Decembrie 2014

Varful Saca Mare
Muntii Gurghiu

Noua aparitie editoriala

Muntii Cernei: La Carlige- catunul Inelet- Cracul Inelet- Piatra Galbena (Muntii Cernei)

Ne-am propus intr-o tura anterioara sa revenim in Valea Iaunei asa ca am plecat din Severin cu scopul, hotarat, sa urcam in Burba. Vremea insa, ca de obicei, nu era hotarata sa ne lase sa ne facem de cap. Am decis in ultimul moment sa mergem la Carlige, sub geanturile Crovurilor, pe partea Muntilor Cernei, in catunul Inelet. Locul are ceva aparte, rupt parca din legendele romanesti si venim aici des, chiar si pe vreme rea. Drumul este lejer, chiar si scarile ce trebuie urcate ca sa ajungi in catun, Tot aici este si pestera Ion  Birzoni. Am ajuns undeva la km 15, dupa Cheile Prisacinei, am lasat masina si la drum. Carpati.org Trecem puntea si incepem sa urcam. Cam dur inceputul dar uiti cand vezi ce te inconjoara. Geanturile Crovurilor sunt superbe, mai ales ca incepe sa rasara si soarele, timid cei drept, de dupa norii grei de ploaie. Si dupa ce urcam cam 30 de minute ajungem la scarile ce au facut cunoscuta zona.Carpati.orgCarpati.orgIncepem sa urcam si ne intrebam cat de greu le este celor de aici sa urce spre casa incarcati cu alimente. Ajungem sus si ne intoarcem sa privim spre Mehedinti. Carpati.orgCarpati.orgCautam din priviri locul unde este pestera Ion Birzoni si ne vedem de drum. Carpati.orgIncepem sa urcam din nou si in scurt timp ajungem sus, deasupra faliei Cerna. Ne oprim pentru cateva clipe si ne luam apa de la un izvor rece. De la acest izvor, putin mai sus, poteca se desparte in doua. Inainte merge pe sub stanci, este mai scurta dar si mai putin spectaculoasa si va duce in gradina unui localnic: tanti Cioanca Icoana. In drepta este mai lunga dar va ofera deschideri spre Herculane, spre Cerna Sat, spre Vlascu si Crovuri.Carpati.orgAlegem sa urcam in dreapta sa putem face ceva poze si sa coboram pe cea scurta la intoarcere. De aici stim ca in cel mult 20 de minute suntem sus, pe Cracul Inelet unde am fost in primavara. Nerabdatori sa vedem Foeroaga Beletina iutim pasul si ajungem in 15minute. Record!! Carpati.orgAm fost acolo in primavara si va pot spune ca "frumoasa Beletina", cum ii spune  Naziana Mosanu, ne-a oferit un spectacol pe masura. Acolo sus duce poteca cea scurta de la izvor.Carpati.orgLasam in spate Foeroaga Beletina si incepem sa urcam pe Cracul Inelet spre biserica.  Carpati.org  In timp ce urcam apar pe rand frumoasele plaiuri ale Cernei si Mehedintiului.   Geantul Taranului de sub Varful lui Stan:Carpati.orgValea Iuta:Carpati.org Cracul Slatinic unde este si catunul Scarisoara:Carpati.orgZglivarul(1708m) si Vlascu Mic(1733m):Carpati.org Urcam din nou si ajungem la biserica din Inelet.Carpati.org Odata ajunsi aici Valea Cernei ni se arata in toata splendoarea ei. Spre Godeanu: Carpati.org Se vede putin din barajul de la Iovanu. Geantul Bobotului din Mehedinti:  Carpati.org Foeroaga Beletina:Carpati.orgSub cresta Muntilor Cernei, ca un scut, sta Cozia(1002m):Carpati.orgDupa ce indestulam ochii cu priveliste din jur si burtile cu perele de aici mergem mai departe, la Cionca Icoana, o cunostinta mai veche a noastra. Trecem pe langa scoala...Carpati.orgCarpati.org ... si dam de tanti Icoana linga izvor.Carpati.orgNe despartim repede de tanti caci vremea se parea ca se schimba iarasi si dupa ce trecem prin curtea dumneaei, unde fiul se lupta cu o antena...Carpati.org ...plecam mai departe. Pentru ca vremea se suparase pe noi hotaram sa nu mai mergem pe Stivuta(1424m), unde ne propusesem, ci sa ocolim Cracul Inelet prin stanga lui si sa trecem  pe Certeju, spre Piatra Galbena unde nu mai fusesem pana acum. Ajungem la alte case si facem dreapta prin peri.Carpati.orgPeisajul se schimba cu fiecare pas facut.Carpati.orgSe vade Oplesata:Carpati.orgIntrarile in Crovuri: Foeroaga Beletina(stanga) si Tamnei(dreapta):    Carpati.org Pe acolo a urcat Gigicepoiu in Poiana Mare spre Beletina.  Carpati.org Lasam in spate mica poiana...  Carpati.org ... mai aruncam o privire spre Iovanu...  Carpati.org  ... si o alta spre Herculane...  Carpati.org ... si trecem spre Cracul Mare unde o sa vedem Cheile Prisacinei.Carpati.orgCarpati.orgDar mai avem de mers. De aici daca urcati in dreapta o sa gasiti poteca ce va duce pe Stivuta. Trebuie sa o cautati bine caci este ascunsa, la intrarea in padure, de rugii de mure(ce bune au fost). Noi am ales sa mergem, la capatul poienii, spre stanga si dupa ce trecem prin padure sa iesim in Cracul Certejul, de unde speram sa vedem Cheile Prisacinei si sa ajungem mai departe spre Piatra Galbena. Si am ajuns pe Certeju. Crovurile: Carpati.org   Se vede si Pietrele Albe. Cujmita(1454m) si Piatra Galbena:Carpati.orgGeantul Arjanei: Carpati.org  Varful lui Stan din Muntii Mehedinti:Carpati.org Lasam si aceasta sa in urma si intram di nou in padure. Veti avea multe deschideri prin padure. Din loc in loc am iesit pe stanci, ca niste terase deasupra de vale. Carpati.org Iata Piatra Galbena, Cujmita in spate(spre dreapta), Pietrele Cerbului(stanga), Bilana si Arjana(in centru).Carpati.orgPoteca este buna prin padure dar dupa un timp este mai greu caci furtunile au rupt pomii de pe versanti si au ajuns in poteca.Carpati.org    Iesim pe stanci ori de cate ori ni se iveste ocazia. Carpati.org Vedem acum pe unde trbuie sa trecem. Puterea naturii ne uimeste. Carpati.org Si am ajuns, cam greu cei drept prin copacii cazuti, dar am ajuns.  Frumos nu-i asa? Arjana:  Carpati.org  Cheile Prisacinei si Muntii Mehedinti(Inalatul Mare)  Carpati.org  Vedem si intrarea in Cheile Tesnei, Piatra Banitei, Fartanu mai in dreapta si scoala din Dobraia pe unde urcam spre Pietrele Cerbului. Aruncam o privire si mai in stanga si ce vedem nu ne incanta: nori suparati care treceau peste Crovuri si coborau spre noi: Carpati.orgCarpati.org Mai filmez putin, sotia mai trage cateva fotografii, Darius mai mananca cateva mure si plecam iute. Deja incepuse sa ploua. Cheile Prisacinei vazute dintr-un unghi mai putin cunoscut:Carpati.orgAm coborat repede caci nu ne-am oprit decat sa scoatem pelerinele (dupa ce ne-am udat) si am profitat pntru cateva cadre:Carpati.orgCujmita(stanga) si Viru Iutii(dreapta). Am  trecut ca vantul prin ograda de pe Cracul Inelet(tanti Icoana) si am coborat spre scari pe varianta scurta pentru ca incepuse sa bata si vantul iar pelerinele fluturau si ele pe noi. Am ajuns la masina, in Herculane si dupa o cafea fierbinte ... spre Severin.

Marți, 15 septembrie 2009 - 13:46

lucian84

Foarte frumoase locurile din M.Cernei prezentate in toate jurnalele tale!
Felicitari lui Darius pentru hotararea cu care urca peste tot alaturi de echipa!

Miercuri, 16 septembrie 2009 - 15:43

pisti2004
Cort

Felicitari tuturor din "echipa",frumoase locuri ati colindat!

Joi, 17 septembrie 2009 - 07:30

Cort

Multumesc pisti2004. Lucian te mai astept pe aici cu sau fara domnul Gigi.

Joi, 17 septembrie 2009 - 08:24

Cort

Din cate stiu ai coborat prin zona(Cracul Mare) de pe Arjana.

Joi, 17 septembrie 2009 - 08:27

lucian84

Am coborat pe Cracul Mare,dar pe nemarcate,la nimereala.

Joi, 17 septembrie 2009 - 18:53

Cort

Nici turele pe care le facem noi nu sunt facute pe poteci marcate. Ne place sa le descoperim noi. Tot ce vezi in jurnale este urmarea unor ture facute prin locuri nemarcate.

Joi, 17 septembrie 2009 - 19:38

radian

Super tura. Pt cine ajunge pe Valea Cernei si nu stie locul , e cam greu de gasit. Cateva repere : De la Pensiunea Dumbrava spre Cerna Sat =fix 7km sau km 20,8 al DN-ului.Este un fel de statie de autobuz din lemn . Se coboara pe langa ea si se trece peste Cerna pe un pod suspendat. Poteca urca spre dreapta si se ajunge la ruinele unei case de piatra ( Ion Ghituica). Prin stanga casei catre pestera ( nemarcat si greu de gasit) iar in dr casei se urca in serpentine pana "La Carlige ". Sunt 4 scari fixate foarte bine in stanca care nu pun nici un fel probleme de securitate . De aici se urmeaza poteca in urcus usor pana in Catunul Scarisoara , aflat intr-o superba poiana cu vedere pe Coama Mehedintilor, Valea Cernei si a Vlascului Mare. Pt culegatorii de coarne, merisor, macese este un rai.

Joi, 23 septembrie 2010 - 13:56

Cort

Excelente reperele dar sa nu va aventurati pre departe fara sa intrebati caci locurile sunt destul de salbatice si ursul este la el acasa.

Vineri, 24 septembrie 2010 - 15:18

cristinacrisan_50
cristinacris..

Felictari pt traseul descris.Am fost in Herculane si m-a cucerit.Am urcat si noi asa de drag incolo si in coace dar de satul suspendat nu am dat.Am fi vrut sa-l vedem,ca am auzit de el,dar nu a fost sa fie.Poate data viitoare.Este superba zona si-mi place ca descrii frumos fiecare coltisor.Mai am o intrebare,daca se poate sa primesc raspuns.Pe drumul spre cele 7 Izvoare,cum mergi spre ele,pe partea stanga este un munte,sus pe creasta este la un moment dat un cap de om,din ppiatra,poti sa-mi spui ce este?Sa nu-mi spui ca am vedenii,cum mi-u spus localnici,ca stiu ca e adevarat.Astept raspunsul.

Vineri, 11 februarie 2011 - 20:39

Cort

Nu ai vedenii. Este Sfinxul lui Hercule si putini stiu sa se uita. Se ajunge la el prin Piatra Banitei sau pe o poteca mai scurta dar mai dura, care prefer sa o arat decat sa spun, pentru ca nu trebuie sa te avanti singura pa ea. Cat priveste catunele de sub Vlascu, ma nunti in care weekend puteti veni si va duc cu draga inima. Trebuie sa ajung acolo pentru filmari asa ca ... astept raspuns.

Vineri, 11 februarie 2011 - 22:17

cristinacrisan_50
cristinacris..

Multumesc pt informatii.Incercam sa ajungem anul asta iar.Am fost cuceriti de zona.Chiar daca si la noi este munte,acolo-i altfel.

Sâmbătă, 12 februarie 2011 - 22:25

The lyrics that count | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante | Getamovie.org | Searchromania.net
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com | Patentsmania.com | Getacd.es | Design