Martie 2019

Muntii Valcan

Mărțișor (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 3 martie 2019

Duminica, 03.III.2019: București: stația de metrou Ștefan cel Mare (Bd. Barbu Văcărescu), 06h15.

Muntii Postavarul

Ușor dar lunguț ( ~ 15 km prin pădure și poieni, văi, coamă, noroaie și ceva zăpadă).

~ 8 ore, la pas lejer și cu pauze generoase. Estimativ !

Acasă.

Echipament obligatoriu:
- bocanci și haine de tură montană hibernală, șapcă, mănuși, parazăpezi, ochelari de soare / viscol;
- pelerină de ploaie, lanternă sau frontală;
- rucsac, bidon cu apă, ceva de-ale gurii;
- plasturi, bandaj;
- busolă, hartă.

Echipament opțional:
- bețe de trekking, spray cu piper (împotriva animalelor: ciobănești, urși);
- cremă protectoare tip lipstick, medicamente de prim-ajutor;
- GPS.

Transportul, cazarea, telecabina și eventualele mese aferente.

Itinerariul se desfășoară în circuit la altitudine medie, urcând și coborând prin hățișul de trasee marcate și remarcate … aferent vârfului Postăvaru.

Duminica, 03.III.2019, ora 10h00, urcăm cu telecabina pe Tâmpa – BA – Poiana lui Brâncă – TA – PA – Peștera de Lapte – Refugiul Salvamont – Zidul Mare – BA – Poiana Ruia – cabana Cristianu Mare – BA – Vf. Postăvaru (1800 m) – cabana Cristianu Mare – Poiana Ruia – Crucuru Mare (1435 m) – Varna (1428 m) – Șaua Groapa lui Simion (1340 m) – Drumul Albastru – Poiana Stechil (974 m) – CA – Fântânița Popii - Brașov. ~ 15+ km.

Cum în ultimele zile mi-s privat de niscaiva documente oarecum utile ... pentru această drumeție mă bazez pe un particiapnt cu mașină proprie. Dac-o fi să fie ...

ATENȚIE:
- prin înscrierea și acceptul în excursie vă dați acordul participării voluntare și pe propria răspundere, fără pretenții juridice sau financiare, tura fiind necomercială și necontractuală, iar organizarea amicală și de bună-credință;
- sunt binevenite persoanele începătoare în ale hoinăritului pe coclauri, dar cele care obosesc rapid ori cele care obișnuiesc să facă sprint montan, sunt rugate să ignore această tură;
- de asemenea, cei care au rău de înălțime, sunt rugați să ignore această drumeție;
- pe traseu sunt interzise fumatul și consumul de alcool;
- se va merge grupat, în ritm normal, dar cu atenție sporită;
- vor fi pauze suficiente și generoase pentru admirat natura și fotografiat peisaje;
- cum ziua îi ceva mai scurtă, traseul se poate termina pe înserat, la frontală;
- harta munților Bucegi și Postăvaru: http://www.carpati.org/harti/
- vom parcurge traseul pe vreme cât de cât favorabilă ( www.viewweather.com );
- tura se va ține în minim patru persoane și maxim douăsprezece;
- revenirea în București ... seara târziu. Posibil foarte târziu.

Menționez că am mai parcurs acest itinerariu.

Marți, 19 februarie 2019 - 17:27

mar1us

Pentru traseul de urcare duminica pe Tampa mai bine alegi variata prin Treptele lui Gabony.....dureaza mai putin decat timpul petrecut la coada si este mult mai frumos!

Marți, 19 februarie 2019 - 19:19

van51

Pai merg si eu daca se poate.

Miercuri, 20 februarie 2019 - 09:29

grigos

Salut Mihaita, as merge si eu.

Miercuri, 20 februarie 2019 - 09:40

nicuana

Salutare!
Vrem sa mergem si noi(eu impreuna cu sotia @ana75), daca esti de acord.

Miercuri, 20 februarie 2019 - 09:50

Salut,

Mi-a șoptit … ba o rândunică, ba un lăstunel … că ambele trasee vizate sunt foarte lungi, mai ales dacă vom da de zăpadă. Și-i foarte probabil să găsim ceva albeață, conform prognozei meteo. În plus, mi s-a ciripit că Poiana Trei Fetițe ar fi cam delicat de traversat dacă neaua-i înghețată sau dimpotrivă, prea pufoasă … putând s-o ia la vale prea repede pentru gustul meu.

Acum, ce să zic ?! Săptămâna viitoare voi suna la Salvamont pentru a afla detalii proaspete. Ne interesăm și la fața locului despre starea și fezabilitatea potecilor, reconfigurând itinerariul dacă va fi cazul. Sigur vom mărșălui pân` ce-om behăi !

Așadar, în măsura în care sunteți dispuși la … kilometraj, repetitv … hai să trecem din Bucegi în Postăvaru. De două ori : Vanea, Grig, Nicu și Ana.

Mulțumesc pentru sugestie, Marius, însă pentru a salva timp și energie, va trebui ca Duminică să fim la telecabină foarte devreme : la prima oră.

O zi frumoasă,

Miercuri, 20 februarie 2019 - 13:17

Salut,

Într-o scurtă convorbire cu Salvamont Postăvaru, mi s-a confirmat prezența unui strat foarte mare de zăpadă în văile aferente Muchiei Cheii precum și existența riscului de avalanșă la traversarea grohotișului înzăpezit din Poiana Trei Fetițe. În aceste condițiuni vitrege și nemiloase, nefricos fiind din fire, renunț pentru moment și din timp la incursiunea din Postăvaru ... cu scuzele de rigoare dacă am încurcat planurile cuiva.

O zi faină,

Luni, 25 februarie 2019 - 12:08

mac

Parca aceasta tura era inchisa. De ce modifici o tura inchisa si cu un traseu mult diferit si nu faci alta tura cu copy/paste? Nu trebuie sa fi doctorand pentru a cunoaste aceasta metoda!

As vrea sa particip dar voi sti sigur maine.

Toate cele bune,

Vineri, 1 martie 2019 - 12:25

Pot veni cu masina.

Vineri, 1 martie 2019 - 20:31

grigos

Din pacate, eu nu pot veni pt ca stiam tura inchisa si mi-am facut alt program ( si nu vreau sa am probleme cu sotia...)

Sâmbătă, 2 martie 2019 - 10:58

mihaita_39

Salut Grig, în acest caz, rămâne pe altădată. Cred că ai renunțat la timp, deoarece tura semănat-a un pic a maraton montan hibernal.

Evident, lungimea și durata traseului fost-au nițel subevaluate, însă printr-o reconfigurare substanțială l-ai fi putut parcurge.

Luni, 4 martie 2019 - 16:49

Salut,

După ce era cât pe-aci să plecăm în trei, pân` la urmă urnitu-ne-am doar doi: Mihai și Mihăiță.
Am renunțat la urcatul cu telecabina pe Tâmpa, în favoarea serpentinelor spre șaua Tâmpei, de unde am purces pe traseul din descrierea turei. Vremea fu superbă iar zăpada perfectă. Potecile, cu duiumul. Toate bătătorite și pe alocuri chiar înghețate. Zăpada mare și stabilă. Și pe jos, și prin copaci.

Cu excepția întâlnirii unor scoborâtori în fugă, și a două grupulețe de singuratici, tot muntele a fost la dispoziția noastră. Și a câtorva ciute curioase. Ce liniște și pace „era” prin cele păduri ... Doar ciocănitorile o mai perturbau ici și colo.

Asta, până ajunserăm în Poiana Ruia și pârtiile de acolo, unde dădurăm peste un furnicar de schiori, de toate vârstele și națiile ... Cei mai simpatici erau țâncii ăi vitezomani ... O plăcere doar să-i privești de pe marginea pârtiei. În fine, urcat-am transpirând și pe vârful de 1800 m pentru a admira panorama munților înzăpeziți: mai mult spre Est și Sud, căci Bucegii și Piatra Craiului se acoperiseră de nori pâcloși și groși. Dar prin binoclu, am zărit acele Morarului ieșind misterios și nepămîntesc din marea de nouri ...

Dat-am oleacă și pe la cabana Postăvaru, spre deazmăgirea-mi subiectivă. Mai știți acea cabană cochetă și primitoare ? S-a spulberat acel vis de munte, cel puțin ieri ... Iuându-i locul un club de fițe, unde bașii erau la maxim iar ceaiul costa 7 lei. Trecut-am din greșeală prin fața boxei din fața discotecii, și-am crezut că voi fi azvârlit peste parapeții platformei. Încă de pe vârf auzit-am muzichia, dar mă gândeam că vine de jos, din Poiana Brașovului ... Oare sunt singurul ce se nedumirește despre respectul față de natură ? Prin Leaota vuvuzele, prin Postăvaru house la maxim. Dar ce mai contează câteva zgomote „nevinovate”, pe lângă defrișările la ras generalizate în România ?!

Din ce am bunghit io, traseul dinspre cabana Postăvaru spre Poiana Trei Fetițe se înfunda rapid în zăpadă mare și virgină. Dar mi s-a părut destul de stabilă, cel puțin prin pădure. În schimb, din BA-ul de pe coamă, de la punctul de belvedere unde faci dreapta să cobori spre cabană, pleca înainte, direct pe muchie, un PR pe o potecă bătută ... și palpitantă. Să fi fost o alternativă pe creasta matematică spre cea poiană și mai departe către Spinarea Calului ?

La întoarcere coborât-am pe interminabilul Drum Albastru până în Poiana Stechil de unde apucarăm CR-ul înspre Scheii Brașovului. Abia la Fântâna Dreptății aprinsu-ne-am lămpașele, luminându-ne poteca prin liniștea și căldura pădurii, până la crucea a mândră și din piatră, ridicată în 1902. De aci o luarăm spre centrul pietonal și cam pustiu din Kronstadt.

Mihai, mulțumesc pentru întovărășirea de ieri prin noianul de marcaje ale Postăvarului, precum și pentru efortul aferent șofatului. Până la o altă asemenea ispravă, îți urez noroc de vreme bună în viitoarea tură de prin părțile Buzăului.

Per ansamblu, traseul propriu-zis pe munte avu aproximativ 30 km, parcuri în 10 ore și un pic. La întoarcere mai ales, mers-am întins și susținut, cu o singură și scurtă pauză. Plimbărica prin Brașov, pe caldarâmul vechi și nou, luatu-ne-a cam 2 km. Prin urmare, astăzi parcă mi-s o țâră descentrat, pe ici, pe colo, și cu ceva febră musculară prin niscaiva locuri moi și aproape inexistente ale trupului din gestiune ... Acuși musai să am o vorbă șoptitoare cu alde Ene cel cu gene ...

Noapte bună,
Mihăiță

PS Oare o mai fi ceva zăpadă prin cea vale a lui Stan ?

Luni, 4 martie 2019 - 16:49

mac

Miihaita, eu trebuie saa iti multumesc pentru ziua frumoasa petrecuta la munte.

M-ai speriat degeaba de dimineata cu prognoza de -15 grade resimtite. La Cabana Postavarul erau 0 grade si zapada de pe acoperis se topea.

Dupa parerea mea, zapada nu fuse chiar perfecta, batatorita si inghetata pe serpentine si pe coborarea pe CA (nu CR) spre Brasov, foarte mare si anevoios de mers prin ea pe ocolul spre Pestera de Lapte. Dar a meritat cu prisosinta vizitarea ei: https://photos.app.goo.gl/DhDCEioo38Y5Ca2H7

Multumesc si pentru urarile de vreme buna pentru sambata urmatoare. Raluca chiar are nevoie de vreme buna dupa ultimele incercari nereusite.

Sa ne vedem sanatosi si alta data,