Octombrie 2019

Noiembrie 2019

Varful Papusa
Muntii Iezer-Papusa

Scoala Curajului 2010 (Muntii Bucegi)

„ȘCOALA CURAJULUI 2010”

Tabăra Națională „Școala Curajului 2010”, inclusă în programul „Natura mă învață, primii pași în viață”, finanțată de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret și aplicată de Asociația Ecologică Floare de Colț s-a desfășurat în perioada 9-15 august 2010, în Centrul de Vacanță „Cerbul” Brătei. Activitățile teoretice și practice au fost aplicate în masivele Bucegi și Leaota. La această tabără națională, desfășurată sub formă de concurs au participat 50 de tineri din 7 județe, împărțiți în 10 de echipe de câte cinci persoane. Cele 10 de echipe au fost împărțite în cinci grupe, care au realizat alternativ în cinci zile, cinci tipuri de activități conform programului și regulamentului de desfășurare:

1. Traseu turistic montan marcat

2. Traseu turistic montan nemarcat

3. Escaladă și coborâre pe coardă

4. Proba surpriză și Parcul de Aventură

5. Orientare în teren

Punctajul maxim pentru fiecare zi a fost de 200 de puncte. Echipele au participat și s-au implicat extrem de activ în această întrecere, clasamentul general fiind atașate alăturat.

1. Buburuzele București G1 - punctaj total 909 - locul V;

8. Iubitorii Muntelui Dâmbovița G4 - punctaj total 910 - locul IV;

9. Cărăbușii Iași G5 - punctaj total 920 - locul III;

10. Șoimii Călători Sălaj G5 - punctaj total 891 - locul VII

La Tabăra Națională „Școala Curajului 2010” au fost prezenți din partea asociației următorii monitori: Prundaru Marius, Posta Nicolae, Leonte Felix, Saulea Mirela și Iosif Sorin, care s-au implicat activ în activitățile taberei.
IMPRESII ALE PARTICIPANȚILOR DE LA „ȘCOALA CURAJULUI 2010” 9-15 august 2010 – CERBUL Brătei
„În prima zi am avut parte de prima surpriză. Ne așteptam la traseu dar s-a dovedit că vom avea parte de ecologizare și proba culturală, la care ne-am chinuit puțin. La ecologizare am toot cărat la gunoaie, iar la proba culturală ne-am folosit de chitară. Câteva cântece și o poezie cu temă au fost cheia succesului.” „Prima zi a fost destul de ușoară având în vedere că am montat cortul, fapt cu care eram obișnuiți. A fost o seară de vis când am cântat, dar nu am lăsat emoțiile să ne domine.”„În a doua zi am avut parte de orientare și de Parcul de Aventură. La proba de orientare am avut câteva probleme, dar ne-am descurcat. Am ratat un post, dar ne-am întors. La celălalt traseu a fost cam greu iar la parc ne-a fost puțin frică.”„Întâi am avut un drum nemarcat (la prima vedere lung și anevoios), care s-a dovedit a fi mic copil pe lângă drumul (de juma’ de metru lângă prăpastie) către Scropoasa. Și culmea era și marcat! Seara ne-am pierdut vocile de atâta cântat, acompaniați desigur de chitariști.”„A fost un pic cam obositor pe traseul spre Cheile Orzei, dar ne-am descurcat și am parcurs drumul până la capăt. Până acum, totul a fost minunat.”Echipa Iubitorii Muntelui – Dâmbovița
„Traseul din prima zi a fost unul lung, dar frumos. Îmi pare rău că nu am putut ajunge și la Lacul Bolboci, din cauza traseului accidentat. Testele teoretice au conținut întrebări specifice privind zona munților Bucegi. Sperăm ca la final să aflăm și răspunsurile corecte.La rapel am avut emoții privind coborârea cu fața la stâncă, însă în final totul a ieșit bine. Regret că nu am respectat perfect indicațiile privind coordonarea corectă a mâinilor și a picioarelor. La cățărat îmi pare rău că nu am reușit să urc mai sus, pentru că nu am găsit puncte de sprijin.”Laura – Economiștii Carpatini – București
„Pe traseul marcat, prima noastră probă, am avut bucuria să cunosc 3 dintre cei mai tari monitori (Mirela, Marius, David). Traseul nu a fost foarte greu, practicabil chiar și pentru niște economiști ca noi. Cred că suntem cele mai norocoase grupe, pentru că se crează între noi o atmosferă foarte plăcută.A fost printre cele mai tari experiențe din viața mea (mai ales că le-am făcut în premieră). Nu am prins foarte bine tehnica la rapel și mi-ar plăcea ca până plec să mai încerc o dată. Același lucru pot spune și despre escaladă, deși acolo nu cred că pot să reușesc mai mult. Trebuie să mai lucrez la forță.”Andrei – Economiștii Carpatini – București
„Pe traseul marcat am avut senzația că acest drum nu se mai termină. A fost foarte plăcut, iar atmosfera a fost întreținută de monitori. După o mică vânătaie am ajuns cu bine dar mort de foame.”Cu siguranță a fost cea mai tare experiență din viața mea. Fiindpentru prima dată, nu am învățat foarte bine tehnica și mi-ar face plăcere să mai încerc o dată rapelul. La cățărat, încă îmi pare rău că nu am reușit mai mult, pentru că știam că puteam.”Ionuț – Economiștii Carpatini – București
„Ziua I a fost foarte frumoasă. Am avut ocazia să mergem pe un traseu minunat, alături de cei mai buni monitori și de celelalte echipe. Traseul nu a fost dificil și am reușit să ne bucurăm din plin de această zi.Atelierele din această zi au reușit să ne învețe câte ceva din ceea ce înseamnă rapelul și escalada. Explicațiile au fost clare, iar încurajările ne-au ajutat și mai mult. Cu siguranță, această zi nu o voi uita niciodată.”Diana – Economiștii Carpatini – București
„In ziua I am avut ocazia să mergem alături de niște monitori foarte pregătiți, care au dat dovadă de o răbdare excepțională cu noi. În concluzie, Ziua I, traseul foarte reușit.Escalada a fost foarte tare, din păcate rapelul nu mi-a plăcut foarte mult, pentru că nu am apucat prea bine coarda.”Dumi aka Moise – Economiștii Carpatini – București
„Ziua 1 pentru noi a început în forță: traseu marcat. A fost un traseu cam de 10h, puțin obositor, dar foarte, foarte frumos. Peisajele sunt incredibile și nu îți vine să pleci de acolo. Urcatul ca urcatul, dar la coborâre a fost greu, pentru că eram deja obosiți și aveam în gând n singur lucru când ajungem la cabană: un duș cald!Cea de-a oua zi a fost binevenită, deoarece eram puțin obosiți de la ziua anterioară. Deși am mai coborât în rapel și m-am mai cățărat, de fiecare dată parcă ar fi și ceva nou.”„Lungă și bună, așa cu ar trebui să fie o zi pe munte.A doua zi am dormit, am coborât, am urcat, iar la final iar am dormit.”
„Pe lângă faptul că am văzut peisaje și locuri superbe am avut parte și de o vreme caldă și frumoasă , numai bună de petrecut o zi în natură. Voi continua mereu să cred că avem o țară frumoasă cu multe locuri încă nedescoperite, dar pe care nu știm să o valorificăm...Consider că ziua a fost una reușită, pentru că am avut timp să ne odihnim după traseul marcat, iar după-amiază am mers la cățărat. Ținând cont că eu am mai coborât în rapel, pot spune că am avut la fel de multe emoții la cățărare... Dar a fost frumos!...”„Fiind prima zi n-a fost o idee tocmai bună să obosim, dar pe lângă asta a fost o zi curată și curajoasă, plină de voință din partea fiecărei echipe. Cred cu adevarat că a meritat fiecare pas la urccare și fiecare pas la coborâre, pentru că am văzut ce poate nu ajungeam niciodată să văd.Ziua de azi a fost bine gândită, ne-am odihnit destul de bine după traseul nemarcat. Mi-ar fiplăcut să facem mai multe cățărări și coborâri în rapel.”Echipa Buburuzele – București
„Nimic nu se compară cu priveliștea din vârful muntelui. Când am ajuns la cabană simțeam că-mi cad picioarele... dar tot efortul s-a meritat.N-am mai simțit niciodată ce am simțit când am coborât în rapel. Este o senzație pe care n-o voi uita niciodată.”Ceistian Zetea – The Yuoth Group – București
„Pot să spun că de dimineață eram foarte entuziasmat de traseul marcat pe care urma să-l parcurgem. Pe lângă toate informațiile pe care le-am dobândit, cel mai mult am apreciat faptul că am făcut primii pași spre cunoașterea celorlalte echipe.”Rapel și escaladă!!! Super tare, deși am făcut rost de o zgîrietură frumoasă rău este printre zilele mele preferate.”V. Andrieș – The Youth Group – București
„Nu există un loc mai frumos în lume, decât deasupra tuturor și senzația asta a trăit-o când am ajuns pe vârf, merită fiecare efort.Îmi doram foarte mult să mă sui pe o stâncă și asta a fost prima zi de acest gen din restul vieții mele.”D. Cristian – The Youth Group – București
„Prima zi a fost cea mai obositoare, dar a meritat priveliștea din vîrful muntelui.A doua zi mi-a plăcut cel mai mult. Escalada mi s-a părut cea mai tare probă. De dimineață am avut timp să ne odihnim iar după-amiază am avut parte de adrenalină.”Flory Apostol – The Youth Group – București
„Am început prin a face cunoștință cu celelelte echipe participante la tabără și am savurat proaspătul aer de munte care nu poate fi comparat.Ziua a adoua mi-a plăcut la nebunie; ne-am odihnit de dimineață. Escalada mi s-a părut destul de grea, dar s-a meritat, in schimb la rapel am simțit că zbor pentru câteva secunde; a fost o senzație extraordinară.”Ramona Zetea – The Youth Group – București
„Ziua I a fost foarte obositoare pentru mine, atât fizic cât și psihic. Am urmat traseul nemarcat care a ost foarte dificil și am ajuns în Vârful Leaota. La un moment dat am crezut că voi ceda și că nu voi reuși să termin traseul, însă cu ajutorul lui Felix, care m-a încurajat și m-a înțeles, am reușit. Probabil că mi s-a părut așa greu, deoarece nu am mai fost pe munte de aproximativ 5 ani și îmi era dor de munte.”„Ziua a II-a a fost mai relaxantă și foarte frumoasă și incitantă. Mi-a plăcut foarte mult la Parcul de Aventură și aș vrea să mai trăiesc încă o dată această experiență. De asemenea m-am bucurat că tuturor le-a plăcut programul nostru cultural și că am reușit să aducem un moment de veselie în sufletele colegilor noștri.”Diana – Red Team – Brăila„Prima zi a fost destul de interesanta, însă destul de obositoare. Traseul în pădure mi-a plăcut mult pentru că erau obstacole și a fost ca o aventură. În cele din urmă am ajuns în Vârful Leaota, de unde se vedea un peisaj minunat. Ziua a II-a a fost mai relaxantă. Am avut de trecut prin experiența Parcului de Aventură. Am avut câteva emoții la început dar în cele din urmă totul a fost bine și distractiv.”Luciana – Red Team – Brăila
„Ziua I a fost foarte solicitantă din punct de vedere fizic. Efortul a fost ccopleșitor pentru unii, dar în final am trecut peste greutăți. Felix ne-a mobilizat în încercarea noastră de a atinge vârful Leaota. Senzația poate fi descrisa ca divină. Oboseala a fost înfrântă de un sentiment aparent banal... libertate!!!”A doua zi poate fi rezumată la activități interactive. De la gunoaie la cort, de la cățărat la tiroliană. Însă sentimentul avut cu o zi în urmă... „Pirații din Caraibe”. Pură libertate! Gicu – Red Team – Brăila„O experiență de neuitat, plăcută, acum când mă gândesc la ce am făcut.Până acum tabăra reprezintă o experiență de neuitat, chiar dacă am avut câteva momente!!! Mă bucur că mă aflu aici și cu siguranță într-o oarecare măsură, tabăra aceasta m-a schimbat.Ionuț – Red Team – Brăila„O zi interesantă în adevăratul sens al cuvântului. Dacă cineva mi-ar fi spus la Brăila să fac acel traseu, nu aș fi fost în stare, dar aici mi-am învins teama și...A doua zi a fost mai relaxantă, dar asta nu înseamnă că nua fost la fel de interesantă ca și prima zi. Toate probele din această tabără sunt unice, interesante și pline de curaj. Trebuie sa-ți învingi teama!” Emilia – Red Team – Brăila„Traseul nemarcat a fost unul dintre cele mai frumoase pe care le-am facut până acum și organizarea plus vremea au fost foarte bune!Parcul de aventură a fost distractiv, ușor de parcurs, dar cam scurt. Dar am savurat cu plăcere clipele. Proba surpriză a durat mai puțin decât ar fi trebuit, după părerea mea, dar a fost practică. Proba cu montarea cortului a fost și ea prea accesibilă, totuși interesantă iar la proba culturală au fost cele mai multe emoții.”Ruxandra – Carpica 2 – Bacău
„Traseul nemarcat a fost unul în care mi-am folosit: mușchii de la picioare (la maximum), ambiția, mersul în „4 labe” (mai mult decât credeam) și am trăit o experiență unică și cu siguranță de neuitat.Ziua de azi poate fi definită prin:Parcul de aventură: senzație;Proba surpriză: putea fi „aprofundată”; Montarea cortului: interesantăProgramul cultural: plăcut și plin de emoții;”Mădălina – Carpica 2 – Bacău
„Mi s-a părut o alegere excelentă pentru parcurgerea unui traseu de munte nemarcat de către începători. Un traseu în care tinerii au învățat cum să se echipeze cum să se orienteze în teren, cum să se deplaseze pe teren accidentat etc. Am avut de înfruntat majoritatea situațiilor pe care le vor întâlni în general, înr-un traseu de vară. Lungimea traseului a fost de asemenea, destul de mare, solicitând participanții din punct de vedere fizic. Deci, nota 10 pentru organizatori, pentru alegerea traseului. Despre atmosfera din tabără, am început să ne cunoaștem și sper să fim un grup din ce în ce mai unit și mai frumos.După a doua zi am început să-mi fac o idee despre competiția în sine. Este, după cum îi spune și numele, o adevărată școală a curajului, pentru tineri cu experiență medie, sau începători, îmbrăcată în această idee de competiție. Înainte de a ajunge aici, îmi închipuiam altceva, dar sunt foarte plăcut surprins, încă o dată, de forma pe care au găsit-o organizatorii. Ca și grup, devenim din ce în ce mai uniți și e important că nu suntem oameni foarte diferiți.”Sebi – Carpica 2 – Bacău„Felicitări organizatorilor pentru alegerea traseului nemarcat, ud dar superb!A doua zi de concurs a început cu o probă foarte ușoară, punerea cortului și s-a terminat cu mari emoții pentru echipa noastră, pentru care proba culturală a fost probabil, cea mai grea încercare, fiind o premieră. Am cântat pentru prima oară în fața publicului și am supraviețuit.”Monica – Carpica 2 – Bacău
„A fost o experiență cu adevărat nouă, să fac escaladă și rapel. La început mi-a fost puțin frică, dar văzând că totul e sigur și că nu am ce să pățec m-am liniștit. A fost foarte tare, mi-a plăcut!Traseul nemarcat a fost cel mai lung și mai obositor dintre toate, dar mă bucur că am reușit ă ajung pe Vârful Leaota. Echipa cu care am urcat este extraordinară, toți sunt de treabă și nu cred că reușeam să urc, dacă nu aveam puțină motivație din partea unora.”„După părerea mea ziua III a fost cea mai frumoasă. Totul a început dimineața, atunci când am ajuns în locul în care s-a desfășurat rapelul. La început mi-a fost puțin frică, dar totuși am reușit și pot să spun că e o experiență extraordinară.Ziua IV a început cu traseul nemarcat, care după părerea mea a fost foarte obositor. Trebuia să urcăm de-a lungul unui râu Rătei și a fost destul de dificil. Sicer, efortul nu a fost făcut în zadar, deoarece peisajul a fost superb.”„Ziua III a fost una dintre cele mai frumoase. Rpelul l-am făcut fără probleme, însă la escaladă a fost un pic mai greu. Am ajuns până la nota 6, unde m-am blocat. Nu am mai găsit o priză de mână, iar cea de picior era prea sus. În ciuda acestui fapt, mi-a plăcut. Nu ai oricănd ocazia să faci aceste două probe.A fost cea mai grea zi de până acum. Drumul s-a dovedit a fi lung și cu obstacole, dar când am ajuns pe Leaota mi-am dat seama că a meritat tot efortul. Priveliștea a fost splendidă, iar bucuria de a ajunge la 2133m a fost cea mai mare.”„Ziua a III-a a fost o experiență nemaiîntâlnită, foarte plăcută, care m-a pus la încercare agilitatea și curajul.Traseul nemarcat a fost printre cele mai grele trasee, deoarece drumul a fost foarte dificil iar urcarea și coborâșul au predominat. În ciuda efortului depus, la urcarea pe Vârful Leaota, la sosire, ne-am simțit motivați și împliniți.”„Ziua III a fost o zi relaxantă, mult așteptată. Am avut două probe ușoare, care ne-au făcut să intrăm în competiție cu ații.Am avut traseul nemarcat. Am așteptat mult această zi și mi-a părut foarte bine să ajungem în sfârșit pe Leaota. Natura este întotdeauna uimitoare!”Echipa Șoimii Călători – Sălaj
„O zi plină și foarte frumoasă, traseul, chiar dacă a fost lung a fost foarte relaxant și plin de peisaje superbe.În alpinism, grupa a reușit să ia 2 note de 10, ceea ce este foarte mulțumitor pentru noi.”„Traseul marcat a fost un traseu destul de lung, în care am avut ocazia să văd peisaje minunate, am mâncat afine, fragi și zmeură.”„O zi în care am mers foarte mult, dar am văzut peisaje minunate, am mâncat fragi și afine. Și țin să precizez că în acest traseu nu am mai miorlăit. Ziua a fost una plină și obositoare, dar în același timp plăcută.Am dormit câte puțin, pentru că ai mei colegi s-au ținut de pozne. La cățărare am reușit să urc destul, cât să-mi impresionez colegii de echipă. Deja a început să se simtă că ne apropiem încet de sfârșit.”„Ziua cu traseul marcat s-a dovedit a fi mult mai ușoară decât m-am așteptat. Mi-a plăcut foarte mult privelișteade la carieră, nu mă așteptam să se vadă așa frumos împrejurimile. Pe seară a fost drăguț, ne-am uitat cu toții la ploaia de stele.Ziua de vineri a fost pentru noi mai mult de odihnă. Amavut rapel și escaladă, 2 probe cu care eram familiarizat și în cadrul cărora m-am descurcat perfect. Pe seară a fost focul de tabără, cu o companie plăcută și cântece extrem de diverse.”Echipa Acvila – Dâmbovița
„Escaladă, rapel... ce-s toate astea? Doar în tabără am descoperit aceste lucruri, care pe loc ne-au fermecat, încât voiam continuu să coborâm în rapel. Cățăratul pe stânci a fost o provocare pentru noi, ce ne-a motivat, astfel am obținut note destul de bune, cu care ne mândrim. Odată cu aceste probe am căpătat încredere în noi înșine, restul părându-ni-se floare la ureche. Ziua a fost cu atât mai bună cu cât vremea a fost de partea noastră, lăsându-ne să facem ce aveam de făcut.”„Vârful Leaota 2133m, doar în manualul de geografie îl întâlneam și nu ne imaginam că vom ajunge acolo. Dar, datorită organizatorilor acestei tabere concurs, am avut oportunitatea de a parcurge un traseu interesant, până în locul unde cerul e mai aproape de pământ. Acest lucru ne-a încântat și chiar dacă a fost dificil de parcurs, a meritat tot efortul. Tot în această zi,pe seară, ne-am putut bucura de ceea ce au pregătit restul echipelor la programul cultural, care de asemenea ne-a încântat. Cântecele de la focul de tabără au fost foarte frumoase și am aflat cântece noi.”Echipa Cărăbușii – Iași
17 august 2010

Președinte AEFC

Prof. Marius Prundaru

Coordonator program

Joi, 19 august 2010 - 08:43

hana

Felicitari Ile! Pune si cateva poze pentru un impact mai puternic.
Munca si investitia in copii nu sunt niciodata suficient de apreciate.

Joi, 19 august 2010 - 08:51

cristake

Unde esti copilarie,
Cu padurea ta cu tot?
Asa scria marele nostru poet Mihai Eminescu si cata dreptate avea.
Felicitari.

Joi, 19 august 2010 - 09:54

pisti2004
Cort

Frumos jurnal!imi aduc aminte de taberele de pioneri din statiunea Izvoare muntii Gutai

Joi, 19 august 2010 - 13:49

cibotarum

Se poate un contact pentru grupul din Iasi (Carabusii)? Eventual pe personala daca se doreste.
Felicitari pentru idee, organizare si initiativa!

Joi, 19 august 2010 - 14:09

ileanachindia
ileanachindi..

Echipa Carabusii - Iași - Prof. Moraru Eugen - treifasole@yahoo.com

Joi, 19 august 2010 - 19:13

y.o.z.

Felictări organizatorilor și concurenților!