August 2019

Septembrie 2019

Varful Bucsa
Muntii Leaota

Dacă e duminică e...Piatra Craiului ! (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 3 februarie 2019

Nu am mai parcurs acest traseu.

Gara Zărnești, 03.02.2019, ora 7

Muntii Piatra Craiului

dificilă urcarea de la Șaua Crăpăturii pe creastă și apoi mersul pe creastă

cel putin 10 ore cu posibilitate de prelungire

Nu se innopteaza decât înapoi acasă

Echipamentul obligatoriu:

- bocanci de iarnă rezistenți la frig și zăpadă, cu talpa rigidă și aderentă
- pantaloni impermeabili și călduroși
- ciorapi-două perechi
- mănuși-două perechi
- parazăpezi
- căciulă
- ochelari
- colțari
- piolet
- cască
- rucsac în care să aveți mâncare pentru o zi, nu vom pierde timpul pe la nici o cabană, termos cu ceai cald
- bluză de corp, polar, geacă windstoper și rezistentă la apă
- frontală cu baterii de rezervă încărcate
- bete de treking

Costurile cu transportul

TRASEUL:

Gara Zărnești-Cabana Gura Râului-Fântâna lui Botorog-TG-Cabana Curmătura-PR-Vf.Turnu-Vf.Ascuțit-TA-TG-forestier-Prăpăstiile Zărneștilor-Gara Zărnești

Tura se adresează doar celor care au mai făcut creasta (sau o parte din ea) pe timp de iarnă, precizez că am făcut din traseu până la Vf. Padinii Închise și coborâre pe BA prin Șaua Padinii Închise, (de fiecare dată am prins ceață).
În caz că nu se poate ajunge pe creastă din varii motive, traseul de va reconfigura de la Cabana Curmătura pe una dintre variantele de coborâre PG, BA sau TR cu TG.

Dacă sunt doritori pentru tură îmi permit să iau doar două persoane, dar cu condiție fizică bună și cu rezistență la altitudine înaltă.

Suplimentar la echipament voi avea hartă, două hamuri, o semicoardă, două carabine, fluier, busolă, lopată, cagulă și bună ar fi și pelerina de ploaie (posibil ploaie la altitudini mai joase).
O estimare a nr. de kilometrii: 20-25 km
Realimentare cu apă de izvor în două puncte: Fântâna lui Botorog și la Cabana Curmătura

Primul tren din Brașov spre Zărnești la ora 5:54
Ultimele două trenuri pentru întoarcere în Brașov la 18:40 și 21:25

Joi, 31 ianuarie 2019 - 23:31

baumwolle

Salut, Daniel,

Te rog să ai în vedere că Padinile Frumoase (TA) traversează câteva culoare de avalanșă. Conform prognozei meteorologice, este posibilă formarea plăcilor de vânt în zona înaltă. Aveți mare grijă.

Vineri, 1 februarie 2019 - 06:12

adrianita

Buna Daniel! Am parcurs acest traseu acum un an si a fost o experienta ce merita reeditata. Cu acceptul tau, as dori sa vin in tura.

Cu multumiri
Adriana

Vineri, 1 februarie 2019 - 09:43

mar1us

Nu e mai bine sa urcați sus pe creasta direct prin Crăpătura din Zarnesti?De preferat cât mai devreme sa prindeți răsăritul și zăpada tare sus pe creasta.

Vineri, 1 februarie 2019 - 17:05

danmih

Am urcat pe la Turnu până la Vf Ascuțit sâmbătă cu robert84. Sunt curios dacă v-au ajutat urmele noastre sau au fost acoperite deja de vânt.

Duminică, 3 februarie 2019 - 22:36

danmih

scuze... vineri am trecut pe acolo

Duminică, 3 februarie 2019 - 23:04

adrianita

Tura de exceptie si mare angajament: schimbare de plan in ultimul moment... am parcurs o portiune pe creasta si explorare prin abruptul versantului estic din Crai cu finalizare pe traseul marcat Carol Lehman. Am renuntat la traseul sugerat initial si astfel a iesit ceva cu adevarat senzational si pe gustul meu.

Daniel, iti datorez multumiri pentru organizarea impecabila, flexibilitate, curaj si rezistenta intr-o tura veritabila de iarna prin Crai. Ma bucur ca am folosit cu succes semicoarda si pioletii intr-o tura dificila nu doar prin prisma pasajelor tehnice, dar si prin faptul ca ne-a solicitat din plin cunostintele de orientare si de rezistenta in conditii extreme.

PS: riscul de avalansa redus si prezenta echipamentului de alpinism ne-au ajutat sa adoptam decizii indraznete in conditii de siguranta maxima. Bonus: am beneficiat de coordonare de la tabara de baza din Curmatura: pour les connaiseurs 😉

@Dan: traseul Turnu - Ascutit - Padinile Frumoase a fost plin de turisti, un motiv in plus pentru noi sa optam pentru ceva mai exotic de aceasta data

Luni, 4 februarie 2019 - 06:04

danielp

Mulțumesc Adriana pentru prezența la tură și pentru susținerea și implicarea energică de care ai dat dovadă!
Perfect de acord, de ce să mai urcăm la Vf. Ascuțit, când acolo mergea toată lumea, alegerea noastră a fost coborârea pe BA, unde am găsit traseul intact, neumblat, cu zăpada mare ajungând până la genunchi.
Nici urcarea pe Vf. Turnu n-am cum să o trec cu vederea, este pentru prima data când am prins o vreme cu vizibilitate bună, iar astfel am putut observa o multitudine de panorame.
Cum timpul se scurgea foarte repede acolo pe munte, am fost nevoiți să recurgem la frontale și chiar la bateriile de rezervă și să le întrebuințăm din plin. Ce a fost cel mai mult exersat în tura aceasta a fost orientarea pe traseu nemarcat, iar ce am întâlnit valoros pe traseu în diferite situații au fost niște oameni cu suflete frumoase.
Încerc să estimez un timp pentru întreaga tură, undeva pe la 17 ore cu tot cu pauzele aferente și un parcurs de 25 km.
Pentru următoarea tură în Piatra Craiului rămâne deschisă întrebarea: ...spre Vf. Ascuțit?

Luni, 4 februarie 2019 - 18:41

victoranica

Daniel, care e portiunea nemarcata la care faceti amandoi referire ? Inteleg de la tine ca ati urcat pe Turnu, ati continuat o portiune spre Ascutit, ati coborat pe BA (Traseul Lehmann), ce anume a fost nemarcat ?

Luni, 4 februarie 2019 - 19:15

danielp

Pe Traseul Lehmann la un moment dat am părăsit marcajul BA, ultimul vizibil fiind pe o stâncă. Alături de marcaj erau două săgeți una indica stânga (de unde veneam), cealaltă în jos (pe unde am continuat). Următorul marcaj nu l-am mai găsit și în felul acesta am coborât sub linia traseului cu puțin peste 50m. Am fost nevoiți să ne întoarcem la curba de nivel de la 1750m, unde după căutări, în final să prindem un marcaj. Ca o ciudățenie, prin pădure, spre sfârșitul traseului, marcajul era desenat aproape pe fiecare copac 😊