Noiembrie 2019

Decembrie 2019

Varful Bucsoiu
Muntii Bucegi

MUNTII BIHOR-VLADEASA (Muntii Bihor - Vladeasa)

In vara anului 2009,prin 23 iulie am zis "hai la munte".Vremea era superba,oricum nu mai plouase de vreo 2 saptamani si am zis ca o iesire de 4 zile la munte ar fi binevenita.

Desi am mai "calcat" aceste locuri si cu un an in urma am revenit deoarece este un loc mult prea frumos ca sa nu revii si obiectivele turistice de aici sunt renumite in toata europa datorita formatiunilor carstice deosebit de specatculoase.Am intrebat in stanga si in dreapta sa vedem cine vine si ne-am adunat pana la urma patru voinici.Plecarea din Ineu am facut-o cu 2 masini,dar din pacate cum ne-am trezit noi ca vrem la munte cam tarziu am plecat pe inserate din Ineu si normal ca ma ajuns noaptea in cantonul Glavoi si ne-am montat cortul cu lanterna.

Prima zi ne-am trezit de dimineata sa mancam ceva si apoi sa plecam la drum.Ne-am planuit sa mergem pentru inceput la renumitele Cetatile Ponorului,o pestera imensa cu trei intrari/iesiri.La inceput se poate face un tur pe deasupra cetatilor,trecand pe rand la fiecare "balcon" din cele patru existente.Li se spune "balcoane" deoarece cu multi ani in urma au fost construite aceste "balcoane" din lemn ca punct de observatie asupra cetatilor.Dupa parcurgerea cetatilor pe sus am inceput sa coboram spre intarea in cetati,inspre dolina unu,acesta fiind si intrarea principala in cetati cu o inaltime de aproximativ 70 metrii.De aici am luat-o inspre dolina 2 aceasta fiind mult mai mica si impresionanata,am intrat in cetati si de aici pestera se parcurge pe pietre deoarece cetatile sunt parcurse de o apa,urmand sa iesim prin dolina unu.Dupa ce am facut Cetatile Ponorului ne-am indreptat spre pestera Caput,o frumoasa pestera si foarte interesanta dar pentru turisti nu este posibila parcurgerea ei in intregime deaorece necesita funii.Pestera Caput este folosita pentru speologie si antrenamentul noilor alpinisti.

In a 2 a zi am mers inspre pestera Focul Viu,o pestera care adaposteste o cantitate imensa de gheta pe tot parcursul anului.Zapada,apa,chiar si copacii patrund in pestera prin tavan,deoarece din tavanul pesterii este cazuta o bucata mare, cea ce permite intrarea soarelui si zapezii,iar gheata se pastreaza deoarece soarele nu patrunde decat 1-2 ore pe zi.Temperatura in pestera nu depaseste 5-7 grade datorita ventilatie care se face prin tavan si intrare.Am vrut noi sa mergem sa vizitam si Pietrele Galbenei dar din cauza caldurii in urma cu o zi a fost cineva muscat de catre o vipera si am zis ca mai bine o lasam pe alta data.De aici am urmat traseul inspre Cheile Galbenei prin Poiana Florilor.Inainte de a intra in chei am luat o mica gustare si apoi am intrat in chei impreuna cu o multime de oameni veniti aici si din Romania si din strainate.Cheile se pargurg atat pe pietre cat si pe cabluri.Pe chei exista si o superba cascada care iese dintr-o pestera care pooate fi viziata.Aici ne-am oprit si noi sa facem o pauza dupa catararile pe cabluri si pentru a face ceva poze cascadei.Cheile Galbenei se termina la Izbucul Galbenei,locul de unde izvoraste valea Galbenei,un alt loc de popas pentru noi si multi alti oameni.De aici am mers inspre Avenul Bortig si Cetatile Ponorului.

Urmatoare zi am Vizitat avenul Gemanata si avenul Negru,doua avene foarte interesante care au jos,unde nu patrunde razele soarelui urme de gheta.Tot in aceasta zi am mers pe inserate la Izbucul Ponor,locul de unde izvoraste apa care iese si parcurge Cetatile Ponorulu.Si in aceasta seara,ca si in celelalte am stat la focul organizat de oamenii de acolo,asculatnd diferite cantece la chitara cantate de tinerii venitit la distractie la munte.

Ultima zi am stat prin zona cortului pana dupa amiaza cand a sosit timpul sa mergem acasa,dar nu inainte de a vizita Cetatile Radesei.

IZBUCUL GALBENEI

CASCADA DIN CHEILE GALBENEI

Intrarea in Cetatile Ponorului

Duminică, 1 august 2010 - 16:34

alex_sandrin
alex_sandrin..

Frumoasa aceasta zona, zilele trecute am trecut si eu prin aceaste locuri. Bravo tie ca iti petreci timpul liber calatorind.

Luni, 2 august 2010 - 22:49

danielw

Foarte frumoasa zona, ai ce vedea acolo numa sa ai timp sa le vezi pe toate.