Octombrie 2019

Noiembrie 2019

Varful Nemira Mare
Muntii Nemira

Prin Bucegi cu rucsacu'n spate (24-28.07.2012) (Muntii Bucegi)

Cum în fiecare concediu, împreună cu soția mea, Carmen, plecăm să mai colindăm niște munți de prin Carpați, așa am făcut și în anul acesta. Am ales Bucegii, pentru că nu mai fusesem de când eram copil și m-a dus mama la Babele și Sfinx (cu telecabina) și pentru că nu trebuia să mergem prea mult cu trenul.

Ne-am înzestrat cu 2 rucsaci împrumutați de pe la prieteni, am făcut cumpărăturile necesare pentru 4-5 zile pe munte (cam multe totuși, după cum simțeam rucsacul în spate :)), am făcut bagajele și am plecat plecat spre munte, cu gândul de a parcurge următorul traseu:

Ziua 1: Poiana Țapului – Cascada Urlătoarea – Canton Jepi – Cabana Babele (albastru);

Ziua 2: Cabana Babele – Crucea Eroilor de pe Caraiman – Cabana Babele (mov);

Ziua 3: Cabana Babele – Peștera Ialomița – Lacul Bolboci – Cabana Bolboci (verde);

Ziua 4: Plimbare prin Cheile Zănoagei (roșu);

Ziua 5: Cabana Bolboci – Cabana Valea Dorului – Cota 1400 – Sinaia (galben, inițial însă avea să fie negru întrerupt).

Aici se cuvine să menționez că până anul ăsta, mergeam cu mașina, campam și plecam pe trasee cu rucsaci mici, în ture care presupuneau să ne întoarcem la cort până seara. A fost prima dată când am plecat cu rucsaci mari.

Așadar, bucuroși că vom scăpa de căldura ce se anunța pentru zilele ce aveau să urmeze, pe 24 iulie ne urcăm în tren și până să ne dăm seama, ajungem la Poiana Țapului, de unde plecăm spre Cascada Urlătoarea.

După ce admirăm puțin cascada și după ce am căutăm poteca aia care te scoate direct în traseul către Cabana Piatra Arsă (și pe care nu am găsit-o), am plecat spre Bușteni, pentru a intra pe traseul marcat cu TA (triunghi albastru) ce duce la Cantonul Jepi.

Trecem încetișor de prima porțiune a traseului, cea împădurită, ne mai oprim să mai facem câte o poză și, pe la ora 15.30, până să ajungem ”La Scări”, ne întâlnim cu trei cetățeni care ne încurajează, spunându-ne că nu vom ajunge la Babele până la lăsarea întunericului.

”Speriați” de ce avea să ni se întâmple, plecăm mai departe și în aproximativ o oră și jumătate, deja lăsasem Cantonul Jepi în urmă și ne îndreptam către Cabana Babele.

A doua zi avea să fie una mai ușoară, cu o plimbare scurtă și fără bagaje pe la Babe, Sfinx și Crucea Eroilor, iar pe drum dăm de un petec de zăpadă, dar și se un individ îmbrăcat ca la nuntă: cămașă albă, pantaloni de stofă și pantofi.

Facem o poză la Releul de la Coștila și la Crucea Eroilor, după care plecăm spre cabană.

În dimineața următoare plecăm de la Babele către Lacul și Cabana Bolboci, unde urma să înnoptăm. Pe drum ne oprim să vizităm Peștera Ialomiței (pe rând, că cineva trebuia să păzească rucsacii), apoi, pe traseul către Hotelul Padina facem un popas pentru a lua masa de prânz. Nu eram presați de timp și preferam să stam liniștiți pe marginea unui râușor de munte. După aproape o oră de lenevit plecăm mai departe, trecem de Cheile Tătarului și ...de aici începe chinul nostru: cu fiecare mașină care trecea pe drumul forestier, mai înghițeam o tonă de praf.

În a patra zi mergem să vizităm Cheile Zănoagei, iar la întoarcere mergem pe un drum care te scoate pe partea cealaltă a barajului de la Bolboci. Norocul nostru pentru că am găsit câteva tufe de zmeură care erau cam neatinse. După ce golim tufele, plecăm spre cabană pentru că se cam înnorase, însă până să ajungem începe o ploaie torențială care, în 15-20 minute, ne-a udat bocancii leoarcă, de credeam că o să plecăm acasă în papuci.

În ultima zi, având în vedere că bocancii noștri nu se uscaseră de tot și, gândindu-mă că după o astfel de ploaie, prin pădure pământul va fi foarte moale, am renunțat la traseul către Sinaia pe la Cabana Valea Dorului și am mers prin Șaua Dichiului pe drumul forestier, apoi asfaltat către Cabana Cuibul cu Dor.

În concluzie, pot spune că a fost o drumeție foarte frumoasă, dar și puțin obositoare, pentru că am cărat după mine aproape 1 kg de mâncare de care nu ne-am atins (fructe uscate, ceva ciocolată, conserve și vreo 2-3 batoane de cereale), dar și 2-3 articole de îmbrăcăminte pe care nu le-am folosit. Dar omul învață cel mai bine din propriile greșeli, iar data viitoare am să știu ce și cât să pun în rucsac. ...Sper să fie așa!

Miercuri, 1 august 2012 - 11:29

geo_graful

Frumoasă plimbare! Îmi place și cum ai aranjat pozele în jurnal.

Miercuri, 1 august 2012 - 12:07

george_o

Mulțumesc! Am încercat sa nu ocup prea mult loc cu fotografiile, dar am căutat să pun cât mai multe.
Singurul regret în urma acestei ture este că traseul din ultima zi nu a mai fost pe la Valea Dorului, ci pe asfalt, prin Șaua Dichiului. Dar avem noi timp să mergem și pe acolo!

Miercuri, 1 august 2012 - 12:17

dragos39

mi-ai dat o idee buna pt. petrecerea unor zile la munte.
multumim pt. jurnal

Vineri, 3 august 2012 - 07:02

george_o

Cu plăcere! Sper să ai parte de ture frumoase și zile însorite.

Vineri, 3 august 2012 - 14:35

ursuleanaa

cat de frumos..sper ca oricare dintre noi, cei care au ramas acasa si se coc intre betoane sa simta macar prin voi aerul curat de munte si senzatiile tarii romanesti ce e ofera muntii Carpatii Carpati.org

Luni, 6 august 2012 - 16:38

andrei_stefan
andrei_stefa..

foarte fain jurnalul Carpati.org

pacat ca nu ati ajuns si pe la omu sau pe bucsoiu..

poate cand mai revin si eu la sud.. mai dau o tura prin bucegi Carpati.org

Luni, 6 august 2012 - 20:36

dinac

Felicitari, George! Cat de frumos poate fi pe carari de munte si-n familie, cand ambii soti au aceeasi dorinta si pasiuneCarpati.org!

Marți, 7 august 2012 - 16:41

george_o

@ursuleanaa: mare dreptate ai cu ”aerul curat” și căldurile din oraș. Când am coborât în Sinaia deja începusem să simțim cum ne topim de căldură, iar în Gara de Nord ...ne sufocam Carpati.org.
@andrei_stefan: mi-aș fi dorit să ajungem și la Omu, dar după ce am urcat prin Jepii Mari cu o zi înainte, cred că aș fi fost puțin cam mult pentru soția mea (eu folosesc zilnic bicicleta ca mijloc de transport și sunt mai obișnuit cu efortul fizic decât ea). Am preferat să fie o zi de semi-repus între Bușteni-Babele și Babele-Bolboci. Omu nu pleacă de acolo, am eu timp să ajung la el Carpati.org.
@dinac: după vreo 2-3 concedii făcute împreună alte rude sau prieteni, am hotărât să plecăm doar noi anul ăsta, pentru a fi mai liniștiți și mai relaxați. Și așa a fost.

Vă mulțumim pentru cuvintele frumoase pe care ni le adresați și vă dorim și vouă ture frumoase și zile cu soare ...dar nu așa de puternic cum a fost azi ( mai bine de 40° C).

Marți, 7 august 2012 - 18:43

iuliuscaesar22
iuliuscaesar..

buna ziua,
m-am hotarat pentru septembrie sa fac un traseu sinaia-lacul bolboci-pestera-babele-busteni; mi-ati fi de mare ajutor data mi-ati putea spune cam ce distanta este de la cota 2000 din sinaia pana la lac si mai apoi de la lac la pestera...daca este practicabil si pentru cei mai putin initiati sau doar pentru cei avansati. multumesc, si astept o parere pe adresa cezar.gasca2vard.com