Octombrie 2019

Noiembrie 2019

Varful Baicu
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Scoala Muntelui (Muntii Leaota)

În perioada 6-31 august 2008, s-au desfășurat activitățile practice ale proiectului „Școala Muntelui”, proiect derulat de Asociația de Turism Chindia, inclus în programul „Educație prin Turism”. Acțiunea a fost finanțată de Autoritatea Națională pentru Tineret și realizată în parteneriat cu Primăria Fieni și instituții de învățământ din județul Dâmbovița. Scopul proiectului a fost stimularea participării tinerilor din județul Dâmbovița la acțiuni de educație non-formală în domeniul turismului montan specializat cu protejarea naturii, în condiții civilizate și de siguranță.

Participanți și beneficiari ai acestui proiect au fost 120 de persoane, dintre care 100 de tineri cu vârsta între 14 și 29 de ani și 20 de participări din partea Asociației de Turism Chindia:

Perioada: 6-10 august 2008

1)      Niculescu Octavian – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

2)      Rotaru Anamaria Andrada – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

3)      Dragomir Andrei – Colegul Național  „Constantin Carabella” Târgoviște

4)      Antonescu Dan Gabriel – Colegul Național  „Constantin Carabella” Târgoviște

5)      Măncilă Vlad – Colegul Național  „Constantin Carabella” Târgoviște

6)      Badiu Vlad – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

7)      Bălan Alexandru Adrian – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

8)      Ungureanu Ilie Alexandru – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

9)      Ferțu Daniel – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște

38)  Atanasiu Alin – Colegiul Național „Constantin Carabella”  Târgoviște

39)  Bădoiu Alexandru – Universitatea „Valahia” Târgoviște

40)  Tărăbîc Daniel – Colegiul Național „Nicolae Titulescu” Pucioasa

41)  Tudor Alexandru Daniel – Colegiul Național „Constantin Carabella”  Târgoviște

42)  Cârstea Ana Maria Lucia – Universitatea „Spiru Haret” Târgoviște

68)  Rusanda Alexandru – Colegiul Național „Nicolae Titulescu”  Pucioasa

69)  Drăghici Mircea – Școala „Duiliu Zamfirescu” Focșani

70)  Drăghici Liviu – Școala „Duiliu Zamfirescu” Focșani

71)  Ștefănescu Ion Leonard – Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu”  Târgoviște

72)  Ilie Sorin Junior – Școala nr.3 Doicești

82)  Hădăreanu Mihai – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

83)  Hădăreanu Gabriel –  Școala „Diaconul Coresi” Fieni

84)  Prundaru Mihnea – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

85)  Petre Alexandru Valentin – Facultatea de Electronica și Telecomunicații București

86)  Bcur Cristina – Asociația de Turism Chindia

98)  Bivolaru Cristian – Colegiul Economic „Ion Ghica”  Târgoviște

99)  Rotaru Cristian – Școala „Nicolae Mihăescu” Târgoviște

100)                     Neagu Sabina – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

101)                     Petre Bogdan – Colegiul Național „Nicolae Titulescu”  Pucioasa

102)                     Mihai Marius Mădălin – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

103)                     Vâlcu Bogdan Octavian – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

104)                     Marcelin Ionuț Andrei – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

105)                     Istrătescu Luiza – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

106)                     Iordănescu Andreea – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

107)                     Marcu Liana – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

108)                     Ghinea Nicoleta – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

109)                     Bănulescu Răzvan – Universitatea Româno-Americană București

110)                     Mănoiu Ioana Andreea – Colegiul Național „Nicolae Titulescu” Pucioasa

111)                     Chițu Diana Andreea – Colegiul Național „Nicolae Titulescu” Pucioasa

112)                     Diacnescu Cristian Daniel – Colegiul Național „Nicolae Titulescu” Pucioasa

113)                     Floarea Gabriel –  Colegiul Național „Nicolae Titulescu” Pucioasa

114)                     Floarea Albert – Liceul „Nicolae Ciorănescu” Târgoviște

115)                     Anghel Natalia – Școala „Diaconul Coresi” Fieni

116)                     Clipea Adrian – Asociația de Turism Chindia

117)                     Moraru Mădălina – Asociația de Turism Chindia

118)                     Iosif Sorin – Asociația de Turism Chindia

119)                     Posta Cătălina – Asociația de Turism Chindia

120)                     Bocanciu Ileana – Asociația de Turism Chindia

Acțiunea s-a desfășurat în Munții Bucegi și Leaota, cu locația de cazare (în corturi) la Centrul de Vacanță „Cerbul” Brătei. În cele cinci zile de tabără, tinerii au avut posibilitatea să facă cunoștință cu lumea muntelui, începând de la montajul corturilor, parcurgând trasee de drumeție sau de alpinism și finalizând cu focul de tabără.

Dacă le-a plăcut sau nu, dacă au învățat ceva, sau dacă vor să revină la munte, aflați din impresiile participanților:

Impresii din acțiunea Școala Muntelui – Etapa I – 6-10 august 2008

„Cel mai frumos a fost în penultima zi deoarece mi-a plăcut traseul, am făcut rapel și cățărări. Din această tabără am învățat să fiu precaut și să nu plec singur într-o expediție grea. Mi-ar plăcea să mai merg într-o asemenea tabără. Mi-a plăcut de asemenea și ideea de a sta în cort, deoarece nu se știe când va trebui să dorm in vreunul. Mi-am făcut și câțiva tovarăși. Vreau să merg și data viitoare.”

Zamfir Andrei

„Viața la cort a fost o experiență minunată, de care nu am mai avut parte până acum și pe care aș dori să o repet. De fapt toate activitățile desfășurate m-au ajutat să mă descopăr mai bine și să-mi întărească încrederea în propriile forțe. Alte activități pe care le-am realizat, credeam că nu pot fi în stare să le înfăptuiesc și totuși le-am făcut. O experiență de neuitat. Felicitări organizatorilor!”

„Mie mi-a plăcut cel mai mult în această tabără faptul că am dormit în cort. Pentru mine a fost o experiență nouă. A fost foarte distractiv! Sper să mă întâlnesc cu unii din tabără deoarece m-am înțeles foarte bine cu ei.”

Bîrțoiu Vlad

„A fost o experiență plăcută din care am învățat foarte multe lucruri teoretice și practice care cred că îmi vor fi de folos. Chiar dacă nu-mi mai pot mișca picioarele de la atâta mers și alergat prin munți, mie mi-a plăcut! Inclusiv dormitul în cort, chiar dacă e puțin cam neplăcut pentru că e frig. Activitățile pe care le-am făcut au fost super!”

Fetițele Power Puff

„În această tabără am avut o experiență plăcută. Am învățat cum e viața cu cortul, cum e să ne ajutăm unul cu altul. Cel mai mult mi-a plăcut în aceste zile petrecute cu colegii, pe Valea Răteiului, cățărarea pe stâncă precum și coborâtul pe coardă.”

„A fost tare. Am mers mult și mi-a plăcut. Am învățat multe. Doamna Cătălina a fost cea mai grozavă persoană, împreună cu dumneavoastră.”

„Este prima mea participare la acest fel de activitate, organizată în scopul de a ne învăța cu să ne orientăm și să ne conservăm energia pentru tot traseul. Activitățile au fost foarte interesante și plăcute, iar dormitul în cort a fost cireașa de pe tort. Cel mai mult mi-a plăcut când am făcut rapelul și cățărarea, acestea fiind făcute pentru prima dată de mine. Sper să mai am ocazia să particip la asemenea activități.”

Fetițele Power Puff

„Prima zi a fost puțin cam obositoare din punct de vedere fizic, deoarece nu sunt obișnuit cu un efort mărit, dar totuși a meritat pentru că priveliștea asupra Văii Răteiului a fost superbă. Statul și dormitul în corturi, deși nu e cel mai confortabil lucru au fost experiențe noi și am savurat fiecare trăire nouă, oferită de peripețiile cu ursul. Rapelul și cățărarea au fost ceea ce tot căutam de ceva vreme pentru a-mi mări adrenalina și a mă face să realizez cât de mici și neînsemnați suntem în fața naturii. Personal am trăit o experiență pe care nu o voi uita mult timp de acum înainte și cu această ocazie vreau să-i mulțumesc doamnei Ileana pentru această oportunitate!”

„Tabăra asta mi s-a părut exact evadarea de care fiecare om are nevoie pentru a scăpa de viața cotidiană și de grijile de zi cu zi. De asemenea, pe munte îți poți de cu adevărat seama cine sunt persoanele care te înconjoară și cine ești tu însuți. Chiar dacă celor care sunt papă lapte li s-a părut obositor și s-au tot plâns, pe tot parcursul taberei, mie programul mi s-a părut perfect întocmit (nici prea greu, nici prea ușor). Ne-am familiarizat și cu viața la cort și cu izoprenele (puse de unii cu fața în jos!) și am avansat în domeniul alpinismului (am făcut și cățărări). Singurul meu regret este că în prima zi nu am reușit să ne pierdem cu adevărat. Chiar mi-aș fi dorit să petrec o noapte în pădure, într-un loc necunoscut! Pe mine muntele mă face mereu să îmi amintesc de faptul că sunt total nesemnificativ în fața naturii și a sorții. Personal, m-am îndrăgostit de munte!”

Dan

„Păi… a fost o experiență nouă și categoric ceva de neuitat. Pe parcursul celor cinci zile am descoperit magnificul dormit în cort și cel mai frumos, drumul pe Valea Răteiului până la chei. Am dobândit noi cunoștințe de bază în arta alpinismului. În ciuda urmărilor fizice, drumețiile, peisajele, întâmplările de pe drum, compania și atmosfera au fost superbe. Dintre toate, penultima zi mi-a plăcut cel mai mult. În ea au fost cuprinse: rapel, cățărare și drumeție pe cursul Răteiului până la chei. Mulțumim ANT și doamnei Ileana pentru această excursie. Sperăm că vor mai exista astfel de ocazii.”

„În această tabără mi-au plăcut foarte multe lucruri. În special mi-a plăcut când am urcat aproape de Vârful Leaota, când am făcut alpinism și mi-ar fi plăcut să mă cațăr pe stânci dar mi-a fost frică. Mi-a mai plăcut când am fost cu Domnișoara Cătălina pe Valea Plângerii și tot îi spuneam că dacă intrăm în pădure, ieșim tot în pădure. Aici am învățat să pun echipamentul de alpinism pentru cățărare și coborâre și am mai încățat foarte multe lucruri despre munți, chei, și văi, pe care înainte nu le știam.”

Calofir Tiberiu

„Pentru mine este a doua oară când vin aici, dar de data asta a fost mult mai frumos. În primul rând, mi-a plăcut penultima zi în care am fost într-un traseu cu multe stânci, care a fost cel mai tare. Dormitul în cort a fost la rândul lui super, pentru că afost prima oară pentru mine. Însă pe traseul spre Vârful Rătei am obosit, însă Domnul Darius ne-a amuzat de fiecare dată. Spunând toate acestea, sigur o să vin și data viitoare pentru că a început să mă pasioneze și pe mine muntele.”

Costaice David

„Având în vedere că vremea a fost frumoasă, cred că obiectivele au fost atinse, pentru că am reușit să: învățăm să punem și să strângem cortul, trasee interesante, rapel, cățărat la liber, să facem coeziune de grup, să vedem vulpea! Faptul că am urcat până la izvoarele Răteiului pe Cheile Răteiului mi-a plăcut extraordinar…Mulțumim! Așteptăm și o altă tabără… super!”

Gheorghița

„În prima zi am mers de mă dureau picioarele și mă gândeam că nu mai ajungem, a fost foarte dificil dar foarte frumos și când am ajuns, am făcut cunoștință cu câinii de la ciobani. Mi-a plăcut foarte mult când am urcat pe creastă.”

Ioniță Constantin

„A fost o experiență extraordinar de plăcută dar și obositoare. Prima zi de expediție a fost lungă dar și cu satisfacții mari. Am ajuns pe Vârful Rătei după câteva ore de călătorie pe Rătei. Cel mai mult mi-a plăcut pe Valea Rătei și coborârea din penultima zi de tabără. A fost foarte frumos. Da, a meritat!”

Niță George Daniel

„În această tabără mi-a plăcut foarte mult că am învățat să cobor cu coarda pe stâncă și mi-am făcut mulți prieteni cu care m-am înțeles foarte bine și ne-am distrat în aceste zile petrecute împreună. Mi-a plăcut când am urcat pe munți și am coborât pe un râu foarte abrupt, în care era să ne rătăcim, dar până la urmă a ieșit totul foarte bine și am ajuns în tabără.”

Adăscăliței Mihai Andrei

„De fiecare dată când pleci la drum te gândești să nu uiți câte ceva. De fiecare dată când ajungi undeva te gândești că nu ai nevoie de tot ce ai luat sau ai uitat lucruri importante. În această tabără am aflat multe lucruri despre cum trebuie să-ți organizezi o astfel de ieșire la munte și cât de mult depinzi de ceilalți. Drumețiile montane te fac să-ți atingi limitele și de multe ori să le depășești. De multe ori, neputința ta devine neputința celorlalți; încurajările ți sprijinul colegilor te determină să continui ori să o iei de la capăt. Cred că a fost o tabără instructivă, a făcut să-i cunoaștem mai bine pe ceilalți.”

Mojo Jojo

„Pentru mine a fost o experiență deosebită și un mod frumos de a-mi petrece vacanța. Pentru câteva zile am fost departe de zgomotele, poluarea și monotonia vieții de oraș. Mi-a plăcut în mod special urcarea pe Vârful Rătei, primul vârf urcat de mine și apoi traseul pe Valea Răteiului. În concluzie, o inițiere frumoasă în tainele vieții de munte, care cu siguranță mă va ajuta în viitor.”

Butnaru George

„Ca de fiecare dată când venim în tabără, plecăm cu aceeași impresie frumoasă și cu speranța că ne vom întoarce și altă dată. Cu această ocazie ne facem și prieteni noi, ne distrăm, învățăm foarte multe lucruri despre munte, despre natură și plecăm acasă, cu bateriile încărcate pentru o perioadă lungă de timp. De fiecare dată când vin la munte învăț din ce în ce mai multe lucruri, învăț să-i ajut pe cei de lângă mine, vizitez locuri din ce în ce mai frumoase și spectaculoase. Cu siguranță mă voi întoarce în această tabără.”

„Școala Muntelui” este pe bună dreptate o școală a vieții, o lecție pe care unii au reușit să și-o însușească, plecând astfel mai bogați sufletește, în timp ce alții  nu au reușit să treacă testul. Este vorba despre un test al prieteniei, o încercare de a depăși propriile limite.”

Darius Șerbănescu

„Mi s-a părut dificil, mai ales în prima zi, dar am descoperit că e bine să știu că trebuie să continui și că există mereu cineva care îți spune că nu poți să te oprești, fiindcă omul poate mai multe decât crede, dacă încearcă. Mi-a plăcut în mod special ultima drumeție pe Cheile Răteiului și rapelul. Cel mai bun lucru a fost faptul că, stând alături de niște persoane ajungi să le cunoști. Am descoperit că cei care participă la astfel de acțiuni sunt persoane de calitate și nu-mi pare rău decât că nu a fost mai lungă această perioadă. Mi se pare lăudabilă inițiativa acestei organizații și a dumneavoastră celor care vă asumați responsabilitatea acestor excursii, fiindcă nu oricine ar face așa ceva.”

Ionescu Raluca

„Cel mai mult m-a impresionat solidaritatea de care au dat dovadă colegii de tabără, indiferent dacă ne cunoșteam mai mult sau mai puțin. Apoi am redescoperit câtă pasiune și cât suflet ai pus organizatorii, profesorii, monitorii și toți cei care ne-au însoțit, ne-au îndrumat pașii, ne-au ajutat la greu și ne-au învățat că pe munte, numai condiția fizică nu este de ajuns. Am învățat să ne depășim pe noi înșine în fiecare moment, am învățat să întindem o mână de ajutor sau să trecem peste rușine și să cerem ajutor atunci când nu ne descurcăm. Și dacă înainte credeam că multe lucruri nu sunt posibile, o să-mi amintesc mereu de ceea ce mi s-a spus pe Valea Răteiului la urcare: „ba se poate, sigur că se poate. Se poate pe multe căi. Doar că trebuie să găsim drumul cel mai sigur”. Le mulțumesc celor care ne-au călăuzit pașii, care ne-au învățat în fiecare moment să iubim natura și să ne întrecem pe noi înșine.”

Cucu Adriana

Impresii din acțiunea Școala Muntelui – Etapa a II-a – 13-17 august 2008

« Mie mi-a plăcut cel mai mult când am mers pe stânci, dar și când am urcat pe Vârful Rătei. În prima zi, am făcut un traseu foarte lung, dar cât timp am parcurs traseul, am trecut prin multe locuri care m-au impresionat. Am mers pe la Cheile Orzei și am văzut cheile de sus în jos și mi-a fost puțin frică, dar am trecut și peste asta. Mi-a plăcut mult în această tabără și sper să mai merg și la alte tabere. »

Șerban Andreea Alexandra

« Această tabără mi-a plăcut deoarece pe cât a fost de solicitantă și epuizantă pe atât a fost de frumoasă și plină de cunoștințe. Din cele cinci zile de tabără, trei le-am petrecut pe poteci cu multe obstacole neprevăzute. »

« Peisajele au fost frumoase, traseele au fost dificile, obositoare dar frumoase. Nopțile au fost friguroase. »

« Această vacanță la munte mi s-a părut foarte folositoare, cel puțin pentru mine, deoarece m-a ajutat să văd muntele ca pe un prieten. Din toate activitățile pe care le-am făcut, cel mai mult mi-au plăcut drumețiile și în special coborârea în rapel. Singura problemă mi s-a părut dormitul, deoarece nu sunt obișnuită cu nopțile petrecute în cort, dar orice experiență nouă este întotdeauna un pas înainte. Această tabără mi s-a părut foarte bine venită, am avut parte de tot ce mi-am dorit, în concluzie o să ajung acasă încântat, dar și un pic trist, deoarece s-a terminat. Sper să mai am ocazia de a reveni. »

« A fost o experiență interesantă ; trasee montane obositoare dar frumoase (ultimul în special) ; o oportunitate de a cunoaște niște oameni deosebiți ; vremea a ținut cu noi ; aștept cu nerăbdare următoarea  tabără de acest gen ; să ne vedem cu bine. »

Savu Mihai

« Nu vreau să pară clișeu, dar aceasta a fost cea mai reușită tabără în care am fost până acum. Traseul a fost senzațional, peisajele superbe, am trăit momente de neuitat. Acum vom pleca acasă cu o experiență frumoasă în plus, cu mai mulți prieteni. Momente frumoase au fost nenumărate, dar voi reține pentru mult timp faimosul slogan a la Luxu : « Mie dor de mama ! ». Sincere felicitări pentru Doamna Ileana și Luxu, care au reușit să ne facă mereu să zâmbim și au fost niște însoțitori extraordinari !! Traseul cu Cheile Orzei a fost cel mai frumos și mai spectaculos ! Sper să ne revedem ! »

Drăguț Mădălina

« Am revenit la munte într-o zi de miercuri. M-a încântat ideea că o să dormim în corturi. Deși cortul meu a fost cel mai mic, era cel mai călduros. Joi la ora opt și jumătate am plecat să urcăm pe Vârful Rătei. M-am urzicat și m-au durut picioarele îngrozitor. În aceste cinci zile am mers atât de mult încât m-am uimit și pe mine. Într-o seară am alergat o vulpe. A fost frumos ! »

« Pentru mine, această tabără a însemnat o experiență minunată pe care nu o să o uit niciodată, deoarece muntele este pentru mine o sursă de liniște și nu numai. Întotdeauna când sunt pusă în situația de a alege unde să merg în vacanță, muntele este prima alegere, iar în această tabără, totul a fost foarte bine, indiferent de oboseala și frica acumulată. Traseul mi-a plăcut și mai ales coborârea în rapel care afost pentru mine o provocare din care am gustat și am reușit astfel să înving teama pe care o simțeam inițial. Cheile Orzei au fost un alt punct de atracție pentru mine în această tabără, care inițial au stârnit în mine frică, iar apoi un sentiment de mulțumire. Mulțumesc tuturor pentru această tabără. »

Nedelea Ana-Maria

« Gândindu-te la munte, la tabără, îți spui că nu poate fi nimic extraordinar sau greu. Însă de data aceasta am învățat că eforturile îți sunt răsplătite într-un fel sau altul. Febra musculară, urzicile, transpirația și diminețile în care nu-ți dorești decât cinci minute în plus de somn sunt doar niște amănunte mai puțin plăcute din aceste câteva zile petrecute la « Școala Muntelui ». Însă ceea ce contează cu adevărat sunt momentele amuzante, serile târzii, focurile de tabără și toată distracția ce a venit pe parcurs. »

« La început priveam totul cu neliniște, mă întrebam cum va fi totul, pentru că nu mai participasem la o asemenea tabără. Cea mai frumoasă parte a acestei experiențe a fost urcarea pe Vârful Rătei. După un drum anevoios, în care la fiecare pas simțeam că nu mai pot continua, am ajuns în vârf. Peisajul care puta fi văzut din acel loc, pur și simplu nu poate fi descris, îți taie răsuflarea. O altă zi în care totul a fost super a fost ziua a patra în care am făcut rapel. Aceste momente au fost cele mai frumoase, însă toată perioada în care am stat aici a fost minunată și sunt sigur că nu o voi uita! Sper să mai ajung aici cât mai curând! »

« Pentru mine această tabără a fost cea mai frumoasă și cea mai dură în același timp. În ciuda acestui fapt m-am distrat de minune alături de prietenii mei, dar și de cei noi pe care i-am dobândit pe parcurs. Prima zi a fost cea mai obositoare și cea mai grea, mai ales la început , dar pe parcurs m-am adaptat. A doua zi a fost de asemenea obositoare, dar mai ușoară ca prima. În drum spre Scropoasa, recunosc am fost ultima, dar la întoarcere am fost prima. Mi-a plăcut foarte mult peisajul, lacul mai ales, dar cel mai palpitant moment al zilei a fost la Cheile Orzei. Momentul pe care nu cred că îl voi uita vreodată este cel din a treia zi când a trebuit să fac rapelul. În concluzie cred că îmi va fi dor de prietenii mei, de doamna Ileana care a fost foarte înțelegătoare cu noi și ne-a lăsat multă libertate și nu în ultimul rând de Luxu, cu vorba lui veșnică: „Mi-e dor de mama!”. »

Șerban Mădălina

« Zilele au trecut repede, însă entuziasmul s-a păstrat până în ultima clipă a acestei tabere, Toate greutățile prin care am trecut, urzicile, stâncile, frica de înălțime, nimic din toate acestea nu ne-au împiedicat să ajungem până în vârful muntelui, să fim campioni. Au existat momente plăcute și momente neplăcute, clipe de fericire și oboseală, toate acestea numai în cinci zile. Cinci zile pline, din care am învățat că nimic nu ne poate împiedica să ne atingem țelurile, să ne distrăm împreună, indiferent de dificultățile prin care am trecut, să fim noi înșine, să ne cunoaștem și să legăm prietenii. »

« Zilele astea mi-a fost frig, foarte frig. Exceptând faptul că mi-au înghețat oasele cât pentru tot anul, atmosfera a fost nemaipomenită. Faptul că am reușit să urc pe Vârful Rătei mi-a oferit o imensă satisfacție, chiar dacă urcușul a fost obositor și anevoios. M-am bucurat că am făcut rapel din nou, îmi era dor de așa ceva, iar dormitul în cort a fost o experiență inedită și… să nu uităm… friguroasă. Păcat că nu am văzut ursul pe la cort, îl așteptam – m-am mulțumit totuși cu vulpile văzute lângă focul de tabără. Aproape că îmi pare rău că trebuie să mă duc acasă și să îmi bandajez rănile făcute de ghete…»

« În această excursie am descoperit splendoarea nemărginită a naturii, care se transpune cel mai bine în munții stâncoși, răcoroși și plini de vegetație. Prima zi a traseului nostru a fost extenuantă, însă oboseala a fost compensată de peisajele cu totul noi pentru mine. A doua zi a fost preferata mea, poate din cauza sentimentelor învălmășite de teamă și amuzament din Cheile Orzei. A treia zi a fost asemănătoare unei ascendențe în viața mea, fiecare piatră învinsă semnificând o luptă cu propria ființă. Mi-a plăcut enorm ! Somnul s-a strecurat cam greu în sacul meu de dormit, iar teama de urși m-a cuprins în prima noapte. În final, mă întorc acasă mulțumită, am învățat multe. »

Iordache Georgiana

« Accestă tabără a fost o experiență frumoasă. Traseele au avut un nivel de dificultate acceptabil, putând fi realizate de toți participanții acestei tabere. Distracția a fost în toi deoarece socializarea s-a făcut foarte repede. Am cunoscut personae super de treabă și un conducător de tabără pe măsură. În concluzie totul a fost OK, mai ales coborârea, care mi-a plăcut enorm și vreau să o refac într-o experiență ulterioară. »

« Școală cu cântec – Olimpic la geografie fiind, am ajuns într-o tabără serioasă, cu coordonatori, băieți voioși, bocanci grei și mese la ore fixe. Nu erau coordonatori, era Luxu și când zic Luxu zic tot, și Ileana o « fată » ceva mai voioasă și foarte de treabă. Nu erau băieții voioși erau însă Powerpuff-ii, niște demenți care au dărâmat corturile. Mai era Stângaciu lângă care dormeam în cort, Denisa care și-a prins părul și mulți alții. Cel mai important însă, eram și eu pe acolo. Un « EU » care a avut niște experiențe frumoase, un « EU » care a întreținut focul toată noaptea și nu în ultimul rând un « EU » care n-o să uite prea curând, vârful Rătei, rapelul, pe Luxu, Powerpuff-ii și chiar pe fata care a venit acum să ne dea de mâncare. « Eu » sunt Tudor și mi-a făcut plăcere cu voi. Mulțam și să auzim numai de bine ! »

« Pentru mine reprezintă o experiență unică, prima de acest gen și cu siguranță de neuitat. Inițial, deși mă așteptam la trasee scurte, nu dificile, am descoperit lucruri mirifice și peisaje încântătoare. Am descoperit că pot face lucruri la care, dacă nu aș fi fost pusă în situația de a le face, aș fi spus fără să stau pe gânduri, că nu le pot duce la capăt, nu mă pot înscrie la asemenea experiențe (spre exemplu cățărarea pe stânci). M-au încântat plăcut toate peisajele unice prin natura lor, m-a uimit Lacul Scropoasa, pe care nu mi-l imaginam în modul acela în care l-am găsit și am ajuns să mă îndrăgostesc de Cheile Orzei, de sentimentul pe care l-am trăit în momentul în care am fost pusă în situația de a traversa acea minusculă punte, acele scări care cred că nu plac nimănui. Sunt sentimente unice pentru o începătoare precum sunt eu. Toate acele lucruri minunate și toate clipele trăite în acest loc s-au adăugat la filmul vieții mele. Cultura mea generală s-au îmbunătățit, impresiile mele despre viața montană s-au schimbat. In concluzie am aflat că sunt născută într-o zonă minunată, plină de necunoscut, dar care merită să fie făcută cunoscută. »

Constantin Maria-Cristina

« Un gând dedicat supraviețuirii – Viața în sine este o călătorie și fiecare moment al său este o componemtă principală… Fiecare piesă este, la rândul său precum un drum cu un final ce ne dscrie pe fiecare… Până acum am cunoscut doar partea pasivă și monotonă a vieții, lipsită de gândurile, spaima și fiorul supraviețuirii în riscuri. Experiența din această săptămână m-a determinat să-mi recunosc teama și neputința în fața unor obstacole – frica de înălțime – și m-a ajutat totodată, să le depășesc sau măcar să învăț cum aș putea să le înfrunt mai târziu. Am adâncit prieteniile deja existente și am găsit noi legături ; am fost martora unui legământ comun al participanților care, deși tacit, ne-a inspirat și ne-a unit atunci când am avut nevoie. Mulțumesc celor care ne-au făcut farse, deoarece ne-au făcut să mai uităm de febra musculară și mult succes celor care vor continua pe acest traseu ! Eu am descoperit că pot să fac mai mult pentru mine ! Cu siguranță, data viitoare voi fi prima la alpinism. Vă pup ! »

Simona Stoicuț

Impresii din acțiunea Școala Muntelui – Etapa a III-a – 21-24 august 2008

„Uneori, muntele poate fi atât prietenul cât și dușmanul tău. De-a lungul taberei am cunoscut ambele fațete, concentrate în forța eterică a vegetației și a peisajului sălbatic. Dacă nu ai atârnat niciodată la 30m, ținându-te de rădăcinile plantelor și dorindu-ți să nu aluneci pe frunzele de sub picioarele tale, nu ai cunoscut frica: frica de natură și transpirația rece. Trecând peste micile incidente din trasee, pot spune că munții au un caracter aparte și acest lucru poate fi observat de pe orice vale, de pe orice vârf, de oriunde.”

Banu  Lavinia

„Deși prima zi mi s-a părut obositoare, am descoperit în această tabără că organismul uman, mai ales cel tânăr are resurse nebănuite. A doua zi ne-am revenit miraculos!!! Și mi se părea că mergem prea puțin. Iar azi… nu vrem acasă! Am învățat să ne descurcăm în orice împrejurare (și obosiți și loviți și nedormiți și speriați), să ne ajutăm unii pe alții, am mai învățat că ce e al nostru e al tuturor și invers!”

„În prima zi traseul a fost destul de greu și credeam că nu o să rezist. Peisajul a fost superb, am descoperit că întotdeauna, în condiții noi, grele, ne ajutăm unii pe alții, există o solidaritate nemaipomenită. Am văzut locuri din natură cum nu am mai întâlnit până acum. Deși ne-au cam durut oasele de la dormitul în cort și uneori ne-a fost frig sau greu, oricând aș vrea să mai repet o asemenea experiență plăcută, chiar dacă și dificilă.”

„În această excursie am reușit să învăț montatul și demontatul cortului – pe care sigur nu știam să-l fac. În drumețiile pe care le-am făcut, pe niște drumuri foarte dificile, nu prea am obosit. Mi-a plăcut mult coborârea pe stâncă (rapelul) și ultima drumeție pe stânci, chiar dacă a fost dificil. La început mi s-a părut obositor, dar acum la sfârșit de tabără am altă impresie…”

„În cele cinci zile în care am stat în tabără, am avut parte de multe obstacole dar le-am depășit cu bine. Mi-am făcut mulți prieteni cu care m-am distrat. Am fost fascinat de coborârea pe stâncă…”

Ilie Sorin

„Școala Muntelui” a fost prima mea tabără la munte. Am avut parte de un program cu trasee multe, în zone nestrăbătute până atunci. Partea cea mai plăcută a fost atunci când am urcat pe stânci. „Școala Muntelui” a fost o ocazie de a cunoaște multe zone din județul Dâmbovița și de a învăța cum se conviețuiește la munte. Domnii profesori au fost la înălțime, iar colegii de asemenea.  Focul de tabără și vulpile care soseau în camping au reprezentat alte momente unice în această tabără. Am ajuns la concluzia că muntele este cel mai bun prieten, care te ajută și te sprijină în legarea altor relații de prietenie.”

Predoiu Daniela

„Din prima zi când am venit în tabără, am fost încântată, pentru că este un aer deosebit de curat și mie îmi plac călătoriile. A fost o tabără foarte frumoasă și plină de aventuri. Deși în prima zi a fost foarte greu, nu ne-am descurajat iar când a sosit ziua de plecare, întreg grupul voia să mai rămână. Am învățat mult lucruri care ne vor fi de folos…”

Vlad Andreea

„Mi-a plăcut foarte mult la Cheile Răteiului și la „7 Izvoare”. În prima zi când am dormit în cort, mi-a fost cam frig și foarte frică de urși. Dar a fost foarte frumos, peste tot pe unde am mers, chiar dacă m-au durut picioarele și am făcut bătăi. Din această tabără am rămas cu o impresie deosebită despre munții din țara noastră, pentru că mie nu mi-a plăcut niciodată să vin la munte, iar acum mi-ar plăcea că mai vin aici și să urc pe munți. Mi-am făcut foarte mulți prieteni, cu care voi ține legătura. Aș vrea să mai revin!”

Niță Andreea

„Dacă ar trebui să spun ceea ce mi-a plăcut în această tabără aș începe prin a povesti tot ceea ce s-a întâmplat pe parcursul acestor cinci zile. Fiecare dintre ele a fost specială. În prima zi, traseul către Vârful Rătei ne-a motivat să dăm tot ce-i mai bun din noi, să avem ambiția și voința de a reuși, ca niște adevărați învingători. În afară de peisajele mirifice pe care natura ni le-a oferit, cu fiecare pas am m avut ocazia să cunoaștem și alți tineri de vârsta noastră și să învățăm cum să fim într-adevăr o echipă, să fim uniți, să ne ajutăm reciproc și poate să legăm prietenii pe viață.  Toate activitățile au fost interesante: rapelul, focurile de tabără, concursul de dans și nu în ultimul rând traseele. Această școală a muntelui este într-adevăr o experiență de neuitat.”

„Mi-a plăcut foarte mult în această tabără pentru că am învățat multe lucruri despre munți. În aceste trasee m-am întrecut pe mine însămi și am escaladat pe stânci, ceea ce nu este ușor de făcut. Chiar dacă m-au durut picioarele, a fost frumos și tot aș mai vrea să fac asta. Mi-am făcut mulți prieteni noi și am lucrat tot timpul în echipă. Nu pot să spun ce nu mi-a plăcut, pentru că mi-a plăcut totul.”

Mihai Elena Roxana

„Am fost impresionat de panorama Văii Răteiului și de spiritul de echipă de care au dat dovadă cei prezenți în această tabără. Cu ocazia turei în cheile Rătei am avut posibilitatea să văd cum îmi pot depăși barierele fizice.”

„Pentru mine această tabără a fost foarte interesanta, dar și distractivă. Am vizitat locuri minunate și am învățat să  ne ajutăm unii pe alții, să ne sprijinim, ne-am dezvoltat rezistența la mersul pe jos, la cățărat și la frig. La început am fost puțin descurajați din pricina traseului dificil, dar până la urmă ne-am obișnuit, iar acum, la sfârșit, parcă nu ne mai vine să plecăm. Cel mai mult mi-a plăcut atunci când am escaladat în Cheile Răteiului. Aici la „Școala Muntelui, nu numai ne-am distrat și am învățat lucruri folositoare, dar ne-am făcut și noi prieteni. Aștept cu nerăbdare următoarea vară, când sper că mă voi întoarce.”

Lică Paula

„Această tabără a fost un prilej de a învăța multe lucruri despre munți și în general despre natură. Traseele au fost foarte interesante, chiar dacă și dificile. Partea proastă a fost că vulpile se plimbau nestingherite pe lângă corturile noastre. Mă bucur că am avut ocazia să mă distrez și să învăț în același timp!”

Popescu Elena Adelina

„Cel mai mult mi-a plăcut Vârful Rătei, coborârea în rapel și peștera de la „7 Izvoare”. Mi-a plăcut foarte mult că am dormit noaptea în cort, precum și focul de tabără. Nu mi-a plăcut că am picat în râul Rătei și drumul de întoarcere, plin de noroi din prima zi.”

Drăghici Mircea

„Mi-a plăcut când ne-am cățărat pe stânci și a fost super când Mihai m-a ajutat să urc. Mi-a mai plăcut și să fac rapel, a fost foarte ușor. Totul a fost frumos, în afară de faptul că m-au terminat bocancii!”

Andrei

„Timpul petrecut aici a însemnat pentru mulți dintre noi enorm de mult, ca de altfel și pentru mine. Am învățat să lucrez în echipă și să ne ajutăm unii pe alții. De asemenea mi-am făcut o mulțime de prieteni. Zilele petrecute împreună, m-au ajutat să înțeleg mai bine semnificația cuvântului „prietenie”. De altfel și experiența „dormitului în cort” m-a fascinat enorm. Împreună cu ceilalți colegi am reușit să facem șederea mult mai plăcută. Sincer, după tot ce am petrecut aici și câte experiențe am trăit, mi-aș dori mult să mă întorc!”

Sorina Soare

„Prin această excursie am reușit să realizez o mulțime de lucruri pe care nu aș fi crezut că le pot face. Deși traseele au părut uneori obositoare, am reușit să mă descurc așa cum nu aș fi crezut. În această tabără am învățat să-mi înving temerile, odată cu dormitul în cort în natură, foarte aproape de urși și de vulpi și cu parcurgerea traseelor mai dificile, care necesită un efort ceva mai mare. Am învățat cu toții să ne ajutăm între noi pentru a depăși obstacolele.  Dar, cel mai important, am învățat că îmi place cu adevărat muntele și știu că de acum înainte voi reveni cu plăcere aici, în sălbăticie, pentru a parcurge trasee și a fi cât mai aproape de natură.”

Teodora Bucur

„Într-o zi de miercuri s-a întâmplat să aterizăm la o bază militară de vânători de munte unde am fost supuși unor instructaje foarte „dure”. Prima noapte a trebuit să facem cunoștință cu ursul, care ne-a urat „un traseu frumos”. În prima zi am urcat voinicește pe Vale Răteiului unde am „înotat” printre bușteni, după care să nimicim inamicii de pe Vârful Rătei. A doua zi de instructaj a debutat cu un traseu până la Scropoasa, unde a apărut pentru prima dată „Mi-e dor de mama!” Ultima zi de antrenament a început cu cățărare pe Valea Răteiului după care am coborât în rapel. În concluzie, această experiență ne-a adus numai lucruri bune, din care am avut de învățat.  Sincere felicitări organizatorilor și celor care au sprijinit acest program.”

Bivolaru Cătălin

„Au fost patru zile de vis în care am reușit să uităm de griji, de căldura de la bloc și am ieșit din monotonia de zi cu zi. Primul traseu ne-a oferit ocazia de a vedea lumea de sus. A fost un pic obositor dar a meritat efortul. A doua drumeție a fost la fel de spectaculoasă, dar aș fi vrut să dureze mai mult. Însă a treia încercare a fost cu adevărat superbă! Am făcut escaladări pe pietre, am trăit senzații tari de la înălțime, pe coardă, am stat la focul de tabără, făcut cu lemne ude, lungi dar cărate de noi… Prin urmare, vom veni și data viitoare, cu la fel de mult drag, așa că… pregătiți-vă!!!... vin alpiniștii chinuiți!”

Olteanu Theodor Emanuel

„În special mi-a plăcut foarte mult coborârea în rapel, când am avut ocazia să-mi înfrâng teama de înălțime. Însă nu a fost singurul lucru pe care l-am făcut. Am fost impresionată de peștera de la „7 Izvoare”, unde peisajul a fost mirific. Am avut în prima zi un traseu dificil, ținând cont că a fost pentru prima dată când am urcat pe munte, însă a fost foarte frumos. În penultima zi aici, a fost minunat! Am escaladat pe stânci și mi-am testat într-un fel condiția fizică. Se pare că traseul din prima zi nu a fost atât de rău, pentru că m-a ajutat să intru în formă, să-mi depășesc limitele și să rezist mult mai mult în fața oboselii. A fost super toată activitatea din tabără. Și în special mi-a plăcut foarte mult de doamna Ileana, pentru că ne-a încurajat și nu ne-a lăsat să renunțăm atât de ușor. În concluzie, m-aș întoarce într-o astfel de tabără oricând!”

Bratu Loredana

„Cea mai tare Școală a Muntelui”. În primul rând mulțumesc organizatorilor pentru șansa oferită iar în al doilea rând: „La cât mai multe!”. Tabăra a fost una foarte reușită, traseele au fost foarte frumoase toate, însă cel spre Scropoasa a  fost cam scurt. Tot ce ține de Rătei a fost superb! Coborârea în rapel mi-a oferit șansa să îmi înving teama de înălțime (a doua tentativă, căci prima m-a speriat rău de tot).  Aerul de munte, temperaturile ideale, și apa de izvor m-au făcut să vreau să revin cât mai repede la următoarea provocare a ATC.”                                                                                                                                                            Cezar Crican

„Am așteptat cu nerăbdare această excursie (sau nu?); des, frica de urs își spunea cuvântul cu fiecare clipă ce anunța momentul plecării. A sosit și ziua cea mare! Am ajuns! Ce ușurare! (am gândit…). Am scăpat de canicula de acasă. Relaxare! Răcoare! Și… șoc! Trebuie să montăm corturile! Habar n-am! În sfârșit ne descurcăm, aflăm programul pentru a II-a zi, pare simplu, vine noaptea. Perfect! E răcoare! Oare?... Frig, frig, frig! Și orice mișcare semăna cu pasul unui urs care se apropia încet de cort. Am obosit! Adorm. Vine dimineața! Plecăm!  Of! Au! Nu mai pot! E cumplit! E dezastruos! Și…doamna Ileana nu se mai oprește! Dar peisajul e splendid! Totul în jur e mirific, e uimitor, e spectaculos și… stâna ce-mi amintește de copilărie… Am uitat de oboseală și… adorm fără să mă mai gândesc la urs, la vulpea care tocmai ne vizitase ori la alte insecte. Încă o zi de vis, dar… tot frig noaptea! Am uitat! Mi-am depășit posibilitățile, am mai multă încredere în mine, deși am bombănit, înjurat, vociferat dar… a fost frumos.  Am uitat ce era mai important! Mi-am învins frica de rapel, mi-am văzut copilul coborând în rapel și coborât pe pământ și am crezut că l-am născut a II-a oară!  Nu am cuvinte suficiente și nici timp să pot spune ceea ce am trăit în fiecare clipă!”

Claudia Dinu

Impresii din acțiunea Școala Muntelui – Etapa a IV-a – 27-31 august 2008

„Au trecut deja cele cinci zile, în care am învățat lucruri interesante și am învățat sensul expresiei „luptă în echipă” în momentele mai dificile, când eram pe traseu, pe poteci pe care puteam jura că nici un om nu a mai trecut pe acolo, iar noi primeam „încurajări” de genul „au trecut primele două ore din cele nouă pe care trebuie să le facem”; dar și în momentele de relaxare, când cântam, dansam și stăteam seara în jurul focului de tabără. În prima zi ne-am instalat corturile... era o experiență nouă pentru mine, dar sunt adepta încercărilor noi. Spre deosebire de alte fete, mie nu mi-a fost frig, dar adevărul este că nici nu am dormit la fel de mult ca ele. În următoarele zile, am făcut câte un traseu și m-am bucurat de peisajele impresionante pe care ni le oferă natura. Luxu a întreținut atmosfera și a fost sufletul petrecerilor.  Eu regret că acum trebuie să plecăm, pentru că m-am simțit bine (am doar câteva zgârieturi) și mă bucur că mi-am făcut noi prieteni.

Verzea Loredana

„Pentru mine această tabără a fost o relaxare. Mi-a plăcut foarte mult traseul până în Vârful Rătei. Îmi pare tare rău că trebuie să plecăm acasă, cu toate că a fost prima oară când am dormit în cort și mi-a fost puțin frică de urs. Ne-a vizitat și vulpea… A fost super!!!”

Ioana Măndoiu

„Alături de tabără și de prieteni am putut învăța multe lucruri noi. A fost cea mai cool tabără. Mi-a plăcut foarte mult la rapel și la cățărare, pentru că a fost o experiență nouă. Cu ocazia viitoare sper să fiu prezent.”

Bivolaru Cristian

„A avut o părere foarte bună despre această tabără și voi mai veni și altă dată, doar că data viitoare aș vrea să stau la cabană.”

Rotaru Cristian

„Chiar dacă am mai fost prin locuri pe care l-am vizitat în trecut, încă m-au fascinat. În primul rând, urcușul greu pe Vârful Rătei nu a fost foarte plăcut, dar peisajele spectaculoase create de Rătei au fost cireașa de pe tort. În al doilea rând, Cheile Orzei. Înguste, înalte, spectaculoase sunt câteva dintre epitetele pe care și le atribuie aceste magnifice chei.  Aș vrea să vin de fiecare dată în această tabără cu grupul Chindia. Distracția este la Maxim!”

Bădoiu Radu

„Mi-a plăcut în această tabără pentru că am văzut lucruri noi. Traseele au fost frumoase și relaxante. Faptul că am dormit în cort a fost foarte bine, pentru că am încercat lucruri noi.”

Anghel Natalia

„Mi-a plăcut mult această tabără. Mi-au plăcut toate traseele, au fost amuzante, deși am cam obosit. A fost o experiență plăcută să dormim în cort, chiar dacă am murit de frig. A fost bine că nu a plouat...!”

Stoicescu Silvia

Această tabără a fost super. Mi-a plăcut foarte mult că am făcut trasee. În cort a fost cam frig, dar m-am distrat, pentru că a fost prima oară când am dormit în cort. Nu m-am cățărat pentru că îmi era frică…”

Toma Andrada

„În această tabără am trăit o experiență de neuitat. În ciuda faptului că dimineața a fost frig și că traseele (unele) au fost destul de lungi și obositoare, pot spune că sunt foarte fericită că am venit. Cel mai mult mi-a plăcut să mă cațăr și să fac rapel, deși nu m-aș fi crezut în stare. Sper să pot veni și la ediția următoare. Doamna Ileana, Doamna Cătălina și Luxu sunt foarte de treabă. Singurii care m-au deranjat au fost vecinii de sus și vulpile.”

Neagu Sabina

„În această tabără am trăit experiențe plăcute dar și neplăcute, deoarece primul traseu a fost foarte lung și am fost obosiți. Mi-au plăcut Cheile Orzei și Lacul Scropoasa. Condițiile de aici au fost bune, cu excepția faptului că am dormit în cort și a fost frig, acesta a fost singurul lucru care m-a deranjat. Mâncarea a fost foarte bună, a fost la așteptările mele. M-am distrat alături de prieteni, am participat la focul de tabără și mi-a plăcut. Mă bucur că am venit, experiențele trăite au fost deosebite, dar sper ca pe parcurs, traseele să fie mai scurte și să dormim în cabane. Doamna Ileana a fost o persoană care a știut cum să se ocupe de tot, la fel și Domnul Luxu, care a fost glumeț tot timpul, iar Doamna Mocanu, cu care ne-am distrat mereu, este cea mai bună dirigintă și profesoară de română. D-na Ileana, țineți-o tot așa!”

Ghinea Nicoleta

„Tabăra a fost frumoasă, cu drumeții antrenante. Mi-a plăcut coborârea în rapel și urcarea pe stâncă. De asemenea urcarea pe vârful Rătei, deși a fost grea, a meritat efortul, deoarece am văzut locuri minunate. În Cheile Orzei, priveliștea a fost unică, precum și peștera din stâncă. La Scropoasa, locurile văzute de pe pod au fost incomparabile. Urcarea pe Valea Răteiului a fost extremă, ceea ce o face super. Ultima noapte la focul de tabără a fost de neuitat (doar a fost ultima zi, nu?). Puțin mai multă distracție, ca la o adevărată tabără. Dormitul în cort a fost cu adevărat specific muntelui.  Doamna Ileana, Domnișoara Cătălina și Luxu au făcut atmosferă în tot sensul cuvântului = distracție de zile mari!”

Iordănescu Andreea

„Chiar dacă primul traseu din punctul meu de vedere a fost obositor, nefiind obișnuită cu un drum atât de lung, mi s-a părut interesant, am văzut în fața ochilor ceea ce acasă vedeam pe Internet. Totul a fost frumos, vom avea ce să povestim acasă când ne vom întoarce și poate atunci când se va organiza următoarea tabără ne vom revedea, însă nu în cort, ci în cabane, măcar nu vom suferi de frig. În această tabără am avut ocazia de a mă relaxa și a-mi aduna toată energia pentru acasă. Doamna Ileana, Domnul Luxu și Doamna Cătălina au fost niște prieteni adevărați, au încercat să ne facă să ne simțim cât mai bine și au reușit acest lucru.”

Marcu Liana

„Această tabără a fost frumoasă, am trăit niște experiențe unice. Prima zi a fost mai neplăcută din cauza drumului foarte lung. Ultima zi a fost cea mai frumoasă. În corturi a fost cam frig, dar până la urmă totul a ieșit bine și ne-am distrat pe cinste!”

Istrătescu Luiza

„Am mers în prima zi prea mult. Mi-a plăcut la rapel. Mi-a plăcut în cheile Răteiului. Mâncarea a fost bună cu mici excepții. A fost marfă deoarece am avut teren de baschet. Noaptea-n cort a fost un chin dulce.”

Andrei Marcelin

„Nu mi-au plăcut drumurile foarte lungi (până în Vârful Rătei). Mi-au plăcut Cheile Orzei. Mi-a plăcut coborârea în rapel și urcarea pe stâncă. A fost prea frig în cort. Mi-a plăcut foarte mult mâncarea. M-au îngrozit țânțarii. M-aș întoarce oricând.”

Petre Bogdan

„Nu mi-a plăcut că am mers mult; mi-au plăcut drumețiile; mi-au plăcut cheile Răteiului; mi-a plăcut să stau în cort; mi-a plăcut mâncarea; nu mi-a plăcut că se stingea muzica prea devreme.”

Vâlcu Bogdan

„Ce tortură băi nene!!! Păi am mers pe jos, am urcat, am coborât, m-am cățărat, am făcut pentru a șasea oară rapel și ce naiba, toate astea nu înseamnă nimic? Păi înseamnă foarte mult, că aici am învățat să facem lucrurile din plăcere și nu din obligație. A, și a m uitat cel mai important lucru, am dormit în cort! Ce poate să fie mai frumos de atât!”

Diaconescu Cristian

„”Școala Muntelui” pentru mine a însemnat o experiență foarte frumoasă și foarte plăcută. Patru zile, au fost pentru mine ca un moment de relaxare, Mi-a plăcut foarte mult la Cheile Orzei, pe Muntele Rătei, dar mai ales mi-a plăcut când am urcat printre stânci, deși mai luam și câte o căzătură, era foarte frumos. Fiind prima mea experiență de dormit în cort, mi-a plăcut foarte mult, deși dimineața îmi era frig. Aș vrea să mai repet această tabără, dar tot cu aceleași persoane.”

Șoliu Cosmina

„Alături de toți am trăit o experiență de viață unică. Fiecare zi ne-a adus un nou drum, o nouă aventură, plăcută din toate punctele de vedere. Putem spune că am trăit aceste zile în natură sau chiar am trăit natura. Este incredibil ce faceți. Țineți-o tot așa! Luxu este cel mai tare!”

Verzea Irinel

„În această tabără a fost frumos și interesant deoarece am învățat lucruri noi, iar vremea a fost blândă cu noi. Să fiu sincer, a fost cam frig seara în cort, de fiecare dată când m-am pus la somn, am răcit dar cred că s-a meritat. Pe munte a fost frumos și plăcut deoarece nu am mai urcat niciodată la o așa mare înălțime, bineînțeles au fost și mici neplăceri cum ar fi: mici zgârieturi la picioare și oboseala care ne-a cuprins pe toți. Totul s-a încheiat cu bine și sper ca data viitoare să mă număr printre cei care vor merge din nou. Mulțumim.”

„Pe lângă drumul greu și anevoios, oboseala acumulată de-a lungul excursiei, pot spune că am trăit o experiență de neuitat, alături de o gașcă „de nebuni” (… aș putea spune că nu am fost în viața mea atât de obosită… dar a meritat!). Am rămas din această experiență cu o mulțime de amintiri și lucruri învățate și cu fraza memorabilă de la Luxu: „Mi-e dor de mama!”. Iubesc drumețiile, alpinismul, să merg cu cortul și echipa voastră și de aceea voi veni cu mare plăcere în următoarele excursii organizate de dumneavoastră.”

„În această tabără mi-au plăcut foarte mult traseele pe care le-am făcut, chiar dacă la un moment dat nu mai puteam merge, am continuat pentru a ajunge în vârf. A fost foarte frumos în cort, chiar dacă puțintel cam frig. Mi-ar fi plăcut să fie ceva mai lungă tabăra și puțin mai cald pe afară.”

Chițu Diana Elena

„Tabăra „Școala Muntelui” a fost o experiență foarte frumoasă, unde am făcut lucruri pe care nu le putem face în fiecare zi. Experiența cu cortul a fost unică, iar aici am cunoscut persoane cu care am încercat să mă împrietenesc. Traseele au fost minunate, am văzut peisaje încântătoare precum Lacul Scopoasa, „7 Izvoare”, Cheile Rătei. Aici am încercat să îmbinăm utilul cu plăcutul și am reușit. Am aflat cât mai multe informații pentru cultura noastră generală. Ar fi foarte bine de înțeles că de la cele trei trasee suntem obosiți, dar ne-am relaxat la focul de tabără de sâmbătă seara. Cel mai frumos lucru a fost rapelul, dar nu toată lumea a încercat să facă acest lucru.”

Lupoiu Cătălina

Ileana Bocanciu - Asociatia de Turism Chindia

Coordonator program

Sâmbătă, 6 septembrie 2008 - 18:52

love_alpin4807
love_alpin48..

Lam citit pana la jumate ca ma grabesc il continui mai tarziu.....

Sâmbătă, 6 septembrie 2008 - 18:57

florinam

Ma inreb cat timp ti-a luat ca sa scrii toate impresiile copiilor...
In locul tau, chiar daca as fi avut timpul necesar, nu cred ca as fi stat la fel de bine cu rabdarea.