August 2019

Septembrie 2019

Varful Pietros
Muntii Rodnei

Din nou despre furt... la Caltun. (Muntii Fagarasului)

Un semnal de alarma pentru cei ce ajung sa innopteze la cort in zona lacului Caltun:

Atentie, se pare ca de la stana ce se afla mai sus de Piscu Negru, pe traseul cu TA spre Lacul Caltun (cam la jumatatea distantei dintre Piscu negru si intersectia paraielor Caltun cu Paltinu), se afla un individ (cioban) cu "mana lunga".

Greseala mea a fost ca nu mi-am bagat toate lucrurile in cort, asa ca acesta a furat un rucsac de sub absida cortului. Lucruri de valoare nu erau, poate o geaca de ploaie. In timp util am reusit sa recuperez rucsacul impreuna cu o parte din bunuri, ce a disparut... o caserola cu mancare, un briceag, o husa de rucsac si una de la salteluta. Hilar este ca mi-a furat caserola cu carnaciori, dar nu si pe aia cu branza; deh, era cam satul de asa ceva.

Dupa un schimb de "replici" mi-am dat seama ca individul e de la stana din vale, ulterior din discutia cu alti ciobani din zona am aflat ca acolo sunt 2 insi, unul din ei recent eliberat ("multumiri" lu` ala cu legile lui) tot pentru furt.

Asadar, atentie cand campati prin zona, bagati-va lucrurile in interiorul cortului, inclusiv bocancii.

Luni, 13 august 2018 - 15:33

rovid

Poti detalia cum ai reusit sa recuperezi?

Luni, 13 august 2018 - 17:15

joji988

Ar fi fost o idee buna sa depui si o plangere la politie.
Nu ca s-ar face ceva, dar mai multe plangeri poate ar ajuta la o schimbare.

Luni, 13 august 2018 - 18:33

senty

Sansa a fost sa auzim chiar cand a fost tras rucsacul, dar pana sa ne dezmeticim, sa sar in bocanci... a trecut ceva timp, suficient cat individul sa fuga in vale. Nu stiam daca rucsacul a fost tras de caine sau om, si in prima faza am pierdut timp "scanand" zona apropiata, apoi am coborat mai spre vale.
Oarecum m-a ajutat un caine de la stana care statea si se uita in vale, m-am luat dupa el si asa am ajuns mai repede. Cand am vazur rucsacul cu cele din el scoase, cam la 50m mai jos am vazut o frontala iar cand l-am intrebat ceva, mi-a raspuns in asa fel incat mi-am dat seama ca el e faptasul.

Cum eram singur si mai jos erau si alti caini, am renuntat sa ma mai duc dupa el, intr-un fel recuperasem ruscacul si ce era mai important; a doua zi mi-am recuperat painea si altceva de mancare (cazute in timp ce fugea asta cu ruscacul in mana).

@Joji, slabe sanse sa rezolvi ceva cu plangerile. Au fost si mai sunt inca destule cazuri, in special in zona lacului de la Podu Giurgiului. Dupa cum vezi, politia, jandarmeria au alte treburi mai importante (prin capitala si alte orase mai mari din tara). Stiu ca generalizez, dar balanta inclina in defavoarea lor. Singura solutie este sa-l prinzi pe individ in fapt si sa-i aplici o corectie sa o tina minte toata viata.

Luni, 13 august 2018 - 18:34

yo6ial

Dacă vrei, @joji988, îți arăt cum arată răspunsul poliției în urma unei plângeri și situația în teren în urma măsurilir luate. Spoiler: Răspunsul e în format a5, cum că se are în vedere și se fac demersuri și rezultatul e fix zero. Carpati.org

De aia, dacă e prins, tre re-educat pe loc. Bâza.
Poliția și Jandarmeria Română sunt o rușine le nivel național ce luptă din răsputeri pentru a păstra... aparențele. Pe dinăuntru, aceste instituții sunt putrede șu găunoase, populate de lași și corupți care plâng că legea nu-i ajută. Dar au spor de antenă și pensionare la 45 de ani.

Luni, 13 august 2018 - 19:23

obyy

Exista 112 specifici ce urgență exista. Te și te-au localizat unde te afli, iar în secunda următoare te redirecționează către Jandarmeria montană competenta teritorial și/sau in colaborare cu alte structuri.
In cazul tau inclin sa cred că în mai puțin de 5 ore aveai in preajma ta cel puțin 10 băieți(jandarmi) gata de fapte mari.
Totul se soluționa rapid, la fata locului, pe munte și cu siguranță alții nu o vor mai pati.
Adevărat, exista și varianta îmi fac singur dreptate, însă cu riscul că lucrurile sa degenereze( petarde, grenade și de ce nu artificii).
Cărări plăcute și cer înstelat!

Luni, 13 august 2018 - 20:03

Cinci ore?
În cinci ore băietu e jos, la birt și bea în cinstea ta, pe banii tăi.
Jandarmu face o faptă mare și ridică din umeri pân la cer - Une-i hoțu? Ce v-a furat? Semnalmente? Martori?

Luni, 13 august 2018 - 20:09

senty

@Obby, ma faci sa rad. Cred ca ai vazut cam multe filme sf, sau nu cunosti suficient de bine anumite chestii tehnice. Pot sa-ti expun suficiente scenarii pe teme tehnice sa te lamuresc, dar nu e locul aici; ca fapt divers, lucrez in domeniu, asa ca nu vorbesc din auzite.

Ture faine.

Luni, 13 august 2018 - 20:33

yo6pnc

Imi pare rau, senty, de patania ta...
Dapoi stai linistit, ca pe mine m-au lasat descult, la Lacul Avrig, acum 6 ani... tot noaptea, tot din absida cortului.

Marți, 14 august 2018 - 23:54

zentai

Ei coane!De-asta zic io ca o tonfa e sfanta! Carpati.org Daca in adolescenta ai invatat sa manuiesti lunceagu', o tonfa e jucarie. daca nu, doua saptamani de exersat si-i inveti miscarile. Si cu ea te poti apara si de par si de cutit! Mai pui si-un spray in mana stanga si esti ca un gradinar care "ingrijeste" o floare. Te duceai colo dupa el si-i dadeai la picioare, nu era nevoie sa-i spargi fata. Cadea la pamant si-l luai la omor urmand sa te opresti unde ti se nazarea cheful, il invineteai, ii rupeai o mana, o coasta!Daca era recidivist, te asigur ca nu se ducea la politie sa te reclame.

Legitima aparare: (art. 19 alin 2 C.p) "Este în legitimă apărare persoana care săvârșește fapta pentru a înlătura un atac material, direct, imediat și injust, care pune în pericol persoana sa, a altuia, drepturile acestora sau un interes general, dacă apărarea este proporțională cu gravitatea atacului. Deci inseamna si apararea dreptului de proprietate. deci si apararea bunurilor!

Apoi, la art. 26 alin.1 C.p. ai "Nu este imputabilă fapta prevăzută de legea penală săvârșită de persoana aflată în stare de legitimă apărare, care a depășit, din cauza tulburării sau temerii, limitele unei apărări proporționale cu gravitatea atacului.

Ierea noapte, erai singur, erai pe munte! Deci, dai la ghiba fara grija! Carpati.org

Miercuri, 15 august 2018 - 12:32

sorinache

poate n-ar omu timp sa invete cum se manuieste o tonfa,Mai sfant un electrosoc UZI de 1.000.0000 de Volti care pune l-a pamant si un elefant si s-a terminat brusc cu telenovela .

Miercuri, 15 august 2018 - 12:51

zentai

@-sorinache-inseamna ca "n-ai dat niciodata la pace"...asa... sa fii inconjurat de vreo patru tigani cu pari in mana. Carpati.org (Nu tre sa fii brusli Carpati.org. Te duci la ala mai al dracu dintre ei si-l trasnesti din prima. Tiganii-s lasi si ceilalti fug. Mai dificil e cu aia de-s rupti de foame si disperati.In atari situatii, da, iti trebuie tupeu dar un cioban hot si care se crede haiduc rezolvi repede)

In primul rand ca am baston cu electrosocuri si e doar un moft! Daca-ti da peste el c-un bat ti-a sarit din mana. Apoi ca are baterii si cand se termina bateria se termina si "distractia". Daca ploua, la fel! Trebuie sa te apropii de el ca sa-l atingi pe undeva si brusc oponentul devine atent la bastonul tau. Cate incercari crezi ca ai pana sa se descarce bateria? Carpati.org Daca e incotosmanat in haine ce faci? Ca boastonul nu mai are niciun efect!

Tonfa are o garda si acolo se poate opri o lovitura de cutit! Are un capat mai lung care prin rotirea in mana ajunge natural in mecla "colegului". Tinand-o de manerul lateral se duce pe antebrat capatul lung si poti para o lovitura de par data cu toata nadejdea, mai ales daca tii mana oblic sau cu ea pe brat lovesti in lovitura parului, mai ales daca nu stai ca blegul si te bagi in el. Parul lung incurca cand tu te duci aproape de el Nu zic ca ti-e moale dar dupa aia e randul tau! Carpati.org
Tonfa e cea mai apriga si mai eficienta scula de aparare. Alea de politie au si-o tija de metal in miezul ei. Cand pisti una, ala se pisa (licenta poetica) pe el de durere!

Nu incepe razboiul maine. Iti iei o tonfa din magazinele alea de specialitate autoaparare si exersezi cu ea uneori!

Miercuri, 15 august 2018 - 13:13

senty

Mda, bun obiect, dar parca nu ne sta in fire sa mergem ca testoasele ninja pe munte, nu de alta dar ne vor confunda unii cu "bravii nostri aparatori" din Piata Victoriei.
Nu sunt un om violent, dar oricine cand a trecut de un anume prag... fereasca Dumnezeu. Sincer, in situatia respectiva, daca eram mai aproape de el, ma duceam sa-i aplic o corectie. In cazul unor astfel de oameni, nu e nevoie de multe...dar i-as rupe o mana sau ambele, alea cu care fura, si nu asa... frate... praf, sa nu mai aiba nici medicii ce face. Nu e ortodox, dar e educativ. Nu degeaba prin unele tari la hoti li se taie cate o mana, nu degeaba si la noi unii conducatori (cu multe sute de ani in urma) tratau hotii asa cum se cuvine.
In fine, poate cu ceva timp in urma, nu acordam prea multa atentie la astfel de cazuri, si cateodata acordam circumstante antenuante si hotilor; acum nu, sa zicem ca am simtit pe propria piele ce inseamna o chestie d'asta. Eu sunt fericit ca nu am avut o paguba mare [(precum Tibi - yo6pnc), desi in prima faza si eu m-am uitat dupa bocanci sa vad daca-i mai am/avem], dar totusi, in astfel de situatii, frate pana si o punga sa ti-o ia altcineva, parca nu-ti vine bine.

Bun punctul de vedere legislativ Gabi! Multumesc, multumim!

Toate bune si fara evenimente neplacute!

Miercuri, 15 august 2018 - 18:51

yo6ial

Dau cu o idee, practicată e mine, că și eu mai las bocancii în absidă că nu au cel mai plăcut parfum după o zi întreagă de pedalat: Trec șireturile înăuntru, în cort, și le agăț de rucsac care-l mai folosesc pe post de pernă. No, șireturile la bocanci sunt lungi de regulă. Dacă mai e ceva bagaj în absidă, merge și ăla agățat. Acuma trage de el. Carpati.org

Miercuri, 15 august 2018 - 19:56

zentai

Si eu sunt total neviolent!...de felul meu! Oricum,generalizând violenta nu rezolva absolut nimic.
Discut si ma retrag dacă nu am cu cine discuta.Viată ne calmează pe toti.
Sunt doar unele situatii,extrem de rare,poate niciodată in viată,cand trebuie să faci fata.
In spatele nostru e sotia sau copilul sau un prieten drag!
Eu am învățat să evit.Dacă nu pot evita prefer să împing lucrurile până la situatia sa pot evita!

Dar o tonfa profi e 380 grame! Nu merita cărată tot timpul pentru ca e ridicol.Dar unde nu merge spray-ul devine necesară!
Legea ne apără de hoti in toate felurile pentru ca ne oferă si protectia in cazul im care alegem sa ne apărăm singuri!

Sa zicem Doamne fereste sau ajută,după caz Carpati.org

Miercuri, 15 august 2018 - 20:35

hahaha

Fac si eu o sugestie. Puteti sa achizitionati o pereche de clopotei pentru pescuit. Sunt foarte usori si costa intre 0,5 si 2 lei.

As vrea si eu sa il vad pe ala care fuge cu rucsacul furat si ii canta clopoteii in spate.

Joi, 16 august 2018 - 16:22

yo6ial

...sunt de părere că prima mișcare ce o va face va fi smulgerea zdrăngănitorilor și slobozirea lor în iarbă.

Joi, 16 august 2018 - 17:54

zentai

Problema nu e sa auzi cand se fura rucsacul, ci ce faci dupa aia...ca sa nu patim ca-n bancul cu lupul care a bagat capul in spartura gardului sa vada in stana si l-a "busit rasul"! Carpati.org

Vineri, 17 august 2018 - 09:55

rodik

Marti 14 august am urcat de la Piscul Negru catre Saua Paltinu pe traseul PA (traseu comun cu TA ce urca la Caltun) si am intalnit turma de oi ce cobora, am stat de vorba cu ciobanul si ciobanita (da, o doamna "cioban"), mi-au lasat o prima impresie buna. Printre altele ne-a povestit ca a avut un coleg cioban care nu a stat mult si a fugit...
Stana din vale arata foarte bine, am crezut ca este o cabana privata.

Marți, 21 august 2018 - 22:58

hahaha

@yo6ial vad ca tie iti place postura de "Gica contra". Ca sa completez comentariul anterior as pune acei colopotei in interiorul rucsacului tocmai ca sa nu ii las varianta de a scapa de ei.

@zentai eu am descris situatia din punctul meu de vedere. In general gasca cu care merg eu are 4-6 membrii asa ca da vreau sa il aud si vreau sa il prind in fapt. Ma gandesc ca poate o intamplare in care primeste o corectie de orice fel poate sa fie si o motivatie pentru el sa nu mai faca astfel de gesturi.

Miercuri, 22 august 2018 - 13:37

jadeasp

Pe 16 august am intrat in vorba cu un domn salvamontist care tocmai se intorcea cu fiica sa de pe vf. Moldoveanu. Mi-a povestit ca a lasat betele ei in curmatura dintre Vistea Mare si Moldoveanu si cand s-a intors nu le-a mai gasit. A avut noroc ca l-a gasit pe un turist coborand cu betele, cica l-a intimidat puternic si a reusit sa le recupereze.

Am avut si eu noroc pentru ca in aceeasi zi imi lasasem rucsacul sub Vf. Vistea, ascuns dupa o stanca. Din fericire s-a asezat langa el un grup de germani care nu au atentat la el si probabil l-au ferit de alti pofticiosi.

Ca mijloc de aparare recomand sprayul OC (pepper spray), cu alte arme nu am experienta. Daca iei unul in ochi nu prea poti sa ii mai tii deschisi, oricat de cichi cean ai fi. Plus ca e bun si impotriva cainilor si din ce am citit si a ursilor.