Decembrie 2018

Ianuarie 2019

Varful Pietrele Albe
Muntii Cernei-Mehedinti

Liniște pe Vezuviu (Muntii -- Munti din afara Romaniei --)

La intoarcerea de la Atena, am stat o zi, 28 octombrie, prin Sofia (37.300 de pași). Seara in Autogara Serdica erau doi români care povesteau cum au ajuns ei  la o cabana din muntii de langa Sofia.  Zarurile erau aruncate. Am stat la Sofia intre  orele 3 și 23, dar nu mi-a trecut prin cap sa urc pe munții din jur.

Așa că în următoarea ieșire am avut și traseu montan. Pe 11 noiembrie 2018, ora 6.00, plecam din București Otopeni spre Roma. Tabara de baza a fost Roma Termini, doua nopți la Hostel "Doi Rățoi". Toata ziua am bătut orașul la pas (42.626 de pași) sau cu autobuzul pentru turiști. Am fost chiar și la Columna lui Traian.

Pe 12 noiembrie era planificată tura pe Vezuviu. Traseul a fost  Roma Termini - Roma Tiburtini - Pompei - Vezuviu - Pompei Scavi Villa dei Misteri - Napoli - Roma Tiburtini - Roma Termini.

"Vezuviul (italiană Vesuvio) este un vulcan exploziv situat la aproximativ 10 km est de orașul Napoli în parcul național omonim din regiunea Campania în Italia. Înălțimea actuală a conului principal este de 1281 m iar cea a conului secundar (Monte Somma) este de 1149 m.", arată Wikipedia.

Pentru Pompei aveam bilet la  un autocar FlixBus.  Am plecat  din Roma  Tiburtina la ora 7 si trebuia sa ajung la ora 10. Doar ca la Napoli era mare aglomeratie si proteste de strada.  Pe la 12.30 eram la destinatie. De aici până la Pompei Scavi - Villa dei Misteri  mai sunt vreo doi kilometri.

Biletul pentru Vezuviu costă zece euro, dus-întors.

Sursa: La Casa de Bilete

Autobuzul ne-a lăsat în parcarea de la cota 929 metri. Șoferul ne-a arătat pe un bilețel ora la care urma să plece inapoi spre Pompei Scavi. Toate impresiile au fost culese intre 13.45 și 15.15. La intrarea in traseul de 1,7 kilometri  spre marginea craterului am platit alți zece euro.

Vremea a fost foarte frumoasă, iar numărul de turiști destul de numeros. Există și un loc al speranțelor.

Pe senzori au fost lipite tot felul de etichete.

De sus ai o imagine panoramica asupra Golfului Napoli. Poți chiar să iei prânzul in cele trei puncte amenajate pe marginea craterului.

La intoarcerea la Pompei Scavi am luat trenul spre Napoli, iar de aici autocarul FlixBus spre Roma Tiburtina.

Așezată la Templul lui Venus, statuia lui Dedal a fost donată de polonezul Igor Mitoraj în 2014 și este acum un simbol pentru Pompei. Dedal era în antichitate un simbol al geniului și iscusinței tehnice și artistice, cel care a evadat din Labirintul din Creta cu ajutorul unor aripi. goo.gl/PWuiv4

"Ultima erupție a vulcanului Vezuviu a avut loc în 1944, iar ultima erupție majoră, în 1631. O altă erupție este așteptată în viitorul apropiat, erupție care ar putea fi devastatoare pentru cei 700.000 de oameni care locuiesc în “zonele morții” din jurul Vezuviului", arată Wikipedia.

Carpe Diem

Duminică, 18 noiembrie 2018 - 22:47
Afisari: 373

zentai

Felicitări!Tin minte perioada când te documentai! Carpati.org
Ce cafea ar ieși, pusă pe Vezuviul ăsta! Carpati.org
Si ultima,cine-i tipul cu reale probleme de motricitate din ultima poză? Întreb pentru un prieten! Carpati.org

Marți, 20 noiembrie 2018 - 15:20

ionescuadrian
ionescuadria..
Cort de expeditie

Mulțumesc! Așezată la Templul lui Venus, statuia lui Dedal a fost donată de polonezul Igor Mitoraj în 2014 și este acum un simbol pentru Pompei. Dedal era în antichitate un simbol al geniului și iscusinței tehnice și artistice, cel care a evadat din Labirintul din Creta cu ajutorul unor aripi. goo.gl/PWuiv4

Oricum pusa între ruinele de la Pompei, statuia acestui Dedal are semnificatii diferite pentru fiecare.

Miercuri, 21 noiembrie 2018 - 09:24

zentai

Mulțumesc!Ciudat ca sicilienii s-au atasat asa de abitir de Daedalus care n-are nici-o treabă cu insula! Oricum,discutabil sa-l faci pe aurelvlaicul si anghelsaligniul antichității fără membre iar obștea să dea pe spate pe chestia asta...când mai bine de jumătate din statuile antichității sunt asa dar din motive obiective!Imaginează-ți"Pieta"fără unele "piese"...ca să înțelegi ce vreau să zic! Dar ai dreptate,asa-i arta,fiecare ia ce vrea pentru sufletul lui!