Iulie 2021

Muntii Tarcu-Muntele Mic

Alpinism in M.Ciucas

Oficial,in Masivul Ciucas exista un singur traseu de alpinism omologat ;

1.Turnul Goliat-deschis de I.Coman in 1967. E un 4B situat in stanca vizibila din Saua Bratocea,pe poteca spre Cab.Babarunca

In realitate mai sunt cateva zone cu trasee pitonate:

2. Coltul de la Rosu. E un dinte de calcar pe care trebuie sa-l dibuim cu atentie.Plecam de la Cab.M.Rosu spre Vf.Ciucas pe B.G.si dupa 15 min.ajungem intr-o poiana presarata cu bolovani mari de calcar.Poteca traverseaza poiana si unde incearca sa intre din nou in padure noi facem stanga si coboram cca. 50 m prin paduricea deasa. Stanaca e parcursa de sase trasee-scoala din care unul e mai dur (surplombat). Loc de cort sub perete.

3. Turnul Caprioarei . Cu 100 m inainte de ajunge la Fantana Nicolae Ioan (Izv. Teleajenului) vizam pe stanga cum urcam, deasupra copacilor, partea de sus a doua turnuri de conglomerate. Pentru a

4. Mana Dracului. Din Saua Ciucasului situata la N de varf , mult sub el, ne orientam spre V si distingem usor trei turnuri ingemanate. Traseul pleaca pe hornul dintre doua degete.

5. Peretele Alexandru . Dela stana din Zaganul pleaca spre N un drum de caruta ce coboara in poiana izlazului . Imediat in spatele stanii drumul e stajuit de un perete larg. Traseul : Prager- 3A.

6. Marele triunghiular. Pe Valea Alpina (Gropsoarele), la jumatatea distantei de varf, langa platoul cu pais inalt se afla traseul Capra Neagra - 4B, pe verticala unui pinten de conglomerat bolovanos.

7. Valea Alpina (Gropsoarele) - varianta tehnica. Urcam traseul classic pe vale pana in al doilea sector si unde pasajul inerbat se inchide cu un perete gasim primele pitoane. Dupa o lungime de coarda ajungem pe o creasta ingusta ce conduce la o mica grota. Depasim si urmatorul sector de creasta aeriana si iesim prin jnepenis la seuta de sub vf. Gropsoarele

Sâmbătă, 19 ianuarie 2008 - 20:08

andreeacorodeanu
andreeacorod..

Fain, starea traseelor mai este buna stie cineva?

Sâmbătă, 19 ianuarie 2008 - 20:54

veteranul1

Desi nu am practicat niciodata alpinismul, preferand catararea libera, am urmarit cu interes performantele alpinistilor. Din cate stiu peretele Alexandru mai are si alte trasee ( nu stiu daca sunt omologate ) cum ar fi:traseul Trist, fisura Patata, traseul Tavanelor. Oricum articolul dv. ar mai trebui completat cu datele tehnice, schite trasee, etc.

Duminică, 20 ianuarie 2008 - 10:28

bunicu

Totdeauna e loc de mai bine el atit a putut .Completati dv.Spor la treaba ,asteptam.

Duminică, 20 ianuarie 2008 - 13:14

veteranul1

Pot sa fac acest lucru, dar numai cu acordul dl. Gigi Cepoiu. Cred insa ca cel mai bine ar fi ca aceste completari sa le faca autorul si numai in cazul cand acesta considera ca nu mai are nimic da adaugat sa intervina alte persoane.

Duminică, 20 ianuarie 2008 - 13:35

andreeacorodeanu
andreeacorod..

Ar fi extraordinar niste schite si sa se spuna in ce stare mai sunt traseele ...

Duminică, 20 ianuarie 2008 - 13:39

gigicepoiu

Multumesc pt. interesul aratat ! Cum spuneam , eu am incercat sa prezint zonele , in mare. Pt. detalii oricine e binevenit , poate chiar cu articole . Voi mai reveni si eu .

Duminică, 20 ianuarie 2008 - 20:04

alina-maria

poate cam in afara subiectului - ma bucura orice referire la Ionel Coman, care e brailean de origine, si cu atat mai mari mi se par meritele lui in domeniul alpinismului Carpati.org

Luni, 21 ianuarie 2008 - 09:21

veteranul1

Toate traseele alpine din Ciucas pot fi gasite pe:

www.atmarad.ro/cmsmadesimple/uploads/File/topo_zone_de_catarare/c
iucas.pdf

Joi, 7 februarie 2008 - 13:43

paciu

ma bag si eu ca musca-n lapte:....am dat ocol ciucasului din punctul asta de vedere de cateva ori...
pot spune catvea lucruri: turnul lui Goliath a fost repitonat, e intr-o stare excelenta, cu regrupari cu spituri..am facut doar o l.c. din el, deoarece l-a lasat psihicul pe coechipier- el era cap de coarda, asa ca n-a zis ncic pas desi urcasem din greu pana la el...e un 4B clasic, prima l.c. v-o pot descrie: incepe pe o fata cazuta pe care te cateri pe pietricele, ca si-n bucegi; se merge lateral pe sub o surplombsa, s eintra printr-o fereastra superba intr-un horn, regrupare pe un bolovanoi castrat in horn. Mai sus se vad spituri si cuiele vechi...din pacate a trebuit sa-mi las o caraba in spit, deoarece coechipierulvroia s afaca rapel direct prin spit!!!!!!!!
La muntele rosu, mai sus de abana, in deptul refugiului salvamot un pinten de vreo 15 m cu trasee scoala- superbe mai ales iarna, pe vreme buna,peisaje mirifice, caare pe tancul asta ascutit ca un varf de creion...
Intr-o excursie o data , m-am uitat la starea cuielor din turnul caproarei: cred ca a zarit doua cuie ruginite, mai mult ca sigur trebe repitonat sau mers cu cuie, frenduri, etc in traseu....
Am ajuns tot intr-o excursie de iarna si la baza peretelui lui alexandru: am zarit cateva pitoane, desi intrarea in trase cred ca te sustine ceva distanta pana la primel pitoane.......
atat stiu eu........
paciu

Joi, 3 aprilie 2008 - 03:53

milo

toate traseele
peretele Alexandru e foarte friabil, e urmatorul pe lista traseelor de repitonat