Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Noiembrie 2019
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Decembrie 2019
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Online

Vremea
Varful Iesul
Muntii Parang

Voluntar in Carpati - 2016

Homepage

Lista de discutii

Brîna aeriană, o parte din BMC și valea Albă (nemarcat) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 19 octombrie 2019

Am mai parcurs acest traseu.

Locul, data si ora intalnirii:
gara Bușteni 19 octombrie ora 8:00

Muntii Bucegi

Gradul de dificultate a traseului:
Traseu alpin (adică nu turistic) 1A

Timpul de parcurgere:
11-12 ore

Locul in care se innopteaza:
Nu este cazul

Echipamentul minim necesar:
bocanci cu talpă cît mai aderentă
cască de protecție
rucsac de maxim 30 de litri
pantaloni care nu împiedică mișcarea
jachetă impermeabilă (nu pelerină)
polar, windstopper
lanternă frontală (neapărat)
Asigurarea pe brînă se poate face cu un anou de 120cm și o carabinieră sau (mai sigur): ham + anou + carabinieră.

Costurile probabile (optional):
Transportul

Alte detalii:
Vom pleca pe TR de la căminul alpin, apoi vom face stînga în direcția refugiului Coștila. Înainte de a ajunge la refugiu vom coti din nou spre poteca abruptă ce duce la brîna aeriană. După parcurgerea brînei vom urca în creasta văii Albe și de acolo vom face stînga pe BMC și vom continua pînă în valea Albă, pe care o vom descățăra pînă la Verdeață, de unde ne vom întoarce în Bușteni.

Participanții trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
-să aibă minimum 18 ani împliniți
-să aibă condiție fizică foarte bună
-să nu aibă rău de înălțime sau teamă exagerată de porțiuni expuse
-să fie obișnuiți cu cățărarea și descățărarea săritorilor de dificultate 1A

Număr de participanți: minim 1, maxim 3 + subsemnatul. Pentru participarea la tură este necesar acceptul organizatorului. Nu se va proceda pe principiul "primul venit, primul servit". Participanții acceptați vor fi anunțați cel mai tîrziu joi după-amiază, posibil mai devreme.

Traseul conține 2 porțiuni mai dificile: zona de intrare în brîna aeriană, unde este o ruptură de 2-3 metri și zona Blidului uriașilor de pe BMC, unde brîna se îngustează destul de mult. Traseul poate suferi reconfigurări în funcție de condițiile meteo, starea traseului și starea participanților .
N.B. Nu posed cunoștințe profesionale de alpinism sau ghidaj montan. Participarea se face deci pe proprie răspundere, iar participanții trebuie să se analizeze cu atenție înainte de înscriere. Nu am mai parcurs pînă acum în coborîre valea Albă.
Am de asemenea rugămintea să nu se facă comentarii fără legătură cu tura.

Marți, 15 octombrie 2019 - 02:33
Afisari: 1,609 

eugenr
eugenr

Comentariile membrilor (15)

dodo79
dodo79

 
1
Salut Eugen,
Ma inscriu pentru tura, cu acordul tau.


Marți, 15 octombrie 2019 - 13:19  

eugenr
eugenr

 
2
dodo79 poate veni în tură.


Marți, 15 octombrie 2019 - 23:06  

radu_antonescu
radu_antones..
Caraba
 
3
Salutare Eugen,

As veni si eu daca se poate.

Multumesc,
Radu-


Miercuri, 16 octombrie 2019 - 13:41  

eugenr
eugenr

 
4
Radu: ok.


Miercuri, 16 octombrie 2019 - 13:59  

frolgeorge
frolgeorge

 
5
Salutare!
Vreau eu sa vin, dar nu am cască.


Vineri, 18 octombrie 2019 - 12:09  

eugenr
eugenr

 
6
frolgeorge: e cam periculos fără cască, în special pe v. Alba. Tură închisă.


Vineri, 18 octombrie 2019 - 13:12  

frolgeorge
frolgeorge

 
7
Am inteles. Cumparam eu o cască.


Vineri, 18 octombrie 2019 - 15:10  

eugenr
eugenr

 
8
În ciuda unei desincronizări între participanți la final, tura a reușit deoarece au fost parcurse fără incidente toate traseele propuse. Toată lumea s-a descurcat ok. Îmi pare bine că am revăzut blidul uriașului, una din zonele din Bucegi care îmi plac cel mai mult. În altă ordine de idei, tura aceasta mi-a reconfirmat validitatea unui principiu pe care îl știam de mult: dacă vrei să cunoști oamenii, du-te cu ei pe munte.


Duminică, 20 octombrie 2019 - 20:21  

neco
neco

 
9
Rog participantii sa posteze poze. Multumesc !


Luni, 21 octombrie 2019 - 12:42  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
10
Puteți detalia un pic aceste "desincronizări"? Fiind vorba de o tură de abrupt, cu un grad de risc mai mare decât o drumeție pe trasee turistice, este important ca întreaga comunitate să fie informată dacă este vorba de aspecte ce țin de siguranță.


Comentariu modificat de autor!

Marți, 22 octombrie 2019 - 16:22  

dodo79
dodo79

 
11
Incep prin a spune ca nu imi place scandalul si spalatul rufelor murdare in public.

Dar pentru ca Eugenr a simtit nevoia sa faca judecati de valoare (la care i-am raspuns deja in privat, intelegerea noastra despre ce inseamna "dacă vrei să cunoști oamenii, du-te cu ei pe munte" mergand in directii opuse) iar asta a generat curiozitati o sa scriu pe scurt opinia mea, impartasita si de celalalt participant la tura.

Din pacate nu am citit comentariile de la celelalte ture ale omului, desi m-am intrebat la un moment dat de ce nu s-a mai inscris nimeni (Radu a venit pentru ca l-am intrebat eu...) la o tura ce promitea (si a si oferit) privelisti de vis intr-o zona interesanta a Bucegilor (pe care eu i-am evitat in favoare unor zone mai salbatice si putin accesibile).

Dar am cunoscut foarte multi oameni de calitate si cu mult bun simt in turele de pe carpati.org asa ca prefer sa nu plec la drum cu parari preconcepute.

Nu obisnuiesc sa plec la drum bazandu-ma doar pe capacitatea organizatorului sau a altcuiva de a ma duce de manuta, pentru ca nu se stie niciodata cand pot aparea surprize. Asta e un principiu de la care nu ar trebui sa existe derogari, as recomanda ca in orice tura sa fiti oricand gata sa mergeti pana la capat fara sa va bazati pe organizator. In definitiv, dincolo de capacitatile sale in teren se pot oricand intampla accidente, mai ales in zone de abrupt (stiu cazuri in care au patit-o oameni cu experienta!). In Bucegi exista semnal de mobil, in zone mai salbatice nu! Se poate sa nu puteti contacta nici Salvamontul. Si atunci ce faceti ?

Desincronizarea provinde din faptul ca Eugen sufera de supraestimarea capacitatilor personale (din multe puncte de vedere, pe care i le-am detaliat in privat) iar modul in care s-a desfasurat tura ma face sa cred ca pt. el este foarte important sa existe si alti participanti cu experienta si capacitati dovedite pe ture de abrupt, pe care sa se poata eventual folosi ca solutie de back-up in timp ce-si impinge limitele si exerseaza noi abilitati. Interesul lui legat de ceilalti participanti la tura pare sa fie destul de egoist, cel putin asta am perceput noi din comportamentul sau.

NU au fost nici un fel de probleme in parcurgerea turei, iar organizatorul a fost asteptat ca sa nu mearga singur pana in zona "La Verdeata", de unde a continuat in ritmul propriu coborarea in Busteni, unde il asteptam din nou (eu si Radu am preferat sa coboram pe lumina, acest lucru fiind perfect posibil intr-un ritm mediu de mers, in conditiile in care se abandona consultarea obsesiva a telefonului, pe care organizatorul a fost rugat in multiple randuri sa-l mai lase pentru a continua tura intr-un ritm normal).

Si as prefera sa ne oprim aici cu comentariile (desi se poate detalia daca va fi necesar).


Miercuri, 23 octombrie 2019 - 16:22  

eugenr
eugenr

 
12
@Dragoș: dacă ai fi scris numai opinii ar fi fost ok, nu am de ce să comentez opinii. Dar pentru că ai prezentat o versiune incompletă a finalului turei, trebuie să fac completările necesare.
A existat o confuzie de la bun început în legătură cu ritmul de mers. Eu am solicitat participanți cu condiție fizică foarte bună în ideea de a nu ajunge la 3 în creasta văii albe. Dragoș a înțeles că ritmul va fi alert. Timpul estimat de mine a fost 11-12 ore corespunzător unui ritm mediu cu pauze mai generoase. Dragoș a observat că timpul e destul de lung și m-a întrebat pe privat inainte de tură care este motivul și i-am spus că nu îmi place să merg repede și că doresc pauze de admirat peisajul. Din motive pe care nu le înțeleg, nici nu s-a retras din tură nici nu a negociat un timp mai scurt înainte de tură. Radu a venit în tură la invitatia lui Dragoș, ei cunoscandu-se de mai demult.
Cînd am ajuns în albă Dragos a început să coboare destul de repede și l-am pierdut din vedere. Radu a fost de părere că ne va aștepta la verdeață, așa că nu mi-am făcut griji. Am coborât alba împreună cu Radu și am ajuns la verdeață pe la 18:45. Văzând că Dragoș nu este, l-am rugat pe Radu să îl sune. Se pare că avea telefonul închis. Văzând acest lucru, Radu a grăbit simțitor ritmul de mers. I-am spus că dacă vrea, poate să încerce să îl prindă din urmă, eu urmând să vin singur. Radu a acceptat și a plecat în viteză.
Am înțeles ulterior că Dragoș a ajuns în Bușteni înainte de 19, Radu pe la 19:10 (10 minute a mers pe întuneric) eu la 19:30. Am făcut deci 11h 30', exact așa cum am scris în descrierea turei.
Nu mai stau să comentez aprecierile lui Dragoș în legătură cu capacitățile mele, care sunt strict subiective în sensul că nu se bazează pe nimic. În încheiere, nu pot decât să citez un membru carpati.org care din păcate nu mai este printre noi (nu l-am cunoscut personal, dar îi citeam jurnalele și interventiile): aveți grijă cu cine vă duceți pe munte.


Comentariu modificat de autor!

Miercuri, 23 octombrie 2019 - 18:04  

dodo79
dodo79

 
13
Draga Eugen,
Am zis ca nu-mi place borsul dar daca tot insisti vom dezvolta public ca sa clarificam.
Te rog cand completezi macar sa o faci corect.
Altfel nu faci decat sa demonstrezi din nou ca traiesti intr-o versiune proprie a realitatii.
Daca vrei pot sa-ti postez un prinscreen din telefon cand te sunam la 19:48 (nu 19:30) sa te intreb daca mai dureaza mult pana ajungi ... timp in care noi stateam sa te asteptam la gara!
Dupa care, in stilul propriu, stiind ca si asa te asteptam de o gramada de timp, te-ai apucat sa te schimbi in strada pe bara din spate a masinii (desi cred ca puteai la fel de bine, daca nu mai elegant, sa o faci in gara), in conditiile in care eu si Radu ne grabeam sa ajungem in Bucuresti (de unde Radu trebuia sa ia si un mijloc de transport spre capatul celalalt al Bucurestiului). Ok, a durat 5-10 minute, dar chiar si asa, ai intrebat daca nu cumva ne grabim ? Desi nu ti-am facut nici o observatie, am dedus ca capacitatea ta de a empatiza cu ceilalti e nula, lucru observat si pana atunci, ca sa nu mai vorbim de bun simt.
M-ai rugat sa vin sa te iau cu masina din Ploiesti. Te-ai oferit sau ai intrebat macar daca poti sa contribui cu ceva la costul carburantului ? Probabil ai fi fost refuzat, dar e un exemplu despre cum se comporta un om de bun simt.
Apoi, cand mergi cu altii, trebuie sa tii cont si de dorintele lor si sa te adaptezi la ritmul de mers, mai ales ca TU ai solicitat oameni cu "CONDITIE FIZICA FOARTE BUNA"! De ce ai cere altor participanti asta daca tu nu te incadrezi ? Eu nu am intrebat dintre prieteni decat pe cei despre care stiam ca pot sa merga intr-un ritm bun, tocmai pentru a nu tine tura in loc. Am considerat ca asta tine de bunul simt.
Singurul motiv pentru care ai terminat tura asta in 12 ore a fost ca am tras de tine tot drumul.
Iar ritmul pentru 12 ore pe tura asta nu este in nici un caz alert!
Pe tine te-am tot asteptat tot traseul, inclusiv pe Alba, unde fix inainte de coborarea din Braul Morarului ti-ai mai satisfacut nu stiu ce fantezie pt. care cred ca ai stat jumatate de ora. Te-am urmarit si pe tine si pe Radu pe Alba pe coborare si dupa cum ti-am scris si pe privat, eu am descatarat de placere unele zone desi exista varianta de ocolire mai facila pe care vi le-am si indicat si la care Radu a si apelat. Asta ar fi fost OK daca stiai ce faci, nu ca sa-ti testezi limitele la descatarare daca in felul asta cresti mult timpul de parcurgere al traseului, bazandu-te pe faptul ca ceilalti participanti te asteapta sa-ti indepliniste visurile si ca sa te scoata, la o adica, din incurcatura.
Mie personal Valea Alba mi se pare mai facila decat coborari pe trasee marcate gen Lanturi in Crai si nu pot sa merg intr-un ritm atat de lent. Ideea e ca intri intr-un flow si este obositor sa te opresti permanent. Radu mi-a spus ca el coboara mai incet si a ramas cu tine sa te ajute pe zonele mai dificile (la saritoarea carnului ati pus si cordelina lui Radu (sa mai zic ca tu puteai pune la dispozitie doar o cordelina de 10 metri... adica 5 metri daca vrei sa cobori pe ea; insuficient as zice pentru o eventuala ratacire in abrupt !) dupa zona cu lanturi, acolo unde e o cordelina agatata.
I-am strigat lui Radu (pe care il cunosc f bine si cu care am mers in o gramada de ture) ca merg in Busteni mai repede sa mananc ceva si comand si pentru el.
Radu te-a dus pana la Verdeata exasperat de faptul ca desi te ruga sa te grabeasti tu tot consultai telefonul.
La verdeata ti-a spus ca el va merge mai repede pt. ca nu doreste sa-l apuce intunericul daca poate termina pe lumina si a luat-o inainte, dupa mine (vorbisem cu el la telefon si ii comandasem si lui ceva de mancare, ca sa nu mai asteptam). Ce putea sa faca mai mult dupa ce te rugase sa mai lasi telefonul ala (spui ca ai fi cautat pe telefon obarsia de la blidul uriasilor !? acolo, in timp ce esti asteptat!? Ignorand doleantele celorlalti!?) ca sa meargi mai repede si tu il ignorai ?
Si ca sa terminam cu opiniile personale, pot sa zic ca din analiza comentariilor de pe celelalte ture postate de tine si din raspunsurile tale pe privat mi s-a confirmat opinia despre capacitatea ta de orientare in teren: la tine totul se rezuma la GPS. Nu zic ca nu puteai sa meargi dupa GPS aici pt. ca relieful nu era asa de problematic, dar nu corelai deloc cu situatia din teren, ceea ce facea ca urmarirea track-ului GPS sa fie ineficienta. Nu mai zic ca in zone de abrupt track-ul GPS nu e panaceu pt. ca precizia scade si cativa metri pot insemna mult (in Crai cel putin nu mergi in vai de abrupt doar dupa GPS).
Am observat ca la zona rupta de pe brana ai preferat sa lasi ceilalti participanti sa incerce zona problematica (pt a testa reactia te-am intrebat daca vrei sa mergi inainte si ai refuzat), asta dupa ce in stilul propriu de supraestimare eroica ai refuzat sa-ti pui hamul odata cu noi; noi am traversat si apoi te-am asteptat sa te echipezi. Ce spune asta despre tine ? Pe langa supraestimarea capacitatilor se pare ca preferi sa lasi alti participanti sa testeze primii zonele problematice.
Ti-am mai zis ca desi sunt de acord 100% cu vorbele de duh folosite de tine, am tras din tura asta concluzii total diferite la “daca vrei sa cunosti oamenii, mergi cu ei pe munte”,cum de altfel si la “ aveți grijă cu cine vă duceți pe munte”!
Apoi, mai stiu o vorba din popor pt. tine :
Daca iti spune unul ca esti beat , zici ca e nebun. Daca iti spun mai multi e mai cuminte sa te duci sa te culci!


Miercuri, 23 octombrie 2019 - 19:32  

horjeaeugen
horjeaeugen
Caraba
 
14
Salutare!
Nu intervin in polemica insa in raport de afirmatia:
"...inclusiv pe Alba, unde fix inainte de coborarea din Braul Morarului..." trebuie mentionat faptul ca niciuna dintre branele ce travereaza Morarul nu se termia in Valea Alba ci in Valea Cebublui sau in Valea Morarului. Depinde de sensul parcurgerii acestora.
Este dar o simpla observatie din punct de vedere geografic.
Altfel, toate bune!


Vineri, 25 octombrie 2019 - 06:51  

dodo79
dodo79

 
15
Salut Eugen,
Ai perfecta dreptate, era vorba de Brana Mare a Costilei, nu de Morar. Ma gandeam aiurea cand am scris.


Vineri, 25 octombrie 2019 - 22:06  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0801 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2019) www.carpati.org