De actualitate

Varful Paltina
Muntii Godeanu

Noua aparitie editoriala

Muntii Cernei- Arjana (Muntii Cernei)

Plecam devreme de acasă din dorința de a scăpa de căldura si ajungem devreme in gara din Herculane unde ne întâlnim cu alți prieteni dornici de calatorie si, după ce bem câteva cafele ne urnim. Alegem o alta poteca spre vârf, una mai puțin știuta de „ străini”. Vom merge spre Arjana din satul Valea Bolvașnița. Putini știu de acest sat si de faptul ca oferă acces mai lejer spre creastaCernei. Sunt locuri cu oameni primitori( sunt banateni doar) si gata sa-ti dea sfaturi daca întrebi. Aici am aflat si eu multe despre aceste locuri. Intram in sat si ne oprim sa luam apa caci de la ieșirea din sat nu am mai găsit izvoare pana spre Parvovita, care este la poalele Arjanei. Umplem sticlele si după doi kilometri de mers cu mașina ne oprim. De aici continuam fara ele. Parcam langa o cariera (credem caci n-am întrebat ce fac acolo), ne luam rucsacii si la drum.

Drumul de carute pe care mergem de acum urca spre cătunele de la poalele Arjanei: Dobraia, Bedina, Poiana Lunga si spre satele dinspre Cornereva: Globurău, Bogâltin si Topla.

In 15 minute de mers ajungem la paraul Belareca, Îl traversam si mergem in continuare pe același drum care începe sa urce si la prima răscruce facem dreapta. Nu mergem înainte caci ne duce spre Globurău si mai apoi la Bogâltin. Urcam, urcam si după ceva timp ieșim in loc deschis, de unde Arjana ne zâmbește sagalnic.

Carpati.orgCu cat înaintam cu atât pare mai aproape

Am ajuns in Parvovita, așa numesc aceste locuri oameni din Bolvașnița, caci cei din Bogâltin ii spun Prislopul.

Suntem cam la jumătate de drum de vârf dar greulacum începe. Încercam sa ne tragem sufletul caci sunt cam 36 de grade la umbra dar flăcăul meu, Darius, nu ne lasă așa ca … la drum

zarim Piatra lui Manta,

Piatra Zmeului

dar cam pe fuga caci Darius parca băuse kerosen. Ne ținem de el cam greu si cei din grup erau deja cam departe așa ca îl strunim nițel si după ce ne regrupam, bem ceva apa , admiram locurile si refacem si rezerva de apa. Găsim izvorul ușor caci este chiar la marginea drumului si după ce umplem sticlele începem sa urcam spre Placintica.

Frumos nume așa este? Nu știu de ce l-au numit așa si cred ca nici oamenii locului nu-si mai aduc amintedar nu contează . Urcam din greu, soare mult, cam prea mult si sincer ardea cam tare. Ajungem in vârful Placinticai, care de fapt este un platou mare ca o… plăcinta si doar partea spre vest arata ca un vârf.

Motiv de pauza. Cei care au venit cu noi sunt la prima drumeție si, in timp ce ei privesc minunățiile din jur, încercam sa aflu daca vor rezista pana sus. Mergeam de 3 ore. Pentru mine este puțin, pentru ei poate era mai mult decât puteaudar au vrut Arjana, Arjana primesc. Mă întorc spre Munții Mehedinți si vad peste Geantul Arjanei nori negri.

Nu-mi place dar continuam. Am batut atâta cale ca sa renunțam din cauza ploii? Nu !

Ne ridicam si începemsa urcam din nou

si ajungem sub vârf,” partea cea mai ușoara”- striga ceilalți si hotărăsc prin vot ca meritam o pauza, Inclusiv subsemnatul

„Cam multe pauze”-zice Darius

„Cam scurte”-striga toti in cor inspaimantati de gandul ca Darius ii va pune pe fuga iar

Radem puțin si hotăram sa mai stăm caci peisajul este de vis. Vedem Domogledul

si la picioare Domasnea.

Ne este greu sa mai plecam dar suntem aproape de creasta , deci ne punem in mișcare. Parasim platoul( Placintica) si incepem sa urcam spre creasta Arjanei. De acum incep sa ni se arate locuri asa frumoasesi vazute de putini oameni. Cornereva

începe sa se contureze creasta Munților Cernei

, iar in spatele meu, dincolo de Cornereva se vede Culmea Ilisovei

, Semenic

. Vedem Cujmita, Virul Iutii, Stivuta, Zglivarul, Vlascu Mic, Vlascu Mare si mai departe vârfurile înzăpezite spre Godeanu.

Apare si Arjana in toata splendoarea si mai in spate vedem si Zascolul( Geantul)Arjanei

, confundat de mulți cu Vârful Arjana

. Iata Virul Iutii

Carpati.org si cam ce vedeam noi de acolo de sus.

Am ajuns!

Credeam ca or sa pice rupti, ținând cont ca a fost prima lor drumeție, dar nu. Au tăcut câteva clipe, caci nu le venea sa creadăcat de frumos era acolo sus. Maria Sa Muntele a mai câștigat cativa admiratori. După ce mâncamîncercam sa așezam crucea grea de fier, doborâta de vanturi,intr-o poziție mai normala, caci am găsit-o cam departe de vârf si abia am dus-o sus. Nu reușim pentru ca ne dam seama ca a fost rupta prea aproape de soclul de beton in care era înfipta si nu avem cum sa o așezam. Hotăram sa venim pregătiți data viitoare si începem sa coboram. Nu pe unde am venit. Mergem spre Vârful La Lac.

Carpati.org, Ocolim Piatra lui Manta si ajungem in Parvovita.Iată Zascolul Arjanei.

In timp ce coboram nimeni nu vorbește, au amuțit , se uita toți înapoi cu părere de rău ca nu mai stăm

Carpati.orgPromitem însa ca ne vom întoarce pentru ca nu putem sta departe de munte .

Duminică, 11 iulie 2010 - 22:49

baltighost

Frumoase locuri. Felicitari!

Cit a durat toata tura aceasta?

Luni, 12 iulie 2010 - 12:44

jujea
Cort

Aproximativ 6 ore. Noi am avut in grup doua persoane care au iesit pentru prima oara pe munte si a trebuit sa mergem mai incet.

Luni, 12 iulie 2010 - 19:06

oanafoca

Dragut si acest jurnal. Felicitari lui Darius!

Sâmbătă, 25 decembrie 2010 - 18:00

oanafoca

Felicitari si parintilor care l-au educat in acest spirit! ( nu in ultimul rand)

Sâmbătă, 25 decembrie 2010 - 18:02

jujea
Cort

Multumim! La 3 ani cunostea deja Godeanu, Cernei si Muntii mehedinti. Acum a fost in Parang si Capatanii, anul viitor poate Fagaras.

Luni, 27 decembrie 2010 - 22:05

oldrocker1950
oldrocker195..

postez abia acum si iata de ce:ma intorceam de la cursa mtb maratonul tarii gugulanilor,luni 27 iun.2011 cind in stinga,privind din masina in mers,zaresc o frumoasa creasta.imi aduc aminte ca am citit undeva,cindva...trebuie sa fie arjana din muntii cernei.ii spun si amicului din masina de aceste frumoase locuri,nu stia nici el .ajuns acasa,la giurgiu,am dat o cautare cu google si ajunsei aici.frumoasa descriere pe care o voi folosi in cel mai scurt timp.cum m-am hotarit sa particip si la cursa mtb maratonul banatului ce se tine la garina,daca mi se aproba co,in mod sigur o sa bat locurile astea,poate pe bicla ca sa imbin placutul cu utilul...

Miercuri, 29 iunie 2011 - 20:22

The lyrics that count | ro | fr | es | it | de | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante | Getamovie.org | Searchromania.net
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com | Patentsmania.com | Getacd.es | Design