Septembrie 2019

Octombrie 2019

Varful Toaca
Muntii Ceahlau

VF. Skala, Vf. Mytikas Muntele Olimp si plaja in Grecia (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 7 iulie 2018

Nu am mai parcurs acest traseu.

Bucuresti, Metrou Berceni, sambata 7 iulie ora 4.00 am

Muntii -- Munti din afara Romaniei --

Mediu

Prima zi 3 h. A doua zi 9 h.

Sambata - Salonic Stay Hybrid Hostel Duminica - Refugiul A Spilios Agapitos Luni - Neos Panteleimonas Chalet Castello

CI valabil
Trusa medicala,

Aproximativ 110 euro/persoana pentru 3 nopti caxare+drum

Sambata 7 iulie

Plecam la ora 4 am din Bucuresti catre Salonic. Drumul pana in Grecia este destul de dragut si merita facut in timpul zilei. Vom merge relaxati, cu suficiente pauze. Imi propun sa ajungem in jurul orei 6 pm in Salonic unde avem cazarea pentru prima noapte in Hostel Stay Hybrid. Seara program de voie pentru vizitat orasul Salonic.

Duminica 8 iulie

Incepem ziua cu program de voie pana la ora 11. Este foarte important sa ne trezim odihniti dupa drum. La ora 12 plecam spre Lytochoro-Prionia de unde incepem traseul montan catre refugiul A Spilios Agapitos. Traseul dureaza 3 ore, asa ca vom incepe urcarea cel tarziu la ora 4 pm.
Ne cazam la refugiul A si incercam sa ne odihnim cat mai bine pentru a pleca a doua zi la ora 6 spre vf Mytikas.

Luni 9 iulie

Este ziua in care ne propunem sa cucerim Vf Mytikas. Plecarea va fi la ora 6 dimineata astfel incat la 8 seara sa fim deja pe plaja la Neos Panteleimonas, la o bere rece, povestind cat de frumos a fost traseul.
De la refugiul A pana pe Vf Mytikas facem 3 ore jumatate.
Vf Mytikas - Prionia 5 ore jumatate.

Ritmul de mers va fi destul de lejer. Nu o sa fie maraton, ci relaxare. Desi Vf Mytikas are aproape 3000 m, traseul nu este foarte dificil. Doar ulttima portiune, de la Vf Skala la Vf. Mytikas, este dificila, dar nu imposibila.

Marti 10 iulie
Zi de relaxare, plaja si spre seara intoarcerea catre bucuresti.
As vrea ca miercuri dimineata sa fim inapoi in Bucuresti, insa este foarte probabil sa cautam o cazare pe drumul de intoarcere prin bulgaria.

Miercuri 11 iulie Bucuresti

Numar maxim de participanti 3.

Pana pe 4 iulie trebuie sa confirm sau sa anulez rezervarile.

Carpati.org nu poartă nicio răspundere legală pentru siguranța voastră în tură, iar organizatorul acesteia este doar un partener de drum, fără obligații către participanți. Este de preferat ca întreg parcursul turei să se desfășoare în echipă, evitând despărțirile, deoarece pot conduce la evenimente nedorite.

Luni, 2 iulie 2018 - 07:44

sibby

Buna Georgiana,

Imi doream de mult o tura pe Skala & Mytikas. Provocarea ta este perfect incadrata in programul meu si as fi tare bucuros sa particip.

Sorin

Luni, 2 iulie 2018 - 09:10

codobatura

buna, as vrea sa vin si eu, cu confirmare probabil maine cand voi sti daca pot sa-mi iau liber. din bucuresti, fara masina.

Luni, 2 iulie 2018 - 12:02

picard

Salutare.
Vreau si eu sa merg.
Din Bucuresti fara masina.

O zi frumoasa.
Catalin

Luni, 2 iulie 2018 - 16:08

remona

Sibby ma bucur ca te-ai inscris in tura.
Codobatura sper din tot sufletul sa iti iei liber si sa ne revedem in tura de munte.
Si mai avem un loc liber 😊

Luni, 2 iulie 2018 - 16:10

remona

Picard esti bine venit. Cam acestea ar fi locurile in masina si pentru care am facut rezervari. Va rog sa imi trimiteti mesaj privat cu numerele voastre de telefon.

Luni, 2 iulie 2018 - 16:13

zentai

La refigiul A, se lasă bocancii în dulapuri, în afara incintei cabanei! Noaptea e frig! Cabanierița e un pic bizară dar dacă vă place genul de șefă ușor sclivisită e ca și rezolvată! Carpati.org
Căldura e năucitoare. Ar fi bine să aveți apă la voi. Lângă cabană, în sensul din care veniți, de la Prionia,este un izvor cu apă potabilă OK (și rece).

Acum...porțiunea finală, aia tehnică, începe cu o coborâre OK, apoi traseul face stânga și se continuă cu o urcare tehnică (sunt prize bune și clare)! Când ajungeți sus, pe creastă, continuați să coborâți în sensul din care ați venit (eu am prins ceață și mi-a luat un pic să găsesc continuarea), urmează un traverseu în diedru cu o pendulare simplă...și urmează porțiunea finală).
În stanga porțiunii de urcare aveți asigurări ("chimice") dacă cineva are emoții și dorește ceva safe. Țin minte că, parcă, sunt marcate cu cercuri/puncte roșii.

Baftă!

Marți, 3 iulie 2018 - 16:52

Multumim mult pentru informatii! 😊
Sunt tare curioasa de acea ultima parte. Oricum nu sunt genul recordurilor si daca o sa mi se para prea greu, o sa ma multumesc sa privesc de la distanta varful. O sa vedem la fata locului.
Am primit un mail de la cabanierita in care ne spune ca o sa ne dea pături dar nu o sa primim asternuturi si ca o sa trebuiasca sa venim cu ele de acasa sau sa venim cu sacii de dormit. Voi ati avut saci de dormit dupa voi?

Marți, 3 iulie 2018 - 19:43

zentai

N-am luat sacii.N-ar fi o idee rea sa-i aveti.Noi am dormit singuri intr-un dormitor comun de 10 paturi (parcă) si am pus pe noi 2-3 pături.Sunt curate.
Nu trebuie să te descurajezi.Dacă ai urcat pe La Lanțuri e cam ca acolo!.Nu sunt lanțuri dar prizele sunt mai bune ca-n traseul cu pricina.Doar să nu ai rău de înălțime!
Dacă te gândești la coborârea să stii că e mai Ok ca la urcare.Efectiv,cobori ca intr-un amfiteatru ceva mai abrupt.Numai să nu-ti lasi gândurile s-o ia aiurea.Cine cade ajunge la Refugiul A mult mai repede! Carpati.org

Marți, 3 iulie 2018 - 21:02

Multumesc pentru incuarajari!

Marți, 3 iulie 2018 - 21:41

zentai

Problema e apa si frigul seara /noaptea.Ziua e f.cald (si am urcat pe ceață si vreme înnorată si tot muream de sete) si noaptea e f.frig (chit ca am stat la o sticlă de vin grecesc). Carpati.org Astea or să fie problemele turei.
Baftă! Nu-ti fa probleme! O să vezi că o să vă încurajați unii pe altii si o sa fie totul super fain!

Marți, 3 iulie 2018 - 22:32

remona

A fost o tură foarte frumoasă cu participanți extraordinari. Vă mulțumesc pentru participare și să ne revedem cu bine.

În tură, printre altele, am urcat și pe Olimp, Vf. Mytikas.

Sfaturile lui Zentai au fost foarte bune, multumim penteu ele.
Am avut șansa să avem o vreme potrivită pentru ce am facut noi. În fiecare zi a plouat câteva ore ceea ce ne-a ferit de caniculă.
Când am ajuns pe Mytikas aveam nori/ceață sub noi ceea ce ne-a ajutat foarte mult să nu vedem abruptul. Am avut și câteva momente în care s-au mai răsfirat norii astfel încât să facem câteva poze.
La cabană regulile sunt foarte stricte in privinta curateniei dar nu ne-a deranjat lucrul acesta. Au fost foarte multi oameni, la noi in camera au fost toate paturile ocupate si chiar am dormit cu usa deschisa de caldura. Este foarte indicat sa se faca rezervare la cabana inainte de a merge acolo pentru ca in sezon poate sa fie ocupata 100%.
Seara am avut parte de muzica la chitara si bouzouki iar atmosfera a fost foarte veselă.

Mytikas pentru mine este încă un vis împlinit 😊

Joi, 12 iulie 2018 - 17:21

zentai

Eu m-am gândit, atunci, că poate ajută cu ce știu eu! Ulterior, mi-a părut rău, că mi-am zis că poate v-am descurajat!Niciodată nu știi cum e mai bine! Carpati.org