Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Februarie 2019
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Martie 2019
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Online

Vremea
Varful Carja
Muntii Parang

Reduceri

Voluntar in Carpati - 2016

Homepage

Lista de discutii

Pe creasta muntiilor Neamtului ! (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 26 ianuarie 2019

Nu am mai parcurs acest traseu.

Locul, data si ora intalnirii:
Locul intalnirii gara Predeal, plecare pe traseu ora 7:50 data 26.01.2019

Muntii Baiului

Gradul de dificultate a traseului:
traseu lung 30-35 km, destul de dificil in cazul in care pe creasta este ceata si vant puternic

Timpul de parcurgere:
9-10 ore

Locul in care se innopteaza:
Nu se innopteaza pe munte

Echipamentul minim necesar:
Echipament necesar si obligatoriu:
- bocanci de iarna rezistenti la frig si zapada
- parazapezi
- rucsac pentru o tura de o zi cu mancare cat sa ajunga o zi (gen batoane energizante, dulciuri, fructe dezhidratate) si minim un termos cu ceai cald
- pantalon si geaca cu gluga, rezistente la apa si vant, o bluza polar si o bluza de rezerva in rucsac
- o pereche de sosete de rezerva in rucsac, in total 2 perechi
- o pereche de manusi impermeabile de rezerva in rucsac, in total 2 perechi
- caciula
- bete de trekking
- rachete de zapada
- frontala cu bateriile incarcate plus alte baterii de rezerva si acestea incarcate
- ochelari de soare conceputi pentru munte
- folie de supravietuire

Costurile probabile (optional):
Costurile cu transportul pana la Predeal si apoi spre casa de la Azuga.

Alte detalii:
TRASEU: gara Predeal-BR pana la cabana Susai-TR pana la cabana de vanatoare Ritivoiu-vf.Turcu-Vf.Neamtului-Vf.Steviei-(in fuctie de timp si de vreme traseul se poate continua spre Vf.Unghia Mare, daca nu, coborarea se va face de pe Vf. Stevia)-coborare in forestierul Vaii Azugii-Azuga

Traseul poate suferi modificari in functie de timpul ramas de parcurs dar mai ales de conditiile vremii, in caz nefavorabil partea traseului care contine creasta nu se mai parcurge si se alege varianta coborarii din TR pe un traseu nemarcat, pe Muntele Lacul Rosu si mai departe pe Piciorul Boului pana in forestier cu destinatia finala Azuga.

OBSERVATII:
Tura se adreseaza celor care au o conditie fizica buna , rezistenta, motivatie si iubesc mersul pe distante lungi pe munte
Locuri disponibile pentru participanti: 4
Pe parcursul intregului traseu nu se fumeaza si nici nu se consuma bauturi alcoolice.
Ritmul parcurgerii traseului va fi unul moderat spre sustinut cu pauze scurte (10-15 min.) dar suficiente.
Cei care vin din partea Brasovului au tren la ora 7 spre Predeal.

Optional la echipament mai puteti lua un fluier, cagula, busola, harta.

Miercuri, 23 ianuarie 2019 - 12:54
Afisari: 1,340 

danielp
danielp

Comentariile membrilor (30)

mihaela1
mihaela1

 
1
S-a inscris cineva?


Sâmbătă, 26 ianuarie 2019 - 18:14  

danielp
danielp

 
2
Se pare ca nu, probabil a fost o problema ora de plecare in tura


Duminică, 27 ianuarie 2019 - 22:53  

danielp
danielp

 
3
Să vă spun pe scurt cum a fost tura în Neamțului: o experiență de neuitat!
Pe traseu am plecat la ora 7:50 din gara Predeal, dupa ce în prealabil am ajuns cu trenul de ora 7 din Brașov.
Vremea în Predeal, ploaie măruntă și deloc frig, cred că undeva la 1 grad celsius. Am urmat traseul cu BR până la cabana Susai, mai fusesem pe el, așa că nu a trebuit să mă concentrez prea tare asupra marcajelor de pe copaci. Am ajuns la ora 9:30 la cabana Susai, unde am fost reținut nu pentru mult timp de trei câini, blocându-mi drumul, după ce ne-am împrietenit am fost lăsat să trec mai departe și de data asta să urmez marcajul cu TR. Din poiana apropiată cabanei am fost nevoit să folosesc rachetele, de aici nu a mai fost bătută potecă deloc, stratul de zăpăda depus fiind unul proaspăt, între timp ploaia se transformase în ninsoare. Prima partea a traseului cu TR pierde metrii buni din altitudine, până se ajunge în forestierul Văii Azugii, iar de acolo se începe o urcare lungă aproximativ până la cabana de vânătoare Ritivoiu de unde traseul urmează o curbă de nivel și apoi iar începe să urce. De lângă Lacul Roșu traseul TR face spre stânga, și mai departe ajunge prin Muntele Clăbucet. În acel punct am părăsit traseul cu marcaj și am urcat pe culmea Muntelui Lacul Roșu ca să prind traseul de creastă. Sus pe creastă am întâlnit ceața, vântul nu bătea aproape deloc ceea ce m-a bucurat. La ora 15:15 am atins Vârful Turcu, vârful la care vroiam să ajung după ce am reconfigurat traseul în condițiile date: mers greoi pe o zăpadă proaspătă și umedă, în care racheta se afunda cam 20 cm, plus de asta aici ceața fiind deasă. Din Vârful Turcu am grăbit coborârea până a trebuit să găsesc un drum nemarcat pe culmea Muntelui Lacul Roșu, care să mă scoată în Valea Azugii. Nu mi-a fost ușor să pătrund printre brazii care își dăduseră parcă mâna și stăteau mai uniți ca niciodată. Traseul pe culme a coborât ușor contrar dorințelor mele, doar spre finalul lui, când se apropia de Valea Azugii coborârea a fost abruptă. La Cabana Ceaușescu am ajuns pe la ora 17:30 și se făcuse bine întuneric, frontala făcându-și treaba. După 5 ore de mers pe rachete am renunțat la ele, iar apoi am primit ajutorul cel mare de la Dumnezeu, am fost "extras" cu mașina oamenilor de la cabană, chiar atunci având drum spre Azuga. Am ajuns la timp la gară, ora 19:30 pentru a prinde trenul înapoi spre casă. Țipenie prin pădure? Nimeni, în afară de un mistreț.
Voi reveni...


Luni, 28 ianuarie 2019 - 00:01  

victoranica
victoranica
Coarda
 
4
Salut,

Ca părere strict personală, problema nu cred ca a fost ora de plecare cât acei 30-35 km estimați in 9-10 ore pe timp de iarnă.

Oricum, felicitări pentru traseu !


Luni, 28 ianuarie 2019 - 08:39  

lelia16
lelia16

 
5
Nu știu dacă să te felicit că nu ai abandonat tura și ai plecat singur, sau să-ți recomand mai multă prudență în viitor. Desigur, remarcabil efortul și plăcută descrierea.
Bun venit în marea familie a pasionaților de natură .... și numai bine!


Luni, 28 ianuarie 2019 - 10:09  

danielp
danielp

 
6
Mulțumesc, în final am parcurs 23 km în 9 ore jumatate plus încă 2 km prin Azuga până la gara. A meritat orice picătură de energie consumată!


Luni, 28 ianuarie 2019 - 10:57  

rivas
rivas
Caraba
 
7
felicitari ! sa mai organizezi astfel de ture ! mi-am cumparat si eu rachete. Ai un track cu traseul parcurs ? Multumesc


Luni, 28 ianuarie 2019 - 11:06  

dinac
dinac
Coarda
 
8
Imi pare bine ca esti in regula, Daniele!!! Carpati.org Eee, daca nu era masina cu noroc, apai cand ajungeai inapoi la Predeal?...Carpati.org


Luni, 28 ianuarie 2019 - 15:37  

danielp
danielp

 
9
Ohooo, de acolo de la cabană mai aveam ceva de mers, spre Azuga vreo 10km asta însemnând cel puțin 2 ore, dar doar coborâre, iar spre Predeal poate mai puțin de 10km dar și cu km de urcare, oricum dacă era să mai merg pe jos alegeam drumul spre Azuga.
Traseul parcurs îl am înregistrat pe strava
https://strava.app.link/7KLRNwIDQT


Luni, 28 ianuarie 2019 - 16:45  

mihaela1
mihaela1

 
10
Parerea mea este ca ai riscat mult prea mult cu o astfel de tura si iti recomand pe viitor sa eviti astfel de trasee lungi si neumblate pentru ca pericole pot fi de orice natura si la tot pasul.Ai dat ,spre norocul tau providential ,de niste oameni binevoitori si cumsecade de data asta, dar daca n.ar fi fost asa?
Iti recomand multa prudenta si evita traseele lungi cu creste incluse si zonele nemarcate.


Marți, 29 ianuarie 2019 - 00:38  

agrippa
agrippa

 
11
Am incercat si eu acum vreo doi ani,dar varianta din Predeal ,apoi peste Susai mi s-a parut prea lunga,am atins creasta Neamțului la prânz.Ne-am întors pri Ritivoi.
Așa că, el mai bine ar fi cu un taximetru din Azuga, pe Valea Azuga,până la valea Ritivoi,apoi pe...cai.Numai să se poată circula pe Valea Azuga.


Marți, 29 ianuarie 2019 - 17:05  

lauramatei
lauramatei
Coarda
 
12
Salutare tuturor!
- Din punctul meu de vedere, Daniel nu s-a expus la niciun pericol si n-a fost nicidecum imprudent sau inconstient. A ales sa parcurga un traseu lung, cu 2-3 ore de mers la frontala pe forestier, si-a asumat parcurgerea acestui drum, nu l-a surprins nimic, nu a ramas aiurea nicaieri, nu l-a constrans vreo situatie de criza sau de neprevazut. Daca cineva considera foarte grea aceasta misiune si nu ar fi in stare sa faca fata la acest drum, asta nu inseamna ca Daniel a facut ceva periculos. Nu vad imprudenta. Nu vad niciun risc, altul decat sa mergi pana ti se lungesc urechile. Ma rog, riscurile aferente iesirii din casa pe poteci de munte exista mereu, cele unanim recunoscute, inevitabile, dar nu vad riscuri in plus, atata vreme cat vorbim despre un om obisnuit cu traseele de anduranta, pregatit, bine echipat. Era cam strans 9-10 ore, intr-adevar, dar omul si-a pregatit mai multe variante, a adaptat traseul la conditiile din teren, n-a fortat atingerea vreunui varf, a redus la maxim segmentul de creasta, a ales variante cat mai sigure la momentul respectiv. Un traseu solicitant si de lunga durata nu e neaparat un traseu periculos. Daca planetele s-au aliniat si s-a ivit masina, aia e bonusCarpati.org.
- Daniel, eu vad o singura problema: faptul ca in tura s-ar fi putut inscrie oameni care n-au inteles cu adevarat la ce traseu se angajeaza, ce presupune el, cat de obositor sau lung ar fi. Singurul meu sfat este sa fii convins de fiecare data ca cei cu care mergi intr-o tura de acest gen isi asuma in egala masura planul turei, cu inconvenientele lui cu tot! La modul: nu ramane nimeni la naiba in padure fara adapost sau in frig sau in pericol de orice fel, DAR avem atat de mers, e posibil sa facem muuulte ore, e posibil sa nu aveti cu ce ajunge acasa, e posibil sa dormim in gara dupa tura si sa nu ajungeti maine la serviciuCarpati.org etc. Timpul estimat trebuia sa fie mai lung, ca sa stie oamenii la ce ora ajung, atata tot. Umblu adesea singura si decid pentru pielea mea, dar cand merg cu cineva, ma asigur ca e de acord si-si asuma acelasi plan.

Duminica mi-am asumat impreuna cu o prietena (de comun acord) parcurgerea aceluiasi traseu, cu forestier cu tot, pe vreme faina si vizibilitate buna. Am stabilit ca suntem dispuse sa batem drumul ala pe valea Azugii, daca reusim sa ajungem pe Paltinu sau Neamtu. Am mers pe si pe langa urmele tale (se intarisera, nu se potriveau pasii cu ai tai, nu mai erau chiar comod de urmat, ne-am folosit si de niste urme de schiuri). N-am urcat la Susai, ca sa avem de unde sa coboram, ci am tinut drumul direct pana in TR, in valea Azugii. Din motive obiective, ce tineau de starea noastra, timp, vreme (ceva ceata in zona inalta, nu stiam cum va evolua), am renuntat la abordarea varfurilor inalte (Paltinu, Neamtu). Fiind faina privelistea si vrand totusi sa mai mergem pe gol alpin si sa ne mai "distram" un pic, nu am optat pentru coborarea pe alt picior in valea Azugii si parcurgerea drumului de pe vale, ci am continuat la stanga pe culme (suuuperb!!!), peste varful Tigaile, varful lui Andir, pana in poiana stanei Pietricica (BR+TA). Ne gandeam la PA pe la tunel pana in Predeal, dar urcarea finala de la tunel la Cioplea ne-a descurajat, asa ca am urmat CA si iar pe sub Susai si iar Polistoaca si Predeal. Am pornit pe la 9 din Predeal, am mers 12 ore cu vreo doua pauze si am pierdut ultimul tren pentru 8 minute (e drept ca n-am alergat si am pierdut niste minute incercand sa ajutam la deblocarea unei masini din zapada de pe drumul de sub Susai). Nu era panica, avem variantele noastre de avarie (spre Bucuresti): autocar/microbuz CDI Tg. Mures-BV-Buc, pleaca de langa gara BV la 21 si la 23. Ne-a cules din dreptul gaii Predeal in jur de 21.20. Am folosit bus-urile astea de cateva ori, mereu a fost bine. Si daca nu ajungem la astea, aia e, primul tren spre Bucuresti e pe la 3-4 noaptea, nu e sfarsitul lumii, nu pateste nimeni nimicCarpati.org. Deci in caz de forestier nesfarsit valea Azugii, eram dispuse sa petrecem noaptea pe drumul spre Bucuresti.


Marți, 29 ianuarie 2019 - 22:28  

mihaela1
mihaela1

 
13
lauramatei , s.avem pardon, dar cred ca sari cam tare Carpati.org
Il cunosti personal pe Daniel, de unde cunosti faptul ca este pregatit ?
Ce te.a deranjat atat de tare?
Faptul ca ai trecut si tu pe acolo nu demonstreaza nimic, iar cei care s.au gandit la binele lui Daniel , me inclusiv Carpati.org , sunt destul de multi dupa cum vezi si pe buna dreptate.
Nu incuraja un om despre care nu cunosti prea multe sa se avante cu capul inainte , daca tu ai parcurs acest traseu si ti se pare un fleac ce spunem si simtim noi, nu inseamna ca ce spui tu asa trebuie sa fie !
Nu impune parerea ta tuturor si mai ales lui Daniel , nu.l determina sa greseasca, probabil ca nu te.ai gandit nici la varsta si conditia omului , pentru ca referitor la pregatire cam gresesti.
Chiar nu cred ca este cazul sa te impui in acest fel si sa ne demonstrezi nimic, fiecare are simturile, gandirea si intuitia lui si nu obliga pe nimeni sa creada ca totul este usor si frumos prin paduri si pe creste ca nu este asa, marturie stau atatea cazuri care s.au terminat trist, vezi pagina In memoriam !
Asa ca nu influenta pe nimeni cu gandirea ta, pentru ca gresesti foarte mult, ar fi pacat ca oameni sensibili sa incerce sa se ia dupa sfaturile tale care nu li se potrivesc si sa.si riste viata inutil !
M.a deranjat f.mult acest " atac " al tau si pentru ce ?
Chiar n.are sens , decat ca ai o influenta nefavorabila prin ce spui , asupra celor de bunacredinta ca noi si ca Daniel, care a simtit pericolele si este constient de ele !


Marți, 29 ianuarie 2019 - 23:36  

lauramatei
lauramatei
Coarda
 
14
- N-am atacat pe nimeni, mai degraba am aparat.
- N-am impus modul meu de gandire nimanui, n-am spus ca asa trebuie sa fie.
- Am pus totul sub sintagma "din punctul meu de vedere...", asa incat parerea mea poate coexista in pace cu celalalte, poate fi evaluata si apoi impartasita sau nu. Am exprimat o parere despre tura aceasta, ca toti antevorbitorii.
- N-am spus nicaieri ca traseul e un fleac. Si nu este!
- Nimeni de pe pagina "in memoriam" n-a murit pe forestierul de pe valea Azugii sau pe trasee similare. Propunerea mea era sa ne relaxam un pic si sa nu exageram cu dramatismul doar pentru a ne simti foarte competenti si responsabili.
- L-am atentionat eu insami pe Daniel ca ar fi putut avea probleme in tura propusa aici, daca se inscriau participanti nepregatiti. Si ca timpul a fost evaluat incorect! Si nu i-am zis nicaieri "Bravo!" sau "Felicitari!", doar mi s-a parut ca se exagereaza un pic cu pericolele la care s-ar fi expus.
- Am povestit ca am fost acolo pentru a sugera lui Daniel si celor interesati si o alta varianta de a continua traseul, altfel decat pe valea Azugii. Ar putea fi utila prezetarea traseului nostru (ruta, marcaje, timp, solutii de transport la finalul turei, eventualele inconveniente etc). Nu era nimic de dovedit cu asta.

Cel mai important: modul imperativ de care abunda comentariul 13 nu e deloc specific unei adresari/conversatii politicoase, democratice, echilibrate. Prin insasi natura sa, este un mod al impunerii. Asta in conditiile in care sunt "rugata" ( Carpati.org ) chiar prin acest comentariu sa nu impun nimic nimanui. Oralitatea stilului, adresarea directa si interogatiile mai mult sau mai putin retorice, reprosurile directe cu tenta de insulte, toate suna a cearta fata in fata. Ma scuzati, dar eu ma voi intoarce cu spatele.

Ture faine, cu prudenta! Lui Daniel si tuturor!


Miercuri, 30 ianuarie 2019 - 00:58  

mihaela1
mihaela1

 
15
Modul in care " ai aparat " a lasat de dorit si chiar daca ai spus ca.i parerea ta , modul de exprimare poate influenta negativ pe oameni mai putin pregatiti.
Sincer, Daniel nu are nevoie de " apararea" pe care spui ca ai facut.o in detrimentul parerilor pertinente ale celorlalti .
Modul jignitor prin care " te intorci cu spatele " dupa ce ai determinat asa.zisa "cearta fata.n fata", lasa de dorit si arata ca nu suporti ca cineva sa aiba replica la ceea ce spui .Aceasta replica a fost foarte politicoasa si nimeni nu te.a jignit cu nimic, adresarea fiind directa deoarece ti se adresa personal, normal , tu fiind singura persoana careia nu i.a convenit ca noi l.am sfatuit de bine pe Daniel.

Ma bucur totusi ca ai inteles unele lucruri.
Iti doresc numai bine si ture pe care sa nu le tratezi cu spatele !


Miercuri, 30 ianuarie 2019 - 08:10  

cosminandrei
cosminandrei..
Busola
 
16
Salut,

ma simt un pic in plus pt ca scriu eu asta aici :
urmele de schiuri erau de la Radu, Mihaela si Dani Rosioru

a scris Radu un jurnal si povesteste si despre o mica "problema" a zapezii de sub Neamtu:
http://www.diaconescuradu.com/terra-incognita-pe-schiuri-de-tura-
prin-muntii-neamtului

poate, scriu si ei pe-aici 2 cuvinte Carpati.org


Miercuri, 30 ianuarie 2019 - 15:48  

danielp
danielp

 
17
Salut, nimeni nu-i în plus aici Andrei :-)
Bună Laura, bună Mihaela!
Îmi pare rău că s-au inflamat așa de tare comentariile pe marginea turei, eu am privit traseul ca pe unul normal, dacă se participă la el cu echipamentul adecvat și cu atenție, ce să se întâmple?, se poate întâmpla să cazi în zăpadă și care-i problema? suntem făcuți să ne ridicăm, mai înțelept ar fi să vedem binele înaintea răului și atunci nu s-ar întâmpla nici o situație pe care să nu o putem duce la capăt, într-un timp mai scurt sau mai lung. Cred că am înțeles unde am greșit, la estimarea timpului pe întreaga tură și că nu am adus mai multe detalii asupra a ce înseamnă parcurgerea unui traseu lung, sincer nici eu nu m-am așteptat la felul în care am găsit zăpada. La o tură precedentă cu o vreme cu soare, dar cu temperatura nu cu mult sub zero grade am întâlnit o altfel de zăpadă pe Piscul Câinelui, rachetele nu se afundau deloc pentru ca zăpada era viscolită și întărită, să zic așa atunci am suferit de vântul apring ce bătea pe creasta din Baiul Mare. Nici atunci nu m-am expus niciunui pericol, renunțând să mai parcurg restul de creastă până în Azuga pe Culmea Urechea când am văzut că ceața își făcea simțită prezența și am ales coborârea spre Bușteni pe Muntele Zamora. Faină tură a mai ieșit și aia! Mi-am propus să mă mai întorc prin zonă, atât de sălbatică e natura pe acolo cum n-am mai întâlnit până acuma.
Țin să vă mulțumesc pentru încurajări, pentru împărtășirea experiențelor și cunoștiințelor voastre, am să țin cont de păreri, pentru că pentru mine sunt bine venite atât cele pozitive, cât și negative.
P.S. Uitai să vă spun....mai am ture în cap :-)


Miercuri, 30 ianuarie 2019 - 22:37  

mihaela1
mihaela1

 
18
Salut, Daniel !
Se pare ca te.ai lasat putin "dus" de valul asa- zisei "aparari" si n.ai inteles ca nu doar zapada este pericolul, sau o cazatura usoara in zapada din care sa te mai poti ridica Carpati.org ci sunt si altele mult mai grave de care nu vrei sa tii cont si se vede treaba ca ,chiar te.a cam influentat in sens negativ lauramatei si ai retinut gresit ce nu ar trebui sa faci.Ei vezi? Despre asta era vorba!
Te rog reciteste si intelege celelalte comentarii ale oamenilor de bine de mai sus !

Sa ne vedem cu bine si grija mare , nu lua viata in gluma !
Ti.o spune o adevarata prietena care.ti vrea doar binele !


Joi, 31 ianuarie 2019 - 01:27  

nicuana
nicuana

 
19
@mihaela1, este evident ca nu vrei sa incetezi cu parerile/ recomandarile si etichetarile tale exhaustive.....
Apropo.....ce te recomanda(experienta, expertiza, pregatire teoretica si practica etc etc ....in domeniu) pentru a expune aici
, cu atata "tarie", judecati de valoare despre trasee, persoane, prudenta, pericole, oameni de bine, @lauramatei etc?
Cred ca tu ar trebui sa recitesti tot ce ai scris mai sus si poate reusesti sa vezi ca .....esti incoerenta si faci afirmatii gratuite si pe langa!!
Daniel a facut un traseu si se pare ca stie cu ce se "mananca" mersul pe munte in conditii de iarna, ce atatea polemici sterile?
A, ca a plecat singur, ca a cam gresit putin cu estimarea timpului etc.......nimeni nu-i perfect! Si e chestiune de asumare pana la urma! Ca orice lucru din viata noastra!
Eventual, daca tot cunosti adevarul absolut despre mersul pe munte, prezinta-ti eventualele recomandari in privat!
Mamaaaa!! Iaca pozna.....m-a influentat si pe mine, in sens negativ bineinteles, @ lauramatei....
Lasand gluma la o parte, cum iti permiti sa cataloghezi aici oamenii in .... :"de bine" si cei rai (gen @lauramatei)? Pe ce criterii? Am mai aflat ceva, datorita @mihaela1, ca Laura Matei ne incita la ....trasee mortale, care ne pun viata in pericol la fiecare pas...... Este ridicol ce incerci sa faci!
Pentru acuratetea adevarului, ca tot i-ai recomandat lui Daniel sa reciteasca ce au scris "oamenii de bine de mai sus", eu am recitit si iata ce a precizat @rivas: " felicitari! sa mai organizezi astfel de ture! ...... Ai un track cu traseul parcurs? Multumesc ".
Repet, tu trebuie sa recitesti totul!!!! Si, cel mai important, sa intelegi ce citesti!!! Nu sa afirmi ca altcineva nu intelege!
Nu vroiam sa scriu nimic aici......dar ultima ta postare a depasit orice limita! Omul acesta, Daniel, a prezentat foarte bine ce a facut, ce a simtit, ca a avut echipament adecvat traseului, ca nu a fost si nici nu s-a simtit nicio clipa in pericol, ca a gresit estimarea timpului, ca este satisfacut de realizare si ca doreste sa faca si alte ture etc........
Si, dupa postarea lamuritoare si clara ca lumina zilei a lui Daniel, apare postarea @mihaela1, in care aceasta afirma ca Daniel nu intelege nimic si vinovatul de serviciu este @lauramatei!!??
Penibil! Penibil!


Joi, 31 ianuarie 2019 - 12:47  

victoranica
victoranica
Coarda
 
20
@mihaela1: n-aveti nici o saptamana pe portal si deja ati reusit performanta de a va lua in gura cu niste utilizatori, unii dintre ei cu renume aici.

In cazul in care nu s-a inteles, reiterez ce au spus colegii / colegele mai sus : tura lui Daniel nu este o tura care sa ridice vreo problema unei persoane obisnuite cu traseele de anduranta. Omul s-a dus singur, s-a descurcat, daca nu ar fi gasit o masina care sa-i scurteze calea catre gara ar fi rezistat fara probleme inca 1-2 ore.

Singurul motiv plauzibil pentru care l-ati admonesta este daca ar avea o boala sau o afectiune care sa-i interzica o deplasare lunga pe propriile-i picioare, ceea ce e putin probabil. Tonul folosit si iritarea vizibila ca s-au gasit destui care sa-l felicite numai a prietenie nu-mi miroase (si nici a fire deschisa, sociabila) . Mai degraba sa cred ca il voiati prin preajma si omul s-a dus pe munte, dand cu flit.

Oricum ar sta lucrurile, va sugerez sa va moderati un pic tonul. Prima impresie conteaza.


Comentariu modificat de autor!

Joi, 31 ianuarie 2019 - 23:03  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
21
Fac un apel la toți cei implicați în această discuție să rămână în zona bunului simț, fără atacuri la persoană și ironii. Mulțumesc!


Vineri, 1 februarie 2019 - 09:28  

mirella
mirella

 
22
Daca am fi fost pe facebook, as fi crezut ca mihaela 1 e doar un troll Carpati.org
Cont facut pe 25 ianuarie, nici o participare la vreo tura organizata pe acest grup si deja multe pareri critice la adresa organizatorului turei si la dresa Laurei. Tocmai a Laurei , care cred ca are cele mai multe ture la activ. O recomandare: inainte de a deschide gura doar cu cu scopul de a a ataca o persoana , intra pe profilul respectiv si vezi cine e Laura in aceasta comunitate, cate ture a organizat, citeste-i jurnalele si abia atunci vei intelege ca a facut niste comentarii foarte pertinente si in absoluta cunostinta de cauza.


Comentariu modificat de autor!

Sâmbătă, 2 februarie 2019 - 11:10  

agrippa
agrippa

 
23
De acord Mirella.

Totuși, o mică observație,nu ștții cine este,până la urmă. Adică dvs. o plasați, abuziv, pe o treptă inferioară ca experiență și cunoșțiințe. Posibil și probabil, dar nu sigur.
În plus, doar pe baza bunului simț , citint atent toate comentariile, fără nici unfel de experiență sau altceva, poți să emiți o părere argumentată.
În altă ordine de idei, contează coținutul nu sursa.

PS Am scris acestea știind preferința dvs.pentru ierarhii și clusterizare a montagnarzilor.
Cu stimă


Duminică, 3 februarie 2019 - 16:03  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
24
Oare rugămintea mea nu a fost înțeleasă sau este pur și simplu ignorată?

Încă o dată, vă rog să reveniți la SUBIECT sau se lasă cu sancțiuni.


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 3 februarie 2019 - 21:22  

agrippa
agrippa

 
25
Intrebare:

Socoteala mea, aceeea de a lua un taxi din Azuga,pana la valea Ritivoi,pentru a ajunge cat mai devreme pe creasta Neamtului ,se poate pune in aplicare? E practicabil acest drum pentru o masina obisnuita(Logan) iarna,in afara episoadelor de ninsoare ?


Luni, 4 februarie 2019 - 09:30  

rivas
rivas
Caraba
 
26
@Agrippa : da se poate daca drumul forestier este dezapezit. Pina la intrarea pe marcaj TR spre Ritivoi drumul tine Valea Azugii . De acolo drumul incepe sa urce ( serpentine ) spre Predeal. Multi turisti merg cu taxiul pina la Vila Trifoiul si de acolo urca spre Vf.Neamtului asta mai ales vara. S-ar putea ca unii soferi de taximetru sa refuze cursa iarna deoarece se produce gheata pe drum. Totul tine de conditiile meteo. Trebuie sa ai in vedere ca la intrarea pe acest drum forestier ( dinspre Azuga ) este semnul de circulatie : accesul interzis. Cu toate acestea masinile urca frecvent cel putin pina la pastravarie. Daca nu vrei sa intri cu masina personala pe drum vorbeste cu soferii de taxi din Azuga . Am vazut ca aveau si un Duster. Tariful este 3,50 / km si tot atit pornirea dar cred ca se poate negocia.


Luni, 4 februarie 2019 - 14:09  

romanian_bat
romanian_bat..
Rucsac
 
27
Am parcurs de multe ori - în general iarna - Munții Neamțului cu acces dinspre Valea Azugii, coborând în aceeași parte sau dincolo, spre Valea Doftanei, poate ajută câteva constatări personale. În cele de mai jos nu mă voi raporta la mersul meu (informativ, o tură Predeal - Predeal cu o bucată de creastă și Vf. Neamțului îmi ia cam 7 ore), ci la cineva care nu este foarte familiar cu zona, care are o viteză medie, eventual într-un grup unde pleci cu o marjă de timp mai generoasă.
- Se poate negocia prețul cu un taximetrist din Azuga, însă oricum este ceva drum de bătut și depinde mult de starea zăpezii, respectiv de acceptul taximetristului de a intra până la baza Ritivoiului sau măcar până la vechea cabană a lui Ceașescu dinainte de Cabana Trifoiul. E drept ca la Trifoiul sunt în general turiști care vin cu mașinile personale și drumul din Valea Azugii este în general curățat măcar cât-de-cât, dar nu o luați drept o garanție pentru mașini mici, mai ales după o ninsoare însemnată.
- Eu unul am preferat aproape mereu accesul pe jos dinspre Predeal, pe la Cioplea, captarea de apă, Șaua Pietricica (fără a o lua pe la Susai: deși e mai lung decât poteca marcată, drumul forestier este în general bătut de snowmobile și ATV-uri, dar chiar și fără urmele mai sus-menționatelor vehicule parcurgerea drumului cu rachete este mai ușoară decât a potecii), apoi luând-o din Valea Azugii spre Ritivoiu sau Piciorul Boului sau Piciorul Neamțului, în funcție de traseul ales.
- Accesul spre Vf. Neamțului este mai rapid de la fosta cabană a lui Ceaușescu pe Piciorul Neamțului, pe lângă stâna omonimă direct până pe vârf. Dar este nemarcat, deși nu pune probleme de orientare pentru cei cu experiență în mers pe munte. Cel mai lung (tot nemarcat) este Piciorul Boului - Muntele Roșu, iar în zona cantonului de la fosta pepinieră zăpada poate fi foarte mare (l-am coborât ultima dată în urmă cu 4 săptămâni). Varianta pe Ritivoiu este marcată, corect, dar este de luat în calcul că dai în creastă departe de vârfurile mai mari, drumul peste Turcu și Paltinu fiind lung, aceasta venind după un anumit efort de urcuș și eventual de spart potecă. Aici fiecare trebuie să se raporteze la condiția lui fizică, nu există o garanție dată de altcineva.
- O tură foarte faină de pildă este cu urcare pe Piciorul Neamțului, apoi mers peste Neamțu, Pâraie și Ștevia, coborând pe Piciorul Ștevia (nemarcat), dar ținând cont de faptul că pe acest din urmă picior sunt brazi mici unde se troienește zăpada. Iar ceea ce mie îmi place mult altuia s-ar putea să îi pună capac (a existat o tură Carpați care era să se termine foarte rău la coborâre pe acest picior, întâmplarea face că fusesem pe acolo la rachete în week-endul anterior).
- Nu în ultimul rând, coborârea spre Valea Doftanei din Munții Neamțului este foarte frumoasă pe o seamă de picioare, cum ar fi Culmea Rusului, dar trebuie socotit că ai ceva de bătut pe vale până în locul unde întoarce autobuzul în sat, cât și orarul autobuzului de Câmpina, de unde se poate continua spre casă (nord sau sud) cu trenul sau minibuzul. Și n-am spus nimic despre variantele de Săcele sau de trecut în Grohotiș, pe unde am dat ceva pedale vara sau o țâră de țopăieli prin zăpadă.
Voi încheia sperând că important este ce ne unește, nu ce ne dezbină. Și, atâta vreme cât plecăm la drum cu ce ne trebuie (atât în/pe rucsac, cât și în/pe noi înșine), Munții Neamțului sunt o bucată foarte faină din țara aceasta, unde poți să te bucuri de peisaje extraordinare, de liniște și de mișcare cât cuprinde. Sper că nu v-am plictisit cu mesajul lung, am zis că poate ajută.


Marți, 12 februarie 2019 - 14:36  

danielp
danielp

 
28
Mulțumim de comentariu, eu în acest weekend care urmează vreau să încerc altă variantă de urcat pe Neamțu și anume din Azuga prin Culmea Urechea cu coborâre la Cabana Ceaușescu și înapoi în Azuga.


Marți, 12 februarie 2019 - 23:15  

romanian_bat
romanian_bat..
Rucsac
 
29
Dacă aveți un GPS, puteți lua track-urile pentru traseele menționate de aici (munții sunt trecuți în ordine alfabetică): http://suhard.com/Tracks.html


Miercuri, 13 februarie 2019 - 08:31  

eugenalex
eugenalex

 
30
Ave Caesar,
Morituri te Salutant!

Fără să mă situez de partea vre-unui combatant.. am și eu o opinie.
Nu am văzut mulți membrii pe Carpați cu o experiență semnificativă pe munte, care să facă singuri și în siguranță trasee grele (fizic sau tehnic) de iarnă, oameni care să înțeleagă corect pericolele, dar am văzut oameni experimenați care au sfârșit în drumeții temerare.
Ca și mine sunt mulții membrii care merg doar ocazional pe munte, înscriindu-se în turele altora mai experimentați, analizând traseul, dificultatea, timpii de parcurgere, echipamentul, nivelul condiției fizice, etc. după înțelegerea și priceperea lor.. :-) iar în cazul unor informații insuficiente se pot expune singuri, iar uneori chiar grupul unor pericole pe care nu le cunosc sau nu le anticipează.
Comunicarea acestor "detalii" fiind în opinia mea esențială, în timp ce pentru cei care se cunosc între ei de mulți ani și au făcut zeci de trasee împreună par inutile.. fiind deja bine cunosscute.
Cred că trebuie să ținem seama de regulile de bază privind siguranța pe munte, iar primul cred că este nu pleca singur la drum, :-) evită traseele cu risc de avalanșă, echipează-te corespunzător, nu te extenua, fii prevazator caută de la plecare trasee alternative de iesire sau refugii pe traseu (sac de dormit si primus folie de supravietuire) etc.
Concluzia mea este că muntele trebuie respectat de toți, poate fi letal când nu te aștepți cu cei care ignoră pericolele.
Au fost mai multe pierderi grele de vieți doar anul trecut ori accidente grave printre Carpatiști, care [în opinia mea] puteau fi evitate și ar trebui evitate în viitor.
Prima cauză fiind asumarea temerară a unor riscuri inutile, ex. parcurgerea unor trasee închise iarna, a doua lipsa echipamentului, nu mai amintesc de epuizare, degerături, etc. și cred că nu trebuie încurajate acțiunile temerare.. pe care unii pot alții nu pot să le facă..
iar cei care pot de 99 de ori a 100 oară pot avea accidente nefericite, nu există nici-o garanție pe munte.
Pe unii i-au scos din munte Salvamontiștii de alții ne vom aminti trecând pe lângă crucile lor înșirate pe trasee..

Să ne vedem/revedem sănătoși.


Comentariu modificat de autor!

Sâmbătă, 16 februarie 2019 - 16:56  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0877 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2019) www.carpati.org