33 
Afisari: 11,423 


Postari similare:





Comentariile membrilor (15)

zentai
zentai
Coarda
 
1
F.fain, excelent spus!Impartasesc, aproximativ , acelasi punct de vedere.
Viata e asa cum ne-o facem noi, as adauga! Si dac noi insine nu putem fi fericiti si proprii nostri eroi (Paulo Coelho, desi nu sunt un mare fan, mi-a placut conceptul), cum am putea cere asta de la semenii nostri?! fie ca acestia se cheama prieteni, iubita sau se cheama Celalalt.Privim Zeul doar cei care 蟊 auzim chemareaCarpati.org

Ai votul meu!Carpati.org


Mari, 26 mai 2009 - 09:08  

edo
edo
Caraba
 
2
Excelent articol, sunt 100% de acord cu tine Carpati.org


Mari, 26 mai 2009 - 10:11  

conrad
conrad
(admin)

 
3
@zentai: Oamenii nu pot avea decat fericirea pe care o pot intelege. Carpati.org
Intradevar, viata e asa cum ne-o facem noi: e drept ca anturajul ne poate influenta personalitatea, dar suntem singurii responsabili pentru ceea ce devenim. Daca vrei sa urci pe munti, atunci urci. Daca insa doar spui ca vrei, dar gasesti mereu motive pt care "nu poti", astea sunt doar vorbe in vant.

Multunesc pentru opinii si zile senine, va doresc. Senine in suflet, caci muntele e fascinant, pe orice tip de vreme. Dar simti cu adevarat ca traiesti, abia atunci cand izbucneste furtuna (de orice fel) Carpati.org


Miercuri, 27 mai 2009 - 08:58  

andy79
andy79
Busola
 
4
Mult adevar in cele spuse de tine, dar exista un anumit moment pe parcursul cararii catre pasiunea cuiva cand intr-adevar spui ca "nu pot", indiferent ca motivele sunt financiare (de cele mai multe ori) sau pur si simplu o limita fizica sau de ce nu psihica. Spre exemplu una din pasiunile mele este Muntele, dar nu imi permit sa merg ca altii ("norocosi" cum spui tu) in fiecare weekend, ca sa nu mai spun de achizitionarea echipamentului. Aceasta se traduce apoi printr-o lipsa de experienta (fata de alti "norocosi") care la randul duce la inabordarea unor trasee considerate de altii ca "usoare". Un alt exemplu personal ar fi pasiunea pentru automobilism, mi-am dorit intotdeauna sa fiu pilot de curse, dar din aceleasi motive financiare m-am oprit de mult la nivelul campionatului national de karting. Un kart modern spre exemplu costa 15000 de euro, iar sponsori dispusi sa investeasca in asa ceva sunt putini.
Nu caut scuze, dar vreau sa spun ca in drumul spre implinirea visului si/sau exercitarea unei pasiuni trebuie sa iti cunosti limitele.


Miercuri, 27 mai 2009 - 16:08  

conrad
conrad
(admin)

 
5
Sunt perfect de acord cu ce spui, Andy. Sa lupti pt visele tale si astfel sa ajungi sa-ti cunosti limitele, sa spui "mai departe de aici nu pot", e cat se poate de normal. Nu contest aceasta situatie. Nici eu "nu pot" multe (momentan) din cate visez.
Dar eu vorbeam despre alt gen de scuze... am mentionat in text ca "演iu c muli dintre cei care m invidiaz, nu s-ar urni din loc, s urce munii cu rucsacul 螽 spate, chiar dac li s-ar ivi ocazia." iar ei se scuza ca ar vrea, chipurile, pe munte, dar nu au cu cine. E cu totul altceva: nu ii pasioneaza intr-atat de mult incat sa faca efortul de a se deplasa de acasa. Dar nici sa acuz, nu am decat. era doar o constatare, un exemplu pe marginea caruia mi-am sustinut opinia.
Acum, vreau sa te intreb ceva: daca ai avea bani suficienti (presupunem ca excelezi in afaceri sau primesti o mostenire substantiala Carpati.org, nu-i asa ca ti-ai cumpara acel cart la care visezi? Sau ai zice ca n-are rost, ca nu ai avea cu cine sa te antrenezi? Pt munte, ti-ai cumpara echipamentul necesar pt ce iti doresti, sau ai zice ca n-are rost sa cheltui banii, ca oricum n-ai cu cine sa urci?
Il inteleg perfect pe cel care spune ca "ar vrea" ceva, dar starea materiala sau de sanatate nu-i permite, dar nu-l pot intelege pe cel care pierde vremea in fata televizorului si apoi imi spune mie ca ar vrea sa faca si el ce povestesc eu...
Stii de la ce a pornit acest articol? de la o cunostinta care m-a socat povestindu-mi ca vara trecuta, in 6 zile la mare a cheltuit 11 milioane de lei. Vazandu-mi mirarea, el radea si se batea cu pumnul in piept: "Eu daca n-am 10 milioane in buzunar, nu plec de acasa!"
Este evident ca un astfel de om n-ar fi tocmai in largul lui in mijlocul muntilor, dar mie imi zice ca ar vrea sa faca ce fac eu Carpati.org, dar ca nu are cu cine. Si stiu destui care imi spun mie ca ar vrea, dar nu au cu cine (desi ar putea). iar asta, repet, sa spui ca ai vrea, dar nu ai cu cine, nu-mi pare a fi o vorba spusa d eun om hotarat, cu adevarat pasionat de ceva.
Asa pot spune si eu ca as vrea sa-mi fac o trupa, dar nu am cu cine. ce mai conteaza ca habar nu am s acant la nici un intrument, iar voce n-am deloc? Carpati.org


Miercuri, 27 mai 2009 - 17:06  

conrad
conrad
(admin)

 
6
Ultimul comentariu l-am scris pe fuga, de la serviciu... eram dat afara din birou, se terminase programul Carpati.org. Asa ca imi cer scuze pt greselile gramaticale si pt incoerenta pe care o zaresc, uneori.
Vroiam doar sa adaug ca ideea textului meu este cu totul alta. Nu am intentionat sa acuz pe nimeni, decat sa atrag atentia asupra faptului ca pasiunile noastre ne contureaza personalitatea, si ne deseneaza calea viselor noastre. De aceea e de preferat sa visam ceea ce cu adevarat ne place. Nu spun ca o pasiune e mai frumoasa decat alta. Fiecare om cu felul sau de a trai, de a-si "consuma" viata. Spun doar ca atunci cand spunem ca am vrea s afacem ceva, dar nu avem cu cine, acel "ceva" e doar un moft de moment, nu o pasiune. Asta e tot. Apoi am vorbit despre munte, care pentru mine este o pasiune. Cine nu are aceasta pasiune, nu greseste.
Cum sa spun, mai clar... daca eu maine as vrea sa joc tenis de camp, dar nu voi avea cu cine, asta demonstreaza clar ca tenisul de camp nu e o pasiune a mea. Caci daca mi-as fi trait aceasta pasiune, as fi intalnit oameni cu aceeasi pasiune. La fel, daca spui ca n-ai cu cine sa mergi pe munte, inseamna ca nici n-ai mers pana acum, si asta nicidecum nu mai poate fi o pasiune. Nu acuz pe nimeni ca nu are aceasta pasiune. Ar fi absurd Carpati.org. Nu neg nici faptul ca e posibil ca dupa ce face primul pas pe munte, un om abia atunci sa inceapa sa-si dezvolte pasiunea pt acest lucru; precum e posibil si invers, cineva sa sustina ca vrea sa merga, iar dupa ce ajunge pe munte, sa nu-si mai doreasca sa revina niciodata.
In fine, textul meu e mai simplu decat comentariile mele Carpati.org. Vorbeste despre pasiuni, in special despre pasiunea numita Munte. "Iar dac n-ai cu cine s mergi pe munte, 螽seamn c asta (螽c) nu e pasiunea ta."


Miercuri, 27 mai 2009 - 18:21  

anduzaur
anduzaur
Caraba
 
7
imi place articolul..m-am regasit in el,
ture faine si tot respectul pentru pasiunea pe care ti-ai ales-o(sau care te-a alesCarpati.org )


Miercuri, 27 mai 2009 - 20:48  

mike
mike
Rucsac
 
8
Imi pare bine ca revad povestea aceasta despre noi, despre fiecare dintre noi si aici...si sincer pasiunea e ceva e arde...daca cineva mi-ar lua muntele e ca si cum mi-ar lua aerul din care respir...si nici nu vreau sa functionez altfel decat in ritmul weekendurilor.
Cat despre banii din buzunar, in facultate in primii 2 ani imi aduc aminte ca mergeam cu 10 lei la munte (7 lei pe tren si inca vreo 3 pt inghetata si iaurtul de la sf turei) dar asa am invatat cu ce se mananca...iar acum alea 11 mil mi-ar ajunge pt vreo 3 luni de vacanta prin munti. Sa ma scol dimineata sa vad peleaga si papusa sa imi oglindes cearcanele in lacul bucura, apoi peste cateva zile sa am cheile turzii la picioare si sa privesc un rasarit de la corbu- o vacanta ideala si atat de simpla, like a rolling stone Carpati.org.

cat despre limitari Andy fiecare avem limitarile noastre, de naturi diverse, nu trebuie sa ne cramponam de ele, daca visam la un moment dat vom ajunge sa implim o parte din ele, si daca ne simtim impliniti in momentul in care reusim sa ne depasim chiar si pt un weekend limitarile am castigat mult.


Vineri, 29 mai 2009 - 20:57  

eaglefree
eaglefree

 
9
Conrad ne-a obisnuit cu articolele si jurnalele care pun punctul pe "i',si care,ne arata frumosul muntilor sau al naturii,printr-o simplitate rar intalnita.Sunt si eu,ca si voi,in asentimentul lui.Dorul de munte,de aventuri,de natura,nu ne face sa ne impiedicam de starea materiala sau cea legata de anturaj.Mai sunt persoane care intampina aceeasi problema ca si mineCarpati.orgelasarea apropiatilor in privinta naturii,in privinta urcarii la altitudine.Dar,acesta nu e un factor care sa ne stopeze elanul spre mirificile peisaje montane.
Daca respecti muntele,poate,va fi singurul prieten care nu te va trada niciodata.Ganditi-va la el ca la o fiinta,si atunci veti avea dragostea lui nemuritoare.
Amin! Carpati.org


Vineri, 29 mai 2009 - 21:22  

ovidius.max
ovidius.max

 
10
„Atunci c滱d ai anumite pasiuni, e imposibil s nu g綼e演i oameni cu acelea槐 pasiuni ca 槐 tine”.
Muntele 鞜i d aceast 榮ns absolut de a te reg綼i 槐 de unul singur, nu doar 螸preun cu ceilali sau prin ceilali. Tot prin cuvintele tale, Conrad (pe care le-am descoperit cu 螽c滱tare 滾 cu fiori metafizici) am descoperit 槐 faptul c te auzi cel mai bine atunci c滱d taci 槐 c滱d taci cel mai bine, dec漮 atunci c滱d e演i singur? Am fost prin Occidentali de cur滱d 槐 nu am 螽t滎nit pe nimeni o zi 螽treag. Pentru mine a fost OK; dup aceea am plecat 螽 Bucegi 槐 parc am trecut de la simfonie la manea, 螽 privina aglomeraiei.
Bine, asta depinde 槐 de felul de a fi al fiec綖uia dar cred c o experien 螽 singur綟ate pe munte e revelatoare pentru oricine ca 槐 orice experien limit.


Mari, 25 august 2009 - 09:01  

conrad
conrad
(admin)

 
11
O experienta in singuratate pe munte este revelatoare, dar poate fi si riscanta. Depinde ce vrei sa faci.
Personal, consider ca muntele iti ofera sansa de a fi doar cu tine insuti, chiar daca te afli acolo impreuna cu un grup. Eu nu merg singur pe munte. Prefer singuratatea in compania unei persoane (cel putin).
Repet, o experienta in singuratate este intradevar revelatoare, insa, in acelasi timp consider ca ceva frumos si care-ti inalta sufletul nu are acelasi farmec daca n-ai cu cine sa-l impartasesti. Un rasarit, un varf ce straluceste in soare, o vale pe care urca scame de nori, toate astea si inca multe altele, sunt mai placute sufletului daca ai cu cine sa le privesti, daca ai cu cine s aimparti bucuria care iti umple sufletul.
Dar sunt si cazuri de singuratate cautata, dorita, cand te simti atat de dezradacinat si ai nevoie de o clipa doar cu tine insuti... iar atunci muntele e un cadru ideal, insa nu pe vreun horn sau custura.
Iar de auzit, te auzi de fiecare data cand poti si stii cum sa te asculti. Nu cred ca pentru asta trebuie neaparat sa fii complet izolat de oameni, sau singur, ci doar sa te retragi putin in interiorul tau, bucurandu-te de intimitatea de care ai dreptul si pe care o poti avea chiar si alaturi de cativa oameni dragi.
E drept insa ca pe unele "bulevarde" din Bucegi, de exemplu, bruiajul sonor e atat de mare incat meditatiile trebuie sa le lasi pe mai incolo Carpati.org. Adicamergi, continui drumul pana cand nu s emai aude "maneaua" ci ramane doar "simfonia".


Mari, 25 august 2009 - 09:54  

dolcetamar
dolcetamar

 
12
Frumos spus si ai dreptate,daca ai un vis,o pasiune,chiar daca sunt si limite tot iti urmezi sufletul si in general e bine sa traiesti asa cum iti doresti.Spun asta din proprie experienta....iubesc muntele desii sunt nascuta si traiesc la ses,exista si limite(starea sanatatii) care ma impiedica sa fac turele pe care mi le-as dorii,dar care nu ma opreste sa merg pe munte,sa urc atat cat si cum pot (am urcat si in carje si in baston-important era sa urc)sa traiesc o zi,doua trei...caci doar timpul in care sunt pe munte il traiesc cu adevarat.


S滵b綟, 24 octombrie 2009 - 20:11  

zelma
zelma

 
13
Claudiu, scrii exact ceea ce simt si eu, ma regasesc perfect in articolul tau.
Mai ales in ultima vreme, cand mi-a reinviat pasiunea pentru munte si am hotarat ca de data sa nu mai las sa se stinga aceasta scanteie.

Mi-au mers la suflet cuvintele tale. Simt si eu ca "sunt ceea ce 螽dr罳nesc! " Multumesc.


Mari, 6 martie 2012 - 13:56  

conrad
conrad
(admin)

 
14
Multumesc si eu pt. comentariu.
Ma bucur cand oamenii isi exprima opiniile chiar si pentru textele postate cu multa vreme in urma.

Lemne multe pt. intretinerea flacarii, iti doresc Carpati.org


Mari, 6 martie 2012 - 18:26  

mona.b
mona.b

 
15
Si inca iti mai citim articolul! Carpati.org Foarte frumos spus, mi-ai dat curaj prin el! Si cu siguranta nu numai mie!


Mari, 6 noiembrie 2012 - 14:53  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0682 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2021) www.carpati.org