Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Septembrie 2019
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Octombrie 2019
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Online

Vremea
Varful Leaota
Muntii Leaota

Voluntar in Carpati - 2016

Homepage

Lista de discutii

COZIA -13-14 dec (Tura inchisa)

Plecare in data de: Vineri, 9 ianuarie 2009

Am mai parcurs acest traseu.

Muntii -- Muntele nu este in lista --

Alte detalii:
Tura prezenta inlocuieste tura de initiere din Iezer...este prin urmare o TURA DE INITIERE:

TRASEU

Ziua 1: Manastirea Turnu-Curmatura “La Troita”-Manastirea Stanisoara-pe la Coltul lui Damaschin-Muchia Vladesei-Cabana Cozia (marcaj BA aproximativ 4h pe timp de vara);Optional putem face o scurta incursiune spre Cascada Gardului-45 de min;

Ziua 2: Cabana Cozia-Muchia Turneanu-Muchia Scortaru-"La Troita"-Manastirea Turnu (marcaj BR, timp 4h)

CAZARE la Cabana Cozia sau la cort:
http://www.carpati.org/ghid_montan/muntii/cozia/cabana_cozia-46/
Va rog sa va faceti singuri rezervarile.
Telefon: 0722-721922 / 0744-562198
cazare: 25 lei


TRANSPORT
Dinspre Bucuresti/Valcea
-autobuz Antares la ora 7.30 plecare sosire 10.30
http://www.autogari.ro/Transport/Bucuresti-Ramnicu_Valcea/643-581.aspx
-microbuz din autogara Antares in directia Cozia din 20 in 20 de min
http://www.antares-group.ro/antares_transport_trasee.htm

Obs: pentru cursa de autocar este necesara rezervarea prealabila de obicei mai ales pentru ziua de samabata cand este mai aglomerat.

Intoarcere:
Ramnicu Valcea-Bucuresti: cursa Ionescu 17.15 si cursa antares la ora 18.00 (necesar rezervare)

Dinspre Sibiu:
Personal 2068 cu sosire la ora 10.30 in Minastirea Turnu halta
http://www.infofer.ro/

INTALNIRE:
Sambata ora 11 Manastirea Turnu.


ECHIPAMENT obligatoriu :
1. Bocanci
2. Rucsac
3. Haine de schimb, geaca, parazapezi sau suprapantaloni, manusi, caciula
4. Frontala
5. Dulciuri si 1 l de lichid

BIBLIOGRAFIE:
-http://www.carpati.org/trasee_muntii/cozia-16/
-MN, 40 Cozia, N.Popesc

Va rog sa cititi in prealabil regulamentul turelor de initiere:
www.carpati.org/ture_de_initiere/regulament/

Toate inscrierile si discutile legate de tura, detalii organizatorice, legate de transport, cazare, echipament, traseu le vom discuta mai jos.

Persoana de contact: Mihaela Diaconescu (mike)
brb_mihaela@yahoo.com
brb_mihaela (Id mess)
0743343793

Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:23
Afisari: 1,126 

mike
mike
Rucsac

Comentariile membrilor (60)

patriot
patriot

 
1
atunci confirm prezenta si aici! ..


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:25  

marasb
marasb
Busola
 
2
here I am Carpati.org


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:33  

patriot
patriot

 
3
@marasb .. gata cu autostopu!!


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:34  

neon
neon

 
4
confirm si eu prezenta!


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:44  

marasb
marasb
Busola
 
5
nopai cred ca nu scap de stop...la naiba ca tot cu autostopul tre sa vin...Carpati.org


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:46  

patriot
patriot

 
6
tulai .. atunci propun loc de intalnire / plecare in Sibiu Carpati.org...


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:51  

uigres
uigres

 
7
acu sunt si eu in Top Carpati.org
Daca ma primiti normal Carpati.org


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 21:53  

marasb
marasb
Busola
 
8
@patriot: apai ar fi foarte fain..nici macar in sibiu, in avrig ar fi perfect (prima casa pe stanga cum vii de la gara Carpati.org )
amu glumesc...rezolv eu cumva, oi gasi vreun avrigean sa ma duca macar pana in talmaciu si de acolo am tren si ajung cu o ora inaintea voastra...Carpati.org tzac...Carpati.org


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 22:19  

mike
mike
Rucsac
 
9
@sunteti bineveniti cu totii si sigur Mara care e fata descurcareata ajunge inaintea noastra...


Miercuri, 10 decembrie 2008 - 22:23  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
10
Vin si eu.


Joi, 11 decembrie 2008 - 00:01  

tesla4536
tesla4536
Caraba
 
11
Prezent si eu.


Joi, 11 decembrie 2008 - 00:23  

aurelcanciu
aurelcanciu

 
12
Super locatie ati ales, imi pare rau ca nu pot veni si eu, mi-a placut mult la Cozia si as merge de cate ori as avea ocazia. Va doresc distractie faina! Astept pozele cu nerabdare aici pe website dupa intoarcere.


Joi, 11 decembrie 2008 - 00:40  

catisor
catisor

 
13
Ma confirm si eu.


Joi, 11 decembrie 2008 - 08:21  

gina
gina

 
14
pot sa vin si eu? nu am fost inscrisa in tura din Iezer, insa mi-ar place sa vin... daca mai e loc Carpati.org


Joi, 11 decembrie 2008 - 09:02  

felicia
felicia
Coarda
 
15
Confirm prezent... mai ramane valabila oferta cu masina Mike?
Mersi


Joi, 11 decembrie 2008 - 09:14  

adelita
adelita

 
16
Hop si eu!


Joi, 11 decembrie 2008 - 09:23  

dabix
dabix

 
17
prezent


Joi, 11 decembrie 2008 - 09:57  

patriot
patriot

 
18
ar mai fi loc de o a cincea persoana la noi in masina, cine are bagajul mai putin voluminos si e dispus sa calatoreasca mai ingramadit, sa ma anunte!

pentru cei care veniti pe calea ferata, informati-va din timp de trenul de intoarcere pentru ca sambata seara se schimba mersul de tren.


Joi, 11 decembrie 2008 - 12:52  

gina
gina

 
19
@ patriot: as vrea si eu un locsor, daca se poate Carpati.org si voi avea bagajul cel mai mic!


Joi, 11 decembrie 2008 - 13:49  

patriot
patriot

 
20
@gina oki, discutam maine despre ora si locul de intalnire...
@Mike gata, noi suntem 5 intr-o masina


Joi, 11 decembrie 2008 - 14:27  

tesla4536
tesla4536
Caraba
 
21
Daca mai vine cineva cu masina si are un loc liber, as vrea sa-l ocup Carpati.org


Joi, 11 decembrie 2008 - 18:55  

mike
mike
Rucsac
 
22
Ok....eu din pacate nu am recuperat inca masina de la slatina asa ca voi fi pasagera la autocar in principiu...eu am rezervat loc atat la cursa de dimineata de 7.30 spre valcea cat si la cea de duminica de intors....deasemenea am sunat si la cabana si va rog sa faceti si voi asta daca nu alegeti varianta cort....

...si sunteti bineveniti cu totii Carpati.org


Joi, 11 decembrie 2008 - 23:36  

patriot
patriot

 
23
imi pare rau, mike! Dar acum ai mai mult timp de citit Carpati.org


Vineri, 12 decembrie 2008 - 07:57  

felicia
felicia
Coarda
 
24
Am facut rezervare pt cazare si transport!

Mike ne intalnim la autogara la pacii?
Si din Ramnic tre sa mai mergem cu un alt micorbuz pana la manastirea Turnu, nu?
Ne adunam in Ramnic toti sau cum facem?


Vineri, 12 decembrie 2008 - 09:44  

tesla4536
tesla4536
Caraba
 
25
Eu zic sa ne adunam la Pacii. Din Ramnic se iau microbuze din aceeasi autogara ...
Eu voi fi pe la 7 - 7,10 in autogara.


Vineri, 12 decembrie 2008 - 09:58  

liviucyly
liviucyly

 
26
vin si eu


Vineri, 12 decembrie 2008 - 11:35  

dabix
dabix

 
27
Din motive de sanatate sunt nevoit sa renunt la tura respeciva. Am putina febra si nu stiu daca ma tine sa vin pe motor pe vremea asta si apoi sa mai si urc pe munte.


Vineri, 12 decembrie 2008 - 13:40  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
28
Salut !
Daca cineva nu mai are somn sau daca este matinal, dupa socotit si intuit, in Bucuresti autogara Militari maine dimineata la 7 (aproximativ) am fi 6 (in ordinea inscrierii):
mike
tesla4536
catisor
felicia
liviucyly
mihaiburo


Vineri, 12 decembrie 2008 - 23:33  

mike
mike
Rucsac
 
29
Eu nu am somn...de fapt am ajuns acasa tarziu...da ne vedem la 7 -7.10 la pacii la autogara...la peronul de unde pleaca cursa antares spre rm valcea...asa cum v-a zis la rezervari trebuie sa fim pana in 7.15 caci apoi se considera rezervarea anulata...din rm valcea din aceeasi autogara avem la 10 min distanta un microbuz tot de la antares care ne duce spre manastirea turnu...deci schimbam busul dar fara bataie de cap...


Vineri, 12 decembrie 2008 - 23:44  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
30
Salutare!
Primul post dupa incheierea turei. Mike a scris in tura initiala ca nici toamna nici iarna (cea din Iezer care a fost inlocuita de cea din Cozia)nici toamna nici iarna. Dar avuram parte si de toamna si de iarna ... ploaie de toamna, lapovita, ninsoane, viscol. Peripetiii, zapezi, marcaje, urme pe zapada, uniimai inceti altii mai rapizi, povestiri la cabana, urcare si coborare pe zapada ... nota bene "schi-noroi" (cum frumos am compilat pe cineva) Carpati.org
Inca o data, pt ultima din acest an, Multumesc/(Multumim) Mike !


Duminică, 14 decembrie 2008 - 22:02  

patriot
patriot

 
31
corect am avut doua anotimpuri.. unul frumos de poveste sus si unul mai mohorat la altitudine mai mica!
multumim Mike

@mihai .. am invatat sa fac plugul Carpati.org


Duminică, 14 decembrie 2008 - 22:05  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
32
@patriot
1. astept cu mare interes fotografiile tale Carpati.org
2. plugul e bun - il poti folosi si primavara
3. cineva (nu spui cine Carpati.org ) va avea schiuri in curand si se va deschide sezonul de pluguri
4. scuze ! oleaca de retinere la inceput dar dupa prima zi completa s-au dus toate.
5. pipaiala nu o uit Carpati.org
6. ca eu nu am "palpat" pe nimeni Carpati.org
7. in rest ... ne vedem la anul, zic si eu ?!
8. nu neaparat punctul 8 ... prima "recunoastere" intre doua grupuri a fost fericita


Duminică, 14 decembrie 2008 - 22:17  

patriot
patriot

 
33
Mihai nu sunt incantat de poze, am putine si alea care le am sunt slabe calitativ, oricum cel mai bun "model" e de departe Liviu!

Cat de curand le voi impartasi cu voi!

ps. pipait ? nush, nu recunosc nimic.. dar erau 4 fete in camera! Carpati.org


Duminică, 14 decembrie 2008 - 22:35  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
34
Alex nici eu ... dar nu ma compar cu sculele voastre Carpati.org
Am trimis ceva facut cu aparatura minimale din dotare.

PS O sa facem o adunare ca sa recunosti ... cu mai mult de 4 fete daca este necesar Carpati.org


Luni, 15 decembrie 2008 - 00:00  

felicia
felicia
Coarda
 
35
Ce tot vorbiti acolo mai baieti?

Multumim Mike si Radu si tuturor participantilor!
A fost o experienta, s-a vazut cum este iarna la munte... mai ales pe viscol... de aici tragem concluzii fiecare.

Numai de bine tuturor!


Luni, 15 decembrie 2008 - 08:59  

mike
mike
Rucsac
 
36
http://s4.transfer.ro/storage/2008.12.13-14-Cozia-d84be.rar

Astea sunt pozele noastre Carpati.org...valabile 10 zile...o sa aleg din ele sa pun si pe picassa...

A fost o tura frumoasa de la 1000 m in sus, ca pana acolo nu am facut decat sa ne punem la murat, am avut parte de zapada proaspata si de brazi pregatiti parca de Craciun, de un cabanier foarte amabil, de o cana de vin fiert si aromat...a fost clar o tura cu miros de iarna si vor veni si altele, unele la fel de blande, altele mai aventuroase Carpati.org


Acum pun intrebarea de baza: cine face RT-ul?

Daca nu se ofera nimeni pana maine seara...numesc eu...si in mod aleator,zic sa puna RT-ul cel care a pus mesajul cu nr X pe tura Carpati.org....
Nu le voi numara, promit, dar poate asa cine stie dam peste vre-un nou talent Carpati.org


Luni, 15 decembrie 2008 - 21:27  

patriot
patriot

 
37
sal.. eu propun ca sa scriem cu toti.. fiecare cate o parte din tura Carpati.org ..
dar sunt convins ca vor fi mai multe jurnale scrise.. ca am avut multi "scriitori" in tura!!

am uitat sa ii multumesc si eu cabanierului pentru amabilitatea dansului si in special pentru sunca si ceapa!!

pozele mele sunt acilea
http://picasaweb.google.com/kolentina/MuntiiCozia#
imi cer scuze ca nu sunt la calitatea mai buna Carpati.org .. puteti insa sa folositi pozele pentru RT !


Luni, 15 decembrie 2008 - 22:01  

neon
neon

 
38
Ce de poze faine! Cu ocazia asta mai recuperez si eu ce mi-a scapat cind aveam ochelarii prea uzi ca sa mai vad. Carpati.org
Multumim Mike pentru tura!


Luni, 15 decembrie 2008 - 23:44  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
39
@ felicia - am tot vorbit dupa ce copiii au papat si s-au dus la somnica Carpati.org
@ patriot - eu zic ca propunerea ta vine pt ca nu te-ai saturat cu varza de la manastire Carpati.org vezi ca nu iesi din schema cu scrisul !
@ neon - lasa-i acasa. Eu asa fac de mai mult timp.


Marți, 16 decembrie 2008 - 00:32  

patriot
patriot

 
40
@Mihai: pai dc ii lasi acasa cum te mai legi la sireturi ?


Marți, 16 decembrie 2008 - 08:08  

patriot
patriot

 
41
referitor la RT.. stiu ca Mike va avea ultimul cuvant, dar o parte din baietii ar dori ca persoana care a postat la pozitia "16" sa incerce sa "coloreze" RT-ul.
propunerea se bazeaza pe faptul ca persoana respectiva are cele mai multe poze facute, a fost mai tot timpul in plutonul fruntas deci a putut observa mai bine traseul, are o datorie mai veche dintr-o alta tura (cunoscatorii stiu) si plus de asta va avea si suportul nostru.


Marți, 16 decembrie 2008 - 13:11  

felicia
felicia
Coarda
 
42
Si eu sunt intru totul deacord cu n r 16 Carpati.org


Marți, 16 decembrie 2008 - 13:29  

liviucyly
liviucyly

 
43
salut
http://s6.transfer.ro/storage/cozia-bd940.rar


Marți, 16 decembrie 2008 - 13:36  

uigres
uigres

 
44
16 e norocos se pare. si as zice ca are ce povesti... numa eu cate am invatat de la ea... si de la restul. Incepe sa imi placa pe viscol Carpati.org


Marți, 16 decembrie 2008 - 14:06  

felicia
felicia
Coarda
 
45
Iata si de la mine pozeCarpati.org
http://s4.transfer.ro/storage/2008_12_14-66391.rar


Marți, 16 decembrie 2008 - 20:00  

mike
mike
Rucsac
 
46
Daca ziceti voi asa sa fie...Adela...colegii de tura te-au ales Carpati.org deci te-ai pricopsit cu un RT....
Acum am o rugaminte la toti...si voi incerca sa fac asta dupa fiecare tura...
Cei care doriti, si care aveti putin timp liber, as aprecia un feed-back din partea voastra...cu ce v-a placut (in mod obiectiv ) si mai ales ce v-a displacut sau credeti ca scartaie si poate fi imbunatatit...fiecare vede turele (de initiere sau nu) in felul lui si sunt sigura ca aveti ceva de spus si pentru aceasta...Sunt sigura ca multe aspecte pot fi schimbate in bine pentru turele ce vor urma si decat sa imi dau eu tarziu seama mai bine trageti-ma de mana acum....


Miercuri, 17 decembrie 2008 - 21:58  

patriot
patriot

 
47
incep eu:
mi-a placut faptul ca tura a fost organizata in cel mai mic detaliu, adica informatii multe despre traseu, despre mijloacele de transport pana la punctul de intalnire..

m-a incatat mult ca am putut participa la o tura alaturi de "pinguini"..

pe munte s-a mers civilizat, grupat ...exceptie facand episodul cu Gina, dar nu a fost din vina organizatorilor. s-a mers in ritmul celui mai incet din grup, ceea ce este Ok din punctul meu de vedere!

mai sunt de spus dar mai las si pe alti Carpati.org


Joi, 18 decembrie 2008 - 00:31  

gina
gina

 
48
cand am devenit episod? hmmm! sa nu exageram, m-am trezit singura pe varf de munte, pe viscol si pe niste urme care dispareau rapid, pentru ca cei din fata mea si-au marit pasul iar eu nu m-am putut tine de ei (se pare ca doar eu ii vedeam pe ei, ei nu ma vedeau pe mine in spate Carpati.org), iar cei din spate au incetinit pasul, au facut pauza de masa si m-au ajuns un pic mai tarziu (de fapt i-am ajuns eu, ca m-am intors)... asa am ramas singura in mijlocul unui "grup" rupt in doua, pentru 10 min! a fost doar vina mea, dupa atata vreme (buna si rea) de mers pe munte inca nu am invatat ca nu trebuie sa las distanta intre mine si ceilalti... mea culpa! a fost o tura super din care am invatat foarte multe lucruri! multumesc,


Joi, 18 decembrie 2008 - 09:53  

emils
emils

 
49
Pai eu am ceva de spus.
Domne in nici o tura nu am fost in halul acesta de maltratati, vanati, terorizati si atacati cu bestialitate (ma refer la mine si la Radu), de alti participanti la tura cu zapada, bulgari, ambuscade si cate si mai cate.
Propun marirea securitatii (cel putin pentru noi doi), caci ne va fi frica sa mai participam de acuma la turele de initiere organizate de Mike.
Lasand gluma la o parte, poate de prea putine ori am felicitat-o pe Mike pentru minutiozitatea,constiinciozitatea, daruirea si pasiunea cu care organizeaza aceste ture, asa ca ma folosesc de prilej sa te felicit Mike pentru inca o tura de initiere reusita.


Joi, 18 decembrie 2008 - 11:03  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
50
Organizare ca si in celelalte ture de initiere (traseu, care a fost schimbat atunci cand conditiile meteo nu mai permiteau Iezer), adica excelenta !
Ritmul cu care a fost parcurs traseul, veselia si voia buna, zapada.
Ce am observat pe parcursul turelor de initiere
- grupul participant este din ce in ce mai omogen. Plecand de la cel din Crai, apoi Malaiesti, Barcaciu si in finalul anului Cozia.
- in fiecare tura a fost un nucleu mai mare si participanti noi
In tura asta cred ca ar fi fost utile niste statii.
Propunere pt viitoarele ture: sa fie si o parte practica (utilizarea busolei, aranjarea rucsacului (in interior ce si cum le pui si cum il aranjezi pe tine), utilizarea betelor, semnale de ajutor (cum ceri si cum raspunzi) etc). Partea practica s-ar putea tine pe traseu (ideal) sau daca nu se poate seara la cabana.

Nu cred ca a fost un episod ci o invatatura care a fost inteleasa si de altii (nu dau nume Carpati.org ).
Cum a fost din ce am vazut eu:
Cand s-au format cele doua grupuri, cel din fata trebuia sa aiba 9 persoane. Mergand cap Radu eu am ramas la coada asteptandu-l pe Liviu, care se intorsese sa isi caute manusile in rucsac. Pana la urma am ramas 8 si ne-am "intins" din ce in ce mai mult dar nepierzand contactul vizual cu cel din fata mea (alex). Grupul a inceput sa se fragmenteze, "recuparand" de pe traseu si pe altii Carpati.org. Alex si cu mine ne-am unit cu Ileana si Adela. Am facut multe pauze (mancare, ceai, poze) mergand si mai incet si cu ochii mereu in spate sa vedem daca apare Liviu. Cu Gina am facut jonctiunea aproape de Cozia (cu aprox 30-45 minute inainte de cabana). A procedat corect intorcandu-se pe urme stiind ca noi suntem in spate. Totusi a avut si putin noroc pt ca daca mergeam mai incet ar fi ajuns la marcaj BA (in dreapta fata de cum se intorcea ea spre noi) ... si erau urme si pe acel traseu. Banuiesc ca ar fi ramas la acea intersectie Carpati.org Liviu ne-a ajuns si el.


Joi, 18 decembrie 2008 - 13:20  

felicia
felicia
Coarda
 
51
Multumim Mike pt aceasta inivitatie la discutii Carpati.org

Sa le iau pe rand:
Organizarea cu toate detaliile este mereu ireprosabila... si cand spun asta ma gandesc la cei care organizeaza turele de initiere.

In ceea ce priveste alegerea traseului si timpul de parcurgere: pentru cei care nu au mai fost niciodata pe munte sau nu au conditie fizica... este mai dificil.
In prezentarea turei poate este bine de specificat si dificultatea traseului, diferenta de nivel ca fiecare sa se autoevalueze cumva... si asta cat mai obiectiv.

Personal imi place sa se mearga cat de cat grupat si cel din fata sa stie situatia celor din spate... despartirea grupului imi da sentimentul de nesiguranta si grija in plus... asta cand organizez eu... si unii aud fluierul... asta este un motiv Carpati.org

Pe timpul turei uneori imi este foame... si as vrea ingaduinta din partea grupului si a organizatorului sa se faca o pauza de mancare, de apa, de toaleta etc Carpati.org
Acum in Cozia am mers "infomentata"... nu-mi permiteam luxul sa raman in urma ca nu stiam traseul, era ceata, viscol etc. De aici lipsa energiei... si alte lucruri adiacente.

Sunt deacord cu Mihai ca sa se instruiasca grupul in ceea ce priveste modul de hidratare, mancare si multe alte chestii f utile.

O alta chestiune importanta mi se pare prezentarea tuturor inainte de a porni la deal... Unii nu se cunosc si organizatorul are datoria sa faca prezentarile tururor membrilor.

Vorba lui Cristi: se merge in ritmul celui mai slab, este f important.
Fiind tura de initiere...se sunbintelege ca nu toti suntem performeri.

Cu Gina este alta poveste... acum a invatat lectia, imi pare rau ca in astfel de conditii...dar se putea si mai rau.

Comunicarea intre membrii grupului este primordiala, asta da o anumita siguranta si incredere: Reusim impreuna, nu singuri!

In rest, toate bune si ne vedem la deal!

Aaa, am uitat: Emil tre sa recunosc ca am fost pe faza Carpati.org


Joi, 18 decembrie 2008 - 15:17  

uigres
uigres

 
52
Imi permit sa debitez si eu cateva prostii:
Eu nu cred ca e vorba de ritm, ci doar de cate pauze faci pe drum, cat de dese si cat de lungi... (eu zic ca e imposibil ca un grup mare care nu e omogen sa se sincronizeze). Nu sunt in masura sa dau o reteta de pauze fiindca poate unii nu fac pauze deloc, sau doar pentru mancare si apa, sau chiar din 5 in 5 minute...
E important si cati participanti cunosc traseul ... in cazul asta erau putini si avand in vedere conditiile...
Si cea mai importanta parte e echipamentul... (care din fericire la mine se va rezolva daca am rabdare)
P.S. Imi cer scuze Feliciei, caci nu imi dau seama daca se tinea dupa mine sau dupa Radu, si intradevar nu era cazul sa o luam cu mult inainte, dar cel putin echipamentul meu nu imi permitea sa zabovesc prea mult pe drum... ceea ce e ciudat insa, e a treia oara cand urc la Cozia (am urcat pe alt traseu, din gara) si de fiecare data am ajuns mort de foame sus...


Joi, 18 decembrie 2008 - 16:51  

felicia
felicia
Coarda
 
53
Uigres stai linistit... eu vorbeam in general... in plus a fost alegerea mea sa merg dupa voi Carpati.org


Joi, 18 decembrie 2008 - 17:08  

mike
mike
Rucsac
 
54
Desi foarte tarziu vin si eu cu un raspuns la comentariile voastre pentru care va multumesc inca de pe acum...
@mihai:
1.am remediat deja partial problema statiilor caci am ajuns sa ne cumparam niste acumulatori seriosi si cele 3 statii pe care le-am avut au fucntionat continuu aprox 30 h
2.legat de aplicatiile practice pe traseu: legat de folosirea busolei la primavara o sa pun la punct ceva exercitii de orientare cu folosirea busolei evident. Iarna o sa ne axam pe folosirea coltarilor si pioletului si tehnici de deplasare, traverseu etc. In rest sunt total deacord ca in cabana sa discutam despre orice de la haine la rucsac etc...Am fost oricum placut suprinsa sa vad ca toti ati avut in cozia echipamentul si nu am observat lipsuri majore, in plus rucsacii au fost chiar bine dimensionati.
@felicia
1. legat de prezentarea turei in avans voi preciza de acum incolo si diferenta de nivel care trebuie parcursa pentru a va face o idee despre dificultatea traseului si despre ritmul in care trebuie acoperit traseul.
Cozia desi e un munte mic totusi in 4-5 h te forteaza sa acoperi 1200 m diferenta de nivel ceea ce e destul de mult. In egala masura cand diferenta de conditie fizica se simte e inevitabil ca grupul sa se divida in 2, pentru ca nu vad ratiunea pentru care 15 oameni sa inghete in viscol cand sunt capabili sa ajunga mai repede la locul de popas/adapost. Totul e ca grupurile sa ramana echilibrate cat de cat ca si valoare.
2.vom instaura o pauza de 15 min la jumatate turei pentru mancare etc daca evident vremea o permite
3. legat de discutiile practice, de acum inainte pentru fiecare tura astept ca la inscriere sa veniti si cu propuneri de subiecte de discutii...ce v-ar interesa sa discutam ca sa fie exact adaptat la nevoile si neclaritatile voastre.
4. deasemenea ideea de a ne prezenta la inceput putin mai in detaliu nu e rea deloc asa ca o implementam si pe asta pentru inca 15 min la inceput de tura.

@mihai din nou....
1. legat de evolutia grupului-si eu sunt bucuroasa cand vad ca voi capatati din ce in ce mai multa independenta in actiune si decizii si mai multa responsabilitate...caci asta e scopul acestor ture... eu am capatat deplina incredere in multi dintre voi. In egala masura cand exista un nucleu format incepatorii sunt mai usor de integrat si avem mai mult timp si atentie sa le acordam.

@sergiu
1. deiferenta de ritm e clara de la om la om, ea vine din experienta, din conditie fizica din stilul de mers...va trebui sa ne suportam unii pe altii fiecare cu toanele si preferintele lui..sa gasim un echilibru intre independenta si echipa.
2. legat de echipament problema lui se va rezolva treptat...eu va admir pe tine si pe Stefan pentru perseverenta...

CONCLUZII:
1. din tura urmatoare folosim statiile
2. in cazul in care grupul trebuie sau este mai bine sa se sparga in 2 acesta se va constitui echilibrat...este un bun mod ca cei cu "vechime" sa inceapa sa isi asume responsabilitati si sa devina independenti...multi ati aratat deja asta, iar pe multi va vad capabili.
3. aplicatii pratice de-a lungul turei (ultilizare coltari, piolet, orientare)
4. Discutii teoretice la cabana....iniante de fiecare tura, odata cu inscrierea va rog sa veniti si cu subiecte/propuneri
5.Voi prezenta de acum inainte la postarea turei si diferenta de nivel ce trebuie acoperita ca fiecare sa se poata evalua mai bine
6.Pauza de masa de 15 min cand vremea o permite
7. O scurta prezentare a echipei la inceputul tuei...
Sper ca am extras esentialul si nu am omis nimic..daca e ceva anuntati.



Luni, 5 ianuarie 2009 - 21:43  

patriot
patriot

 
55
Mike cred ca ai spus tot ce era de zis, dar as mai vrea sa adaug si eu ceva..
ar trebui ca toti participanti la tura sa se documenteze si ei despre traseul pe care il vor parcuge.. sa se uite putin pe bibliografie/documentatie, pe harta cu masivul respectiv unde se va desfasura tura.. sunt convins ca majoritatea isi pot da seama si singuri, citind o harta turistica, care este diferenta de nivel..

organizatorul turei isi poate rezerva dreptul sa adreseze intrebari participantilor legate de masivul respectiv..

stiu ca de cele mai multe ori in grup sunt mai multe persoane care cunosc, pe langa organizator, masivul si traseele din tura respectiva, dar ce se intampla atunci cand este o singura persoana care cunoaste zona si acesta pateste un accident ?, de aceea mi se pare firesc ca fiecare dintre participanti sa aibe cunostinte despre masiv si traseele pe care le parcuge.. si sa existe cel putin o harta la 2-3 persoane.


legat de acumulatori de la statii .. se poate ca si participanti la tura sa ajute cu cateva baterii/acumulatori (se stie ca acumulatorii se descarca mult mai repede la temperaturi scazute).. sincer nu am stiut ca in Cozia asta era problema de la statii caci as fi impartasit bucuros acumultatorii din dotare..(sunt convins ca si ceilalti colegi de tura ar fi de acord cu mine).

La multi ani tuturor si carari insorite!

ps. astept cu nerabdare urmatoare tura organizata de Mike and Co. !


Luni, 5 ianuarie 2009 - 22:31  

mike
mike
Rucsac
 
56
Pai ALEX in Cozia nu am luat statiile pentru ca aveam niste acumulatori varza si le-am scos din uz temporar...Ideea este ca statiile le-am luat pentru catarare vara trecuta si cum s-a incheiat sezonul nu le-am mai folosit mai ales ca stiam ca nu ma tin bateriile...Acum insa am fost la schi si am luat niste acumulatori noi-nouti si rezistenti de care suntem multumiti pana peste urechi...deci comunicare vom avea....ma rog daca nu ne intindem mai mult de 5 km....

Acum ai dreptate cu harta, mai ales ca acum toate sunt disponibile si pe net in varianta electronica si un print rezolva povestea.
Si eu pun bibliografia aia cu un scop acolo...dar implica ceva munca sa descarci cartea de pe net , sa cauti traseul etc... Carpati.org

Cat despre urmatoarea tura daca nu se schimba nimic probabil cu un weekend inainte de intalnirea de iarna in Ciucas hivernal.


Luni, 5 ianuarie 2009 - 22:59  

mike
mike
Rucsac
 
57
Si am facut si o scurta selectie a pozelor pe care le-am pus pe picasa:
http://picasaweb.google.ro/mihaela.diaconescu85/CoziaInitiere#
...si o sa vina si un RT curand


Luni, 5 ianuarie 2009 - 23:08  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
58
De acord cu Alex! A scris mai repede!
- Toti cei ce vor sa participe la tura trebuie sa se documenteze si mai ales sa citeasca ce s-a obosit "prostul" ala de organizator care nu are ce face decat sa puna ture sa scrie acolo: traseu, echipament, puncte de intalnire, conditii etc. Si abia apoi sa decida daca poate face fata la acea tura. Eu nu m-am inscris la mai multe ture la care as fi dorit din varii motive pe care nu le indeplineam (echipament, conditie fizica, tigari Carpati.org etc).
- la fel cu acumulatorii. Asta nu trebuie sa fie grija exclusiva a organizatorului/organizatorilor.
- folosirea statiilor in ture va implica si o "instruire" despre cum se folosesc ele. Multi, si eu, sunt zero in acest domeniu Carpati.org
- aplicatiile practice pot include multe. Dupa ce mergi luni/ani pe munte poate ti se par firesti anumite gesturi. Eu am fost instruit in ultima tura, si ii multumesc lui Emil, sa nu folosesc dragonii betelor la coborare ... am "transmis" si eu celui din fata mea. Aplicatii practice pot fi si altele: trusa de prim ajutor (a se vedea articolul lui Mike) pe care am vazut-o la f putini - ce sa contina minim, aplicatii etc; revin la semnalele de ajutor (trimitere/receptie); "reactii" la caini (da-da nu radeti Carpati.org ) - cum sa stai grupat/formatia arici daca sunt bete etc; citirea hartii; alimentatia, altimetru, gps etc. La cabana/seara se pot imparti experiente despre echipament (la ce componente am luat "plasa", de ce parti ale echipamentului suntem multumiti, asta depinzand si de caracteristicele fiecaruia). Asta in pauzele de mancat/hidratat/pozat/ras Carpati.org de seara.
In completare:
- diferentele de nivel ar trebui puse la comentariul turei de catre un participant. Asta ar da dovada de seriozitate, vaiiii atat de rara si atat de mult apreciata de putini. Pe langa diferentele de nivel important este si traseul pe care mergi (padure, gol etc). Diferentele de nivel trebuiesc puse cat mai "clar" (de ex: de la Barcaciu la Negoiu diferenta de nivel intre cele 2 cabane este infima).
- f greu ca un grup mai mare de 3-4 persoane sa ramana grupat. Important este sa fie stabiliti capul, coada si mijlocul/mijlocasii. Si timpul/locul la care se face regruparea.
- sa cunosti prietenii din grup e mare lucru. Stii cum merg, ce echipament au ... 2-3 prieteni pot aduce usor un "incepator in grup" in jurul lor.
- eu sunt de acord cu "divizarea" grupului pe anumite portiuni ... sa fie "de capul lor", sa caute marcajul, sa gaseasca traseul, sa faca urme, sa ii ghideze pe ceilalti, sa le faca poze eventual, sa ii "numere", sa stabileasca regruparile.
- prezentarea de la inceputul turei: acum vorbesc doar pt mine, este zero. Eu uit imediat numele celui care mi s-a prezentat. Mergand alaturi de el, mancand cu el, dormind cu el (mda par misogin, asa ca a se citi si ea Carpati.org ) il retin.

Deja m-am "lungit" ... evident ca nu toate se pot discuta, invata intr-o tura, in doua ture, in trei ture etc.


Luni, 5 ianuarie 2009 - 23:54  

mike
mike
Rucsac
 
59
Clar Mihai nu putem aplica toate acestea intr-o singura tura...e imposibil. Dar am vrut sa va ascult reactiile si opinile, pentru ca impreuna caci numai cu ajutorul vostru se poate sa imbunatatim turele de initiere sau nu Carpati.org....
Si la fel sper sa si reusim Carpati.org


Marți, 6 ianuarie 2009 - 11:39  

patriot
patriot

 
60
ma uitam pe cateva poze din turele facute de Kya, si i-am vazut pe toti participanti adunati in jurul unui "carnetel", nu mi-am dat seama ce reprezenta dar am presupus eu ceva.. si am zis ca
ar fi bine ca in fiecare tura sa se faca un astfel de "carnetel" si fiecare participant (daca doreste) sa isi treaca acolo numele si id-ul de pe Carpati si cateva date de contact..
astfel dupa ce se finalizeaza tura organizatorul poate sa trimita aceste date pe privat sau chiar acolo la fata locului se "rupe" carnetelul si se impart datele intre participanti..
mi se pare o idee buna, astfel daca dupa tura te simti mai apropiat de unul din colegii/colege de tura ai datele lui de contact si poti astfel sa iei legatura cu el/ea


Joi, 8 ianuarie 2009 - 15:05  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0880 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2019) www.carpati.org