Februarie 2019

Martie 2019

Varful Ineut
Muntii Rodnei

Traseu de noapte spre Cabana Malăiești (Muntii Bucegi)

În plan era să plec sâmbătă, 5 septembrie, din București spre Sinaia cu trenul de 6.20. Nu s-a întâmplat. Pentru diverse probleme am plecat doar cu trenul de 11.15, spre Bușteni. Obiectivul turei era să ajung pe Vârful Bucura Dumbravă (Ocolit) și Vârful Capul Morarului.

Pe la ora 13 eram în Bușteni. La telecabină nu era coadă, doar câteva persoane și un anunț uriaș “INSTALATIA NU FUNCTIONEAZA. VÂNT PUTERNIC PE PLATOU”.

Cei care doreau să urce la Babele vedeau anunțul și în cele din urmă plecau. Când eram gata să renunț un angajat de la telecabină a anunțat că doar cei care aveau cazare rezervată la cabană vor fi lasați să urce. Cu justificarea că voi rămâne pe platou am urcat singur cu telecabină la Babele.

Sus era chiar vânt și un nor negru spre sud-vest. Nici prognoza pentru duminică nu era prea bună./bucegi2015/costila.jpg

Mulți se pregăteau să coboare, dar la Babe și la Sfinx era aglomerat. După un prânz rapid la Cabana Babele am plecat pe banda galbenă către cele trei vârfuri din zona Cabanei Omu.

Din traseul de iarnă am ocolit puțin și am urcat pe Vârful Bucura Dumbravă, la 2503 metri. În zonă mai erau vreo trei turiști. Câtevă fotografii pe vârf și peste vreo zece minute intram în Cabana Omu. /bucegi2015/varfulocolit.jpg

Nici n-am mai intrebat de cazare. Am băut un ceai de trei lei și am început să caut Vârful Capul Morarului. Altimetrul meu era si este încă necalibrat. Așa că am fost îndrumat cam în toate direcțiile. Cei mai mulți nu știau nimic de vârful de 2501 metri.

În baza unor fotografii pe care le văzusem pe net înainte să plec, după ce am cântărit înalțimile din jur am tras concluzia că musai Capul Morarului era marcat de o cruce mica de metal, la câteva minute de stația meteo. După două, trei fotografii am început să mă gândesc unde voi sta noaptea. /bucegi2015/morarului.jpg

În jur de ora șapte am început să cobor pentru prima dată pe poteca de vara spre Cabana Mălăiești. Indicatorul bandă albastra din spatele cabanei indica două ore si un sfert. Socoteam ca pe la ora nouă puteam să ajung la cabană. Mai coborâsem spre Mălăiești de două ori dar pe Hornul Mare, iarna pe gheată și pe zăpadă./bucegi2015/poteca1.jpg

/bucegi2015/poteca2.jpg/bucegi2015/poteca3.jpgDoar că s-a întunecat mai repede decât speram. Pe la opt si un sfert, în zona hornurilor s-a făcut beznă. /bucegi2015/poteca4.jpg

Am coborât la frontală cu mare atenție să nu nimeresc în vreo groapă. Nici urmă de cabană. In cele din urmă au apărut primele urme de lumină. Mi-am semnalizat prezența pe poteca spre cabană cu laserul verde. Au răspuns in acelasi mod.

La noua si jumatate eram la Mălăiești, unde era mare aglomerație si veselie. Nu prea mai aveam chef să pun cortul. Am avut noroc că am găsit cazare. Am platit 30 de lei, intr-o camera de opt. /bucegi2015/cabanae.jpg

La bar prețuri acceptabile: doi lei cana de ceai, cinci lei doza de bere.

Dimineață dupa micul dejun, am plecat spre Diham și Râsnov, pe Valea Glajariei, pe banda albastra. La o intersectie am cotit spre Râșnov. După vreo trei ore eram în tren.

Seara pe la 19 am ajuns la București cu obiectivul realizat. Din cele 14, au mai ramas 4 varfuri de urcat: Dara, Hartopul Darei, Lespezi si Colțul Călțunului, toate în Făgăraș.

Marți, 8 septembrie 2015 - 05:24

alexalex

Felicitari pentru tura !!