August 2019

Septembrie 2019

Varful lui Stan
Muntii Cernei-Mehedinti

A venit vremea pentru o nouă încercare pe Neamțului ! (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 16 februarie 2019

Nu am mai parcurs acest traseu.

Gara din Azuga, 16.02.2019 ora 6

Muntii Baiului

mediu

10-12 ore

Nu se innopteaza pe munte.

Echipament obligatoriu:

- bocanci de iarna rezistenți la zăpadă și frig
- șosete de schimb minim o pereche
- bluză de corp, bluza polar, geaca windstoper și încă o bluză de rezervă în rucsac
- rucsac cu mâncare să ajungă pe o întreagă zi plus termos cu ceai cald
- pantaloni rezistenți la vânt și zăpadă
- mănuși două perechi, minim o pereche impermeabilă
- căciulă
- frontală cu baterii încărcate de rezervă
- folie de supraviețuire
- bețe de treking cu rozete de iarnă
- rachete de zăpadă

Costurile cu transportul până la și de la Azuga.

Traseul pe care se va merge:

Gara Azuga-marcaj TA pe Culmea Sorica-CR pe Culmea Urechea-Culmea Petru-Orjogoaia-nemarcat pe creastă până în Vf. Neamțului-coborâre pe nemarcat pe culme până în Valea Azugii-Azuga

Ritmul în care se va merge va fi unul susținut, mă aștept ca, cel târziu la ora 14 să ajungem în vârf.

Condiții de participare:

- experiență în parcurgerea traseelor de munte pe timp de iarnă.

Miercuri, 13 februarie 2019 - 12:43

danielp

Am parcurs ieri tura propusă, a fost una dintre cele mai bune și spectaculoase trasee de munte ale mele. Prima oră de mers a fost pe întuneric până când a răsărit soarele și am putut vedea cum Bucegiul a fost invadat de lumină. Până sus pe Sorica am mers cam greu, am pierdut ceva timp, pe indicatorul din Azuga stătea scris 1-1 1/2, dar eu prin zăpadă pe niște urme de schiuri am făcut cam trei ore. În acel moment îmi dădeam seama că n-am să ajung prea departe, dar de pe Culmea Urechea condițiile s-au schimbat în bine, am găsit zăpada înghețată și deplasarea a fost în mare parte ușurată. Vârful Cazacu a fost cel mai spectaculos vârf prin care am trecut, de departe văzut, încă de pe Urechea părea și chiar a fost impresionant, cu ceva nori ce-l acopereau. De pe culmea Urechea am urmat doar mersul pe culme pentru o bună siguranță. Am trecut pe rând de Culmea Petru-Orjogoaia, iar apoi m-am îndreptat spre nord și am trecut prin Vârfurile Rusu, Șteviei, Pâraie și Neamțului. Dacă până pe Șteviei vântul a suflat moderat, mai departe până pe Neamțului, s-a intensificat destul de mult. Coborârea n-am mai făcut-o de pe Neamțului, m-am gândit să mai scurtez din traseu, așa că m-am întors pe Șteviei, iar de acolo coborâre pe nemarcat până pe Valea Azugii, care m-a dus chiar în cotitura din Vale, unde se află și un izvor. În final ajungând în Azuga m-am putut potrivi la fix cu trenul de 19.30 spre Brașov.

Duminică, 17 februarie 2019 - 23:12

dinac

Felicitari! Carpati.org Nu stiu de ce naiba scrie 1-1,5 ore pe indicatorul spre Sorica...Poate la maraton! Carpati.org Ori o fi un timp intermediar spre Sorica? Pe timp de vara(grup), n-am reusit sa scot sub 2,5 ore...

Marți, 19 februarie 2019 - 08:31

adriannegoita
adriannegoit..

Salut, Daniel!

Cu vreo 3 ani în urmă, am încercat să ajung pe Vf. Ștevia de la izvorul din cotul Azugii. Am prins atunci o potecă destul de lată care mi-a înșelat până la urmă așteptările, urmând îndeaproape un curs de apă, poteca ducând cumva spre Vf. Rusu către care părea să iasă destul de abrupt.

Tu ai prins din Vf. Ștevia poteca pe culme care, conform OpenTopoMap (https://opentopomap.org/#map=15/45.45104/25.66780) pare să aibă o pantă rezonabilă?

Mulțumesc!

Marți, 19 februarie 2019 - 12:23

danielp

Mulțumesc!
Chiar nu știu de ce scrie pe indicator așa un timp scurt, oricum timpul este de vară, dar probabil cine vrea să scoată mai puțin de 2 ore, trebuie să mai și alerge; eu nu m-am dumirit nici până astăzi de ce am făcut pe porțiunea aceea mai mult de 3 ore, cred că m-a furat peisajul 😁
Cumva văzut pe hartă și la fața locului din Ștevia sunt trei picioare. Un picior lung care conține Stâna, coboară la Poiana Ștevia din Valea Azugii. Tot din acest traseu nemarcat se mai ramifică unul care ajunge la Cabana Ștevia.
Pe unde am coborât eu, nu mi s-a părut panta prea dificilă, fiind și zăpada adâncă care a atenuat. Prin pădure însă panta s-a accentuat și asta s-a simțit și datorită stratului mai mic de zăpadă.
Cum spui tu că ai urcat pe o potecă destul de lată, înseamnă că este Valea Unghia Mică ce te scoate aproape sub Vf. Rusu, dar de acolo nu știu dacă-i posibil să mai urci (asta din ce văd pe hartă!)

Marți, 19 februarie 2019 - 16:58

adriannegoita
adriannegoit..

Punând cap la cap ce-mi amintesc cu ce spui, trag concluzia că pe piciorul pe care ai mers panta e mare aproape de Valea Azugii în timp ce pe Valea Unghia Mică panta mare este sus, aproape de Vf. Rusu. Probabil că sunt abordabile ambele variante așa că merită să revin în zonă pentru a verifica.

Varianta pe vale, dacă îmi amintesc corect, am găsit-o chiar descrisă în Munții Noștri Baiului (ghidul scris de Mihai Ielenicz cu mulți ani în urmă). Din păcate m-am uitat în carte după ce revenisem din plimbarea respectivă.

În plus, fiind lată poteca pe vale, cred că e folosită pentru urcarea oilor spre creastă, un motiv în plus pentru a presupune că e abordabilă ieșirea spre Rusu.

Eu, când am văzut pe GPS că mă apropii de Rusu și că panta pare fioroasă la ieșirea în creastă m-am speriat oarecum și m-am întors. Revenit în Valea Azugii am mai cercetat un pic zona și am constatat că există o potecuță vag profilată care pleacă cumva pe cel mai sudic picior desprins din Ștevia (cred că era exact poteca punctată pe opentopomap, potecă pe care înțeleg că ai coborât deși, pe zapadă, mai mult ai intuit-o decât ai observat-o). La început potecuța asta urca destul de molcom, chiar dacă pe hartă apar curbe de nivel dese.

Mă bucur că ți-a ieșit tura și că, postând detaliile aici, mi-ai amintit că am și eu niște planuri în zonă. Carpati.org