Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Noiembrie 2024
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Decembrie 2024
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Online

Vremea
Varful Harghita-Ciceu
Muntii Harghita

Codru-i frate cu romanul!

Locatie : Bucegi

Perioada : 28 – 29 iunie 2008


 


Am fost in weekend in Bucegi, obiectivul principal era sa arat unui vizitator din Franta ca si Romania are munti frumosi, ca peisajale sunt extraordinare si ca pana una alta romanului inca ii mai este draga natura. 


Am ales un traseu destul de popular, Jepii Mici - Cabana Caraiman – Cabana Babele – Piatra Arsa – Jepii Mari. Ziua de sambata - oarecum ingaduitoare, cu soare dar si ploaie, cu clar de cer albastru dar si de nori imbufnati. Toate bune si frumoase, traseul a placut mult vizitatorului si totul a fost bine, ne-am simtit bine si nici nu ne-a pasat de picaturile de ploaie ce ne amenintau din cand in cand. 


A doua zi, am mers spre Gura Diham cu gandul sa ajungem spre cabana Diham, la Poiana Izvoarelor si apoi inapoi la Gura Diham. Riscurile pe care mi le asumam le stiam in mare : multi turisti la umbra masinilor, acompaniati de manele si tot felul de alte gusturi muzicale pe drumul spre Gura Diham. Dar ? Ce mi-am zis : vom incerca sa ocolim cat putem zgomotele din mijlocul naturii ! 


Socante pentru colegul de tura nu au fost insa masinile ci mai degraba sticlele goale ce pluteau alene pe apa de-a lungul drumului, cutiile de bere asezate « gramajoare » din zece in zece metri, hartia igienica plutind si ea pe apa si alte resturi care mai de care mai putin biodegradabile ! 


Dupa prima bucata de urcus am ajuns la partea mai lata a drumului, plina de noroi dar si de urme care din pacate nu erau nici de om nici de animale. 


Tot drumul spre Diham am fost acompaniati de animalele moderne : ATV-urile. Partenerul meu de drum era vadit surprins ; ne-a fost din ce in ce mai greu sa ne mentinem pe poteca marcata avand in vedere ca eram constant in pericol sa fim calcati de conducatorii de ATV-uri. Fara nici o exceptie ignorau in totalitate faptul ca erau si « pietoni » si ca initial acest drum marcat cu triunghi albastru nu este nici un fel de semn rutier ci pur si simplu este facut pentru cei care incearca sa faca o tura departe de zgomotele urbane si de viata grea de pieton la oras. 


Ajunsi la Diham am ramas si mai mult cu un gust amar, alte ATV-uri se invarteau linistite in natura, fara nici un fel de probleme. Coborarea a fost la fel de incarcata, am ramas dezamagita si infuriata de cat de putin le pasa oamenilor de natura. Imediat dupa crucea menita sa iti poarte de grija la drum este undeva sus pe un copac si un semn ce interzice accesul ATV-urilor in padure. Nu l-am vazut la urcare ! 


La intoarcere acasa am cautat un pic pe internet si am descoperit cu stupoare ca de fapt ceea ce am facut noi ca turisti este interzis, abaterea de la poteca marcata, pe cand accesul cu ATV-uri este permis in scopuri recreationale. Cel putin eu asa inteleg pasajul de mai jos :



ART. 54


(1) Accesul public în pãdure este permis numai în zone amenajate si pe trasee marcate în acest sens.


(2) Accesul public în pãdure cu autovehicule, motociclete, ATV-uri sau mopede este interzis, cu exceptia activitãþilor sportive, de recreere si turism, care se pot practica numai cu acordul proprietarului sau al administratorului pãdurilor proprietate publicã a statului.



(LEGE nr. 46 din 19 martie 2008 Codul silvic PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 27 martie 2008)



Miercuri, 2 iulie 2008 - 22:22 
Afisari: 3,382 


Postari similare:





Comentariile membrilor (29)

mike
mike
Rucsac
 
1
O noua aberatie conceptuala specifica guvernantilor nostri Carpati.org. Totusi am o liniste pe acele morarului sau pe vaile alpine nu o sa apara niciodata Carpati.org...sa ii vad eu cum trec de saritoarea carnului Carpati.org


Miercuri, 2 iulie 2008 - 22:58  

intel450
intel450
Busola
 
2
Nu fi asa sigura..!!! si mâine mai este o zi - problema cu ATV-urile este valabila si pentru sudul Bucegilor - Padina - Bolboci -Zanoaga


Miercuri, 2 iulie 2008 - 23:03  

ad_fl
ad_fl

 
3
spunea bine o reclama.. ce sa le ceri, niste tarani! Ideea e ca daca te pui contra lor, macar pentru a le explica, risti sa te ia la oaresce vorbe de duh!
In opinia mea, e mai bine sa-i ocolesti, desi ei ar trebui sa se dea pe inexistentele trasee marcate pentru offroad si nu pe potecile marcate, dar traim in Romania..si asta ma scarbeste.


Miercuri, 2 iulie 2008 - 23:05  

monicar
monicar

 
4
Intr-adevar nu pareau prea abordabili... si m-am abtinut cu greu sa nu le zic ceva. Trist, cand ma gandesc ca e atat de greu sa avem o constiinta sociala si ca pentru a avea un respect pentru natura nu necesita nici un fel de pregatire "intelectuala".


Miercuri, 2 iulie 2008 - 23:08  

kya
kya
Coarda
 
5
nu fi asa sigura, mike! vara poate nu trec, dar iarna ajung chiar si mai sus gratie noii distractii descoperite de romani: helischiul. deci, avem toate sansele sa ne intalnim si pe creste cu amatorii de "activitati sportive, de recreere si turism"
in curand va fi "arat" tot muntele cu diverse masinarii mai mult sau mai putin terestre.
sper sa fie doar o exagerare de-a mea!


Joi, 3 iulie 2008 - 08:19  

patriot
patriot

 
6
foarte trist ... asta e si motivul pentru care nu vizitez prea des Bucegii ... imi aduc aminte de un cuplu strain, el german si ea brazilianca, pe care i am intalnit in Ceahlau, si am discutat cu ei si ii intrebam de ce Ceahlau si nu Bucegii (pt ca acolo se duc majoritatea strainilor) sau Fagaras.. raspunsul lor a fost simplu: "pentru ca aici in Ceahlau e mai multa salbatacie, liniste"


Joi, 3 iulie 2008 - 08:29  

oanam
oanam

 
7
Eu m-am gandit sa pun cuie in santurile facute de ATV-uri , cine stie , poate ajung cu rotile in sus?


Joi, 3 iulie 2008 - 08:38  

patriot
patriot

 
8
le dai idei si apoi se reprofileaza... isi pun senile!! (ii vad in stare)


Joi, 3 iulie 2008 - 08:40  

kya
kya
Coarda
 
9
patriot, nu te supara, dar Ceahlaul nu e cel mai bun exemplu pe care trebuia sa-l dai... Ceahlaul (ca si Bucegiul) este un munte superb dar despre ce sa vorbesc mai intai: bulevardul plin de pantofari care este prin Lutul rosu? comertul cu obiecte religioase (tarabe intregi de nimicuri, chiar in biserica) din creierul muntelui, de la schit? cabana Toaca, un fel o discoteca plina de globuri cu oglinzi si stroboscoape?

Eu zic asa: nu mai aratati cu degetul Bucegii. Acesti munti minunati nu au nicio vina. Tocmai frumusetea lor le-a fost fatala.

De aici te rog sa nu tragi concluzia ca am ceva cu Ceahlaul. Din contra, e unul din muntii pentru care am o vie admiratie si care ma fascineaza cu frumusetea lui. Dar sa fim realisti si sa nu mai aruncam cu piatra numai spre Bucegi.


Joi, 3 iulie 2008 - 08:40  

gigicepoiu
gigicepoiu
Rucsac
 
10
Intr-o tara trista,care ne scarbeste,mai avem parte si de clipe de multumire:cand ATV-ul se da peste cap si ,,sportivul extrem"isi rupe gatul.
Nu ma bucur,dar sunt multumit...


Joi, 3 iulie 2008 - 08:55  

patriot
patriot

 
11
@kya sunt de acord cu tine, Bucegii sunt magnifici.. au ceva aparte ce alti munti nu au... si au si ei salbaticia lor.. si eu de mic am fost atras de ei si inca sunt,
dar eu doar relatam parearea unor straini care au venit sa viziteze Romania..
legandu-ma direct de ce spunea Monicar .. nu vezi ATV-uri.. nu vezi manelisti sau grataragii ( cel putin nu la nivelul care este in Bucegii) ...
iar parerea mea de locuri mai "linistite".. ar fi in M-tii Rodnei


Joi, 3 iulie 2008 - 08:56  

midan
midan
Rucsac
 
12
O fi codrul frate cu romanul, dar romanul nu prea e frate cu codrul ...

Iar mi-ati adus aminte de lipsa "genetica" a bunului simt, de nepasare ... off

Problema se extinde si la Ciucas si cred ca la orice zona unde se gaseste cate un zgertoi sa-si parcheze gipu

Poate il loc sa ne vaitam pe ici pe colo ar trebui sa facem ceva concret ... eu nu ma pricep la chestii politicesti sau avocatesti dar s-o gasi cineva care sa stie ce trebuie facut.


Joi, 3 iulie 2008 - 10:54  

baronu
baronu

 
13
Din nefericire este trist ceea ce se intampla. Pe 27-29 am fost la un concurs chiar in Diham. Sambata , dupa ce m-am intors din post si am mancat , am iesit in fata cabanei sa iau o gura de aer curat. Cand...... au inceput sa apara. Nu unu , nu doua ci vreo 10 atv-uri. Eeeeee mancandu-ma limba foarte tare si bazat fiind pe participantii la trofeu , m-am luat de ei. I-am intrebat daca au chibrituri la ei. S-au uitat intrebatori la mine. Atunci le-am spus ca benzina le dau eu , ei doar chibrituri sa aiba sa-si dea foc la masinarii. Mai mai sa se dea la mine. Atunci le-am zis : " incercati , ca la cati suntem aici , lasam gluma la o parte si s-ar putea chiar sa va dam foc la atv-uri ! " . Suparati nevoie mare si-au lasat mancarea neterminata si au plecat.Au plecat sa strice in continuare potecile turistice. Asta e . Mai multe nu puteam face.
Dar , citind cu atentie art.54 , alin(2) , am descoperit altceva : " Accesul public în pãdure cu autovehicule, motociclete, ATV-uri sau mopede este interzis, cu exceptia activitãþilor sportive, de recreere si turism, care se pot practica NUMAI CU ACORDUL proprietarului sau al administratorului pãdurilor proprietate publicã a statului ". Pai atunci , de ce nu picheteaza Ocoalele Silvice drumurile de acces catre masivele montane si la toti atv-istii care nu au ACORDUL lor , sa le INTERZICA accesul in masive ???!!!


Joi, 3 iulie 2008 - 15:26  

midan
midan
Rucsac
 
14
@baronu : din acelasi motiv pentru care politistii de la circulatie nu ies in drum decat cand au nevoie de spaga ...
noi platim impozite, ei sunt mai bine decat profesorii ( in general educatorii ) si medicii si uite rezultatul.

Lipsa de de educatie, de bun simt, de "constiinta civica" (parca asa ii zice ? )


Joi, 3 iulie 2008 - 16:06  

monicar
monicar

 
15
baronu: Ma intrebam si eu acelasi lucru si chiar ma gandeam daca as suna undeva, inca nu shtiu unde si practic ai raporta un asemenea lucru, s-ar prezenta sa ii amendeze sau nu? Oricum in lege nu scrie nimic de nici o amenda.
midan: cred ca ajung la aceeasi concluzie ca si tine, "constiinta civica" lipseste multor oameni, de ma intreb cei care o au cum de au capatat-o?


Joi, 3 iulie 2008 - 16:12  

midan
midan
Rucsac
 
16
@monicar nu stiu cati au acum "constiinta civica" si de unde au mostenit-o, cert e ca-s putini si pei cei care cresc acum n-are cine sa-i educe.
O sa devenim o tara de hoti de lemne in Romania, de zugravi in Spania si Italia, deja orasele nu se ridica peste nivelul mahalalei ...
Ma gandeam sa-l votez pe Becali la urmatoarele alegeri, macar asa stiu o treaba


Joi, 3 iulie 2008 - 16:35  

darkhriss
darkhriss
Coarda
 
17
Incredibil, dar exista si o parte mult mai proasta....inchiriaza ATV-urile oricui, am vazut pusti de 15-16 ani pe ele. Nu mai zic de cate ori nu era sa dea peste mine, sau s-au rostogolit in sant la cativa metri. Cand merg prin padure, ajuns sa imi fie mai frica de ATV-uri decat de ursi :|


Joi, 3 iulie 2008 - 18:40  

anita
anita

 
18
Eee lasa ca nu-i bai, sa se plimbe ei cu atv-ul pe munte ca oricum sar ca lacustele in santuri si in rape, si apoi ii culege salvamontu cu farasu de pe unde aterizeaza Carpati.org
Iar in legarura cu atv-urile in padure, este o placuta mai sus de Caminul Alpin, care mentioneaza ca atv-urile nu au voie in Parcul Natural, respectiv in tot Masivul Bucegi.


Joi, 3 iulie 2008 - 19:08  

monicar
monicar

 
19
anita: placutele sunt complet inutile, nu sperie pe nimeni, plus ca nu par sa se uite foarte mult in sus ci mai mult in fata la drum :-(
darkhriss: situatia celor care au 15-16 ani este cred pentru ca probabil nu este necesar un permis de conducere pentru a putea inchiria un ATV, nu shtiu, nu am incercat niciodata sa inchiriez unul, cat despre atv-uri, da cred ca sunt mai distrugatoare decat ursii.


Joi, 3 iulie 2008 - 22:09  

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
20
On-topic: mama lor de ATV-iști și de legi care sunt făcute ca să fie făcute și nu le respectă nimeni. X(

Tot On-topic: o să ne întâlnim cu ele și pe la cabana Negoiu.. asta dacă lucrurile merg așa cum își dorește cineva.

Off-topic: SCRIEREA CU "sh", "tz" ESTE STRICT INTERZISĂ PE CARPAȚI.ORG! VĂ ROG FOLOSIȚI DIACRITICE! În general vorbind, un pic de respect pentru gramatica limbii române ar fi binevenit (mai sare omul o virgulă, mai uită un cuvânt când reformulează o frază, dar totuși... Carpati.org ).

Tot Off-Topic - Midan: dacă eu am Jeep.. înseamnă că sunt "zgherțoi"?


Joi, 3 iulie 2008 - 22:31  

anita
anita

 
21
monicar: cam ai dreptate, dar daca s-ar uita la placute nu ar mai avea cum sa zica ca nu le-au vazut. Si oricum bine ca macar se uita si la drum, cu toate ca de cate ori am intalnit atv-uri nu mi-au lasat impresia ca vedeu pe unde merg, cum spuneai si tu, ca nu tin cont de "pietoni"... Asta e, daca nu e nimeni competent sa ia nise masuri utile,si nu doar asa ca sa nu zicem ca nu am facut nimic


Vineri, 4 iulie 2008 - 00:41  

oleg
oleg
Caraba
 
22
Suntem o țară deja manelinizată și becalizată. Ce mai putem face? Legi sunt. Dar cine să le aplice? Oamenii legii fac parte și ei din acestă țară și majoritatea se comportă ca cei ce încalcă legea (să-i vezi când ies la iarbă verde). Eu cred că trebuie să încercăm să îi conștientizăm, dacă mai sunt conștientizabili, pe cei ce ar trebui să aplice legea, și coducerii instituțiilor din care aceștia fac parte (dacă nu ar trebuii educați chiar cei din conducerea acestor instituții). Ar trebuii educați în spiritul respectului față de natură, civilizație și respectului față de legea pe care ar trebui să o aplice. În concluzie, trebuie cumva să găsim o anumită metodă de a crea eficient, o anumită presiune asupra acestor instituții, pentru a aplica legea.


Vineri, 4 iulie 2008 - 17:50  

baltarel
baltarel
Busola
 
23
Am intalnit si eu astfel de masinarii pe poteci de munte.
Ca o observatie adaog. Acestia (oameni) sunt cei veniti in concediu si nu cred ca pe acolo, pe unde au fost, li s-a permis sa faca cava de genul acesta. In multe tari legile-s legi si se aplica. La noi au portite deschise la acest capitol. Fala si mandria, uita omul de unde a plecat.
Educatia civica bat-o vina!...


Duminică, 6 iulie 2008 - 10:07  

midan
midan
Rucsac
 
24
Vina e si a noastra, luam atitudine vaicarindu-ne aici, in rest ...
Pana nu ajungem in situatia in care noi sa contam in fata dubiosilor pe care ii lasam sa ne guverneze nu rezolvam nimic.
Dar asta e deja ploitica ...

Off-topic
N-am zis ca cine are Jeep e zghertoi,in fraza formulata nu vad implicatia obligatorie "ai Jeep" = "esti zghertoi", daca logica ma mai ajuta, implicatia ar putea fi inversa, "esti zghertoi"="ai gip"

Plus ca am dorit ca exprimarea sa fie oarecum eufemistica, de aia nu am scis Jeep ci gip ( cu sensul masina de fițe )

Sper ca nu am facut pe nimeni sa se simta ofensat in vreun fel, de aia am incercat sa ma explic si sa inlatur eventuale neclaritati, sper ca am si reusit .


Luni, 7 iulie 2008 - 10:03  

alpinistul280
alpinistul28..
Caraba
 
25
exista un organism care se numeste garda de mediu care are in subordine corpul voluntarilor de mediu
eu cred ca eceasta e o solutie pe care ar putea fiecare care doreste sa schimbe ceva sa o faca..
de plans si vaicarit..o facem aici.. acest lucru nu schimba nimic.. nu conteaza nicaieri..doar daca luam atitudine si schimbam mentalitea celor din jur..putem schimba ceva..asta daca vrem..
detalii mai jos:
http://www.gnm.ro/corpul_voluntarilor.php?PHPSESSID=f347e00491b4e
b7a1d59e3e5a377adf7

respect si carari cu soare
alex (alpinistul280)


Joi, 10 iulie 2008 - 00:38  

midan
midan
Rucsac
 
26
"(1) Activitatea agenților ecologi voluntari va consta în observarea și informarea operativă asupra unor
încălcări ale legislației privind protecția mediului

(3) În cazul constatării unor încălcări ale legislației din domeniul protecției mediului, agentul ecolog
voluntar va sesiza telefonic sau în scris inspectoratul de protecție a mediului sau Administrația
Rezervației Biosferei "Delta Dunării"."

Adica te agiti degeaba, decizii si amenzi dau tot ei, dupa caz, dupa ochi frumosi ...
Sunt platiti din taxele noastre si noi sa ne agitam ca sa stie ei de la cine sa ceara spaga ...

Problema nu se rezuma la garda de mediu dar, dupa cum ziceam, nu vreau sa dau in politica.


Joi, 10 iulie 2008 - 10:56  

oleg
oleg
Caraba
 
27
Si cei din garda de mediu sunt din România... adică români. Chestiunea în cauză este, după cum am spus mai sus, mult mai complexă și ține de mentalitate și educație. Mai ales educația celor puși să decidă. Scria undeva că un om evoluează pe scara ierarhică până la nivelul de incompetență. Însă din păcate la noi prin șpagă, nepotism, interese politice, economice, etc. ajung în funcții oameni ce depășesc acel nivel. Adică ajung oameni profund incompetenți în funcții de decizie. În concluzie până nu vor exista oameni aleși pe criterii de competență, vom mai vedea încă destul de des cum nu se va respecta legea și cum nu se vor lua măsuri împotriva celor care nu respectă legea. Și uite așa zbaterea noastră devine o luptă cu morile de vânt. Deocamdată!


Joi, 10 iulie 2008 - 11:16  

luna
luna
Busola
 
28
Si eu am intalnit sambata vreo 3 atv-uri catre diham, bleah. Inteleg sa circule cele care aprovizioneaza cabane/urgente/alte cele, dar nu toti pustii.


Vineri, 11 iulie 2008 - 00:52  

ovispeedy
ovispeedy
Busola
 
29
Au fost multe comentarii pe acest subiect pt ca este un subiect care ne doare.
Bucegii, ca si Ceahlaul, ca si Fagarasii etc, au zonele "turistice", in care un monaniard nu isi mai gaseste din pacate locul, printre ATV-uri, manele, tupeu si nepasare. Sa speram ca nu vor mai fi "construite" si alte zone turistice. Dar in afara acestor zone turistice mai sunt si zonele faine, in care ajung mult mai putin neavizati. Pe acelea trebuie sa ne luptam din rasputeri sa le protejam.
Cat despre ATV-uri si despre accesul lor peste tot - multi munti sunt deja arii protejate (parcuri naturale sau nationale), deci legislatia pentru protejarea lor exista. Doar ca nimeni nu este interesat sa aplice aceste legi pt ca interesele financiare sunt prea mari.
Trebuie sa gasim o cale sa supunem pe cei responsabili unor presiuni - din partea intregii comunitati montane, pentru ca ATV-istii sa fie trasi la raspundere/amendati. Orice propunere viabila cred ca ar fi preluata si promovata de carpati.org, iar sustinatori din randul membrilor s-ar gasi.


Luni, 4 august 2008 - 10:05  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0636 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org