Decembrie 2018

Ianuarie 2019

Varful Urechea
Muntii Baiului

Peste munti, de la Tismana la Campul lui Neag (Culori de toamna in Oltenia de sub munte si pe creasta Oslei) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Vineri, 12 octombrie 2018

Bucuresti, Gara de N, gura metrou din gara, joi, 11 octombrie, 23:15;
Autogara Expres Transport Targu Jiu, 12 octombrie, 06:30
Manastirea Tismana, 12 octombrie, 08:30

Muntii Valcan

mediu spre dificil, lung, rucsac mare

Z1,Z2:8-9 ore; Z3:7 ore

cort (N1:zona varfului Paltinis; N2:saua Groapa Nedeutii)

- bocanci
- sac de dormit pentru temperaturi de 0-5 grade
- saltea/izopren
- cort (impartit intre participanti)
- haine adecvate sezonului (geaca si pantaloni ce protejeaza de precipitatii si vant, hanorac calduros, manusi, caciula, haine calduroase (!!!) pentru seara/nopatea la cort etc)
- rucsac
- frontala cu baterii de rezerva
- mancare pentru 3 zile (foarte riguros socotita!!!!)
- folie de supravietuire
- ochelari de soare
- recipient pentru apa (min 3 litri, in prima seara apa nu este langa cort, revenim cu apa dupa o plimbare in zona)

Recomand: bete de trekking, arzator+butelie+vase (in principiu, facem focul seara, dar poate ploua sau ajungem foarte tarziu etc).
In rest, fiecare isi ia ceea ce stie ca ii este necesar (trusa medicala minimala, haine de schimb, protectie solara etc), dar bagajul sa nu fie prea greu (!!).

Transport

Mi-ar placea sa pot arata cuiva locurile unde am vazut cele mai frumoase peisaje de toamna din viata mea!
Cele mai frumoase culori de toamna, imbracand felurite specii de copaci sau pomi fructiferi, tablouri idilice, cu salase (conace), poieni, paduri, capite de fan cocotate in copaci, schituri ascunse in padure sau izolate in varf de munte, valuri de culmi, de la cele domoale de sub munte, pana la muntii cei mari ai Godeanului, Retezatului, Mehedintilor, Cernei, Parangului, seri la cort, langa foc, cu ochii la cerul pliiiin de stele, poteci variate, de la carari de car prin paduri sau poieni, pana la creste stancoase, albe si abrupte, varfuri cu privelisti superbe, toate intr-o lumina perfecta de toamna insorita.

Plecam joi seara, revenim luni dimineata, e nevoie de o zi de concediu (vineri), dar efortul ne va fi rasplatit din plin!

TRASEU:
-Z1: manastirea Tismana - schit Cioclovina de jos (TR) - schit Cioclovina de sus (PA) - schit Poiana Frumoasa (PR,TR) - Piatra Taiata - sub varful Paltinis (TR). In plus, plimbare de aprox 3 ore dus-intors pe Plaiul Sohodolului (nemarcat) si eventual pe partea de sus a culmii cu TA ce coboara spre valea Motrului, pentru frumusetea peisajelor din zona! (Vom decide in functie de situatia din teren daca facem aceasta incursiune cu rucsacii mari, inainte de a ajunge la Paltinis, sau daca mergem la Paltinis, lasam bagajele ascunse in vreunul din salasele parasite si mergem la plimbare fara ele, urmand sa punem corturile seara.) Stiu un mic izvor in zona corturilor, dar daca e secat, vom reveni cu apa din plimbarea pe plaiul Sohodolului

- Z2: zona varfului Paltinis - saua Frumosu - sub varful Bou - saua La Suliti (TR) - creasta Oslei - saua Groapa Nedeutii (BR); campare (izvor)

- Z3: Groapa Nedeutii - vf. Nedeilor - varful Arcanu (BR). Vom decide la fata locului varianta de coborare in Campul lui Neag: A) pe o culme nemarcata direct din Arcanu (Drumul Neamtului, cu vreo 2 marcaje izolate PA); B) pe o vale a carei intrare e marcata cu indicator TA, probabil inexistent pe tren; C) continuare spre Dalma Cazuta si de aici pe la Valea de Pesti.**** Nu am mai parcurs variantele B si C.

!!!!!!!!!!!!! Data fiind durata turei, e greu de anticipat conditiile meteo, deci nu pot promite parcurgerea integrala a traseului. Am mai parcurs traseele propuse (cu exceptia variantelor B si C de coborare), cunosc zona, exista variante de rezerva si de retragere. Traseele pot fi reconfigurate la fata locului in functie ce conditiile din teren (starea vremii, timp disponibil etc).

TRANSPORT (pentru Bucuresti):
**DUS:
- tren IRN 1821 Bucuresti N (23:45) - Targu Jiu (04:46 + intarziere);
- microbuz autogara Expres Transport Tg. Jiu (langa gara) (07:00) - Tismana (08:17).
**INTORS:
- microbuz Campul lui Neag (aprox din ora in ora, ultimul pleaca la 19:00 din Buta) - Uricani;
- microbuz Uricani (cam la 15 minute, ultimul pleaca la 22:00) - Petrosani;
- tren IRN 1822 Petrosani (23:37) - Bucuresti N (05:55)

Participantii din alte zone sunt rugati sa-si rezolve singuri problema transportului.

INSCRIERE si PARTICIPANTI:
- Tura se adreseaza numai doritorilor bine echipati, care au o stare de sanatate si o conditie fizica foarte bune. Nu vom alerga pe traseu, vom face pauze si fotografii (multe!!), dar nu este o tura de plimbare lejera.
- Numar de participanti: 3 + organizatoarea. Fiecare participa pe propria raspundere.
- La inscriere, va rog sa specificati daca aveti cort.
- Inscrierea are loc pana joi, 11 octombrie, la ora 07:00.
- Cine doreste, poate merge la cuseta; eu optez pentru loc obisnuit la clasa a doua.
- Rog fiecare doritor sa-mi trimita imediat numarul de telefon pe privat.

OBSERVATII:
- Nu ramane nimeni in urma si de asemenea va rog sa nu evadati inaintea grupului (!!!).
- Unele detalii organizatorice se vor stabili pe parcurs si va rog sa fiti cooperanti si intelegatori. Chiar daca voi lua uneori decizii mai stricte, totul este doar pentru siguranta noastra si pentru reusita calatoriei.
- Va rog sa fiti punctuali si sa respectati cu strictete startul din fiecare zi!!!
- Nu se fumeaza pe traseu si nu se consuma alcool inainte sau in timpul parcurgerii traseului din fiecare zi.

Miercuri, 10 octombrie 2018 - 00:29

lauramatei

Am zbughit-o singura, ture faine tuturor! Ma intorc cu pozeCarpati.org.

Joi, 11 octombrie 2018 - 22:46

dragostravels
dragostravel..

cum singura? Doar nu mergi singura pe coclauri?

Vineri, 12 octombrie 2018 - 11:19

victoranica

Pentru cine nu stie inca cine e Laura Matei - http://www.carpati.org/jurnale/lauramatei/1/

In mod special - http://www.carpati.org/jurnal/munti_si_oameni_de_la_est_la_vest_-
_partea_intai_creasta_carpatilor_meridionali_iulie_2012_/2882/

Salut, Laura ! Carpati.org

Vineri, 12 octombrie 2018 - 16:17

mirella

Ce as fi mers ! Dar alte activitati m-au tinut departe de munte wk asta. Sper la o reeditare a turei sau ceva similar prin zona.
Tura faina sa ai!

Sâmbătă, 13 octombrie 2018 - 18:09

dxxx

Sigur Laura se va intoarce cu bine.

Sunt insa convins ca era mai bine si mai distractiv sa nu fi fost solo, mai ales la aceasta data - cu ziua scurta si noaptea lunga - devine mai valoros sa ai parteneri de conversatie.
Dar cand vrei sa pleci si altcineva nu se iveste, de multe ori decizi in acest mod; si macar filozofic cateodata vrei sa te bazezi numai pe tine.

Luni, 15 octombrie 2018 - 01:03

Buna tuturor!
Ma bucur ca tura mea faciliteaza comunicarea intre membrii carpati.orgCarpati.org. Macar n-am postat-o degeabaCarpati.org. Ce frumos stati voi de vorba, in timp ce eu ma plimb!Carpati.org

Multam de grija!
Salut, Victor! Eh, eram si eu mai tanaraCarpati.org...
Mirela, altadata...

Laura s-a intors foaaaaarte bine! Ce vreme, ce culori, ce oameni, ce locuri!!
Ce noapte de neuitat, fix pe unul din varfurile crestei Oslei, sub cerul liber, pliiiiin de stele, cu apus si rasarit de poveste! Si cu asta am spus tot.

Conversatie? Distractie? Oare m-am plictisit singura?Carpati.org...

Luni, 15 octombrie 2018 - 08:06

mirella

Sun cerul liber, adica fara cort ? Ce fain!

Luni, 15 octombrie 2018 - 09:18

lauramatei

Fara cort. L-am lasat acasa. E o zona cu atatea salase si mai apoi stane pe care le stiam, incat era imposibil sa nu gasesc unde sa dorm. Si n-am exclus nici varianta "sub stele", de care mi-era dor si pentru care chiar erau conditii, asa ca mi-am luat sacul de bivuac si haine potrivite. Puteam sa cobor la una din stanele de pe langa Oslea, dar vazand ca nu e vant deloc si e atat de fain si gasind un "cuib" perfect pe varf...Carpati.org

Luni, 15 octombrie 2018 - 09:49

dxxx

Bravo.

Acuma nu ne critica pentru ca stam la tastatura, poate careva ar fi venit, dar sunt week-end-uri ocupate prioritar de cate ceva, si ai obiceiul sa anunti cam din scurt.

Sunt convins ca te-ai distrat copios. Si chiar daca nu orice tovaras este mai bun decat a merge solo, totusi unii tovarasi chiar merita "deranjul".
Imi cer scuze pentru termenul pe care il asociem cu trecutul glorios, as fi zis "camarad" dar aia cam implica ceva peste tovaras, cineva care deja merita deranjul.

Luni, 15 octombrie 2018 - 14:10

lauramatei

dxxx: Nu critic pe nimeni si nu reprosez nimic, imi pare rau daca asa s-a inteles. Eu propun aici ture doar ca sa ofer ceva, daca am cui. Daca vine cineva caruia i se potriveste tura, e foarte bine. Daca nu, imi vad de bucuria si pasiunea mea si n-am nimic cu cine nu vine. Mai degraba apar frustrari cand oamenii depind de gasirea unor tovarasi si acestia nu se ivesc, iar tura nu mai are loc si ei nu ajung unde-si doresc. Pe mine nu ma incurca nimeniCarpati.org.

Uneori mi-ar placea sa se bucure si cineva dintre prieteni de un anumit moment frumos al turei si da, regret ca nu e cu mine, dar aia e altceva.

Dar ce e cu atatea discutii si explicatii, despre distractii sau nu, nevoia de conversatie sau nu, camarazi/tovarasi si nevoia de a-i avea sau nu in ture?

*** Evident ca nu orice tovaras e mai bun decat a merge solo!!!!

- Tura s-a desfasurat conform planului (mai putin conditiile de innoptareCarpati.org ).
- Au cedat nervos toti acumulatorii foto, pentru ca prin fata mi se derulau avalanse de imagini superbe! La cat de multe cuvinte sunt in jurnalele meleCarpati.org, poate prin compensatie ar ingadui adminii si un jurnal aproape exclusiv fotoCarpati.org. Cuvintele nu prea ar mai avea ce sa spuna, de data asta.
- Daca cineva e curios sa afle cum a fost in tura, ce-am gasit pe teren, informatii despre traseele parcurse, logistica etc, raspund cu drag.

Va urma...

Luni, 15 octombrie 2018 - 20:46

mac

Laura, sunt sigur ca multi vor " sa afle cum a fost in tura, ce-am gasit pe teren, informatii despre traseele parcurse, logistica etc." Asa ca te rog sa treci la tastatura si sa publici un jurnal al turei.

Initial te credeam o persoana sobra, fara simtul umorului (deh, la ce te poti astepta de la o profesoara de matematica) dar citind jurnalele tale, pe langa o multime de informatii interesante, amanuntite si exacte (matematice) am gasit si multe pasaje la care am ras copios. A fost o placere sa le citesc.

Asa ca astept cu nerabdare urmatorul tau jurnal.

Ture faine in continuare,
Mihai

Marți, 16 octombrie 2018 - 14:59

Multumesc, Mac!
Am vreo 5 jurnale pe care as vrea sa le scriu candva. Astept sa ma tina vremea rea in casaCarpati.org.

Miercuri, 17 octombrie 2018 - 09:18

senty

Care salase... "conace" poate!!!! Carpati.org)

Apropo, te-am "barfit" intr-o seara la unul din conacele lui Filip din Sohodol Carpati.org

Joi, 18 octombrie 2018 - 10:42

lauramatei

In descrierea turei am scris si eu "conace" Carpati.org.
Nea Filip, om de treaba! Am stat la povesti si a insistat: "stai asa oleaca, sa-ti dau niste nuci de la noi, de pe plai, sa-ti faci de lucru cu ele". Seara, la conacul de langa bolovan, am spart nucile, ca sa nu le car cu coji cu tot pe traseu a doua zi. In seara urmatoare, tare bune au fost pe creasta Oslei, in sacul de dormit, admirand stelele! Nuciferele mele se terminasera, iar alta mancare nu prea mai aveam de mancat, pentru ca se cam terminase apa, nu puteam sa gatesc, iar ce mai aveam de mancat mi-ar fi provocat sete.

Joi, 18 octombrie 2018 - 21:50

senty

No, recunosc ca nu am citit descrierea turei, ci numai la comentarii Carpati.org

Adevarat om de treaba, noi am stat langa un conac unde avea caprele; dimineata a venit si cu niste castane comestibile, ceva lapte proaspat, iar o runda de povesti... Rari oameni ca el!

Joi, 18 octombrie 2018 - 21:55

lauramatei

Chiar, ati trecut pe langa castani si ati calcat pe castane cazute pe jos in mod sigur, erau castane pe poteca pe TR imediat dupa schitul de jos si la incepututl urcarii pe PA spre schitul de sus, erau niste mingiute foarte foarte tepoase, cu cateva castane micute in ele.

Joi, 18 octombrie 2018 - 22:17

senty

Corect, asa arata castanele comestibile. Le-am adunat de pe acolo, dar si in coborare spre Sohodol.
Cand am plecat de la nea Filip, ne-a aratat la un conac un castan si am mai gasit si pe acolo, plus nuci de pe tot drumul Carpati.org))
Nea Filip le fierbe in apa, noi cand cumparam de pe la Kauf... le coacem in ceaun (dupa ce le crestam sa nu explodeze prin casa); fierte in apa nu bubuie, dar nu au gustul de copt Carpati.org