Iulie 2019

August 2019

Varful Giumalau
Muntii Rarau-Giumalau

Pe sub peretele vestic pana la Cerdacul Stanciului (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 13 iulie 2019

- Rucsac adecvat drumetiilor montane
- Bidon de apa/lichid
- Pelerina ploaie/ echipament impermeabil
- Lanterna frontala (baterii bune)
- Sandwich sau mancare
- Haine adecvate
- Ochelari de soare/protectie solara
- Mica trusa medical
- Bete de hiking (optional)

Transport,Mancare,Taxa vizitare parc

Va lansez o invitatie pentru petrecerea unei zile relaxante de vara pe cararile versantului vestic in aerul curat al muntelui Piatra Craiului.Pe parcursul traseului nostru in fata noastra se va asterne tabloul natural al abruptului vestic al Pietrei Craiului pe sub care vom trece in aceasta tura.O tura ce se adreseaza celor ce vor sa guste din privelistile stancoase de nivel usor dar cu satisfactie maxima.Vom parcurge traseul de sub Creasta Sudica,Cerdacul si Pestera Stanciului,Peretele si Marele Grohotis,Umerii Pietrei Craiului,Creasta Tamasel locul de unde vom revedea intregul nostru parcurs al zilei.Vom vedea spre cunoastere puncte celebre ale Craiului,precum Zaplaz,traseul La Lanturi,Poiana Inchisa,Padina Lancii, Peretele Central sau Peretele Marelui Grohotis.Pe langa toate acestea,punctul de belvedere din Poiana Tamasel,spre Creasta Craiului,spre finalul traseului,iti va ramane in amintiri, in topul punctelor de belvedere!!!

Din Brasov vom pleca spre Zarnesti si apoi către cabana Plaiul Foii,acolo fiind începutul traseului.De la Plaiul Foii vom urca pe banda rosie trecînd pe la refugiul Șpirlea către punctul de intersectie cu traseul La Lanturi.Din punctul de intersectie vom schimba directia spre dreapta tot pe banda rosie parcurgînd traseul cunoscut sub numele Umerii Pietrei Craiului.Odată ajunși în zona Umeri ne vom îndrepta către sud pe marcaj triunghi albastru parcurgînd toata zona versantul pînă în Cerdacul Stanciului,unde este punctul de retur al turei.Traseul de intoarcere urmeaza traseul marcat cu banda rosie din Umerii spre Cabana Plaiul Foii prin Curmatura Foii.Atenție: după ce trecem de refugiul Șpîrlea nu vom mai avea surse de apă. Deci trebuie luate la plecare provizii suficiente.
Itinerariul ar trebui să fie puțin solicitant dar frumos, desfășurându-se tur-retur la altitudine medie, urcând și coborând pe traseul marcat aferent versantului vestic din Piatra Craiului.
- Participanții trebuie să aibă minimum 18 ani împliniți (se accepta minori doar insotiti de parinti), să mai fi parcurs cel puțin 1 traseu care conține porțiuni montane, să aibă o stare de sănătate bună și să fie capabili de efort fizic. E bine ca profilul de pe site să fie completat cât mai clar și amănunțit.
- Persoanelor care nu se prezinta in tura cu echipamentul adecvat, conform cerintelor minimale mentionate in descrierea acestei ture, le poate fi refuzata participarea.
- Traseul integral nu se recomanda sub nici o forma persoanelor care au rau si/sau teama de inaltime.
- Este posibila participarea doar la o portiune din circuitul propus. Va rog sa va autoanalizati capacitatile si sa decideti in consecinta.
- In cazul in care conditiile meteo sau alte evenimente neprevazute nu ne permit respectarea acestui program, vom decide impreuna reconfigurarea turei astfel incat sa se asigure derularea acesteia in conditii de siguranta. Subliniez ca traseul spre/pe abrupt se va efectua numai in cazul in care conditiile meteo sunt favorabile acestui demers, iar participantii dispun de echipamentul necesar.
- Se va merge grupat si in ritm sustinut, acordandu-se o atentie sporita pasajelor dificile din traseul parcurs dar cu atenție sporită (zona este habitatul urșilor, caprelor salbatice). Este posibil ca unele trasee (pestera Stanciului) sa se parcurga pe obscuritate, motiv pentru care este necesar sa detineti in permanenta o lanterna/frontala in stare buna de functionare.
-Fumătorii vor renunța la fumat pe parcursul turei deoarece fumul de țigară este un gaz toxic plin de gudroane puturoase contrastează dezagreabil cu puritatea aerului oxigenat al pădurii.
-Sunt binevenite persoanele începătoare în ale hoinăritului pe munte daca au conditie fizica buna.
Cine merge mult inainte, o face pe proprie raspundere. Pe de alta parte, nimeni nu va fi lasat in urma, indiferent de situatie.
Se pot inscrie membri ai acestui sait, fara rau de inaltime, dornici de a ne insotii pe potecile versantului vestic al Craiului.
- Numar maxim de participanti: 8.
- Revenirea în Brasov ...seara.

Am rugamintea sa anuntati intentia de participare pana in data de 12.07.

Precizez ca am parcurs integral traseul propus de multe ori atat vara cat si iarna.

Pentru a facilita comunicarea, am rugamintea sa parcurgeti cu atentie intreaga descriere a acestei ture si sa ma contactati in cazul in care aveti nevoie de detalii suplimentare.

Patru locuri disponibile in masina personala din Brasov.

Luni, 8 iulie 2019 - 21:05

qqadina

Ma inscriu in tura, fara masina personala, cu plecare din Bucuresti.

Luni, 8 iulie 2019 - 21:09

mar1us

Bun venit Adina in tura din Piatra Craiului....ai acceptul de participare.

Luni, 8 iulie 2019 - 21:24

danielp

Vreau să vin în tură să mă bucur din nou de peisajele din Piatra Craiului.

Luni, 8 iulie 2019 - 23:08

mar1us

Daniel ești acceptat in tura care parcurge Marele Grohotiș....și multe alte minunății naturale din Piatra Craiului!

Luni, 8 iulie 2019 - 23:31

kamicarus

Salutare! Aș vrea să mă înscriu și eu în tură. Menționez că am mai parcurs traseul. Vin din Brașov la 7.30 cu mașina.
Mulțumesc!

Miercuri, 10 iulie 2019 - 11:42

mar1us

Ai acceptul de participare...bun venit!

Miercuri, 10 iulie 2019 - 12:20

Salutare,
As dori sa particip la tura, cu acordul organizatorului. Vin cu masina din Alba Iulia.
Multumesc,
Ramona

Miercuri, 10 iulie 2019 - 13:51

iviron

Buna ziua, Marius.
As vrea sa vin si eu in tura ta. Vin din Cluj-Napoca.

Multumesc,
Mirela

Miercuri, 10 iulie 2019 - 13:53

mar1us

Ramona ești binevenita in tura din Piatra Craiului!

Mirela ți-am trimis mesaj și aștept răspuns pentru primire accept de participare.

Miercuri, 10 iulie 2019 - 14:26

mar1us

Mirela are acceptul de participare in tura din Piatra Craiului.

Situația provizorie a participanților se prezintă astfel:

Din Brasov plecam cu mașina mea împreuna cu Daniel și Adina.

Din București pleacă vineri cu mașina kamicarus cu care ne întâlnim dimineața la BV sau la cabana...rămâne sa stabilim.

Din Cluj vine cu mașina Mirela iar din Alba-Iulia vine tot cu mașina Ramona.

Miercuri, 10 iulie 2019 - 14:49

mar1us

Tura in Piatra Craiului s-a efectuat cu succes.Ziua a inceput bine cu temperatura racoroasa si creasta Piatra Craiului vizibila.Locul de intalnire a fost Zarnesti de unde am plecat spre cabana Plaiul Foii si apoi ne-am deplasat spre Casa Craita locul de incepere al turei.Pe traseul marcat cu banda rosie am urcat de la cabana spre refugiul Spirlea si dupa o mica pauza culinara am continuat in directia Umerii-Cerdacul Stanciului.Ritmul de mers si de urcare a fost bun si dupa scurt timp socotit de la refugiu ajungeam langa Pestera Stanciului unde ne-am adapostit de cateva picaturi de ploaie.Tot langa pestera am luat o mica pauza culinara si apoi am explorat indelung minunea naturala Cerdacul Stanciului.Intoarcerea spre Plaiul Foii si coborarea din traseu s-a facut usurel pe marcaj trunghi albastru pana la Umerii de unde pe marcaj banda rosie am mers pe creasta Tamasel si apoi prin Curmatura Foii pana am ajuns inapoi la Casa Craita.Ziua de vara a fost superba pana la final si cu regret am plecat spre casa cu dorinta de reintoarcere grabnica pentru o noua tura frumoasa.Multumesc Adina,Daniel,Mirela,Ramona pentru ca m-ati insotit in aceasta tura minunata si va mai astept si cu alta ocazie pe potecile pline de frumos din Piatra Craiului.

Sâmbătă, 13 iulie 2019 - 21:10

qqadina

Gasiti aici pozele de la mine

Multumim pentru tura, Marius, si pentru noile informatii impartasite. Sa ne reintalnim cu bine in urmatoarea tura!

Sâmbătă, 13 iulie 2019 - 22:30

caramo

Piatra Craiului intotdeauna impresioneaza prin privelistea formatiunilor stancoase, iar de data aceasta Cerdacul Stanciului a fost obiectivul principal. Pacat ca l-am vazut doar de jos... In plus, am beneficiat de bonusuri: Marele Grohotis si caprele negre care nu s-au sfiit sa se arate; iar delicata floare de colt si garofita Pietrei Craiului au fost pe primele locuri in concursul de frumusete al florilor.

Marius, multumesc mult pentru ocazia de a descoperi intr-un mod placut o alta fateta a impozantului masiv si pentru disponibilitatea de a ne dezvalui o parte din consisitentul bagaj de cunostinte montane.

Sa ne revedem sanatosi pe carari de munte!
Ramona

P.S. Pozele, in zilele urmatoare.

Duminică, 14 iulie 2019 - 22:19

danielp

O tura reusita, nici nu putea fi altfel cand il avem pe Marius ca organizator.
Cu ajutorul lui am putut sa-mi indeplinesc o dorinta de-a mea, si anume sa vad de aproape si sa parcurg Marele Grohotis din Piatra Craiului. Alte monumente frumoase de pe traseu au fost Pestera Stanciului unde am explorat un pic grota principala si Cerdacul Stanciului. Pe traseu m-am bucurat de privelisti minunate, cu nenumarate flori rare dintre care Floarea de Colt, Garofita Pietrei Craiului si multe altele care mi-au incantat sufletul.
Abia astept sa ma intorc in Piatra Craiului!

Duminică, 14 iulie 2019 - 22:31

iviron

Va mulțumesc foarte mult pentru bucuria care-am avut-o de-a merge cu voi prin Piatra Craiului.
E a treia oara cand vin aici.
Tura din sambata aceasta a fost cu totul speciala.. A fost pliinaa de flori!!!

Marius iti mulțumesc pentru organizarea execelenta a turei! si pentru faptul ca ne-ai condus si privirile peste abrupturile Pietrei Craiului, abrupturi pe care imi doresc sa le bat cu piciorul in turele viitoare pe care le vei oraganiza.

Mirela

Am incarcat pozele aici :

mha

(in cazul in care nu le puteti vedea le voi pune pe transfer..)