Octombrie 2017

Noiembrie 2017

Varful Vraju
Muntii Macinului

Pe Moldoveanu cu bicicleta... (Muntii Fagarasului)

Colindand potecile muntilor,am reusit uneori sa-mi notez impresii,intamplari sau intalniri mai putin obisnuite...Ma gindesc uneori cu speranta ca experienta dobandita in atatia ani de mers pe munte va folosi si celor ce sant pe la inceputuri.Asemeneasplendide aventuri a-ti vor trezi in suflet un ecou al propriilor trairi in hoinarelile tale pe inaltimi ce nu au alt hota decat,,,cerul.                                            Participantii la aceasta tura din14,15,16 iulie 2017 sant Leo,Geo,Ion si Ady...de fapt pt el pe Moldoveanu si pentru mine pe muchia Tarata .Ne duce un amic pana la Bilea ,,,intoarcera cu trenul.La ora 9,,incepem urcarea spre saua Caprei .

/a/img_1386.jpgBineinteles fooarte multi straini pe traseu/a/img_1396.jpgAjungem la Monumentul Alpinistilor,,,si incepem coborirea spre stanga./a/img_1401.jpg/a/img_1412.jpgO limba de zapada inca mai  rezista./a/img_1413.jpgSalut si muchia Museteica(Prietenii stiu de ce).../a/img_1419.jpg/a/img_1425.jpgUndeva incercuit cu rosu ,,locul La revolver " cine a scurtat-o de pe Buteanu.../a/img_1432.jpgVaru Ion,cu ale lui ganduri.../a/img_1436.jpgLeo si Geo,,,spre fereastra,,,/a/img_1437.jpgNoul si vechiul refugiu+loc aterizare  situatii de urgenta,,,/a/img_1442.jpgSi incepe parte frumoasa ,dupa Fereastra Zmeilor,,,/a/img_1450.jpgAdica zona ,,LA 3 Pasi De  Moarte ""/a/img_1455.jpgIn ultimii ani am tot fost ,cu  family,,,amici etc.../a/img_1459.jpgAdy  si Ion,,,,fane ba si aici.../a/img_1471.jpg/a/img_1473.jpgAjungem si  la monumentul sotilor Nerlingger ,,,Dumnezeu sa-i odihneasca ,,pe cei  pierduti prin munti,,,,/a/img_1478.jpgZarim si lacul Buda ,cu frumoasa  sa vale.../a/img_1482.jpgDupa un alt urcus,da ce le mai tin socoteala,,, poteca de creasta te duce spre Vf Mircii./a/img_1486.jpgDe cate ori ajung  in locul asta i-mi aduc aminte de prima mea trecere pe stanga ,,de a-mi tremurau picioarele " pe o palna de brana,,,,/a/img_1500.jpgAsa ca urcati pe varf drept ,,puutin dreapta .Zarim lacul Podu Giurgiului.../a/img_1509.jpgSi a doua vale pe Valea Budei.../a/img_1510.jpgInainte de Vf Mircii,,,La 50 m in fata lui Geo ,este spre stg potecuta bine conturata,,,cea periculoasa"/a/img_1511.jpgAvem si trapezul  bine cunoscut  in departare,,/a/img_1517.jpgSi ce a mai ramas din refugiu  Podu Giurgiului,,,/a/img_1528.jpgUn pensionar foaarte activ.../a/img_1530.jpgO caprita  ceva mai sus de lac.../a/img_1534.jpgAdy si Ion aud o marmota../a/img_1546.jpgNe indreptam  spre saua Podragului./a/img_1555.jpgCand  incepem coborarea spre caldarile Podragului , intalnim pe  omul caruia ii dedic acest jurnal./a/img_1573.jpgAndries Sorin, un temerar  ciclist  care a urcat din Victoria ,rucsacul+bicicleta undeva la55Kg..Ne  impartaseste planul sau de a ajunge  cu bicla pe Moldoveanu .Noi ramanem perplexi.../a/img_1575.jpg/a/img_1576.jpgAjungem la cab Podragu,unde vom dormi  2 nopti.../a/img_1578.jpg/a/img_1596.jpgA doua zi plecam de dimineata pe o ploaie  marunta si des ,,de trece prin fes,,,

Ion  nu vre sa se ude.../a/img_1606.jpg/a/img_1611.jpgIl intalnim iarasi pe Sorin Andries , ceva mai sus de poteca ,ne salutam,,si incepem sa ne apropiem de Vistea .Ploaia se opreste ..Pe Vf Vistea gasim..8 beri,,Cei frate aici  ,,,,premiera  celor dintai,,,Ne ducem  pe Moldoveanu ,ne tragem moacele,,,Zic mai -,luam si noi o bere,,-,pai nu fu  Premiere ?/a/img_1625.jpgCum coboram de pe Vistea incepe ploaie serioasa../a/img_1650.jpgPoteca se umple de apa ,flosca ,flosca  si ne mai oprim sa-l incurajam pe Andries.Dupa tura am cautat sa vad,cati mai  fusesera cu bicla pe acoperisul Romaniei,,,Nu multi ,altii urcasera pe valea Cernatului dar Sorin  va cobori pe Cernat.L-am intrebat  daca este de acord sa-scriu despre intalnirea cu noi si a fost de acord si el fiind carpatist./a/img_1653.jpgToata stima noastra,,  SORIN ''/a/img_1655.jpgPlecam spre cab Podragu ,,_Pe unde o fi  Sorin,,,?/a/img_1677.jpgAjungem la Podragu ,,,fix dupa5 ore dus-intors,,,/a/img_1699.jpgIn a 3a zi plecam pe traseul BA adica muchia Tarata.Lu' varu Ion nu-i place deloc, el facand-o pe urcare cu Geo altadata ...O sa va noroiti ,ne spun 2 baieti din Victoria,,,Nu conteaza ,argumentez eu.../a/img_1706.jpgPlecam incet si foarte incet ,cand nu-i convine li Ion. Geo  m-a sustinut,,,/a/img_1715.jpgPrivim cab Podragu in timp ce luam alt../a/img_1731.jpg/a/img_1734.jpg_-Lasama sa te musc de nas,,,Icearca,,,hai,,,/a/img_1736.jpgParca prea sa terminat repede ce a fost frumos...Acum incepe calvarul,,,intai de la iarba mare,UDA,,,plouase toata noaptea,rododendroni si jnepenis de rup hainele de pe tine,,,-Varu Ion,,Iti place ma,,,mai mancat cu a Tarata,,,/a/img_1740.jpgAjungem la niste sleauri de 4 metri,pacat ca nu am poze,,,bocancii in picioare  2 galeti = moloz,,,Incet, incet,iesim intro zona muuult defrisata si ne putem razui bocancii./a/img_1746.jpgAici e  super,,,le mai povestesc de Ed Staford ,cand a traversat Amazonul pe jos in 860 de zile,,,Asa si ce propui ,mai zice Ion,,,Nimic ,vere,,,/a/img_1748.jpgSi ma tot gandeam la ANDRIES SORIN,,,cum a ajuns ,,,,Da a ajuns cu bine,,,,Felicitarile noastre,Grupul din Craiova.../a/andies_sorin.jpgPoza am  luato de pe facebook,,,,Multa sanatate ,cartatisti dragi.

Joi, 21 septembrie 2017 - 22:27

rododendron

Foarte frumos.Daca imi permite timpul in viitorul apropiat,voi urma acelasi traseu.Partea cuprinsa intre Balea si Podragu nu am parcurs-o,iar jurnalul dumneavoastra ma ajuta mult.Felicitari si biciclistului.Cam dura urcarea cu bicicleta in spinare.Multam mult pentru jurnal si la cat mai multe.Carari cu soare va doresc si abia astept sa ma reintalnesc cu scumpul meu Fagaras!

Miercuri, 27 septembrie 2017 - 20:42

conrad

Cineva sa-i spuna temerarului carator de bicicleta in spate ca data viitoare cand mai vrea sa faca un traseu "cu bicicleta", dar carata in spinare, nu calare pe ea, sa desfaca macar portbagajul de pe ea, sa fie mai usoara. Carpati.org Nu are niciun sens sa care si portbagajul. Carpati.org

Joi, 28 septembrie 2017 - 21:04

yo6ial

@conrad: Mie mi-a priit portbagajul câtă vreme am avut așa ceva la bicicletă. Vorbind de biciclit pe munte. Acum, din motive tehnice (modelul cadrului incompatibil cu aproape orice fel de portbagaj) merg mult cu spinarea udă fleașcă Carpati.org și la deal și la vale.

Văd mersul pe munte cu bicicleta, în stilul de mai sus, ca având un singur avantaj major: întoarcerea/coborârea de pe munte și drumul spre casă este net mai lejer.
Urcatul pe munte, cu bicicleta în spate, pe lângă și foarte rar pe, este mult mai dificil decât clasic, pe jos.

Și faptul că bicicleta are un portbagaj îmbunătățește situația prin faptul că poate fi pus rucsacul pe el.
Iar un portbagaj cântărește cam 200-300g. Carpati.org

Restul bicicletei ajunge oriunde între 12 și 18kg și poate chiar depăși această greutate.

Vineri, 29 septembrie 2017 - 13:09

cosminandrei..

Sincer, eu sunt tentat sa condamn astfel de acte temerare - intotdeauna cand am vazut postari cu bicicleta pe Moldoveanu sau pe sectorul principal al crestei Fagarasilor ( de la Sambata spre Est, incep sa se schimbe lucrurile Carpati.org ) mi-au venit in minte intrebari de genul : de ce nu si cu frigiderul ? sau cu aragazul ? sau cu uscatorul de rufe ? sau cu masina de tuns iarba ?

Ok, inteleg cumva tentatia ca dupa ce ai urcat cat ai putut pe - sa zicem- Malita sa mai impingi / cari si pana pe Moldoveanu ... ca doar n-oi lasa bicla aiurea pe-o culme cat lipsesti tu cateva ore pana ajungi pe varf.

Acum nu-mi vine sa condamn nimic, imi pare ca e ceva in privirea omului asta care imi spune ca isi dorea mult sa fie cu bicla acolo si asta e solutia pe care a gandit-o el ( c-or fi altele mai bune/ mai rele ... or fi ... dar nu stiu daca si pentru el ) asa ca : felicitari pentru ca ajuns acolo cu tot cu bicicleta; portbagaj; antifurt; cort si ce-o mai fi avut la el! Carpati.org

Luni, 2 octombrie 2017 - 16:24

mihaela

Fiecare munte are momentele lui de glorie si ti ofera diferite variante de explorare: la picior, la bicla, la ski de tura, calare pe un cal strasnic....samd.

Dar cand spui ca mergi cu bicla pe Moldoveanu, ma astept sa vad un biciclist urcat in sa, abordand la 2 roti toata zona aceea grea si la picior. Nu inteleg unde e gloria sau frumusetea caratului bicicletei in spinare doar pentru poza de pe acoperisul tarii. E ca si cum m as duce eu cu tot echipamentul de alpinism, cu corzi si carabe in rucsac pe creasta Vaii Albe si de acolo, as pune frumos tot harnasamentul pe mine si as face o poza glorioasa "in stil alpin peste unul din cei mai tari pereti ai tarii"

Mi se pare asa o activitate goala de continut. Amu...dc fiecare are un pitic de satisfacut, macar sa ii spuna pe nume. Nu mi se pare ca te poti lauda ca ai ajuns cu bicla pe Moldoveanu in situatia data, la modul cum se intelege in general ideea de a ajunge cu bicla undeva; Intr-adevar toata lauda pentru gabaritul rucsacului , care la 55 de kg e dublul unui rucsac de creasta fagarasului.

Chiar nu inteleg curentul asta in lumea MTB de a trage de bicle prin cine stie ce locuri chinuite doar pt o poza....

Luni, 2 octombrie 2017 - 17:26

yo6ial

Nu e vorba de nici o glorie. Adesea se rezumă la drumul de acasă până la munte și înapoi.
Nu toată lumea merge cu mașina până la potecă.

Iar câteva zeci de km de forestiere și poate alte zeci sau sute de șosea... sunt mai eficient parcurse pe bicicletă.

Luni, 2 octombrie 2017 - 17:34

cosminandrei..

eh, nu e chiar asa ... omul asta si-a propus sa mearga pe traseul ala pentru ca a vazut el ca nu a mai carat nimeni bicla pe-acolo ; am zis eu ca nu judec/ condamn dar ...

din cate inteleg, e un domn din Bucuresti deci n-are nicio legatura drumul de/ pana acasa cu ceea ce a facut el

apropo- un alt temerar:
e savuros dialogul de la 9m40s

Luni, 2 octombrie 2017 - 17:37

conrad

Ah, da, am uitat sa pomenesc ca si antifurtul putea sa-l lase acasa.

In fine, va veni yo6ial care le stie pe toate si are o opinie oricand, despre orice, cu convingerea ca vorbeste din experienta, sa ne explice ca un mare MTB-ist ce este el de ce, cel mai probabil, e perfect normal sa cari si antifurtul cand vrei sa mergi "cu bicicleta pe Moldoveanu", nu doar portbagajul. La fel cum un client o data mi-a zis ca "daca n-ai 30 de kile in spate, in rucsac, nu inseamna ca ai mers pe munte". Logica e aceeasi: daca mergi pe munte evident ca trebuie sa ai 30 kg in spate, cu ceaun, pirostrii, topor si toate cele si sa faci intr-o zi ceea ce cu un rucsac usor ai putea face in 2 ore si fara sa te epuizezi, precum daca urci cu un MTB pe munte, evident ca trebuie sa ai antifurtul cu tine, de preferat unul cat mai greu ca sa nu fie rupt usor (chiar daca n-o sa legi bicicleta de nimic altceva decat de rucsac cand o cari in carca), si evident si portbagajul, care iti prieste cel mai bine pe munte cand mergi cu mtb-ul.

Doar se stie ca la toti marii producatori de biciclete MTB, cea mai de baza piesa este portbagajul si e o optiune numai pentru cei alesi si care stiu clar ce fac si care au mers mult pe munti cu bicla si stiu ce le prieste si ce nu.

De altfel, e evident ca omul a venit cu bicicleta de la Bucuresti pana la poteca si apoi, negasind un copac de care sa isi lege MTB-ul, sau temandu-se ca hotii ii vor rupe antifurtul pe care il cara cu el, a urcat cu bicicleta in carca pana pe Moldoveanu. Asta pe logica yo6ial.

Altfel, orice mergator pe bicicleta de acasa pana la poteca, cauta o pensiune, o cabana, o casa locuita la intrarea in traseu si lasa acolo bicicleta legata de un copac sau de gard. In acest weekend, in tura din Fagaras de pe Muchia Dragusului si Valea Vistisoara, cineva din grup a veniti din Victoria pe bicicleta, dar si-a lasat bicicleta legata de un copac in curtea unei pensiuni din Vistisoara, n-a fost chiar atat de destept incat sa o care in carca pe traseu.

Adica, daca noua ne fileaza o lampa si facem lucruri traznite, ilogice, e bine sa ne asumam ca treaba asta e un moft personal al nostru si ca suntem liberi s afacem ce vrem, orice, atata vreme cat ne sta in putinta, iar nu sa consideram asta normal sau chiar recomandat.

E important sa spunem ceea ce gandim, dar mult mai important e sa gandim ceea ce spunem! Carpati.org

Luni, 2 octombrie 2017 - 22:59

@conrad:

După 5 minute de șofat și 27 de ani de biciclit, chiar nu comentez în necunoștință de cauză când e vorba de biciclit inclusiv pe munte, inclusiv în Făgărașilor: https://photos.app.goo.gl/I6q0p1sXnEFWyppw2

Și antifurtul crezi că-i moft? Bicicletele sunt așa ușor de șutit încât majoritatea șuților nu se pot abține.
Mi-au fost furste 3 (trei) biciclete din care una era programată la reciclare în săptămâna respectivă.
Așa că o leg de un copac și la 1km de cel mai apropiat traseu turistic pentru că pe munții patriei nu circulă numai cetățeni model.
ok... de data asta mai mult dă n-o dea vreun animal la vale, să am ce căuta.
Iar cele 200g de antifurt sunt insesizabile în dreptul celor 18kg de bicicletă.

Zici că-mi dau cu părerea în fasole dar văd că ști foarte multe despre ce face orice mergător pe munte cu bicicleta. Carpati.org
În același spirit zici că e bine să-ți lași și cortul pe vale, cu toate-n el, să faci un circuit lejer?
Nu-s destui care plâng că nu și-su mai găsit lucrurile?

Nu e ușor, nu e comod. Dar e plăcut pentru cei cărora nu le place să depindă de mofturile altora.
Iarăși e plăcut când pe drumul spre casă, traseul și forestierul ăla de 8 ore până la barieră îl parcurg în 45 de minute. Pentru că pe unde șoferilor li se rupe inima că-și rup osiile și rulmenții, pot să-i dau pedale și să mă bucur de peisaj. Și nici nu trebuie să întreb pe forumuri dacă forestierul x poate fi parcurs cu loganul. La mine merge și scovul de tractor.

Marți, 3 octombrie 2017 - 10:58

cosminandrei..

Alexandru, eu sunt sigur ca atat portbagajul cat si antifurtul aveau rostul lor in planul d-lui

insa am impresia ca planul nu era de-a ajunge cu bicla pe Moldoveanu pur si simplu ci de a face cu bicla o vale pe care n-a mai urcat nimeni cu bicla si a ajunge pe "acoperis"- ce inseamna "cu bicla" ? fiecare intelege ce vrea

si unii dintre noi avem nevoie de glorie si recunoastere si facem lucruri inimaginabile si care in definitiv, nu ne provoaca cine stie ce placere pentru ca acea glorie e tot ce conteaza - si haios e ca ea chiar daca, obiectiv privit, nu vine la dimensiunea pe care o asteptam, creierul nostru are grija sa ne-o scaleze corespunzator.

Altii - incercam sa ne bucuram de ce facem si poate, sa incercam sa vedem ce-i mult dincolo de zona de confort , daca ne aduce vreo placere si daca ... ne poate pielea duce asa ceva. Unii suntem cu drumul, altii cu scopul ; suntem diferiti, eh...

Marți, 3 octombrie 2017 - 11:58

conrad

@yo6ial: e o discutie fara sfarsit si nu are rost sa mai poluam acest (foto)jurnal.
E o mare diferenta intre a cara un antifurt greu ca sa-ti lasi bicicleta legata de un copac, ori a avea portbagaj cu coburi pentru a nu cara greutatea in spate si a cara antifurtul si portbagajul dupa tine, cand tu nu te desparti de bicicleta ca o duci in carca dupa tine pe munte si cand e evident ca ai un rucsac mare pe care o sa-l tii in spate, nu pe portbagaj, chiar si pe forestier. Asta din urma e complet lipsit de sens. E ca si cum ai cara dupa tine ceaun, pirostrii si topor si ai campa pe malul Lacului Avrig, unde n-ai nici coaja de lemn.

Sa nu comparam mere cu pere si sa nu ne prefacem ca nu intelegem. Carpati.org

Marți, 3 octombrie 2017 - 12:08

leovit

Dragilor, in momentul cand l-am intalnit pe Sorin Andries ,grupul nostru a ramas masca....dupa ce ne-a spus ce avea in plan...Noi am dormit in cab Podragu ,el la cort la o ora si ceva pana incepi urcarea pe Vistea...Vedeti orice om are planurile lui (pentru cel ce isi propune ceva ambitios )Am amintit de Ed.Staford ,,,,cautati da vedeti ce aventuri,,,Cand i-ti intra ceva in cap te gandesti numai acolo....Pentru cine vrea sa vada tura luunga cu bicicleta sa caute wwwdiaconescuradu.com.O aventura de peste -9000Km...Felicitari Radu...

Marți, 3 octombrie 2017 - 20:24

alek

Intr-adevar, Diaconescu Radu este printre cei mai mari cicloturisti romani, insa in tura de care amintesti, el a mers pe bicicleta cat s-a putut, iar mai apoi a continuat pe jos. Mie mi se pare nejustificat sa urci bicicleta pe munte, in spate. Practic, nu se poate considera ca domnul respectiv a fost cu bicicleta pe Moldoveanu, ci cu o greutate oarecare, cat timp nu a folosit-o pentru scopul in care a fost creata.
Acum, daca domnul Andries are un fix, cum se intampla sa avem multi dintre noi, nu e de comentat, si-a atins telul.

P.S. Daca vreti sa urmariti o aventura pe cinste cu bicicleta, cautati-l pe fb pe Roca Marius, e inca pe drumul de intoarcere in Romania, din inca o tura super interesanta.