Septembrie 2019

Octombrie 2019

Varful Vanturarita
Muntii Capatinii

Drumetie Babele, Sfinxul, Crucea Eroilor (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 7 septembrie 2019

Nu am mai parcurs acest traseu.

Telecabina Busteni

Ghete de munte de 3 sezoane
Geaca impermeabila pentru ploaie
Protectie de cap
Rucsac cu schimburi, eventual o pereche de adidasi pentru intoarcere, dupa terminarea drumetiei, pentru picioare obosite
Bete trekking
Apa cel putin 2 litri
Crema protectie solara
Acumulator mobil
Lanterna

80 lei dus-intors Bucresti - Busteni, plecare la 06:05 din Gara de Nord si sosire la 07:52 in Busteni 45 lei dus telecabina Busteni-Cabana babele Bani pentru o ciorba calda sau meniu la intoarcere, sau alte gustari pe drum, optional

Imi doresc sa vad Sfinxul, Babele si Crucea Eroilor. As vrea sa profit sambata aceasta. Stiu ca este din scurt insa ieri m-am inscris pe site si am zis sa incerc. Daca nu se poate, atunci sunt deschisa sa ramana pe sambata viitoare, daca permite vremea. Ca totul se reduce la vreme. Am vazut ca sunt sanse de ploaie dar cine stie. Propun o tura astfel:
- urcat cu telecabina pana la Cabana Babele, unde putem admira Babele apoi pe un traseu cu banda galbene se ajunge la Sfinx.
- de la cabana ne vom abate spre dreapta pentru a da de cruce rosie, un pic sub platou spre Crucea Eroilor, atingand si Varful Caraiman.
- intoarcere la Cabana Babele si urmarire drum spre Cabana Piatra Arsa, tot cu banda galbena dupa care se urmareste drumul cu triunghi albastru spre Canton Jepi si Valea Urlatorilor (Jepii Mari) pana in Busteni. Se poate urmari si un triunghi rosu, in drumul spre piatra arsa, putin in stanga, prin jnepeni, scurtatura direct la canton, iar de acolo se intra pe triunghiul albastru pe Jepii Mari pana in Busteni.
Mentionez ca doar o parte din drumul de intoarcere, pe Jepii Mari, l-am facut o data acum cca un an si am fost in grup.

Excursia include traseu marcat in totalitate si se desfasoara atat pe poteca prin padure cat si pe platou.
La coborare traseul include si segmente ce necesita un plus de atentie, pasaje cu cabluri.
Traseul nu e dificil din punct de vedere tehnic, dar este solicitant pe anumite segmente. Pot surveni modificari in functie de starea vremii.

Grupul se formeaza pana vineri, 06.09.2019, ora 18:00 AM.

Miercuri, 4 septembrie 2019 - 10:55
Afisari: 780

gabi84

Cam greu de urcat sâmbăta cu telecabină chiar dacă este de dimineață! Mai bine cobori pe Jepii Mari! Tura faina sa ai!

Miercuri, 4 septembrie 2019 - 13:58

elena_27

Multumesc! M-as aventura si pe jos dus-intors daca mai doreste cineva. Nu e batut in cuie nimic. Si pe Jepii mari, daca e, ca stiu ca sunt mai usor de parcurs. Voi vedea si la fata locului, daca cumva macar o persoana mai doreste sa vina. In doi am mai mult curaj la asemenea traseu.

Miercuri, 4 septembrie 2019 - 20:36

tica

Vreau sa merg dar sunt incepator si o sa merg mai incet. (adica daca pe indicator sunt 4 ore o sa fac 4 ore).
Astept acceptul tau.

Joi, 5 septembrie 2019 - 13:50

iulian_

Si de ce nu incerci pe traseul Busteni, Valea Caraimanului (Jepii Mici), Cabana Caraiman, Brana Mare a Caraimanului, Crucea Eorilor, Vf.Caraiaman, Sfinxul, Babele, Canton Jepi, Valea Urlatorilor (Jepii Mari), Busteni? Vremea pe Caraiman Peak Weather Forecast pare ok.

Joi, 5 septembrie 2019 - 13:51

lauramatei

Elena, ti-am scris un mesaj pe privat, cu recomandari si observatii. Am rugamintea de a formula propunerea de tura conform regulamentului. In caz contrar, ea va fi dezactivata.

Dupa ce totul va fi in regula, tura faina va doresc!

Joi, 5 septembrie 2019 - 14:26

elena_27

Multumesc Iulian pentru sfat, am mai modificat intoarcerea. Nu am facut acest drum niciodata si doar o bucata pe Jepii Mari. Dar si atunci altcineva conducea asa ca o sa iau in considerare si sfaturile Laurei (admin).

Joi, 5 septembrie 2019 - 15:40

elena_27

Multumesc Laura, l-am citit si ti-am raspuns acolo. E prima data cand propun o tura si sunt multe info si eu nu pot spun ca am experienta. Daca am ajuns undeva mai dificil a fost prin altcineva care a propus. Asa ca daca nu imi iese acum cu tura asta, mai invat. Am modificat insa nu stiu marcajele si timpurile si toate denumirile. Cred ca m-am grabit insa din greseli invat. Carpati.org)

Joi, 5 septembrie 2019 - 15:44

elena_27

Buna Tica, am modificat tura, am adaugat info noi, cu ajutorul Laurei. Te rog sa recitesti si esti binevenit. Mai multe detalii in mesaj privat.

Joi, 5 septembrie 2019 - 17:09

alilego

Hello. M-as baga si eu la o urcare pe jepii mici, coborare pe jepii mari (traseul propus de Iulian mai sus). Am mai parcurs traseul cu ceva timp in urma.

Vineri, 6 septembrie 2019 - 00:30

neco

Draga Elena, carari cu soare ! La telecabina Busteni e o coada sambata de te ia ameteala. Mai sunt oferte ale unora care te duc cu masina pana la Piatra Arsa, 50 lei. Cred ca sunt la limita legii si in consecinta si la limita sigurantei. Daca emit documente fiscale, poti incerca, altfel...

Vineri, 6 septembrie 2019 - 10:11

elena_27

Valdimir (alilego), las urcarea pe jepii mici alta data, poti propune chiar tu ca stii drumul. Eu sunt incepatoare, la fel si Mircea asa ca nu risc si mi-am dat seama ca e mai bine sa nu ma bag. Se mareste dificultatea, timpul. Mai incolo, cand ma obisnuiesc, cine stie. Daca vrei sa vii asa cum am propus tura, esti binevenit. Mai ales ca te-ai inscris pana in 10. Carpati.org

Vineri, 6 septembrie 2019 - 10:27

elena_27

Multumesc Corneliu (neco). Si de sfat. Daca trebuie sa stam la coada, stam. Vedem si la fata locului. Poate nu va fi chiar asa, incepe scoala, poate mai stau acasa unii.

Vineri, 6 septembrie 2019 - 10:30

elena_27

Buna tuturor! Am modificat ora de intalnire, sa fim acolo la prima telecabina, la 8:30. Ca o vom prinde sau nu, vedem acolo, insa mai avem sanse cu urmatoarele, in functie de cati oameni sunt ca la coada. De asemenea am modificat si ora inscrierii, in cazul in care mai sunt doritori si abia acum cauta.

Vineri, 6 septembrie 2019 - 10:37

elena_27

Multumesc lui Mircea care a venit in aceasta tura si care a fost un coleg bun si o companie placuta. Celor care ne-au urat drum bun, multumesc, a fost minunat. Tura in sine e usoara insa la intoarcere nu am prea avut multe marcaje pentru drumul spre cabana Piatra Arsa si am luat-o pe drumul care ducea spre soseaua plina de masini. Mi-ar fi placut sa fie mai bine marcat pentru ca erau portiuni in care te inecai in semne iar alte portiuni in care nu mai vedeai unul de parca era inghitit de sfinx si de aceea am decis sa facem o mica schimbare. Pe Jepii Mari e cazut un trunchi cam la cca 40 de minute de terminare asa ca se face un mic ocol. In rest vremea a fost frumoasa, ne-am bucurat de soare, de privelisti care iti taie rasuflarea si de tot ce iti ofera muntele. Carpati.org

Duminică, 8 septembrie 2019 - 08:45

tica

A fost o plimbare frumoasa ideala pentru începători.
Mulțumesc Elena că "s-a stresat" cu planificarea turei SI a reușit ce și-a propus.