Martie 2019

Aprilie 2019

Varful Pasec
Muntii Aninei

Tură în Piatra Craiului ! (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 17 martie 2019

Nu am mai parcurs acest traseu.

Duminică 17 martie 2019, Zărnești gară ora 6:50

Muntii Piatra Craiului

Mediu spre dificil pe creastă

12 -14 ore

Nu se innopteaza nicăieri

Echipament obligatoriu:
- pantaloni și haine tehnice, rezistente la vânt și apă, bluză polar, o bluză sau haină rezervă în rucsac
- bocanci de 4 sezoane cu talpa aderentă
- căciulă
- rucsac cu mâncare și apă sau ceai pentru o zi întreagă
- mănuși două perechi
- minim o pereche de șosete de rezervă
- bețe treking
- frontală cu baterii încărcate și de rezervă
- parazăpezi
- colțari
- piolet
- ochelari de soare
- cască

Costurile cu transportul.

Traseul:

Gara Zărnești-Cabana Gura Râului-Prăpăstiile Zărneștilor-Muchia Curmăturii pe BA-Cabana Curmătura-BA Șaua Padinii Închise-Vf.Padina Popii-Vf.Ascuțit-(bonus Țimbalele sau unul dintre ele)-întoarcere pe Vf.Ascuțit-TA Padinile Frumoase-Cabana Curmătura-BG Poiana Zănoaga-Fântâna lui Botorog-Gara Zărnești

Primul tren din Brașov spre Zărnești pleacă la 5:54 iar ultimul tren înapoi este la 21:25

Am mai parcurs traseul, dar în altă ordine și direcție de parcurgere, limita fiind Vf. Ascuțit.

Tura se adresează doar celor ce cunosc (au mai parcurs) creasta (nu neapărat în totalitate) Pietrei Craiului pe timp de iarnă.

Locuri disponibile: 3

Marți, 12 martie 2019 - 22:38
Afisari: 863

danielp

sorinache

lasa ti nr. de contact va rog

Marți, 12 martie 2019 - 23:44

iulian_

Salut! Dacă traseul s ar face în sens invers nu ar fi mai bine? Ma gândesc ca veți cobori după amiaza pe o porțiune destul de expusa pe traseul propus. Zic și eu. Pana la urma e o chestiune de asumare.

Miercuri, 13 martie 2019 - 21:31

mar1us

@iulian_=Coborârea din creasta după ora 12 pe orice porțiune înzăpezită din versantul estic reprezintă un risc pentru ca soarele încălzește puternic pantele abrupte....și face ca zăpada sa fie instabila.
Ideal este sa ajungi sus pe creasta cât mai devreme,cam la răsăritul soarelui de preferat,astfel ca ora 12 sa te prindă jos prin pădure....părerea mea!

Joi, 14 martie 2019 - 07:14

iulian_

Pai la asta ma refeream și eu. Sa cobori pe Padini după amiaza, duminică, astfel cum se spune în informațiile puse la dispoziție în preambulul turei, suna a provocare și asumare în cazul în care este risc însemnat de avalansa. Ar părea ca în sens invers, adică sa urci prin Padini și sa cobori din Șaua PI ar fi mai safe. Dar e doar o părere...neavizata.

Joi, 14 martie 2019 - 13:11

danielp

Într-un final nu s-a mai mers pe traseul propus inițial și asta a făcut ca tura să fie parcursă într-o siguranță mai mare.
De dimineață, în jurul orei 7.15 echipa formată din 4 membrii, Adriana, Iulian, Alex și eu am plecat de la Fântâna Botorog pe clasicul traseul BG Poiana Zănoaga-Cabana Curmătura pe o vreme nu tocmai plăcută, în poiană simțindu-se mai tare cum bate vântul.
Am continuat traseul după o reechipare, de la cabana suind pe Lehmann, dar dupa aproximativ o jumătate de oră când am dat de prima traversare cu zăpada nesigură, de comun acord ne-am întors la cabana, pentru a urca pe traseul care urcă pe Turnu.
Plecare de la cabana pe la ora 10.30, ajuns în vârful Turnu 12.30, aici ieșindu-ne în creastă o minunăție, o capră neagră. Încă de când urcam spre Turnu, vremea s-a îmbunătățit, dispărând norii de pe creastă și nici vântul nu a mai suflat prea tare.
Până la Ascuțit a durat 2 ore, trecerea de după Padina Popii, de data asta am făcuto în alt mod, nu pe creastă, ci ocolind stânca prin partea stângă.
Pe Ascuțit am contemplat asupra peisajelor mai mult de o oră, și după analize și dialoguri constructive s-a hotărât asupra parcurgerii celui mai sigur traseu în acel moment, renunțând la coborârea pe Padinile Frumoase, ne-am întors pe creastă și s-a făcut coborârea prin Turnu. Coborârea pentru mine a făcut toți banii, a fost pentru prima dată când am trăit așa o experiență.
De la Turnu (17.30) la cabana (19.00), s-a făcut o oră jumătate, de aici mai departe la frontale până jos la Botorog.
O tură încheiată cu bine ! Mulțumesc participanților

Miercuri, 20 martie 2019 - 17:51

iulian_

Pe munte urci ce urci dar mai trebuie sa și coboriCarpati.org) și dacă e și o experienta frumoasa la coborâre, pe care nu o poți uita, atunci tura chiar ca e faina!