Septembrie 2019

Octombrie 2019

Varful Setea Mare
Muntii Parang

Pe la Refugiul Sperantelor zona fosta Cabana Ascunsa (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 22 iulie 2018

Brasov 22.07.2018 ora 8.30

Muntii Piatra Craiului

Mediu si lung spre tehnic

6-8 ore, la pas moderat și cu pauze scurte. Estimativ !

Tura de o zi

- bocanci sau incaltaminte adegvata cu talpa aderenta
- rucsac de tura
- jacheta si pantaloni impermeabili
- polar sau bluza
- recipiente pentru apa
- apa ~ 2l

Taxa de intrare parc,mancare.

Va invit la o excursie pe versantul vestic al masivului Piatra Craiului in zona refugiului Sperantelor.O tura completa cu portiuni usoare prin padura dar si tehnice pe stanca ce se adreseaza celor ce vor sa guste din privelistile stancoase de nivel sportiv mediu dar cu satisfactie maxima.Vom parcurge traseul cu plecare din Plaiul Foii,Izvorul Capitanului Orlovsky,Adapatoarea Caprelor zona refugiului Sperantelor si retur.Itinerariul este solicitant fizic dar frumos, desfășurându-se tur-retur la altitudine mare, urcând și coborând pe traseul marcat aferent versantului vestic din Piatra Craiului.

-Participanții trebuie să aibă minimum 18 ani împliniți să mai fi parcurs cel puțin 1 traseu care conține porțiuni montane, să aibă o stare de sănătate bună și să fie capabili de efort fizic. E bine ca profilul de pe site să fie completat cât mai clar și amănunțit.
-Persoanelor care nu se prezinta in tura cu echipamentul adecvat, conform cerintelor minimale mentionate in descrierea acestei ture, le poate fi refuzata participarea.
-Traseul integral nu se recomanda sub nici o forma persoanelor care au rau si/sau teama de inaltime.
-Este posibila participarea doar la o portiune din circuitul propus. Va rog sa va autoanalizati capacitatile si sa decideti in consecinta.
-In cazul in care conditiile meteo sau alte evenimente neprevazute nu ne permit respectarea acestui program, vom decide impreuna reconfigurarea turei astfel incat sa se asigure derularea acesteia in conditii de siguranta. Subliniez ca traseul spre/pe abrupt se va efectua numai in cazul in care conditiile meteo sunt favorabile acestui demers, iar participantii dispun de echipamentul necesar.
-Se va merge grupat si in ritm sustinut, acordandu-se o atentie sporita pasajelor dificile din traseul parcurs dar cu atenție sporită.
-Fumătorii vor renunța la fumat pe parcursul turei deoarece fumul de țigară este un gaz toxic plin de gudroane puturoase contrastează dezagreabil cu puritatea aerului oxigenat al pădurii.
-Sunt binevenite persoanele începătoare în ale hoinăritului pe munte daca au conditie fizica buna.
Cine merge mult inainte,o face pe proprie raspundere.Pe de alta parte,nimeni nu va fi lasat in urma,indiferent de situatie.
Se pot inscrie membri ai acestui sait,fara rau de inaltime,dornici de a ne insotii pe potecile masivului Piatra Craiului.
-Numar maxim de participanti: 8.
-Revenirea la Cabana Plaiul Foii ...seara.

Luni, 16 iulie 2018 - 21:25

corni

Buna Marius,
Eu vreau sa vin. M-a cucerit tura precedenta din Piatra Craiului. Carpati.org
Vin din Bucuresti, fara masina.

Luni, 16 iulie 2018 - 22:05

mar1us

Esti binevenita in tura!Pot sa te astept la gara din BV si mergem impreuna cu masina mea.

Luni, 16 iulie 2018 - 22:10

baumwolle

Conform legislației în vigoare, părăsirea traseelor turistice marcate în arii protejate de rangul Parcurilor Naționale este contravenție. Te rog să ai în vedere acest aspect și să modifici descrierea turei.

Marți, 17 iulie 2018 - 06:31

mar1us

Bineinteles ca nu se circula in afara traseelor marcate.Traseul este marcat cu TR de la Plaiul Foii spre refugiul Sperantelor.Obiectivele turistice aflate in vecinatatea traseului marcat nu se parcurg.

Marți, 17 iulie 2018 - 07:54

arda1996

Buna seara, as dori si eu sa particip la aceasta tura. Mentionez ca vin din Bran cu masina personala.
Cu multa stima !

Marți, 17 iulie 2018 - 19:30

mar1us

Am trimis un mesaj cu mai multe informatii si ramane sa stabilim telefonic detaliile turei.

Marți, 17 iulie 2018 - 20:07

mir_el

Salut! As vrea sa vin si eu in tura. Multumesc.

Joi, 19 iulie 2018 - 19:37

mar1us

Esti binevenit in tura din Piatra Craiului!Ti-am trimis un mesaj cu cateva detalii.

Joi, 19 iulie 2018 - 19:53

mar1us

Din cauza prognozei meteo schimbatoare exista posibilitatea de reprogamare a turei pentru sambata cand probabilitatea sa ploua este mai mica comparativ cu duminica.

Vineri, 20 iulie 2018 - 08:38

mir_el

Pot veni cu masina pana la cabana plaiul foii, in jur de ora 9? Plecarea de la Stefan cel Mare la ora 6..

Vineri, 20 iulie 2018 - 20:00

oanat

Confirm si eu pentru maine. Multumesc!

Vineri, 20 iulie 2018 - 20:06

mar1us

Oana esti binevenita in tura!

Tura programata pentru duminica se reprogrameaza pentru sambata din cauza conditiilor meteo mai favorabile.
Intalnirea are loc la Cabana Plaiul Foii in jur de ora 9.

Vineri, 20 iulie 2018 - 20:13

corni

Multumim, Marius, pentru inca o tura frumoasa in Piatra Craiului.
M-am simtit minunat si abia astept sa va revad pe toti. Carpati.org

Duminică, 22 iulie 2018 - 13:35

oanat

Multumesc, Marius, pentru tura! Si eu abia astept sa ne revedem toti, curand, intr-o noua tura. A fost super fain!

Duminică, 22 iulie 2018 - 14:22

mar1us

Tura reprogramata s-a realizat cu succes in pofida prognozelor meteo nefavorabile.Pentru inca odata am reusit sa ne strecuram printre picaturile de ploaie si sa ramanem uscati cu toate ca stanca si poteca erau ude.Am urcat din Plaiul Foii pe langa firul paraului pana am ajuns sub malul Galben.De la Izvorul Cpt.Orlovsky am alimentat cu apa rece din abundenta.Apoi de acolo traseul cu TR ne-a scos la Refugiul Sperantelor trecand pe langa Adapatoarea Caprelor.Dupa o scurta pauza foto-culinara am continuat sa descoperim zona Ciorunga Mare pana la Peretele Lirei.Intoarcerea s-a facut pe acelasi traseu si pentru ca talpile erau incinse am facut o baie scurta la picioare in apa rece a paraului de langa poteca.Ajunsi jos la Plaiul Foii ne-am abatut pe la stana Baciului de unde fiecare a plecat acasa cu 2 L de lapte proaspat muls.Cornelia,Oana si Mirel va multumesc pentru ca ati acceptat sa ma insotiti in aceasta tura in pofida faptului ca prognoza meteo se arata potrivnica.Ati fost niste parteneri simpatici cu multa energie pozitiva si m-as bucura sa ne revedem si in alte ture.