Octombrie 2017

Noiembrie 2017

Varful Nascarlat
Muntii Ciuc-Nascarlat

Muntii Meseș - Drumetie pe Vf.Magura Priei 996 m (Muntii Meses)

Ziua a sosit.

Vin Rusaliile anului 2017 si dorinta e mare de a vizita jud.Salaj. Si desigur....Munții Meses, parte a grupei Munților Apuseni.

Plecăm de la Pensiunea Aroma de Primăvară (cazare faină , au restaurant) , stațiunea Băile Boghiș (f.fain!!)  către Crasna și pasul dintre Cizer si Ciucea (jud.Sălaj)

O zi frumoasă  în care ne-am propus să urcăm cel mai înalt vârf al Munților Meseș , este vorba de Vf. Măgura Priei – 996 m, aflat  între pasul dintre Cizer si Ciucea (jud.Sălaj)

Durata dus-intors: 1h 30minute

Dificultate : usor-mediu

Ne îndreptam spre locul de intrare în traseu , cam la 7-9 km de Ciucea , găsim intrarea .

Reper: Troița

/Meses/1.jpg  /Meses/2.jpg

De alfel urcăm până aproape de vârful împădurit (dreapta)  cu mașina (vezi a doua poză)

/Meses/3.jpg  /Meses/4.jpg

Reperele sunt clare dupa 1km și jumatate de la troiță -> am lasat mașina strategic.

/Meses/1a.jpg /Meses/1b.jpg

Cateva fotografii cu locul troitei si unde am lasat masina :

/Meses/1c.jpg /Meses/1d.jpg

Urcarea 45minute dus și încă pe atât intors.

De la masina urmam drumul si ne uitam cam ce avem de urcat pana la varf :

/Meses/da2.jpg  /Meses/da3.jpg

Uitandu-ne in urma vedem Pasul dintre Ciucea si Ciser :

/Meses/da4.jpg /Meses/da5.jpg

Pasul dintre Ciucea si Ciser este superb si merita batut un drum pana aici: (am fost cazati la Pensiunea Aroma de Primavara - statiunea Baile Boghis) :

Continuam sa urcam , drumul este lejer si ne bucuram pe indelete de tot ce vedem :

/Meses/2w.jpg  /Meses/3w.jpg

/Meses/5w.jpg  /Meses/6w.jpg

Aici ajungem la rascruce si urmam primul drum tot inainte:

Se continua prin zona defrisata tot in sus catre aceasta cununa, pana se iese in poiana. Iar la capatul poienii gasim varful.

Pe varf (capatul poienii unde iesim), gasim borna daramata si o fixam la loc in pamant.

Poate ar fi bine sa existe o indicatie pe acest varf in viitor cu un stalp fixat in groapa din pamant si o placuta ceva:

Jurnalul se doreste ca o documentare a zonei si a celor care vor sa urce pe cel mai inalt varf al Muntilor Meses.

Aveti grija la caini este o zona de pasunat si este indicat sa lasati masina cat mai sus .

Ceea ce recomand daca mergeti primavara, vara sa aveti spray cu piper, electrosoc si bate eventual, pentru a fi precauti.

Puteti veni insa toamna pentru culori frumoase , atunci oile se retrag undeva prin octombrie-noiembrie cam asa in acesti munti !

Miercuri, 13 septembrie 2017 - 22:49
Afisari: 533

lauramatei

Pe bune? Asta-i tot?

Joi, 14 septembrie 2017 - 00:23

mihaispr

Scurt si la obiect. Detalii complete despre ce am mai vizitat gasesti aici : https://muntiimeses.wordpress.com

Joi, 14 septembrie 2017 - 01:04

baumwolle

Conform regulamentului:

JURNAL
Raport de tură, elaborat pe baza unei experiențe proprii.
- Sunt admise fotografii, însă numai pentru a completa textul - nu invers (nu se admit jurnale compuse numai din fotografii sau filme).
- Un jurnal trebuie să fie un text elaborat, suficient de lung, astfel încât să nu devină o simplă enumerare de pași realizați până la atingerea obiectivului propus. Nu se va aviza stilul de “compunere” rapidă, realizată din câteva paragrafe, ci un text amplu cu valoare informativă, literară și/sau emoțională. De asemenea, fotografiile nu trebuie să aibă o pondere MAI MARE decât textul, pentru că nu este un album foto comentat, ci o povestire completată cu câteva imagini relevante.
- Vă rugăm rețineți că există și membri cu vârsta mai mică de 18 ani! Astfel, nu trebuie popularizate anumite activități sau comportamente care ar putea fi luate drept model și care ar putea produce răni, accidente sau… chiar mai grav!
- Primele informații ale jurnalelor care prezintă trasee de alpinism trebuie să fie informații despre dificultatea traseului, despre abilitățile și echipamentele necesare. Sugestie: Acest jurnal cuprinde descrierea unui traseu de alpinism, destinat numai persoanelor care dețin și cunosc temeinic utilizarea echipamentului specific.

Te rog să îmbogățești textul, in caz contrar urmand a fi inactivat. Eventual poate deveni un articol, postat la secțiunea corespunzătoare, cu respectarea regulamentului. Mulțumesc!

Joi, 14 septembrie 2017 - 06:03

boreal

Interesant! L-am trecut "la favorite".

Joi, 14 septembrie 2017 - 10:59

mihaita_39

Ar fi și pe-acolo de bălăurit niscaiva kilometri ...

Joi, 14 septembrie 2017 - 21:44

mihaispr

Scuze. Am mai pus text. Se doreste a fi un reper pentru cei care vor sa urce pe Magura Priei 996m.

Sunt foarte putine informatii despre acesti munti. Sper sa ramana jurnalul pentru a ajuta si pe ceilalti.

Vineri, 15 septembrie 2017 - 00:16

baltighost

Salutare,

Am fost si eu pe Magura Priei acum citiva ani, primavara. Nu sunt prea multe de spus, doar ca peisajul de sus e fantastic. Eu am mai avut noroc de flori si de intilnirea cu un caprior.

Pentru amatorii de balaureli, de la Magura Priei se poate tine creasta matematica a Muntilor Meses pina la Zalau.

Am scris cite ceva aici:

Vineri, 15 septembrie 2017 - 13:38

Salut Bogdan,

Multumim pentru link !

Sunt destule obiective de vizitat in Muntii Meses nu doar urcat aici !

Recomand valea Ragului intre Singeorgiu de Meses si Starciu , cu schitul Starciu.
Poiana cu Narcise - Racas (primavara)