Decembrie 2019

Ianuarie 2020

Varful Prislop
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Mai multe echipe de salvamontisti incearca sa salveze un turist ranit, care a cazut intr-o prapastie in Muntii Faragas (Muntii Fagarasului)

Mai multe echipe de salvamontisti din judetele Arges si Sibiu participa sambata la o operatiune de salvare a unui turist care a cazut intr-o prapastie, in zona varfului Negoiu din Masivul Fagaras, anunta Agerpres. Victima, un barbat in varsta de aproximativ 30 de ani, a suferit leziuni grave in urma caderii intr-un abrupt din zona Strunga Dracului, intre varful Negoiu si lacul Caltun, potrivit sefului Formatiei Salvamont Curtea de Arges, Nicolae Plesita.Catre zona in care s-a produs accidentul au plecat trei echipe de salvamontisti, doua din Arges si una din Sibiu, precum si o echipa de jandarmi montani de la Capataneni.Salvamontistii estimeaza ca deplasarea va dura aproximativ trei ore, urmand sa decida ulterior daca se impune si interventia unui elicopter pentru preluarea persoanei ranite.

Sâmbătă, 17 septembrie 2011 - 18:55

florinbalan

Parca era "inchisa pentru reparatii" strunga...

Duminică, 18 septembrie 2011 - 08:52

johnnutz

Stirea contine cateva elemente inexacte. Eram in zona, ieri,17.08.2011, in drum spre Negoiu dinspre Balea Lac. Aproape de saua de deasupra lacului Caltun erau 2 tineri care urcau "la liber" spre varful Lespezi-Caltun, urland, tipand, nu stiu cum as putea denumi exact sunetele pe care le scoteau. Deasemenea dislocau pietre la vale spre poteca. Un tip, ce parea salvamontist iesit la o tura de antrenament spre Negoiu si-a pus mainile in cap cand i-a vazut dar erau deja mult prea sus sa le mai poata face ceva. La intoarcerea de pe varful Negoiu vizibilitatea era redusa, plafonul de nori coborand pana aproape de lacul Caltun. In saua cu pricina am intalnit 2 persoane care ne-au spus sa indrumam salvamontul spre ei pt ca mai sus, este o persoana ranita, aproape inconstienta. Sunasera deja la salvamont de 1 ora si urma sa ajunga si un elicopter. Noi ne-am intalnit dupa o ora cu un salvamontist care o luase inaintea echipei principale si dupa inca aproximativ 2 ore cu echipa salvamont pe vf. Laitel. Ne-au spus ca persoana ranita este in stare foarte grava si planul era sa il aduca undeva sub vf Negoiu unde vizibilitatea era buna si putea ateriza elicopterul.In jurul ore 6 seara, din zona Balea se vedea elicopterul zburand spre directia Caltunului.
P.S.: Strunga Dracului era inchisa teoretic, erau puse placute in acest sens atat la intrarea de jos cat si la cea de sus. In zona inferioara erau adunate multe stanci de diferite marimi. Noi am ocolit prin Strunga Doamnei insa pe varf erau 2 persoane care au ignorat avertismentul si au trecut prin Strunga Dracului.

Duminică, 18 septembrie 2011 - 11:31

boby

erau echipati cei doi? ii periculoasa zona inspre vf lespezi-caltun...

Duminică, 18 septembrie 2011 - 12:59

enderb

Chiar ma intrebam in ce "prapastie" a cazut si cum a reusit ; in zona dintre Caltun si Negoiu doar Strunga Dracului ar fi fost un potential loc dar este inchisa (pentru unii se pare ca nu e). Au fortat prea mult norocul si rezultatul nu s-a lasat asteptat.

Duminică, 18 septembrie 2011 - 18:44

johnnutz

Nu stiu daca erau echipati, erau deja prea sus pentru a-mi da seama. Dar chiar si echipati, versantul este foarte abrupt, cred ca necesita ceva notiuni de catarare. Stiu sigur ca au ajuns sus pentru ca i-am vazut de pe Negoiu inainte sa se lase plafonul de nori, probabil la coborare a avut loc accidentul. Mie personal mi se pare extrem de dificil de coborat pe acolo.

Duminică, 18 septembrie 2011 - 21:06

zastone

Un "update" sa zic asa, la ce ati postat..Eram si eu in zona in data respectiva, ma indreptam dinspre Negoiu spre Balea. Am coborat bineinteles prin Strunga Doamnei, si am vazut despre ce e vorba! Pe drum inspre Laitel ne-am intalnit si noi cu echipa Salvamont si cei de la Jand.Montana! Ajunsi la refugiul Balea unde am inoptat ne-am intalnit cu un grup care auzisera de acest incident.Spre dimineata cand ne-am trezit sa aflam ca cei de la salvamont nu au reusit sa il scoata pe respectivul nici cu elicopterul! Trist...

Luni, 19 septembrie 2011 - 10:58

enderb

Daca cititi articolele aparute in presa (unele sunt chiar bine documentate) o sa aflati ca elicopterul a stat in zona atat cat a fost posibil. Le-a fost greu sa coboare persoana accidentata in timp util pana la elicopter. Din cate am inteles s-a sprijinit in batul de trekking care a alunecat pe o piatra si a rezultat caderea.
Tot din presa rezulta ca este maratonist. Sanatate si mai multa atentie pe mai departe.
at-14-ore-ca-sa-salveze-un-turist-ranit.html
portivului_cazut_de_la_50_de_metri-in_muntii_Fagaras-a_durat_13_o
re_0_556744650.html
aras-pentru_salvarea_unui_turist_care_a_cazut_50_de_metri-_Victim
a_a_fost_transportata_in_coma_la_spital_0_556744503.html

Luni, 19 septembrie 2011 - 11:17

boby

se pare pana la urma, ca au reusit sa il coboare...http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/accident-grav-i
n-zona-varfului-negoiu-69726.html

Luni, 19 septembrie 2011 - 11:17

senty

Anul trecut, am incercat si eu sa urc pe vf. Caltun, pe acea fata... vestica - nord-vestica. Am ajuns pana la o surplomba, si neavand nici echipamentul adecvat cu mine, fiind si singur, am renuntat. Am coborat pe un valcel in caldarea Berbecilor si de acolo am ales ruta clasica. Ideea e sa stii cand sa renunti! In acelasi timp cu mine, un cuplu straini (cehi cred) urcau prin valcelul dintre cele doua varfuri. Au urcat cu bine sus, dar cand sa ma intalnesc cu ei la coborare, respectivii au ales sa coboare de pe vf. Caltun pe un valcel destul de periculos ce da in caldarea Berbecilor. Abia cand am ajus si eu in caldare, i-am auzit pe cei doi pe valcel, fata plangea si era panicata, zona are cateva saritori destul de urate pentru descatarare la liber. Intrebati daca au nevoie de ajutor, (refuzand) am ramas in caldare pana ce au ajuns intr-o zona sigura de unde puteau cobora in siguranta; oricum in caz de nevoie eram pregatit sa alertez salvamontul (chiar daca in caldare nu este semnal gsm).

Din toate astea se desprinde o concluzie: inconstienta si teribilismul duc la accidente.

Luni, 19 septembrie 2011 - 11:46

conrad

Numele mentionat in stiri si asocierea cu ideea de "maratonist", ma convinge ca, din pacate, este vorba de colegul nostru de site, Mihai Godeanu (dragonu).
Mi-ar placea sa ma insel.

Ii doresc insanatosire grabnica

Luni, 19 septembrie 2011 - 12:33

zastone

Din fericire s-a terminat cu bine!! Recuperare si insatosire rapida!