Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Iulie 2018
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

August 2018
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Rosu
Muntii Iezer-Papusa

Reduceri

Voluntar in Carpati - 2016

Homepage

Lista de discutii
(59 notari) 9.66 

Two worlds apart,yet still together


Two worlds apart,yet still together

Un apus cum nu am mai prins vreodata in Fagaras,dupa o ascensiune pe varful Scara,cu vant puternic de noiembrie.
Hotarasem sa campam ceva mai jos datorita vantului puternic.
O tura placuta realizata cu prietenul meu Cristi anul trecut in noiembrie.

Note administratori: 3 notari

 
laurentiulpa
laurentiulpa..
Informatii despre fotografie:

Muntii: Fagarasului
Categorie: Galeria carpati.org / Peisaje
Aparat: Nikon D80
Dimensiune: 495 KB
X: 1000px
Y: 669px
Adaugata: Sâmbătă, 10 septembrie 2011
Album: laurentiulpa / Peisaje
Afisari: 1,332
Informatii tehnice:


Trebuie sa te autentifici pentru a putea nota o fotografie!

   


Comentariile membrilor (16)

moksha
moksha

 
1
Personal detest HDR'urile.. Da cand sunt facute cu bun gust... tot respectu Carpati.org


Luni, 12 septembrie 2011 - 01:32  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
2
Ca sa aduci pe ecranele iubitorilor de munte,si nu numai,asemenea cadre,trebuie recurs si la metoda suprapunerii de cadre.Niciun aparat nu-ti poate surprinde un cadru cu o asemenea dinamica(lumina de sus foarte puternica si partea de jos ceva mai subexpusa).Dar vorba ta, daca aceasta metoda e realizata cu grija,se pot obtine rezultate aproape de realitate.


Luni, 12 septembrie 2011 - 09:09  

tzapinaru
tzapinaru
Rucsac
 
3
Foarte faina !
10


Luni, 12 septembrie 2011 - 11:31  

xeryan
xeryan

 
4
Metoda suprapunerii de cadre poate fi inlocuita cu succes cu cea a folosirii filtrelor graduale (ca exemplu in aceasta fotografie, unde liniile sunt relativ drepte si poate fi folosit cel putin un gradual soft). Rezultatul este acelasi, cu mai putine prelucrari ulterioare. HDR-ul da rezultate bune atunci cand este folosit in scopul de a echilibra si nu de a accentua agresiv. Este, oricum, o chestiune de preferinta personala. Important este rezultatul final. Fotografia e deosebita.


Luni, 12 septembrie 2011 - 15:35  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
5
Inlocuita cu succes... poate in cateva situatii,dar nu mereu.Sint multe situatii in care partea inchisa a gradualului iti acopera si zonele care ar trebui redate cu mai multa lumina,si de aici ,mi se pare mie,devine si mai dificil de realizat.Un alt aspect legat de gradual ar mai fi si calitatea filtrului utilizat.Pe o lentila de foarte buna calitate daca se suprapune un filtru de 40lei,ceea ce poate rezulta nu va fi de buna calitate.

Din pacate ,notiunea de HDR e foarte mult legata in mintile multor privitori de acele prelucrari agresive pe care le putem gasi peste tot pe internet.Daca se realizeaza cu multa grija si masura,aceasta metoda ofera rezultate foarte bune.Pana la urma,ne dorim sa redam cat mai fidel realitatea pe care o traim ajutand aparatele de azi si nu limitati de acestea.

Multe imagini ale fotografilor foarte buni,cu dinamica extrem de mare,sint realizate cu tehnici ceva mai complexe de suprapuneri de cadre.

Multumesc tuturor pentru trecere si pentru observatii!


Luni, 12 septembrie 2011 - 16:02  

cristinacrisan_50
cristinacris..
Coarda
 
6
Ne lansam in multe comentarii tehnice ale fotografiei si uitam de ceea ce vrea ea sa ne transmita.Mie imi place foarte mult si cred ca ceea ce ai simtit cand ai facut-o intrece toate tehnologia.Felicitari.


Luni, 12 septembrie 2011 - 17:48  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
7
Sint importante si aspectele tehnice pentru ca ele sustin rezultatul final.Dar ce conteaza foarte mult este starea pe care o transmite imaginea - cu cat e mai aproape de frumusetea realitatii de atunci,cu atat mai bine pentru privitor.


Luni, 12 septembrie 2011 - 19:52  

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
8
Una din metodele de prelucrare cu rezultate mai naturale decat HDR-ul este aceea de "Exposure blending". E drept ca necesita si muuuulta rabdare pentru o prelucrare corecta, dar, cu putina indemanare, rezultatul final poate sa fie unul foarte apropiat de realitate.

http://photocascadia.wordpress.com/2010/12/10/the-basics-of-expos
ure-blending/

http://photodoto.com/exposure-blending-tutorial/


Marți, 13 septembrie 2011 - 08:36  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
9
As zice ca acelasi lucru il obtii in final,doar ca depinde cum lucrezi.In general HDR-urile se realizeaza automat cu softuri dedicate pentru asa ceva,softuri care au si ele limitele lor.

Ca se realizeaza cu metoda "exposure blending"(imbinari de expuneri) sau automat cu un soft dedicat HDR(high dynamic range),pana la urma se tinde spre obtinerea unei imagini cu dinamica mare a luminii.

Eu am folosit metoda imbinarii de expuneri(una subexpusa pentru zona cerului,una supraexpusa pentru zona de jos cu pamantul).In rest,trebuie un pic de grija la prelucrarea finala a rezultatului,dar nu trebuie uitat si aspectul incadrarii si a luminii surprinse.


Marți, 13 septembrie 2011 - 09:31  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
10
Oricum,utile linkurile.Multumiri!


Marți, 13 septembrie 2011 - 09:43  

wolfy
wolfy
Caraba
 
11
O imagine minunată, cu mereu surprinzătorul Făgăraș.


Joi, 15 septembrie 2011 - 10:02  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
12
@Ciprian: efectul de exposure blending se poate obține mult mai simplu și mai "real" prin folosirea unui filtru Gradient.


Marți, 20 septembrie 2011 - 18:57  

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
13
Andrei, eu unul nu mi-as permite sa te contrazic, pentru ca nu sunt un fotograf, nici macar amator.

Totusi, prima oara cand am citit despre exposure blending a fost pe blogul unui anume Ian Plant. Si fotografia la care aplica tehnica era cea din articolul acesta:

http://www.ianplant.com/blog/2011/04/08/10-tips-for-brilliant-lan
dscapes/

Nu mai am acum rabdarea de a cauta articolul initial, dar as pune ramasag pe-o bere ca tipul avea si filtrele pomenite de tine la el. Carpati.org


Marți, 20 septembrie 2011 - 22:51  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
14
Ce am spus eu e valabil pentru situația în care suprapui două expuneri ale aceleiași scene, în situația clasică pentru peisaje cer supraexpus=pământ expus corect sau invers.


Marți, 20 septembrie 2011 - 23:04  

ad.rian
ad.rian
Caraba
 
15
Frumoasa si instructiva desfasurare de tehnica fotografica. Desigur, pana la urma doar rezultatul conteaza. Asta imi aminteste de lozinca "scopul scuza mijloacele". Cu toate acestea, cred ca aceasta disputa, corect argumentata tehnic si bine motivata artistic, vine in sprijinul celor care sunt adeptii fotografiei in alb-negru, unde cantitatea de emulgatori coloristici este redusa la maxim. Devenind fotografii minimaliste.

Libertatea nemarginita oferita de fotografia digitala permite orice mijloace pentru castigarea atentiei si memoriei vizuale a privitorului. Chiar daca - mereu este cate un asemenea moment de respiro, fara ca neaparat sa urmeze cine stie ce afirmatie zdrobitor de adevarata - excesul de subtilitate tehnica reduce la acelasi numitor, repetitiv prin excesul de frumusete, mai orice peisaj. Si nu numai. Totul avand un aer de pelicula americana cu ceva demonstrativ ce asteapta si un fundal sonor pe masura, totul cu un gust de frisca artificiala.

Sunt de parere ca imaginea ar fi fost la fel de frumoasa - in sensul sinceritatii emotiei clipei - daca n-ar fi beneficiat de prelucrarea tehnica ce i-a luat ceva inefabil, natural, inclusiv omeneasca greseala, oferindu-i in schimb altceva, cu mult mai declarativ,mai oficial, mai comercial, mai memorabil pentru retina si mai putin pentru sufletul privitorului. Si nu pot sa ma plang de faptul ca vad realitatea doar in alb si negru. Cred numai ca iarba ar trebui sa ramana iarba, piatra doar piatra, cerul doar cer, norul doar nor s.a.m.d. Cu tot haloul de imperfectiuni care chiar dau viata si farmec "clipei cea repede ce ni s-a dat". Cred ca "perfectiunea este locuinta mortii" si in fotografie.


Miercuri, 28 septembrie 2011 - 00:43  

laurentiulpa
laurentiulpa..

 
16
Sint de acord in privinta nealterarii realitatii si neexagerarii in prelucrare.
Simpla prelucrare ajutatoare a imaginilor nu aduce nimic americanesc,comercial,ci se vrea o apropiere de realitatea momentului de atunci.
Cat despre partea ca ar fi fost la fel de frumoasa imaginea fara prelucrarea de rigoare,te inseli.Nu prea poti realiza acest gen de imagine numai dintr-o expunere.Practic,aparatul este depasit in totalitate cand vine vorba de asemenea cadre cu dinamica mare.
Este iarasi adevarat ca exista imagini alb-negru pe lumea asta de o sensibilitate aparte,dar parere a mea e ca alb-negru ar trebui sa ramana pentru anumite scene si atat.Nu poti mereu sa reduci lumea la alb-negru,pentru ca ea nu este asa.

Perfectiunea este natura insasi,am putea spune.Ori noi ,de cate ori iesim pe munte,cautand natura,am putea spune ca sintem in mod indirect in cautarea acestei "perfectiuni",si prin extindere,dornici de a patrunde in "locuinta mortii".Ori asta e departe de a fi adevarat.Cautam natura pur si simplu.La fel,imaginile din astfel de momente se vor realizari ale clipei de natura,si nicidecum incorsetari intr-o lume moarta.
Multumesc pentru trecere!


Miercuri, 28 septembrie 2011 - 10:23  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu


 
0,3480 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2018) www.carpati.org