Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Decembrie 2019
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Ianuarie 2020
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Peleaga
Muntii Retezat

Voluntar in Carpati - 2016

Homepage

Lista de discutii

De joi 16 octombrie intrarea in Parcul Natural Bucegi costa 5 lei (Muntii Bucegi)

De joi, intrarea in Parcul Natural Bucegi costa 5 lei. Conducerea rezervatiei sustine ca banii din biletele valabile un an de zile vor fi investiti in intretinerea parcului. 1 milion de turisti trec anual pe aici, asa ca profitul va fi destul de mare.

Miercuri, la intrarea principala din Busteni, in parc, a fost inaugurat un centru modern de informatii. Investitia pe doua etaje a costat 3 milioane de euro, fonduri europene, iar vizitatorii au la dispozitiie si o sala de vizitare a florei si faunei din Bucegi, dar si harti interactive 3D.

Tichetul de intrare in parcul Bucegi va fi valabil timp de un an de zile, asa ca turistii nu vor fi nevoiti sa plateasca de fiecare data cand vin pe munte.

http://stirileprotv.ro/stiri/travel/de-joi-vom-plati-taxa-la-intrarea-in-parcul-bucegi-autoritatile-mizeaza-pe-bunul-simt-al-romanilor-in-lupta-cu-trisorii.html

Update: 5 lei/sezon deci 10 lei/an...http://www.mediafax.ro/social/turistii-care-vor-vizita-parcul-natural-bucegi-vor-trebui-sa-plateasca-5-lei-pe-sezon-13400353



Joi, 16 octombrie 2014 - 00:49 
Afisari: 1,164 


Postari similare:





Comentariile membrilor (21)

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
1
Aia care au dat avizul favorabil de construire a unei biserici pe platoul Bucegilor, pe teritoriul Parcului, au nesimtirea de a ne cere noua sa dam dovada de bun simt?!?!

Au nesimtirea sa se laude cum au aruncat 3 milioane de euro pentru stupizenii gen "sala de vizitare a florei si faunei"? Observ ca toate investitiile invocate peste tot de Parcurile colectoare de "taxe de vizitare" sunt dedicate "vizitatorilor". Eu n-am stofa de vizitator, nu vreau sa-mi ofere nimeni nimic din spoiala pe care mi-o ofera ei.

Si vin rangerii si "ma roaga" sa platesc? Mai bine s-ar duce sa vada de unde se aud impuscaturile din abrupt. Sau ar putea patrula cu alte scopuri, nu cu mana intinsa: sa supravegheze, sa educe, sa amendeze. Exista rangeri in Bucegi? Si fac ceva? De unde-au aparut? Pana nu li s-a facut foame, n-am auzit nimic de ei.

Bag seama ca sindromul de peste vai, al taxei modice (doi mici, o bere), e contagios. Dar asta banuiam de ceva timp...

Da' sa vezi ce nesimtire o sa ma apuce....


Joi, 16 octombrie 2014 - 02:21  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
2
A mai apărut una proaspătă: 140 de arbori de la intrarea pe Munticel, imediat lângă Cămin, vor fi tăiați pentru a face loc caselor de vacanță. Da, pădurea aceea frumoasă de la ieșirea din oraș va dispărea ca să stea ghiolbanii la grătar în curte.

Trăiască Codul Silvic, trăiască Parcul Natural Bucegi și trăiască Parlamentul României!


Joi, 16 octombrie 2014 - 06:56  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
3
"Stimati Administratori ai Parcului Natural Bucegi,

Sunt un simplu iubitor de munte si vizitator frecvent al Bucegilor. Am aflat cu amaraciune decizia dumneavoastra de a institui taxa de acces pentru aceste locuri.

Cu tot respectul, domnilor Administratori, cum ramane cu tonele de gunoaie din zonele extrem de frecventate de turisti? Cum ramane cu defrisarile tot mai numeroase? Cum ramane cu panglicile agatate de copaci si ramase in urma concursurilor de diverse feluri? Cum ramane cu impuscaturile care rasuna in abrupt, cum ramane cu caprele negre decapitate si cum ramane cu flora protejata care ajunge in vazele unora?

Inainte de a face apel la bunul nostru simt, domnilor Administratori, ar trebui sa va priviti pe dumneavoastra cu un ochi critic. Acordati avize pentru constructii lipsite de sens si necesitate pe platou si ne aruncati in fata o sala de proiectie, jignind astfel montaniarzii de orice varsta, a caror pasiune nu se regaseste in salile de orice fel, ci in mijlocul naturii neatinse de om.

Astept cu interes un semn din partea dumneavoastra.

Cu respect,

Andrei Badea"

Ce ziceti, primesc un raspuns? Carpati.org


Joi, 16 octombrie 2014 - 09:10  

cristi.iliescu
cristi.ilies..
Busola
 
4
Ei sunt dăștepți: ctitoresc biserici pe platou și pun taxă dacă vrei să te duci la pupat icoane. Poate contribuie la pelerinaj și prea-nefericitul teoctist cu vreun schelete de sfânt.

Văd că și-au făcut adunările și înmulțirile deja: 5 lei de la matale, 5 de la dumisale, la un milion de oameni sună binișor. Dacă luau ăia 3 milioane de euro și-și vedeau de băncuțele lor sau ce trasee vor să mai asfalteze, ne mai lăsau în pace vreo doi-trei ani. Să pună taxă la intrarea în centrul lor modern pe două etaje!

Cică să nu instig la neplată... nu mă identific cu saitul ăsta și nici el cu mine. Sunt doar unu' cu mintea slobodă. Sâmbătă am să urc Jepii Mari. Și nu, n-am de gând să-mi iau belet pentru asta. Ia să mă lase ei pe mine în pace, că am să merg pe lângă potecile lor, dacă așa stă treaba, libertate garantată de constituție! Poate mă vedeți pe la proteveu, pentru că dacă n-am cu cine să discut, pumnii mei minte nu are.


Comentariu modificat de autor!

Joi, 16 octombrie 2014 - 09:11  

florin75
florin75

 
5
Cum ramane cu traseele nemarcate, gen Valea Alba, Valea Morarului, etc, frecvent urcate de montaniarzi? Vom fi panditi acolo de "rangeri" si amendati?


Joi, 16 octombrie 2014 - 09:20  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
6
Din fericire, planul de management la Parcului nu nu restrictioneaza accesul pe traseele de alpinism omologate. Deocamdata. Carpati.org


Joi, 16 octombrie 2014 - 09:49  

dodo79
dodo79

 
7
Nu stiu cum e cu planul de management a parcului si interzicerea accesului pe traseele de alpinism omologate, dar legea existenta o face fara fara discriminare. Deocamdata Carpati.org. Ramane doar ca cineva deranjat s-o aplice discriminatoriu, dupa modelul Piatra Craiului. Carpati.org


Joi, 16 octombrie 2014 - 11:46  

ellyssa
ellyssa

 
8
Din ce inteleg din text dai 5 lei pe an, dar probabil trebuie sa porti biletul la tine apoi tot anul ca sa intri cu el de fiecare data. Destul de aiuristic ca idee practica.


Joi, 16 octombrie 2014 - 11:49  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
9
Sa se duca cineva repede sa vada cum de a costat doar 3 milioane de euro (europeni) un centru de informare unde pe langa ca ma informez modern pot sa ma uit la un ecran cu o harta extrem de utila (atentie, INTERACTIVA!!) si sa vizitez o capra neagra sau chiar o marmota.


Joi, 16 octombrie 2014 - 12:11  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
10
Regulamentul parcului nu conține nici o prevedere cu privire la această taxare de vizitare. Există doar articolul 123, irelevant în cazul de față.


Joi, 16 octombrie 2014 - 12:21  

sciprian
sciprian

 
11
Mdeah... trist că și aici se întâmplă asta.

Îmi aduc aminte că unii din cei care nu sunt de acord cu această taxă "de Bucegi" au fost chiar foarte ok cu taxa "de Crai". De ce? Chiar așa! De ce??? Raspuns: cămașa e mai aproape de trup dăcât sacoul.

Vedeți? Printre altele, tocmai pe lipsa asta de constanță se bazează cei care ne bagă pumnul în gură, ne dau șuturi în fund și vor să ne fenteze buzunarele. 5 lei un e mult, dar e moral? E moral să plătești să te poți plimba în propria ta țară. Noi suntem români, aceasta este România, țara noastră. De ce să ni se ceară bani ca să avem voie să ne bucurăm de ea?


Joi, 16 octombrie 2014 - 14:08  

zentai
zentai
Coarda
 
12
O sa ma feresc de consideratii despre taxa, nemarcate,parcuri, legi si arii, ca unul care ma stiu cum c-ar fi strasnic de personale...

Doar ca lamentatiile colegilor ma imping spre evocari...Poate ca dupa spatiul bisericii,muntele e cel care implineste sacrul la fel de bine!De cate ori nu am privit, cu un fel de teama, coplesitoarea frematare a brazilor, palpaindu-ne pe gene, ca o lacrima ce-si cauta destinul in chiar furtuna inimii noastre?!Cu domolirea apasatoare a stancilor mirosind a tamaie, de cate ori n-am cautat zvonul cum ca prin munti a poposit nemurirea?! Si, cu amaraciune, ne aminteam ca nu vom trai suficient de mult sa na saturam de toti muntii din viata noastra! Dar ne simtim impliniti, oricate oprelisti ne-ar propune viata!

Toate acestea nu-si vor afla un capat pentru ca nu vrem sa acceptam un adevar care acum ne loveste:atat timp cat nu se va organiza o federatie a cluburilor montane, toate nemultumirile noastre le vom impartasi si nu le vom sti decat aici, intre noi!Fara efect!Nimeni de pe aici nu are calitatea de a "negocia"nemultumirile noastre cu cei care fac legi.Va trebui ca noi sa ne organizam, trecand peste animozitati si interese de grup, spre ceva mai mare, care sa spuna mediului politic ceea ce avem noi de spus.Asa ca daca unii dintre voi sunt membri de club, bagati la discutii eventuale demersuri pentru o federatie si pitrociti ideea asta pana da rezultate.Altfel, usor, usor, o sa fie interzis pe nemarcate si-n Bucegi, si-n Fagaras..si oriunde.Iar noi va trebui sa traim cu asta.Mai trist e ca vor trai si copiii nostri si ei nici macar nu vor sti ca s-ar fi putut altfel, ca odata, demult, au fost toate altfel.Nu lasati ca legile sa-si bata joc de noi.Nu mai lasati sa se intample asta, caci nimeni nu va veni, dintr-o viziune altruista, sa faca asta pentru noi.Nu mai asteptati degeaba gestul acesta, minunea asta sterila!Caci nu se va intmpla.Noi va trebui sa o facem si pe asta!


Comentariu modificat de autor!

Joi, 16 octombrie 2014 - 14:47  

mihaitzateo
mihaitzateo
Coarda
 
13
Eu sunt de acord cu taxa.
Cine iubeste muntele,merge oricum,nu face mofturi,gen ca e taxa,ca e biserica pe platou (eu sunt de acord cu constructia bisericii acolo) ca mai nu stiu ce.
Ma indoiesc ca te amendeaza careva daca nu platesti taxa.

@Baumwolle: Nu cred ca administratori PN Bucegi sunt de acord cu respectiva defrisare.
Nu cred ca are legatura cu instituirea taxei.
Eu cred ca tocmai,taxa s-a introdus pentru ca Parlamentul si Guvernul nu prea mai dau bani pentru PN Bucegi si atunci cei de la PN Bucegi incearca sa gaseasca surse de finantare sa isi plateasca angajatii.
Referitor la acea taieri,s-ar putea ncerca sa se faca o demonstratie sau macar o petitie online.


Joi, 16 octombrie 2014 - 15:57  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
14
@y06ial: art. 116 al Regulamentului creeaza cadrul instituirii tarifului de vizitare, fara a preciza cuantumul acestuia. Cum Regulamentul si Planul de Management au fost finalizate inca din 2010, tragem concluzia ca introducerea taxei de vizitare a fost planuita de mult timp.

@mihaitzateo: dupa rationamentul tau, taxa apa si aerul ar fi pe bani nu ar fi nicio problema, caci cui ii place sa bea apa si sa respire o va face oricum, fara mofturi. Nu-i asa? Ca iubitor de munte, imi doresc o interventie minima a omului, imi doresc natura neatinsa, fara balustrade si scari, fara tiroliene, fara marcaje excesive, fara biserici si fara heliporturi.

Ne-am obisnuit cu totii ca tu sa fii de acord cu deciziile controversate care fac mult rau naturii si mult bine pentru portofelele unora. Daca ti s-ar fi spus ca din banii de taxe se angajeaza vanatori de ursi cred ca ai fi fost in prima linie de aplaudaci, te-ai fi plimbat fara teama pe poteci.


Joi, 16 octombrie 2014 - 17:02  

zentai
zentai
Coarda
 
15
@mihaitzateo: si care ar fi rostul unei biserici pe Bucegi? admitand ca ar mai fi unul, sau mai multe, in afara de acela al goanei flamande dupa bani si noi, astilalti, nu-l vedem, impiedicand mantuirea drept-credinciosilor, care nu si-o mai pot afla pe la bisericile de obste, ci fix pe aia din Bucegi?!

Clerul e format tot din oameni care si ei, mai violeaza, mai fura, mai mint, mai taie fara drept prin paduri, mai ravnesc la femeia aproapeluiCarpati.org.Nu te amagi ca daca-s in sutana, brusc, au devenit toti Grigorie Palama!Daca demersul ocrotitor al grijii de mantuirea semenilor ar fi sincer, nu s-ar cauta facerea manastirii pe platoul Bucegilor, motivand tocmai pe argumentul ca acolo si-asa, mai sunt o cabana, un hotel,ca adica ce daca mai fac si ei o biserica si un hotel?!Ca adica unde incape dracu, cu ispitele lui, la contrapartida, ar putea tine piept ispitelor si slujitorii Domnului!! Cred ca e cel mai rusinos argument care s-ar fi putut gasi vreodata pentru construirea unei biserici si foarte departe de ortodoxie!Daca am aplica acest argument, pe langa Putna, n-ar strica sa fie vreo doua cazinouri...Vine crestinul, mai arunca un ban in ochii dracului, cu acelasi suflet, mai da cu-n ban si-n poala bisericii!!

Si se uita cel mai important lucru:mantuirea nu e in vrerea omului, ci-n mila Domnului!Ori o biserica pe platoul Bucegilor, cauta, fara sa se sfieasca, castigul banului, nu mantuirea Domnului.Ca daca ar cauta mantuirea semenilor, ar gasi un loc mai linistit si mai ferit de cele lumesti.Dar cum sa piarda ei, atata amar de norod cu dare de mana si cu frica de Dumnezeu...frica prostului!(cu bataie spre niste ziceri ale lui Nicolae Steinhardt)
Nadajduiesc sa fi inteles ceva!


Comentariu modificat de autor!

Joi, 16 octombrie 2014 - 17:24  

mihaitzateo
mihaitzateo
Coarda
 
16
@baumwolle: cred ca nu intelegi ca numarul ursilor din Bucegi a crescut foarte tare tocmai datorita interventiei umane.
Mananca din gunoaie,ba WWF le duce si mancare,celor de pe la Brasov,nu m-as mira sa le duca si celor din Bucegi.
Mie nu mi-e frica de urs,dar ma ingrijoreaza faptul ca a scazut numarul altor animale salbatice,datorita inmultirii necontrolate a ursului,ca exemplu,caprioara si rasul.
Eu nu am zis sa se impuste ursi din Fagaras,unde numarul e normal,de exemplu.
Referitor la "natura neatinsa" cred ca visezi,nu e posibil asa ceva,chiar daca mergi pe la munte si calci pe poteca,afectezi natura,nu mai zic de escalada,care presupune batut de pitoane prin stanca.
Eu as fi multumit sa nu se mai faca defrisari aiurea si sa nu se mai arunce gunoaie,tot ar fi ceva.

@Zentai : Eu as fi multumit sa fie acolo o bisericuta. Cum e clerul,nu stiu,nu pot sa zic ca e asa sau pe dincolo.
Crestinu de rand cand trece pe acolo,poate sa intre sa multumeasca lui Dumnezeu de frumusetile inconjuratoare si sa Il roage sa pazeasca frumusetile inconjuratoare de actiunea cocalarilor si a pitipoancelor,sa nu le distruga acestia. Daca se roaga mai multi,e imposibil ca Dumnezeu sa nu pazeasca locurile ca doar El le-a creat,asa frumoase cum sunt.

Vad ca Dumnezeu a pazit parcu national,de nu si-au facut cocalari drum asfaltat prin parc,asa cum intentionau,deocamdata nu au voie sa mearga,decat pana la bariera de la Piatra Arsa.


Comentariu modificat de autor!

Joi, 16 octombrie 2014 - 18:43  

ellyssa
ellyssa

 
17
Update: 5 lei/sezon deci 10 lei/an...creste de la o zi la altaCarpati.org

http://www.mediafax.ro/social/turistii-care-vor-vizita-parcul-nat
ural-bucegi-vor-trebui-sa-plateasca-5-lei-pe-sezon-13400353


Joi, 16 octombrie 2014 - 21:27  

rupi2003
rupi2003
Caraba
 
18
Ne-am facut sediu de 3 meleoane de euroi, nu avem bani sa-l intretinem asa ca, bai bucegistilor, ia platiti voi in fiecare an, pardon, sezon, o taxa de intrare in parc, ca sa nu va alerge rangerii ca pe niste nesimtiti.

"Fereste-ne, Doamne,
pe noi, cei priceputi la protectia mediului si mai putin la metehnele slujitorilor tai in sutana:
1. de actiuni distrugatoare de frumos ale cocolarilor si pitipoancelor,
2. de extinderea in PN Bucegi a asfaltului negru,
3. de inmultirea blanosilor (tot in PN Bucegi)
si pune-ne noua, pacatosilor, taxe noi pentru orice era scutit inainte si le vom plati bucurosi, fara mofturi, ca niste adevarati iubitori de munte cu bun simt ce suntem.
Amin!"


Vineri, 17 octombrie 2014 - 15:24  

zentai
zentai
Coarda
 
19
Amin!Faca-se voia ta, preacinstite frate,Adi!

@-mihaitzateo-oare n-ar fi mai intelept sa astepti sa mai cresti, in experienta?Crezi ca dupa vreo 10 ani de urcat pe munte o sa gandesti diferit de baumwolle?La toti ni s-a parut la inceput ca-s prea putine marcaje pe munte...dar cu trecerea timpului o sa te dezobisnuiesti sa le mai cauti certitudinea pe care ti-o dauCarpati.org
Apoi ca, in asertiunea sa, colegul se referea la posibilitatea de a admira un peisaj fara ca prezenta umana in acel peisaj sa existe (case,vile, biserici, muzee, tiroliene etc),ca doar de asta cautam sa fim pe munte, de dragul naturii, nu al "slobozeniilor"omului!

Apoi ca eu mai fac o incercare....crezi ca existenta unei biserici pe Bucegi, implineste destinul de mantuire al celor care trec pe acolo?Si chiar crezi ca Dumnezeu a pazit pana acum parcul de "cocalari si pitipoance"?.Deja, tie nu cred sa-ti foloseasca prea mult o biserica pe Bucegi, daca judeci pe aproapele tau prin categorisiri emfatice!Carpati.org.

Am trecut si eu pe la Schitul Pestera!Stii ce-am vazut?Un calugar care acaparase intrarea in pestera, de parca o donase statul Patriarhiei, ahtiat sa ne ciuguleasca taxa de vizitare, aparand ca din senin si precizand clar ca daca vrem sa vizitam pestera tre sa-i platim lui taxa de vizitare,iar dupa ce am platit, a disparut instant, desi, de curiozitate, la iesirea din pestera as fi aruncat o privire si in schit!

Apoi, tu nu ai avut niciodata un sentiment de sfintenie, cand ai trecut iarna pe deasupra Cerdacului, in drum spre Omu?sau vara, pe Valea Cerbului, ochind curios spre Ace?Sau la un apus de soare langa Sfinx?Daca ai avut, zic ca oare ce te-a impiedicat sa spui o rugaciune si sa multumesti Domnului pentru acea zi de gratie?Iti trebuia pentru asta o biserica?Cat crezi ca o sa mai duca si Bucegiul asta?Chiar nu-ti pasa de un munte atat de minunat, umilit de toate viziunile de turism ale diversilor culturnici?Au trecut 20 de ani de la Revolutie si biserica abia acum a ajuns la concluzia ca ar fi cazul ca destinul ei de mantuire sa se implineasca si pe Bucegi?Vorbim de acea biserica careia i-au fost restituite proprietatile, dar clerul nu plateste impozit la stat, adica ei nu sunt solidari cu cetatenii acestei tari, si tot ce folosesti tu din domeniul public nu este si din banii popilor care insa se scalda in vile ,ei si copiii lor, in masini si-n proprietati!Ni se scot ochii cu cateva asezaminte pt.saraci iar pe la M-rea Neamtului deja e industrie a lemnului, frate!Ce crezi ca se face cu banii astia?caci calugarii nu au salariu!Eu banuiesc ca se investesc cu cap!

De aceea, zic ca alegi, prietene, un dumnezeu gresit caruia sa te inchini, un dumnezeu al banului, nu al credintei!


Comentariu modificat de autor!

Vineri, 17 octombrie 2014 - 15:56  

stefi
stefi

 
20
Eu totusi cred ca putem schimba ceva. Ca vocea noastra ar trebui sa fie auzita. Si sincer, imi pare rau ca avem atat de mult bun simt si ne conformam si acceptam sa platim taxe in tara noastra sa mergem pe munte. La atata josnicie ar trebui sa ripostam. Sunt de acord cu zentai ca ar trebui sa fim organizati si nemultumirile noastre sa fie transmise mai departe. Ma intristeaza cumplit ca vom lasa sa fie ciopartita padurea atat de frumoasa de pe Munticel si pe bune, daca nu m-as duce sa ma leg cu lanturi de copacii aia... (cei de la greenpeace or fi ei nebuni, dar stiu ca numai asa poti sa mai opresti tavalugul asta comercial care ne dezintegreaza pe toti). Vreau sa-mi pot duce copilul pe munte si sa se simta la fel de liber precum m-am simtit si eu.

@mihaitzateo - am fost mai aproape de Dumnezeu in cele mai salbatice si neumblate coltisoare din Bucegi, decat in orice biserica in care am intrat vreodata.

@baumwolle - astept si eu, cu la fel de mult interes, raspunsul la scrisoarea ta.

P.S: imi place la nebunie poza de profil a lui jelearazvan. De fiecare data cand o vad imi da sentimentul ca nu e totul pierdut, ca avem o forta interioara care asteapta sa se manifeste.


Vineri, 17 octombrie 2014 - 20:48  

obyy
obyy

 
21
..aceeasi marie cu alta palarie..in Piatra Craiului pe drumul din Zarnesti spre Plaiul Foii, pe dreapta este tot o monstruozitate de asa-zisa cladire data cu ulei ars, in stare avansata de degradare in care se petrec cei de la Jandarmeria montana si Salvamont, tot cu fonduri UE. De personal...no comment..toate pilele, cunostintele, care habar nu au pe ce lume traiesc.


Sâmbătă, 18 octombrie 2014 - 09:42  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0844 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2019) www.carpati.org