August 2019

Muntii Retezat

Doi cercetasi din Dej au parcurs Carpatii din Romania in 52 de zile

"

Dupa 52 de zile petrecute prin Muntii Carpati, cei doi tineri cercetasi dejeni s-au intors in aceasta dupa amiaza, acasa, cu misiunea indeplinita. Gabriel Galbeaza și Adrian Marton au strabatut intregul Arc Carpatic si au parcurs 1050 de kilometri, ducand cu ei un singur mesaj: “Salvați Muntele – Ultima Resursă a Romaniei!”

Adrian si Gabriel au ajuns astazi in Dej, in jurul orei 17.00, iar punctul de intalnire cu parintii, oficialitatile, prietenii si cei dragi lor, a fost Liceul Teoretic “Alexandru Papiu Ilarian,  mesajul care i-a intampinat la intrare fiind: “Bine ati venit acasa!“. Au fost primiti cu aplauze, emotii si lacrimi de bucurie.

Primarul Dejului, Costan Morar, i-a felicitat pe cei doi cercetasi pentru ducerea la indeplinire a proiectului, pentru promovarea orasului, si le-a transmis ca Dejul se poate mandri cu tineri ca ei.

Un suport important in toata aventura lor l-au avut din partea Jandarmeriei Romane, conducerea acesteia transmitandu-le un mesaj de bun venit si felicitari pentru actiunea pe care au desfasurat-o. Prezenta la intoarcerea acasa a celor doi cercetasi, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Jandarmi Judetean Cluj, Mariana Barbu, i-a numit pe Adrian si Gabriel, “eroi locali”.

Cuvinte de lauda a avut si directorul LAPI Dej, Dorina Gherman, care a spus ca pentru institutia de invatamant, Adrian si Gabriel, sunt o mandrie, felicitandu-i pentru tot ceea ce au facut si pentru curajul de care au dat dovada.

Momentul cel mai emotionanat a fost acela cand parintii si-au imbratisat copiii.

“Suntem foarte fericiti ca s-au intors cu bine. Chiar daca pentru noi zilele au trecut foarte greu ne bucuram ca s-au intors sanatosi si cu proiectul dus la bun sfarsit. Au fost zile in care nu am reusit sa luam legatura pentru ca nu aveau semnal, dar eram tinuti la curent de domnul Onofrei cu tot ceea ce fac si pe unde sunt. Suntem foarte mandri de reusita lor”, ne-a spus parintii cercetasului Gabriel Galbeaza.

Acelasi sentiment de mandrie si fericire l-au impartasit si parintii lui Adrian Marton.

“Acum ma simt bine si foarte fericita. Sunt foarte bucuroasa ca s-au intors cu bine. Am avut emotii cand dormeau la cort, pentru ca stiam ca sunt multe animale, dar de fiecare data ne asigurau ca totul e bine. Asta poate sa stam si noi linistiti. Sunt foarte mandra de tot ce au facut”, ne-a declarat mama lui Adrian Marton.

Cei doi eroi din aventura “Salvați Muntele – Ultima Resursă a Romaniei!”, ne-au spus ca sunt foarte multumiti ca au reusit sa duca la bun sfarsit acest proiect, a carui detalii au inceput sa le puna la punct inca de acum doi ani.

“Suntem multumiti ca am reusit sa facem ceea ce ne-am propus si le multumim tuturor celor care au fost alaturi de noi. Au fost si zile mai grele, dar acestea s-au datorat in mare parte conditiilor meteo, in rest nu am avut mari probleme. Avem o tara minunata care merita sa fie vazuta. Un alt proiect nu am stabilit inca, dar cu siguranta va fi”, ne-au declarat Gabriel si Adrian.

Scopul proiectului “Salvati muntele – ultima resursa a Romaniei” a constat in promovarea turismului montan din Romania; promovarea imaginii O.N.C.R.- Filiala Dej și a miscarii cercetasesti din Romania; evaluarea traseelor turistice de creasta din Muntii Carpati de pe teritoriul Romaniei și promovarea acestora la nivel national și international; evaluarea starii defrisarilor din zonele de creasta; realizarea mai multor trackuri GPS pentru intreaga portiune de creasta; evaluarea consecintelor pastoritului asupra ecosistemului la cotele de peste 2000 de metri; formarea unei atitudini pozitive fata de mediul inconjurator, prin stimularea interesului fata de pastrarea unui mediu echilibrat si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a acestuia."

Marți, 16 septembrie 2014 - 15:35

mihaitzateo

Aci cateva detalii despre ruta pe care au urmat-o:
-arcul-carpatic-in-52-de-zile/

Marți, 16 septembrie 2014 - 15:36

alexpop

Bravo lor si sutinatorilor!

Marți, 16 septembrie 2014 - 16:52

zentai

Nu c-as fi rautacios, dar exista pe acest site o persoana care a facut, de una singura, cam acelasi lucru, asumandu-si ....sa-i zicem un deficit de emotie avand la baza ideea de riscCarpati.org,fara jandarmerie, fara primar cu lacrimi si fara acatiste de bucurie.Si nici n-a aninat realizarea in vreo lozinca!

Da'stirea-i stire!

Joi, 18 septembrie 2014 - 16:11

O fi facut.
Dar tinerii astia au 18 ani.
Pe aci pe forum sunt oameni care au urcat si varfuri de 6000 de metri,sunt ghizi profesionisti atestati de Ministerul Turismului etc.

Dar nu vad cum asa ceva reduce din ce au facut respectivii tineri.

Joi, 18 septembrie 2014 - 21:42

zentai

Adica tinerii cercetasi, acesti "eroi locali" sunt de-o precocitate infricosatoare daca s-au socotit ei, care va sa zica, sa faca treaba,in 52 de zile, pe cuvant de “Salvați Muntele – Ultima Resursă a Romaniei!”Mi-ar place sa stiu cine e mamica si taticul lor!

Poate au contat si niste monitorizari,la 18 ani se cam cere,caci eu zic ca altfel nu se poate!Mie imi suna a fals pana in inaltul cerului.(argument=daca au urcat pe munte, singuri, de la 5 ani, dupa 13 ani ar avea experienta necesara unei astfel de realizari.Eu, dupa mai multi ani de munte, m-as codi sa ma apuc de o asemenea treaba si nu-s un tip chiar fricos si nici lipsit de experienta).

Asta e, frate!Tre sa mai critice si careva.Uneori ne mai indoim, macar un pic, de justetea unor afirmatii, caci viata ne mai face sete, uneori, tot privind la atata spectacol!

PS-nu inseamna ca nu e o realizare dar ar fi in natura firii sa ne intrebam,un pic macar, si la procent, fara sa riscam tulburarea rosturilor progresiei dramatice!

Oricum, bravo lor!Daca tata vreunuia nu are vreo fabrica de cherestea, ceea ce ar fi ironia dracului,de azi inainte multi hrapareti or sa gandeasca mai abitir inainte de a da cu toporul in vreascuri!Carpati.org

Vineri, 19 septembrie 2014 - 00:32

zoly

Din comunicatele de presa ale Jandarmeriei Romane:

"În seara zilei de 18 august, cei doi temerari, Marton Adrian și Gălbează Gabriel, aparținând organizației naționale „Cercetașii României” filiala Dej, au fost așteptați în zona Piatra Arsă din Munții Bucegi de jandarmii montani din cadrul Detașamentului 8 Sinaia aparținând Inspectoratului de Jandarmi Județean Prahova, care i-au însoțit cu mijloace auto până la sediul Centrului de Perfecționare a Pregătirii Cadrelor Jandarmi Montan Sinaia pentru o noapte de odihnă. [...] Pe tot traseul au fost însoțiți în anumite porțiuni greu accesibile de jandarmi montani, care i-au sprijinit cu materialele necesare pentru escaladă și cățărare, și i-au îndrumat pe cele mai sigure trasee. În dimineața zilei de 19 august, au plecat de la Centrul de Perfecționare a Pregătirii Cadrelor Jandarmi Montan Sinaia spre Brașov, de unde după două zile de odihnă la rude și prieteni, au continuat traseul pe ruta ..."
20.08.2014 / Autor: plutonier major Marilena BURLOIU

"[...] Demersul celor doi cercetași va fi sprijinit și monitorizat de Inspectoratul de Jandarmi Județean Suceava pe întreaga perioadă a desfășurării expediției pe teritoriul județului Suceava. Sprijinul acordat de jandarmii montani pentru desfășurarea în condiții optime a expediției celor doi cercetași, pe întregul traseu parcurs în Munții Carpați, se înscrie în activitățile propuse pentru atingerea obiectivelor prevăzute și asumate în cadrul proiectului Consolidarea capacităților Jandarmeriei Române, finanțat prin Programul de cooperare elvețiano-român."
05.09.2014 / Autor: maior Bogdan CORNACI

"[...] Pe întreaga perioadă a deplasării pe teritoriul județului cei doi cercetași au fost sprijiniți și monitorizați de jandarmii montani din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bistrița – Năsăud."
11.09.2014 / Autor: căpitan Georgeta CĂȘVAN

s.a.m.d

Duminică, 21 septembrie 2014 - 01:42

mihaitzateo

In stire zice ca au fost ajutati de jandarmerie; chiar si asa initiativa merita aplaudata,dupa parerea mea.

Duminică, 21 septembrie 2014 - 22:21

zentai

a.Merita sa fie foarte aplaudata!Carpati.org

@-Mihail-Poate ca nu ai facut armata si nu stii, dar militarul nu poate iesi la raport decat cu ceea ce e in consemn, asta insemnand executarea ordinului!Tradus in zilele noastre, inseamna ca "baetii", cel mai probabil, ca au fost purtati cu jepp-urile, de la un "consemn"la altul si pe unde nu s-a putut li s-au carat calabalacul!(eu asa vad transpunerea in fapte a "crearii de conditii optime" de catre Jandarmeria Romana).Ce ma mira e ca niste militari au fost obligati sa "cloceasca"doi civili, in nu-s ce atragere a atentiei cu the last frontiere.Apropo, ce faceai tu la 18 ani?Crezi ca astia-s scosi genetic la combinatie cu otelul si azotul?

Merita aplaudat poate ca nu au umflat treaba, ca n-au amintit cum s-au luptat cu ursi nervosi, cum pe la mijlocul arcului s-au intalnit cu "brusli" si "giacicean", si le-au tras-o in goarna(pacat ca li s-a defectat aifonul si n-au avut,neam, cu ce sa filmeze), iar spre sfarsit s-au trezit taman si cu niste extraterestre pe cap,atacandu-i la virginitate!Carpati.org.Da'ei s-au tinut batzosi!

Cat circ ieftin, de fapt!Ce tara de sictir!

PS- daca-mi faci rost de-o lectica, promit sa fac Everestul!Altfel,nu vaz rostul sa ma laud cum ca l-am facut!