Iunie 2019

Varful Negoiu
Muntii Fagarasului

A aparut noua aplicatie Muntii Nostri 2.0

Pentru toti iubitorii de trasee montane si trasee de bicicleta, va informez cu mare bucurie ca s-a lansat noua aplicatie Muntii Nostri 2.0, ce pare ca este mai completa, mai buna si mai folositoare ca cea precedenta.

Mai multe informatii cred ca gasiti la ei pe site. Pentru cine vrea sa o descarce si sa o instaleze va citez mai jos din mail-ul primit de la ei.

***Ghidul complet de utilizare al aplicației se găsește și AICI.Aplicația este disponibilă momentan pe Android ➡️ http://bit.ly/2Mt91mA (iOS în curând).

Carari cu soare!

Gabi

Marți, 4 iunie 2019 - 23:11
Afisari: 810

mad

Stiu ca versiunile mai noi ale ultimei variante aveau probleme pe anumite versiuni de Android (culmea, pe cele mai recente, deci nu era vorba de backwards comaptibility); ca rezolvare temporara, cei de la MN mi-au trimis o versiune mai veche, pe care am instalat-o manual, apoi am dezactivat udate-urile automate.

Sa inteleg ca acest 2.0 nu mai are problema anterioara? Sa stiu daca o instalez sau mai astept. Multumesc.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 09:08

gabidohotaru
gabidohotaru..

Ce pot sa-ti spun este ca ultimele versiuni nu le mai puteam folosi pe noul telefon si ca aplicatia noua am instalat-o si pare sa nu aiba vreo problema. Una peste alta, aplicatia noua este putin diferita fata de versiunile precedente, in sensul ca inainte trebuia sa intri pe harta descarcata iar acum ai acces la toata harta romaniei cu conditia sa ai acces la internet. Eu am reusit sa descarc pe telefon toate hartile disponibile (4.3gb) dar pana nu o sa o testez pe teren nu-mi dau seama de functionalitate.
Am facut un mic test in oras cu aplicatia: am oprit datele mobile, am deschis aplicatia si am intrat pe harta. M-am plimbat cativa metri in directii diferite si eram pozitionat corect pe harta.
Sper ca duminica sa fie vremea buna si sa testez aplicatia pe munte.
Oricum hartile sunt diferite fata de cele dinainte pentru ca inainte era harta sub forma de poza, fata de harta din noua aplicatie care este preluata din mapbox.
Daca nu este graba o sa revin cu feedback dupa teste.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 10:22

rivas

Hartile descarcate nu se deschid asa cum era in aplicatia veche. Trebuie sa selectezi un traseu si apoi se deschide harta cu traseul marcat pe ea. Daca vrei sa vezi de exemplu harta muntilor Bucegi nu se deschide de la sine.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 17:03

jimb

Din ce vad in aplicate si din ce deduc, trebuie sa stai sa cauti un traseu care contine zona unde te afli si sa il deschizi ca sa vezi cum te pozitionezi fata de marcaj.
Inainte deschideai harta si vedeai automat pozitia fata de marcaj.
Plus ca acum nu pare sa mai afiseze traseul si marcajul efectiv, ci doar o dunga care se presupune ca e traseul de urmat.
Plus ca filtrele de afisare setate nu par sa se pastreze dupa ce inchizi aplicatia.
Nu imi pare deloc un pas inainte, sper ca doar nu am inteles eu noul mod de functionare ... dar ma intreb deja daca am cum sa revin la versiunea anterioara.

(doua puncte bune sunt faptul ca se misca/incarca mai repede si ca poti roti harta daca doresti)

Miercuri, 5 iunie 2019 - 19:07

mad

Hmmm, pai ce ziceti voi aici nu-mi place. Ca poate nu vreau sa merg pe un traseu anume, ci hai sa-i zicem balaureala. Sa inteleg ca nu se mai poate asa?

Miercuri, 5 iunie 2019 - 19:08

jimb

E o intrebare pe care mi-am pus-o si eu imediat, inca nu stiu ce sa raspund, as vrea sa vad exact cum se comporta pe teren inainte de a ma enerva definitiv. Momentan, senzatia e de regret ca nu mi-am ascultat primul impuls inainte de update: if it works don't fix it.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 19:13

jimb

Mda, exemplu: in versiunea veche un search dupa Mezea, Oticu sau Bratila iti arata traseul dezafectat care uneste Fagarasul de Iezer, de la ref. din Curmatura Bratilei pana la vf. Rosu, peste curmatura Mezea si Oticu. Acum acelasi search nu mai returneaza nimic. Good job!

Miercuri, 5 iunie 2019 - 19:22

jimb

Hai ca m-am enervat si l-am inchis, sper sa fiu eu tampit si sa nu pricep cum functioneaza acum.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 19:30

jimb

Am revenit cu succes la versiunea veche, nu e complicat, cauti apk-ul pe net si install.
Daca cineva are nevoie de info suplimentar, putem discuta in privat.

Lucrul bun in toata chestiunea asta e ca am descoperit o alternativa foarte desteapta: Zenithmaps
th
Pe alocuri imi pare chiar mai inteligenta decat MN, ai si posibilitatea de a inregistra track-uri. Singura (mare) problema e ca nu are multe harti - n-are Fagarasul, de ex.

Miercuri, 5 iunie 2019 - 22:55

neco

@jimb : "..sper sa fiu eu tampit si sa nu pricep cum functioneaza acum.".
Nu fi ingrijorat, comentariile utilizatorilor de pe facebook releva fix ideea ta. Am trait aceasta impresie cand am intrat pe calculator pe site-ul www.muntii-nostri.ro cand acesta si-a schimbat fata. Un up-grade care m-a umplut de nervi. De la varianta foarte aproape de aplicatia mobila, e acum o chestie cu niste filtre ciudate, etc. Si eu folosesc varianta anterioara pe mobil.

Joi, 6 iunie 2019 - 10:25

hahaha

Sunt total dezamagit de noua abordare pe care nici macar nu o inteleg. De ce atata ingradire?
Cu ce te mai ajuta aplicatia asta daca vrei sa parcurgi o bucata dintr-un traseu marcat, mai faci putin nemarcat si iesi in alt traseu marcat?
Sper sa pot sa fac o proba in acest weekend desi prognoza nu cam spune sa stam in casa.

Joi, 6 iunie 2019 - 15:34

jimb

Poate esti dragut sa lasi un feedback duminica seara. Eu am revenit deja la cea veche de teama sa nu dispara hartile.

Aici ai installer-ul ultimei versiuni dinaintea update-ului:

Joi, 6 iunie 2019 - 17:42

jimb

"Suntem receptivi la feedback-ul primit în comentarii și am luat deja primele măsuri. Marcajele de pe noile hărți sunt updatate odată cu îmbunătățirea OSM-ului. Astăzi am introdus marcaje corecte pentru Bucegi-Leaota, Piatra Craiului, Rodnei, Ciucaș, Postavaru-Piatra Mare-Baiului, Vlădeasa. Următorul update se va realiza în săptămâna 17-23 iunie. ✔️

Pentru a se face update-ul, vă rugăm să închideți aplicația (și din fundal), să o redeschideți și să ștergeți datele cache (Setari-Aplicatii-Muntii Nostri-Stocare si memorie-Goliti memorie cache)."

Pe site cel putin, arata mai civilizat. Nu stiu cum arata in aplicatia mobila, inca nu sunt dispus sa o reincerc.
Tot pe site, odata cu selectarea unui traseu daca dai zoom incep sa apara si marcajele pentru restul traseelor. Iarasi, nu stiu daca asta se intampla in aplicatia mobila.
Din pacate, lipsesc trasee. Ex.: pe Valea Buda sunt 3 trasee spre Moldoveanu - TG, TR si TA. In hartile de pe site apare doar TG. Posibil sa fie la fel si pe mobil, dat fiind ca ei spun ca vers. mobila si cea de pe site se sincronizeaza.

Vineri, 7 iunie 2019 - 10:10

hahaha

@jimb multumesc pt link
Daca fac tura sigur revin cu feedback

Vineri, 7 iunie 2019 - 10:13

gabi007

Buna jimb
Si varianta inainte de update se poate instala fara erori pe ultimele versiuni de Android ?
Ma refer la varianta de aici: https://www.apkmonk.com/app/com.mountains/

Vineri, 7 iunie 2019 - 10:55

jimb

Din pacate, nu stiu. La mine, pe un Samsung A5 2017, merge perfect. Acum are Android 8.0.0 dar si pana acum a mers perfect, intotdeauna, indiferent de versiune (cand l-am luat avea Android 5 sau 6, nu mai stiu exact).

Vineri, 7 iunie 2019 - 11:02

jimb

In subsolul paginii apar si versiuni mai vechi de 1.4.2 - pot fi incercate si acelea daca 1.4.2 nu functioneaza.